Philips AJ3400/12

Muse M-165UK Design wekkerradio met groot display

Muse M-167KDG Wekkerradio met projectie sterrenhemel kids versie pink

Muse M-167KDG Wekkerradio met projectie sterrenhemel kids versie pink
Bekijk alle Wekkers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ3400/12 op Kieskeurig.be.

henkwolters 30-07-2015

het is ons nog steeds niet duidelijk hoe we de wekfunctie blijvend uit moeten zetten.we hebben philips al om inlichtingen gevraagd doch degene die we aan de telefoon hadden had er geen duidelijk antwoord op. Hij heeft wel een mailtje gezonden met de handleiding, doch daar is geen duidelijk antwoord op onze vraag in te vinden. Als het alarm afgaat dan is deze eenvoudig uit te zetten.Doch de volgende morgen loopt hij op dezelfde tijd af. Voor degene die nog werken is dit natuurlijk goed doch in het weekend en eventuele vakanties is dit niet makkelijk. Wij als 80 Plussers hoeven niet iedere dag gewekt te worden.Doch alleen op dagen waarop het absoluut noodzakelijk is .

henkwolters 03-08-2015

Na heel veel proberen met de diverse knoppen is het me toch gelukt om het alarm blijvend uit te zetten. Het blijkt heel heel eenvoudig te zijn alleen is het niet duidelijk in de handleiding beschreven te zijn. Verder is het een heel duidelijke wekker.

Valentinn 15-07-2015
  • Product half jaar in bezit

Een verdomd leuk wekkerradiootje, zeker voor de prijs. Belangrijk voor mij is om 's-avonds naar wat praatzenders te kunnen luisteren, soms muziek. Het geluid is helder en dragelijk (voor dit kleine formaat dus goed te noemen). 10 voorkeuze-zenders zie je niet vaak op een wekkerradio, erf fijn! Gewoon zenders zoeken gaat ook makkelijk, hij loopt vanzelf naar de volgende zender toe. Het display is erg groot en op de gedimde stand wordt je slaapkamer nauwelijks verlicht.

De knopjes bovenop zijn inderdaad een beetje het zwakkere punt, maar heb er niet echt problemen mee. Ze zijn in het donker best te vinden. Ze hebben ook wat dubbele functies, maar daar is (ook zonder manual) wel uit te komen. Het zetten van de wekker op een specifieke tijd gaat vrij vlot.

Qua vormgeving erg basic maar aangenaam. Prettig is dat de vorm de hoogte in gaat (speaker aan de achterkant). Dus niet zo'n grote platte doos die je nachtkastje in beslag neemt.

Over geluidsvolumes: de zachtste stand is inderdaad niet enorm zacht maar best te doen voor sleep/in slaap vallen. Bedenk, als het wekvolume niet hard zou zijn maar instelbaar, dan zouden er zeker misverstanden kunnen ontstaan waarbij mensen door hun wekker heenslapen.... Zelf hoef ik niet wakker te worden met radiogeluid, dus dat gaat dan gewoon met piepjes die wat toenemen in volume, vrij subtiel.

Om een gestelde vraag te beantwoorden: de 2x AAA batterijen dienen alleen om instellingen te behouden bij stroomuitval, de wekker loopt daar niet op. Zonder batterijen doet ie het natuurlijk ook gewoon.

Ik was nog wel eens sceptisch over producten van Philips, maar dit is zeker een aanrader!

jg 02-04-2017

Rampzalige wekker

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

De wekkerradio komt samen met een enorm groot uitvouwblad waarop in de meeste Europese talen een uiterst summiere gebruiksaanwijzing. De knopjes om alles te regelen zijn heel klein en onhandig, je hebt een vergrootglas nodig om te zien waar elke knop voor is. In het donker moet je over braille vingertoppen beschikken om op het juiste knopje te vinden voor aan/uit/snooze etc. Steeds licht aan of licht mobieltje gebruiken om bij te lichten en zo de knopjes te onderscheiden. Maar het ergste is dat het alarm niet uitgezet kan worden, iedere dag gaat het ding af, ook als je niet gewekt wilt worden of wanneer je drie weken weg bent. Het alarm kan niet uitgezet worden... wie bedenkt zoiets? Waardeloos ding. Niet kopen. Je haalt een hoop ergernis in huis. Dit ding gaat terug.

