Philips HF3520/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 123 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3520/01 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

snoopy_woodstock 27-02-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Op 09-11-2012 schreef ik mijn eerste review over de Philips HF3520 ... Ondertussen gebruik ik hem dus al een hele tijd, en ik sta nog volledig achter wat ik in mijn eerste review schreef . We hebben , en daar zijn we heel blij mee , ondertussen zelfs een tweede , gewonnen met een wedstrijd van Philips .
Die komt ontzettend goed van pas , vermits de eerste naast mijn ziekenhuisbed in de woonkamer staat waar ik dag en nacht in lig . We hebben nu een tweede voor in onze slaapkamer die recent naar beneden is verhuisd ( ik kon al heel lang geen trap meer op ) waar we nu in het weekend opnieuw gelukkig samen kunnen slapen ( mijn man werkt in een vaste nachtploeg en slaapt dus van ' s morgens tot na de middag - vandaar die weekends ) En als er één iemand een wek probleem heeft, dan is het mijn man wel . Alles hebben we reeds geprobeerd , alle soorten wekkers, twee wekkers ,ik die hem elvendertig keer roep én antwoord krijg ... hij duwt ze gewoon helemaal af en slaapt door , of hij duwt ze in snooze functie òòk zonder het zelf te weten af . Zelfs ze op een plek leggen waar hij voor uit bed moet om dit te doen is geen oplossing . Wel.... het is gelukt !!!! Wat mij of geen andere wekker ooit in slaagde werkt nu blijkbaar wel ! Hij zal wel nooit een direct wakker en al zingend uit bed springend mens zijn , maar hij wordt écht bewust wakker nu - en kan uit bed . Dus niets dan lof - die bij mijn vorige bespreking komt . ( Vermits het twee compleet verschillende problemen waren die we hadden )

LoreJaspers 15-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik heb de Philips Wake-up light uitgetest gedurende een maand en ben absoluut overtuigd.
De design is heel mooi, fris, jong en staat geweldig op mijn nachtkastje.
Ik gebruikte vroeger altijd mijn gsm om wakker te worden maar zocht al langer naar een alternatief. Het lijkt me toch niet zo gezond om elke nacht met je gsm naast je hoofd te slapen.

De Philips Wake-up light is heel gemakkellijk in gebruik en wijst zichzelf uit. De wekgeluiden zijn heel zacht en heel aangenaam om mee wakker te worden.

Ik ben een hele slechte slaper maar ik word veel opgewekter wakker nu.

Ik gebruik hem ook als nachtlampje om te lezen en vind de functie waarbij de lamp zachtjes uitgaat ook een aanrader.

Misschien een klein minpuntje, het is soms even zoeken met de antenne om bepaalde radioposten zuiver te ontvangen.

sarcoptez 13-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Als “tester” voor The Insiders gebruik ik deze wekkerradio nu al enkele weken en tot nu toe is ze op geen enkel gebied teleurstellend!

De wake-up light komt in een mooie doos, die je meteen doet verlangen om de wekkerradio uit te halen en te proberen. Eens alle verpakkingsmateriaal weg is, zie je een prachtig designtoestel, die je zelfs in op de kast in de woonkamer zou durven zetten. Zoals elke goeie gebruiker steek ik de stekker zonder de handleiding te lezen. Het gebruik van de wake-up light is erg intuïtief. Het instellen van de tijd en de wekkers is zo gebeurd. Alleen voor het verkrijgen van de natuurlijke geluiden moet ik even het boekje raadplegen.

De aanduiding van het uur is digitaal en in te stellen qua intensiteit, wat ik zeer aangenaam vind!

Een combinatie van licht en geluid zorgen ervoor dat je wakker wordt. Hou je niet van een van de vijf voorgeprogrammeerde natuurgeluiden (diverse vogeltjes, zee, rustgevende klanken, …) dan kun je kiezen voor de radio. Alle functies van de wake-up light zijn digitaal in te stellen, zo ook de radiozender. Dit is een enorm voordeel ten opzichte van de ouderwetse klokradio’s, waarbij sommige zenders moeilijk te vinden waren en meer ruis produceerden dan muziek.

