AudioSonic CL-505 - Reviews

4,4

• Slecht

CharliesReview 02-02-2012 Product paar dagen in bezit

5,5
Een slechte replica van de Philips Wake- up Light.
De lamp wordt niet geleidelijk lichter, maar maakt echt sprongen van een paar lux. Ook flikkert de lamp naar mijn mening te erg en is hierdoor alleen op de hoogste stand als nachtlamp te gebruiken.

Daarnaast hebben ze de enorme fout gemaakt om het lcd scherm waarop de tijd aangegeven staat felblauw te laten schijnen, dit kan niet uitgezet worden (wel fel of minder fel), maar zelfs op de zachtste stand heeft het LCD scherm mij uit mijn slaap gehouden.
Dus ik was op tijd wakker. Helaas niet door het 'opkomende zonnetje' die de wekker moet simuleren.

Strat106 15-12-2010 Product paar dagen in bezit

3,2
Heb deze wekker net gekregen en de eerste conclusie is: slecht gelukte kopie van de Philips Wake-Up light.

Ben zelf namelijk al meer dan een jaar in het bezit van een Philips Wake-Up light (1e generatie) en kan dus een goed vergelijk maken.

De volgende zaken beoordeel ik als duidelijke minpunten t.o.v. de Philips variant;
- Display is veel te fel. Het is standje heel fel of een beetje minder fel. Je hele kamer hult zich in een blauwe gloed
- De Wake-Up lamp gaat langzaam branden tot het ingestelde niveau. Als er vervolgens op de snooze knop gedrukt wordt gaat de lamp uit en blijft deze uit
- Geluidsniveau voor het wekken wordt ingesteld bij het instellen van de wektijd. Als het alarm af gaat en je vindt het geluidsniveau te hoog dan kun je het niet zachter zetten want de volume knop reageert niet
- Het radio geluid is niet echt geweldig te noemen. Redelijk blikkerig
- Te veel knopjes bij elkaar en te klein wat het half slaperig bedienen ervan niet echt gemakkelijk maakt
- De natuurgeluiden zijn duidelijk minder natuurgetrouw dan ik bij de Philips gewend ben

Wat zijn de pluspunten (t.o.v. Philips 1e generatie);
- Je kunt 2 wektijden instellen
- Er zit een sleep timer op