Sangean AM/FM/Aux Atomic Clock Radio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean AM/FM/Aux Atomic Clock Radio op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

inge-o 29-07-2013

Eindelijk een wekkerradio die doet wat hij moet doen : én wekken én een aangenaam geluid produceren! Het sterkste punt van deze Sangean vind ik ongetwijfeld zijn sublieme geluid/zenderweergave : ik ergerde me blauw aan mijn vorige wekkerradio's die of ruis produceerden of van de zender af liepen en meestal een combinatie van beide. Als ik in bed lig wakker te worden heb ik géén zin om aan zenders te moeten prutsen en met de Sangean is dat inderdaad verleden tijd, wát een luxe! Daarvoor kreeg hij voor mij dus zondermeer een 10.

Leesbaarheid van het display heb ik geen moeite mee maar bij mij staat hij ook redelijk dichtbij, misschien dat dat vanaf de andere kant van een kingsize-bed wat moeilijker is, daarvoor dus 'maar' een 8.

Het gebruiksgemak vind ik meer dan prima, vooral de twee verschillende wektijdmogelijkheden zijn ideaal : één keer instellen en je hoeft er eigenlijk amper nog iets aan te doen. Toch krijgt hij hier voor mij maar een 7 omwille van twee punten waarvan ik niet begrijp dat ze juist bij zo'n goed product zulke domme steken laten vallen : de gebruiksaanwijzing is slecht en soms zelfs gewoon fout dus dat geeft de eerste keer echt behoorlijke onnodige ergernis en nog steeds heb ik niet alles gevonden wat hij behoort te kunnen. Daarbij vind ik het ook nog eens niet leuk dat de radio 's ochtends na een uur 'wekken' afspringt - ik snap niet waarom voor zo'n systeem moet geopteerd worden, hoelang ik 's ochtends in bed naar de radio wil liggen luisteren wil ik wel zelf bepalen en dat kan bij deze wekkerradio niet - zeer jammer.

Als laatste ook een 7 voor de vormgeving : de kleur en de displaykleur vind ik heel mooi maar het model van de radio zelf toch maar zeer matig.

Alles bij elkaar dus : een regelrechte aanrader! (en nee, ik word hier niet voor betaald :-) ).