Het licht simuleert een zonsopgang, waarbij de lamp begint te branden bij een rode gloed en geleidelijk aan geel tot wit wordt. De intensiteit van het licht is instelbaar. De zonsopgang begint (instelbaar) van 20 tot 35 minuten voor de ingestelde tijd van de wekker. Het geluid – of de radio – doet mee op het ingestelde moment.
Wil je je nog even omdraaien, dan kun je ‘snoozen’ door de wake-up light een tik te geven(eender waar). Het geluid blijft dan tien minuten weg, terwijl de zon blijft schijnen.
De wake-up light beschikt over twee alarmen, die eenvoudig te activeren zijn door de druk op één knop. Daarbij zie je de ingestelde tijd, die héél even knippert, voor moest je die willen aanpassen. Doe je niets, dan maakt de lamp je wakker op de verschenen tijd.

Wat ook zeer aangenaam is, is de sfeerlamp. Heb je zin om nog wat te lezen in bed zonder dat er een felle lamp in je gezicht straalt of heb liever nog wat ‘knuffelen’ onder de warme zon? Met de wake-up light is het met één druk op de knop geregeld!

De wake-up light heeft verder een inslaapfunctie, doch deze gebruik ik niet, aangezien ik pas naar bed ga als ik moe ben en dan ook meteen m’n hoofd op m’n kussen plof.

Hoewel is vrij sceptisch stond tegenover het wakker worden met een licht in m’n gezicht moet ik zeggen dat het toch vrij aangenaam is. Het is me trouwens nog maar één keer overkomen dat ik door het licht alleen wakker werd. Maar eens de koekoek me oproept ben ik wel meteen wakker en het wakker worden is makkelijker dan bij een conventionele wekkerradio.

Wakker worden met de wake-up light is zoals wakker worden onder de blote hemel; een warme zonnegloed en een lieflijk stel vogels. Alleen een frisse bries ontbreekt.

snoopy_woodstock 09-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik had me ingeschreven om de wake-up light te testen .O wat stond ik sceptisch, ik had immers al zovéél geprobeerd... Nu heb ik niet zomaar een wakker-worden-probleem , ik ben cvs ( chronisch vermoeidheidssyndroom patiente . Dit is iets heel bizar, ik ben constant moe, maar dan niet gewoon moe, maar écht doodop . Dit is zo erg dat ik geen normaal leven meer kan leiden . Het is een gevoel van complete uitputting die ik niet kan omschrijven . Ofwel kan ik met de beste wil van de wereld ( Er mag een huis vol bezoek zijn, of ik zit op een trouwfeest , op een optreden van de band waar mijn man in speelt .... je kan het best vergelijken met vechten tegen narcose , dat lukt je òòk niet hoezeer je ook probeert ) niet wakker blijven - ofwel lig ik de hele nacht wakker , doodmoe , maar met niets in slaap te krijgen ; Relaxatie oefeningen , kruidenmiddeltjes, medicatie , .... op zulke momenten helpt écht niets . Iets zo banaals als bv iets in het huishouden doen kost een cvs patient evenveel energie als voor een ander een marathon lopen . Nu, de eerste avond had ik om te beginnen de inslaapfunctie gebruikt.... en o wonder..... ik had het op een half uurtje gezet en na een half uurtje moet ik geslapen hebben, want ik werd 's morgens écht wakker !!! Dit gaat bij mij meestal héél erg moeilijk en ik heb bij het wakker worden ( buiten cvs heb ik nog fibromyalgie en nog een hele serie medische problemen , ik ben de meeste dagen bedgebonden , op een '' goede '' dag kan ik met mijn rolstoel en behulp van mijn schat van een echtgenoot eens buitenkomen - waarna ik weer dagen compleet uitgeteld ben , maar ik bekijk het positief, ik heb dan driedubbel zoveel genoten van die éne dag ! ) zeker een uur waarin ik amper kan bewegen door pijnlijke spieren . Ik was al ontzettend blij mee, maar dacht nog dat het toeval was. Maar nee hoor....ik gebruik hem nu sinds zaterdagavond en....wow !!!!! Ik slaap écht in met behulp van de slaapfunctie én ook het wakker worden is een ongelooflijke verandering ! Ik word makkelijk wakker en is het doordat het geleidelijker gaat, ik wéét het niet, maar de periode van die pijnlijke stijfheid ( waar ik zelfs bed niet uit kan om naar toilet te gaan ) is merkelijk korter geworden . Alle sceptischisme is dus écht verdwenen als sneeuw voor de zon en heeft plaats gemaakt voor een méér dan positief gevoel ! In mijn situatie is dit een ongelooflijk hulpmiddel ,en ik zal het zéker blijven aanbevelen bij zowel mede-patienten als familie en vrienden ! Wat zeker is : ik houd hem !!!!