HN72 28-12-2013
  • Product maand in bezit

6,2
De wekkerradio is mooi vormgegeven en de bediening is niet al te moeilijk. De geluidskwaliteit is wat je mag verwachten in deze prijsklasse. Het display is goed afleesbaar (groot en dimbaar) en de digitale tuner werkt ook naar verwachting. Het grote probleem van deze wekkerradio is echter dat de volumeregeling ook digitaal is. Als de radio wordt aangezet gebeurt dat op niveau 7 en dat is (zeker in een stille slaapkamer) vreselijk hard. Op het laagste volumeniveau (1) is het geluid nog steeds veel te hard om bij in slaap te vallen of rustig radio te luisteren. Hiervoor is deze wekkerradio dus niet geschikt (vandaar de lage score bij gebruiksgemak). Ik gebruik hem nu puur als wekker en daarvoor is hij (met oplopend weksignaal) prima bruikbaar. Had echter gehoopt dat ik hem ook als radio had kunnen gebruiken.

Hans 15-02-2017

Slechte klokradio.

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Zelfs in de laagste brightness-stand geeft dit ding teveel licht af. Voorkeurszenders zijn niet fatsoenlijk in te stellen, de antenne is niets waard. De belettering van de knoppen is waardeloos, hele kleine lettertjes op een zwarte achtergrond. Probeer dan maar te ontcijferen op welke knop je moet drukken. Geen enkele aanduiding voor de slechtziende medemens. Kortom, een waardeloos ding.

Minpunten

• Tevele licht in de zwakste lichtstand.
  • Voorkeurzenders niet fatsoenlijk in te stellen
  • Slechte antenne
  • belettering bij knoppen is onleesbaar
  • Piepkleine lettertjes op een zwarte achtergrond.

Claudio 30-09-2016

Wekfunctie

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Dit product heb ik aangeschaft bij Bol.com, maar is niet naar wens. Eigenlijk is alles goed te bedienen. Makkelijke knoppen van ongeveer 1cm x 1cm. Helaas na 2 keer geretourneerd te hebben werkt de wekker nog niet goed. Als de radio aan gaat als wekfunctie springt het volume naar 7 toe. Dit is veel te hard (tenzij je van plan bent om het gehele huis wakker te maken).

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Wekfunctie

Yssoj 02-01-2020

Klokradio

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Gebruik de klokradio als wekker en dan is hij erg goed af te lezen voor iemand, die zonder bril slecht ziet. Gemakkelijk te installeren.

Hans309 19-08-2019

Dimbare verlichting

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Prettige wekker. Grote cijfers. Makkelijk en eenvoudig te bedienen. Nadeel verlichting is maar in 3 standen: fel, half fel en uit. VERBETERING Felheid in meerdere stappen dimbaar.

jo357 23-09-2018

pas possible de régler le son du réveil!!!!

Très déçu du produit.
Défaut de conception grave! Il est impossible de régler le volume du réveil qui est beaucoup trop fort.
Indigne de la marque Philips.

Smee 28-06-2018

Teleurstellend

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Ik heb zelf al ca. 25 jaar een Philips wekkerradio en je zou toch verwachten dat gelijke producten in de loop der beter worden ipv slechter.

Henk956 26-06-2018

Jammer dat ik de reviews niet eerder heb gelezen

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Deze wekkerradio zag er in de winkel prima uit. Prijs was dat ook. Totdat we 's ochtends daarna wakker werden gemaakt door een hoop kabaal naast ons bed.
Volume lijkt niet instelbaar en is te hard naar onze smaak. Dit maakt de aanschaf tot een miskoop als we hier geen oplossing voor vinden.
Jammer. Gemiste kans van Philips. Dit moet eenvoudig in te stellen zijn. Teveel bezuinigd op het ontwerp?

omba 25-12-2017

Ergonomische miskleun

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Enig pluspunt: duidelijk afleesbare wekker en redelijke radio-ontvangst.
Voor het overige een ramp op ergonomisch vlak. Kleine, dicht bij elkaar staande knopjes. Radio gewoon aanzetten in het donker lukt bijna nooit: steeds drukt men op verkeerde knopje...
Volume-instellingen worden niet onthouden: als men bijvoorbeeld op vol3 luistert en hem een volgende maal aanzet staat volume plots op 7...

