Philips AJ5030/12

wit, zwart
Nikkei NR160U

7,1

elsen029 10-12-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie Radio met een ernstige ontwerpfout.
Het is qua vormgeving een schitterend apparaat, afstemming gaat soepel (20 voorkeurzenders), display te dimmen in 3 standen, de tijdsprojectie is te spiegelen (voor op muur of plafond), 2 alarmtijden, inslapen met de radio waarna hij na een instelbare tijd automatisch uitschakelt. Wat wil je nog meer zou je zeggen?

De enige (en cruciale) tekortkoming van dit apparaat is dat je het geluidsvolume van de radio bij wekken NIET kunt instellen! De radio begint op de ingestelde wektijd keurig zacht te spelen, maar het volume zwelt na 20 seconden aan tot maximaal volume. De eerste ochtend zat ik stijf rechtop in mijn bed verwoed te zoeken naar de knop om het ding zachter te zetten. Het volume van de radio is keurig in te stellen als je hem gewoon aanzet. Dit kan echter NIET als je de radio gebruikt als wekfunctie: hij gaat dan op MAX!

Jammer Philips, mooi ontwerp maar slecht over nagedacht. Reden voor mij om hem na twee dagen weer terug te sturen. Echt NIET doen dus, deze klokradio: een afrader!

Gerardts 13-01-2014 Product paar weken in bezit

Solide wekkerradio met vele functies. De projector is eenvoudig scherp te stellen in vele standen.
Minpuntje vind ik de knipperde dubbele punt bij de projectie.

JaJaJa2 08-02-2012 Product paar dagen in bezit

Op zich een hele leuke wekker met heel veel opties, maar...op één gebied slaat Philips echt de plank mis.
Op deze wekker zit "gentle wake", net zoals op veel Philips wekkers. Hierdoor begint het wekgeluid zachtjes en neemt dan in ongeveer 20 seconden toe tot een maximum.
Bij deze wekker is dit maximum volume niet(!) in te stellen met als gevolg dat je na 20 seconden zoveel volume hebt dat je hem wel uit moet zetten om te voorkomen dat het hele huis wakker wordt. Als hij naast je staat niet zo'n probleem, maar als hij twee meter verder op staat wel.
Even blijven liggen terwijl je het nieuws hoort als je wakker wordt is er dus niet bij.
Voor de rest een leuk apparaat.

M. Werner 10-01-2012 Product paar dagen in bezit

5,5
Echt niet kopen deze, tenzij je van níet instelbaar wekgeluid houdt en dit geluid binnen 20 sec. oploopt tot het hele huis er wakker van wordt! Philips gevraagd hoe ik het wekgeluid kan regelen/instellen, maar tot mijn verbijstering krijg ik het antwoord dat dat dus niet kan... Staat niets over in de gebruiksaanwijzing of waar dan ook...

Wim64 20-11-2011 Product paar weken in bezit

Prima projectiewekker, leuk model en gemakkelijk in te stellen.
De tijdsaanduiding van de projectie is in alle standen te verstellen en duidelijk afleesbaar.
De tijd op de wekker zelf is te dimmen en is s'nachts erg duidelijk zonder storend vel te zijn.
Overdag is de tijd op de wekker zelf moeilijk af te lezen, voor ons geen probleem want hij wordt alleen als wekker gebruikt.
Twee wek tijden zijn apart in te stellen en met een zoemer, melodie of radio te koppelen.
Tot nu toe zijn we uitermate tevreden.