lotusje28 08-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

zeer mooi design met groot gebruiksgemak - de helderheid van het display kan je op 4 standen instellen, dus het kan van héél zacht tot héél helder en moet dus voor iedereen goed en duidelijk leesbaar zijn.
Ik heb het toestel dadelijk kunnen instellen en gebruiken zonder de handleiding te lezen, dus het wijst zichzelf een beetje uit, héél eenvoudig en gemakkelijk toestel.
Het toestel heeft een héél mooi design, neemt niet te véél plaats in en licht héél mooi op. Als het oplicht lijkt het echt op een zon.
De klant van de wake up light kan je terug instellen naar wens, de radio is héél zuiver, dus meer kan je niet verwachten.
Daarbij komt nog eens dat de ervaring van het wakker worden met de wakeup light héél aangenaam is. je wordt zachtjes wakker door middel van licht, in plaats van uit je slaap gerukt te worden. het ontwaken gebeurd dus geleidelijk waardoor je eraan kan wennen, en je fitter bent tegen de tijd dat je daadwerkelijk moet opstaan.

Diddiii 06-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Sinds enkele weken gebruik ik een Philips Wake Up Light HF3520. Voordien gebruikte ik een gewone lichtwekker van een goedkoper merk. Ik wist dus al wel wat een lichtwekker is.

De meeste mensen geloven niet dat wakker worden met een langzaam feller wordend licht, echt kan helpen om beter uitgerust te zijn. Ook ikzelf stond daar eerder sceptisch tegenover. Maar ik moet zeggen, mijn algemene indruk is dat ik effectief minder fel wakker word, waardoor ik gemakkelijker kan opstaan en me ook beter uitgerust voel. Het helpt dus wél.

Mijn vorige lichtwekker was een eerder wit licht, dat zwak begon, en steeds feller en feller werdt. Het wake up light van Philips is anders: startend met een rode gloed, organje, en dan geler en geler, imiteert het toestel de zon als geen ander. Het gelerel icht is ook niet zo fel wanneer je je ogen bij het ontwaken voor het eerst opent. Wanneer de zon opkomt in je kamer, is het nog muisstil, de geluiden beginnen pas later, binnen een door jezelf ingestelde tijd. Je bent dus rustig (al dan niet onbewust) aan het ontwaken.

Dan begint de wekker zelf: je kan kiezen uit natuurgeludien of de radio. De natuurgeluiden zijn echt heel mooi van geluid, precies of je wordt in een tent ergens midden in de velden wakker (als je voor vogels kiest). Je kan ook kiezen voor de radio, maar de radioklank vind ik iets minder prettig in de oren klinken.
Omdat er 2 wekkertijden in te stellen zijn, kan je licht en geluid ook apart instellen als je dat wil, wat erg handig is als je niet wil dat het licht al te vroeg aangaat vooraleer de wekker zelf begint te spelen (nu is het minimum 20 minuten).

De snooze functie is ook erg gemakkelijk te bedienen, met 1 tik op het toestel, kan je nog enkele minuten verder rustig ontwaken. Er is ook een sleep functie, waarbij geluid en licht langzaamaan afnemen, en je rustig in slaap kan vallen. Het toestel is ook goed te gebruiken als nachtlampje, en de sterkte van de lamp is helemaal naar je eigen wensen in te stellen.

Een groot pluspunt aan dit toestel, is het design. Door de vorm van het toestel, schijnt het licht vooral naar 1 kant. Als er aan de andere kant van de kamer dan iemand nog slaapt, heeft die minder last van het licht, want het schijnt niet in die richting. Verder is het toestel erg gemakkelijk te bedienen. Het touchscreen licht op waneer je ervoor beweegt. De vaste knoppen staan op het toestel, erg goed geplaatst, want in een mum van tijd kon ik deze knopjes blindelings vanuit mijn bed bedienen. De handleiding is beperkt, maar het toestel is erg gemakkelijk in te stellen.
Ook de ledverlichting vind ik erg duidelijk, en die is ook naar intensiteit in te stellen, zodat een te felle achtergrondverlichting ook geen hinderpaal is. Mijn andere lichtwekker had geen achtergrondvelrichting, dus in een donkere kamer kon ik niet meer zien hoe laat het was.