Chelidoine 15-11-2017

Manque de fonctionnalités, cher pour un bas de gamme

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Pas d'indication sur le mode d'emploi pour supprimer l'alarme et pas d'indication pour réinitialiser l'appareil. Réglage des stations radio non intuitive. Les radios se règlent manuellement. Son moyen pour un appareil "numérique". En conséquence, prix surfait pour un bas de gamme.

Jet068 13-10-2017

Toch beter dan verwacht

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Na het lezen van de recensies twijfelde ik wel een beetje, want ik ben ook niet altijd een ster met bediening van apparaten. Heb hem toch maar gekocht vanwege de prijs en het design.
Ik heb hem net uitgepakt en geinstalleerd en de bediening is verbluffend simpel en fijn. Zonder gebruiksaanwijzing heb ik alles razendsnel in kunnen stellen. Tijd, wektijd, radio voorkeuzezenders ingesteld en ook de helderheid van het display gedimd. Ik begrijp werkelijk niet waar iedereen zo'n moeite mee heeft. De bediening is super simpel! De knopjes zijn inderdaad klein en zonder daglicht moeilijk te lezen, maar dat vind ik een ondergeschikt probleem. Het volume op de laagste stand vind ik ook niet te hard. Hij staat prachtig op mijn nachtkastje met een mooi groot display. Ik ben meer dan tevreden!

Wimmmmmmmm 27-09-2017

Niet controleerbaar

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Volume trapsgewijs in te stellen van 1 tot 9. Wijzigt te pas en te onpas bij afgaan van alarm. Verschrikkelijk als de wekker naast je bed staat. Staat niet in het verkoopspraatje. Miskoop.

MarcvH 07-09-2017

Opzoek naar een goede klokradio voor naast je bed?

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Op veel sites lees je dat men zich ergert aan het steeds harder wordende geluid van het alarm. Op zich niets mis mee want wanneer je stevig doorslaapt je de wekker niet snel hoort maar aan de andere kant stel dat je hem bent vergeten uit te zetten wordt het wel herrie.
Verder een mooi groot scherm, dat je 's nachts kunt dimmen wanneer je het licht te fel vind (maar ga er maar vanuit dat dit eigenlijk niet hoeft, je kamer is en blijft donker.
Wakker worden met fm radio of toon

Conclusie; prijs/kwaliteitverhouding oke dus een aanbeveling!

HVH59 30-08-2017

radio voor slechthorenden

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Ik wou een wekkerradio met digitale radio, 2 alarmen en een groot scherm, daarom koos ik voor deze Philips-radio. Maar helaas is hij moeilijk te bedienen, hij geeft veel licht en is verschrikkelijk luid. Jammer dat je het volume niet kan instellen ! ik schiet elke morgen tegen het plafond als mijn radio op volume 7 springt. Een miskoop...

Molenzicht 25-07-2017

Geluid en lichtniveau volstrekt onvoldoende te dimmen.

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

Miskoop geweest. Wekker geeft veel te veel licht af 's nachts, en laagste geluidsniveau is veel te hard. Van wekker inmiddels gedegradeerd naar keukenradio, en dan nog irriteert het volume me. Als ik zit te werken of telefoneren overheerst het radiogeluid.

FoxyLies 15-06-2017

Waardeloos om in te stellen

Wekkerradio ????
Zelfs met handleiding op internet is het niet voor elkaar te krijgen.
Spijt van deze aankoop.

ririp 15-04-2017

Klokradio

Geschreven voor: Philips AJ3400/12

goed wekker doet wat ie moet doen.
ziet er ook goed uit mooi model mooi dat er twee wek tijden op zitten