Mijn kamer is altijd pikdonker, ook in de zomer, dus het effect van een wake up light is er bij mij altijd. Ik ben zelf niet zo gevoelig voor het feller wordende licht (de intensiteit staat vrij hoog bij mij), maar ik moet toch toegeven dat ik een verschil voeltov vroeger: ik kan gemakkelijker opstaan omdat ik minder abrupt wakker word. De geluidskwaliteit van het toestel is wat minder, en het is ook spitjig dat er niet bij alle modellen een docking station + radio gecombineerd kan worden, maar de natuurgeludien en zonimitatie zijn uitstekend én werken. En dat is de belangrijkste eigenschap voor mij.

Qua aankoopprijs is het een vrij duur toestel, maar als je 's morgens vaak last hebt van ochtendhumeur, of je komt te laat op je werk omdat je niet uit je bed geraakt, dan is het toestel de aankoop zeker waard!

nath.db 06-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Toen ik voor het eerst de handleiding las dacht ik aanvankelijk dat de Wake Up Light moeilijk in te stellen was. Maar eenmaal aan de slag met het toestel ging alles heel vlot.
Ik vind het een gebruiksvriendelijk toestel met een mooie look.
Het grootste pluspunt vind ik het aangename, zachte licht. Ideaal om als nachtlamp te gebruiken! Ook de “slaap-modus” is een zeer leuke functie. Je kunt je op je gemak met wat licht aan in je bed installeren, en daarna zwakt het af (simulatie zonsondergang dus).
Het is aangenaam opstaan met de Philips Wake Up Light. Het wakker worden gebeurd op een minder bruuske manier. Ik was direct tevreden over het geluid en de lichtsterkte die ik ingesteld had.
Mijn man staat meestal een half uur vroeger op dan ikzelf, en dat is wel niet zo handig. Ik ben dan natuurlijk al half wakker en dat neemt wat van het effect van deze lamp weg.
Of ik nu echt meer energie heb over dag? Dat durf ik niet te beweren.

KevinBu 26-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Wij gebruiken dit Wake-Uplight nu al drie weken. Qua design is dit een mooie lamp. We vinden deze ronde vorm mooier dan de vorige modellen van Philips Wake-up light. Zowel in moderne als klassiek interieurs past het design. Wij hebben een klassiek interieur.

Voordelen:
Ik vind dit zeer makkelijk in gebruik. De handleiding is niet nodig om te gebruiken. Je kan hem zeer intuïtief gebruiken. Je kan ook twee alarmen instellen. Als je bv in het weekend op een ander uur moet opstaan kan je alarm twee gebruiken. Ook kan je bv één programma programeren met een fellere lichtintensiteit dan het tweede programma. Alles is instelbaar aan deze wekker: lichtintensiteit, geluid, lichtintensiteit van de klik. Ook kan je een zonsondergang simuleren voor het slapengaan. Ik word graag gewekt door het vogelgeluid. Je hebt nog 4 andere natuurgeluiden en je kan ook een digitale radio als wekker gebruiken. Wij gebruiken de wekker ook als nachtlamp. Ook hier is de lichtintensiteit instelbaar. Van romantisch donker tot fel genoeg om te lezen.

Nadelen:
We zijn zeer tevreden van deze lamp, toch hebben we enkele nadelen ontdekt:
Kleine knopjes: de knopjes zijn zeer klein. Om de wekker af te krijgen moet je een zeer klein knopje vinden. Ook om bv. de nachtlamp aan te zetten is dit soms moeilijk.
Wakker worden met licht: dit is zeer aangenaam maar onaangenaam voor de partner die evt. een uur langer kan slapen. Je kan dit eigenlijk enkel gebruiken als je allebei op hetzelfde uur opstaat. Ik sta een uur vroeger op en kan de lichtintensiteit niet volledig opzetten aangezien mijn vrouw hier zeer gevoelig aan is en er wakker van wordt. In het weekend kan dit wel en dan is het zeer goed.
Licht klok: ik ervaar het licht van de klok is te fel. Ik heb het al op het minimum gezet en toch is er toch nog een lichte schijn die op mij schijnt. Dit is niet onoverkomelijk, maar toch wel een minpunt.

Conclusie: De voordelen hebben de overhand op de nadelen. Wij zijn tevreden met het product.

Mamaniek 26-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Voor de Insiders ben ik de Philips Wake-Up light aan het testen. Ik gebruik deze nu ruim een week. Ik vind het design van de lamp super. De bediening is erg gemakkelijk (zelfs zonder eerst de manual na te pluizen). Er zit ook een schermerfunctie op en dat is ideaal, rustig in slaap vallen, de lamp dimt dan automatisch gedurende de opgegeven tijd. Er zijn verschillende natuurlijke wekgeluiden in te stellen. Ik vind het wel jammer dat ik niet kan instellen hoeveel tijd van te voren de zonsopgang begint (en hoe lang deze duurt). Ik wordt nl. meestal direct wakker van het eerste licht en dat is een half uur voordat ik moet opstaan (wel een goede reden om nog lekker even in mijn bed te blijven liggen overigens).

fotz 21-10-2012

Ervaring:
In het begin is het wel even wennen aan de wake-up light. De eerste dagen werd ik telkens een tiental minuten te vroeg wakker. Je hebt dus wel enkele dagen nodig om de instellingen te vinden die het best bij je passen. Ik word nogal snel wakker van externe prikkels dus de helft van de licht intensiteit is zeker voldoende voor mij. Vooral als ik vroeger moet opstaan dan normaal komt de wake up light goed van pas. Ik wordt rustiger wakker en voel mij ook sneller fris. De lamp is ook goed te gebruiken voor sfeerlicht omdat je de intensiteit bijna traploos kan instellen van zeer bright tot een zwakke rode gloed. Ook de radio geeft een kwaliteitsvol geluid.

Vormgeving:
De wake-up light heeft een strak design en voelt robuust aan door de plexi casing. Er zijn enkel externe knoppen terug te vinden op de buitenrand. De bediening gebeurt voornamelijk door de touchscreen vooraan. Het is jammer dat je een duidelijke overgang ziet tussen de besturingsdisplay en de lamp, hierdoor zie je dus geen volledig ronde bol licht.

Bediening:
De besturingsdisplay is gebruiksvriendelijk maar er zitten toch heel wat foutjes in. Zo spring je bij het instellen redelijk snel automatisch terug. Er is dus niet veel tijd om na te denken tijdens het instellen.
Waarom er nog zoveel knoppen op de zijkant staan is een raadsel. Deze zijn klein en moeilijk te vinden. Het is vooral vervelend dat je tijdens het snoozen het licht niet uit kan zetten door te tappen op de wake-up light. Daarvoor moet je op zoek naar het kleine knopje op de rand. De tap dient ook enkel om de snooze aan te zetten, voor het alarm volledig uit te zetten moet je dus ook op zoek naar het kleine knopje op de rand.

Functionaliteit:
De wake-up light is heel veelzijdig. Radiotuner, 2 alarmen en 5 verschillende rustgevende wekgeluiden. Daarbovenop is de instelbare ledlamp toch wel de sterkste troef. De intensiteit en duur van de zonsopgang of ondergang zijn instelbaar.

Conclusie:
Na de wake-up light enkele weken gebruikt te hebben voel ik wel een verschil wanneer ik vroeg moet opstaan. Ik schrik nu niet meer wakker door mijn gsm alarm maar word rustig wakker. De besturing is soms wel wat frustrerend maar dit neem ik er graag bij.
Daarbovenop is het ook gewoon een mooie wekker en sfeerlamp voor in de slaapkamer.

ChristineS 20-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Het wake up light is mooi van vormgeving, strak, modern, afmeting perfect om op een nachttafeltje te zetten. Persoonlijk heb ik de handleiding 2 x moeten lezen om de geluiden, de zonsopgang en de wektijden in te stellen. De handleiding zou duidelijker mogen zijn alhoewel ik er eerlijkheidshalve mot bij vermelden dat een technische uitleg niet zo mijn ding is. Geluidskwaliteit is ok. De zee ruist door de kamer alsof ik met mijn voeten in zee zou staan. De display dimt, geen fele getallen meer naast je bed. Enige min-punt voor mij is de aankoopprijs van het toestel...redelijk prijzig.

liesebees 19-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

We hebben deze lamp in huis gehaald om onze dochter van 4 beter uit bed te krijgen. Ze heeft enorm veel problemen met opstaan en een enorm ochtendhumeur, ook al slaapt ze gemiddeld 12u.
De eerste dagen was het zoeken naar de juiste instellingen en geluidsterkte en was er geen verbetering zichtbaar in het ochtenhumeur. Nu, na een dikke week komt ze zeker vlotter uit bed. Ze is wakker voor we haar kamer binnenkomen en ze is ofwel goed gezind, of duidelijk minder slechtgezind. Positief resultaat, denk ik dan. In het weekend gebruiken we de lamp als 'slaaplamp': ze wordt ingesteld om 8u (normaal staat de dochter in het weekend voor 7u30 aan ons bed) en de dochter moet blijven liggen en mag pas mocht roepen als de vogeltjes gingen fluiten. En dat lukt! Dus de ouders worden in het weekend ook beter wakker door de wake-up light.
De sluimerfunctie wordt elke avond actief gebruikt en de dochter slaapt er zalig mee in. Voorheen lieten we heel de nacht een lampje branden, dus dit is economischer.
Wijzelf, de ouders, hebben de lamp 2 dagen getest en ook voor ons was het zeer aangenaam wakker worden.
De lamp zelf is zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen en dat terwijl er veel instelmogelijkheden zijn.
Er zijn 2 wekregimes mogelijk. de voorgeprogrammeerde wekgeluidjes zijn toepasselijk, hoewel de meeuwen en de zee wat te sterk op de blaas werken.
Kwestie van design is ze ook goed, mooi en groot. Radio en geluid zijn goed, maar niet super. De sluimerfunctie is geweldig. Enige nadeel is dat er geen muziek mogelijk is bij de sluimerfunctie

me_rubo 18-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Design: De philips wake-up light is een fantastisch mooi toestel, het toestel past perfect in onze moderne strakke slaapkamer. Het minimalistische design, deglanzend witte afwerking en digitale letters (waarvan de intensiteit meegaat met de intensiteit van het omgevingslicht) geven het toestel een kwaliteitsvolle design uitstraling. Leuk detail: de lichtpuntjes die aangeven waar de aanraakgevoelige knoppen zitten aan de voorzijde van de wekker gaan pas aan van zodra je met je hand in de buurt van de wekker komt (zo verstoren ze het minimalistische design van de wekker niet)

Functionaliteit: Het toestel is zeer eenvoudig en intuïtief te bedienen. Ik heb het toestel uitgepakt uit de doos, de stekker in het stopcontact gestoken en zonder de handleiding het toestel volledig ingesteld zoals ik het wil. De FM radio, de 2 instelbare alarmen, de verschillende wekker-deuntjes, de intensiteit van het licht, enz zijn allemaal eenvoudig te ontdekken door eventjes met de verschillende knopjes van de wekker te spelen, alles wijst zichzelf uit.

En uiteindelijk het allerbelangrijkste: De zonsopgang functie. Ik was kritisch of dit effectief nuttig zou zijn, maar bij mij werkt het in ieder geval. 30 minuten voor het moment waarop je wil opstaan begint de lamp een zachte rode gloed uit te schijnen die langzaam sterker wordt (tot de intensiteit die je zelf ingesteld hebt) en na 30 minuten wanneer de ingestelde intensiteit is bereikt beginnen de vogeltjes te fluiten (mijn voorkeur gaat uit naar de vogelgeluiden, maar er zijn ook andere geluiden, of de FM radio). Ik merk dat ik dankzij de wekker veel langzamer/rustiger wakker wordt. Soms wordt ik wakker door het licht, soms door het geluid, maar nooit zo bruusk als met een gewone wekker. gevolg -> beter ochtendhumeur :-)
(let op als je te weinig geslapen hebt zal je uiteraard nog steeds een moe gevoel hebben, maar het opstaan zelf gaat bij mij alleszinds veel vlotter met deze wekker).

chanel1 16-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Na een weekje mag ik stellen dat ik overtuigd ben van de wake-up light! Het toestel zorgt ervoor dat ik fitter, energieker & wakkerder aan de dag begin. Is mijn ochtendhumeur helemaal verdwenen? Nee, maar dat had ik ook niet verwacht. Het design van het toestel in inpasbaar in alle slaapkamerinterieurs en valt van grootte heel goed mee. Het vervangt nachtlampje & wekkerradio, en zorgt aldus voor wat meer optische rust in de slaapkamer. De touch-knopjes vooraan aan het toestel zijn heel handig in gebruik. De andere knopjes bovenaan het toestel (om de wekkern aan & uit te doen), daar zoek je de eerste dagen wel wat op, maar nu vind ik ze al blindelings terug. De wekker is eenvoudig in gebruik, eerlijksheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de gebruiksaanwijzing net iets minder duidelijk vind, omdat er drie verschillende talen bij elkaar staan, wat het nogal onoverzichtelijk maakt. Een groot pluspunt van het toestel zijn de 5 verschillende geluiden; met het getjilp van vogeljes (of uil, zee, zen-muziek,..) wakker worden op een regenachtige, donkere herfstdag, zorgt al meteen voor een ietsje beter humeur. Voor diegenen die de radio als wekmiddel niet kunnen missen: ook dit behoort tot de mogelijkheden van dit toestel. Het uur-display is aanpasbaar qua lichtsterkte, iets waar ik me aan ergerde bij mijn oude wekkerradio (rode lichtschijn op de muur...). En niet te vergeten, de zonnegloed is fantastisch. Op een of andere manier zorgt het licht er voor dat je heel langzaamaan (onbewust) wakker wordt, en niet het gevoel hebt dat je uit je slaap wordt gerukt. Afhankelijk van welk type slaper je bent (zeer diep tot licht) kan je de lichtsterkte van de zonsopgang sterker of zwakker, en korter of langer maken. Dat is even zoeken, maar eens op het juiste niveau (bij mij na 2 dagen) ben je er voorgoed mee weg. Zelf heb in de inslaapfunctie nog niet getest, volgens mij zeker een aanrader voor slechte inslapers. (wat bij mij niet het geval is ;-)). Ik ben overtuigd en zou het toestel zeker aanraden!

joj 16-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik ben bijna twee weken in het bezit van de Philips HF3520 Wake Up Light via een testcampagne van The Insiders. Ik ben heel aangenaam verrast door het resultaat. Het licht dat een half uurtje voor het wekkergeluid van een zacht schemerlichtje tot fel licht overgaat doet me op een heel erg natuurlijke manier ontwaken. Je kan ook enkele leuke geluiden (vogeltje, zeegolven) instellen om je te wekken, maar ik heb deze niet nodig, tot nu toe ben ik elke keer door het licht wakker geworden. Als minpuntje heb ik het probleem dat mijn vriendin steeds mee wakker wordt, terwijl ze soms nog wat langer in bed kan liggen. Het is ook mooi meegenomen dat deze lamp zo een leuk design heeft! Wij gebruiken de lamp ook als gezellig schemerlicht voor het slapen gaan. Echt aangenaam, top!

oma Martine 16-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik gebruik dit toestel sedert 1 week en ben hierover uiterst positief. Qua uiterlijk : mooi design dat past in elke omgeving. Het is het aangenaam inslapen dankzij de Zzz funktie die vergelijkbaar is met een zonsondergang (tijdsduur zelf in te stellen). Het wekken zelf is vooral positief dankzij het geleidelijk aan wakker worden door het licht (van rood, oranje, zachtgeel naar felgeel). De lichtsterkte en tijdsduur is instelbaar naar eigen behoefte. Op het einde van de wektijd krijg je een aangenaam geluid te horen (vogeltjes, zee en meeuwen,....). Men heeft de keuze uit 5 verschillende geluiden. Dit begint zacht en wordt steeds luider. De snooze funktie (10 minuten) is niet instelbaar. De radio kan niet ingesteld worden als wake up geluid. Het is best een groot verschil tov een gewone wekker waarmee ik verschrikt wakker werd.

koffieleut04 17-10-2012

De radio kan wel ingesteld worden als wake up geluid. Ik word iedere ochtend wakker door Decibel Radio. Kwestie van instellen via het menu en kiezen voor het icoontje "Radio".

peternella 16-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Het is een natuurlijke manier van wakker worden. Het apparaat is zelfs zonder gebruiksaanwijzing makkelijk in te stellen. Heeft veel mogelijkheden. Makkelijke bediening.Al met al een echte aanrader.

Martynr 12-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

HET product voor allen wie geen last meer wil hebben van een ochtendhumeur.

De Philips Wake-Up Light HF3520 is iets kleiner dan verwacht, maar past bijgevolg beter op mijn nachtkast. Gezien het formaat is de lichtopbrengst fenomenaal, op halve capaciteit word ik reeds wakker, gelukkig is dit instelbaar, zoals alle andere functies van het toestel.

Waarom dit toestel beter is dan de oudere versies van de Wake-Up-light? Niet zozeer omdat er 1 extra natuurgeluid ter beschikking is (5 in totaal), maar wel omdat de lagere lichtintensiteiten gepaard gaan met een natuurgetrouwe warme oranje/rode gloed.

Daarenboven kan je s'avonds het product inschakelen dat het nog gedurende een vrij te kiezen tijdsperiode licht een geluid maakt. De lichtintensiteit vermindert dan tot de lamp volledig uitgeschakeld is. Dit zorgt ervoor dat je rustig in slaap kan vallen. als leuke extra creëert de oranje/rode gloed trouwens een aangename sfeer in de slaapkamer.

Een echte aanrader voor wie in de winter aangenaam wil in slaap vallen en opstaan !

Niet twijfelen, gewoon kopen.

X_Pitoe 09-10-2012

1) Geluidskwaliteit:
De Philips Wake-Up Light HF3520 beschikt over vijf natuurlijke wekgeluiden gaande van vogelgezang tot de ruisende zee. Hiernaast kan je de wekker ook instellen op FM om met jouw favoriete radiozender wakker te worden. Enig minpuntje is dat er nog een beperkt aanbod is aan wekgeluiden. Een idee naar de toekomst zou zijn om een toepassing te installeren dat toelaat om eigen wekgeluiden op te laden.

2) Display:
In vergelijking met mijn GSM is het heel wat makkelijker om met één blik op de wekker de tijd af te lezen. De lichtsterkte van de display kan naar eigen wens ingesteld worden. Ook handig is de touch functie waardoor je met één lichte tik op de display de wekker kan laten "snoozen".

3) Gebruiksgemak:
Een minpuntje zijn de regelbare knoppen aan de zijkant van het toestel. Het alarm uitschakelen of de lamp aanpassen naar lichtsterkte moet soms op de tast gebeuren 's morgens.
Naar instellen toe is het toestel zeer gebruiksvriendelijk. Er is een duidelijke handleiding maar het toestel wijst zichzelf gemakkelijk uit.

4) Vormgeving:
Het toestel ziet er zeer futuristisch uit en is wel een blikvanger in de slaapkamer. Ikzelf gebruik het toestel ter vervanging van mijn nachtlamp waardoor die in feite van mijn nachtkastje kan verdwijnen.

Totaalscore: Ikzelf mocht het toestel uittesten via The Insiders. Wel een geluk want ik was in eerste instantie sceptisch over de aankoop van dit toestel. Ik had al wat reclame gezien maar de prijs lag toch hoog voor een toestel dat ik totaal niet kende.
Nu denk ik toch niet dat mijn GSM terug zijn plaats zal veroveren op ons nachtkastje...

baptiste 07-10-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

's Ochtends opstaan was tot voor kort een echte marteling. Ik had het gevoel dat ik maar half geslapen had en dacht vaak dat in het midden van een droom zat.
Sinds enkele dagen heb ik deze Philips Wake-Up light en ik ben er bijzonder gelukkig mee!
Ik heb het gevoel dat ik stapsgewijs wakker wordt.
De lichtsterkte heb ik op 17 geplaatst (max = 20) en voor het geluid koos ik voor de 4de preselectie (van de 5).
Maar ik gebruik deze Philips Wake-Up Light ook als nachtlamp en als radio. Leuk is dat je de lamp 's avonds ook kan instellen dat hij gradueel uitgaat. Zo val je natuurlijk in slaap. En de radio, die trouwens een goede kwaliteit speelt, is voor mij eveneens een super dingetje.
Ik ben er helemaal gelukkig mee!