Philips HF3520/01 - Reviews

iPod dock
Kleuren
wit
Groot display

Beoordeling op basis van 203 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

johnjet 06-11-2013 Product paar dagen in bezit

Iedere ochtend met een zonnetje wakker worden; we hebben al een ouder model in huis. Het probleem van de lampen vervangen, speelde een tijd geleden in de media.
Nu dus goed gekeken!
Reviews lezend vraag ik me af of mijn verjaardagscadeautje wel voorzien kan worden van een nieuwe lamp (ooit). Is dit niet het geval, dan is een lampje verwisselen ineens wel erg duur geworden.

Wie weet hier het fijne van?

Wat betreft het wekken heb ik naast de opkomende zon, gekozen voor vrolijke vogeltjes met muziekje.
Ik sluimer niet, maar direct uit ........ maar dan moeten er wel twee knoppen worden ingedrukt.
Eerst het alarm eraf en dan nog de lamp uit. Toch een beetje omslachtig; zeker met die kleine knopjes.

Is dit zoals het behoort te gaan?

Ik kan nog even testen en weet dus niet of ik mijn cadeautje wel wil houden.

lie_cat 04-05-2014 Product half jaar in bezit

Vorig jaar oktober de wekker gekocht. Heel de winter lekker wakker geworden van de vogels en de "zon". We hadden alleen geen rekening gehouden met het voorjaar. Mijn vriend word nu elke dag voor 6.00 wakker van de vogels buiten omdat die bijna hetzelfde klinken als zijn wekker. We gaan nu de andere geluiden van de wekker maar proberen :-) Voor de rest is het een mooi apparaat met lekkere grote cijfers voor 's nachts.

J 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Hoe zet ik de wekker uit?

De wekker werkt prima. Knopjes boven en opzij zijn wel heel klein. Lastig in het (half)donker te bedienen.
Maar hoe zet ik hem 's morgens uit? De gebruiksaanwijzing vertelt hoe te "snoozzen" maar niet hoe ik het licht en het geluid uitzet. Ik heb een flink aantal reviews hier nagelezen en zag dat anderen dit ook wel lastig vonden. Wellicht breng ik hem toch terug vanwege de miniatuurknopjes en het lastig uitzetten van het alarm.

Pluspunten

• mooi licht bij wakkerworden en inslapen.
  • vormgeving

Minpunten

• kleine knopjes bovenop en opzij
  • Onduidelijk hoe geluid en licht uit te zetten.
  • display verlichting niet voldoende

M 28-10-2016

Hoi, vond het ook even zoeken, maar heb ontdekt dat je de wekker uitzet door op het alarmknopje te drukken (de alarmtijd gaat dan wel even knipperen, maar dat houdt al snel op), het licht moet je apart uitzetten door op de lichtknop te drukken. Zelf tik ik eerst op de lamp zelf om het geluid uit te zetten (dan komt hij dus in de snooze stand) en vervolgens op het alarmknopje om te voorkomen dat hij nog een keer afgaat.

J 30-10-2016

Ha M,
Dank, da's een goede tip!

Golinez 28-06-2014 Product kwartaal in bezit

In februari 2014 gekocht. Had hiervoor een half jaar een oudere versie van Philips. De 3520 is qua design veel mooier. Led verlichting is zuiniger en beter en stiller te dimmen. Geen bijgeluiden als lamp gedimd wordt. De vele mogelijkheden zijn functioneel. Radiogeluid is niet om over naar huis te schrijven, maar het is alleen maar om je te wekken.

De manier waarop je gewekt wordt is in te stellen. Zelfs de tijd dat het licht aangaat voordat het alarm afgaat is in te stellen. Je kunt kiezen tussen radio of voorgeprogrammeerde geluiden. Volume en lichtsterkte is instelbaar. Of het opkomende licht je daadwerkelijk op een betere manier wekt weet ik niet, maar het valt mij in ieder geval niet tegen.

Kortom een zeer tevreden.

Fam. Moonen 15-01-2013 Product maand in bezit

Het is prettig wakker worden met deze wake-up light. 20 minuten (of 30 of 40) van tevoren gaat de 'zon' op (de lamp gaat steeds feller braden), op de wektijd gaan dan bijv. de vogeltjes fluiten (natuurlijk geluid). Je wordt dan ontspannen wakker. Fijner dan mijn vorige wekkerradio, die in een keer muziek begon spelen.
- 5 natuurlijke geluiden, 1 radio geluid. Volume instelbaar, natuurlijk geluid kiesbaar. Makkelijk te bedienen. Felheid van het licht (opkomende zon) is instelbaar. Twee wekkertijden.
Een nadeel vind ik: door het wekgeluid heen (natuurlijk geluid) klink een harde ruis, alsof er een radio aanstaat, maar dus geen muziek weergeeft. Dit doet afbreuk aan het fijne wekgeluid.
Als iemand raad weet, laat het mij weten.

Officiele reactie van Philips Nederland 18-01-2013

Beste Fam. Moonen,

Uit uw review begrijp ik dat u een probleem ervaart met uw Wake-up Light. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn, dat tijdens een natuurlijk wekgeluid een ruis hoorbaar is. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega kan u vervolgens verder informeren.

U heeft 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) op het apparaat. Zodra het apparaat binnen de garantie valt, zullen we overgaan tot het versturen van een nieuw exemplaar.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

MBmb 19-01-2013

Wij hebben dezelfde ervaring met het 'ruisgeluid'. Andere apparaten in de winkel bleken dit ook te hebben. Ik heb hierover een klacht ingediend op deze site in dec. 2012. De reactie van Philips was deze:
"De wekgeluiden van de HF3520 zijn allemaal kwalitatief goed bevonden en bedoeld om mee wakker te worden, zonder hierna nog afgespeeld te worden."

Mocht je er een vinden zonder ruis, dan hoor ik het graag!

MBmb 03-12-2012 Product paar weken in bezit

6,5
Een leuk apparaat. Het is fijn wakker worden. Toch ook een aantal minpunten waarom wij de lamp retour gebracht hebben:
- een vervelende ruis in met name de soundscape met de merel-geluiden. Dat blijkt in alle apparaten met dit typenummer te zitten.
- de wektijd van minimaal 20 minuten is ons wat aan de lange kant; 10 minuten zou mooi zijn.
- de lampen kan je niet vervangen; kapotte lamp betekent dat de wekker naar de container kan verhuizen en dat is in het kader van de duurzaamheid een groot minpunt. Dat moet toch anders kunnen Philips!

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2012

Goedendag MBmb,

Wat vervelend te horen dat u niet geheel tevreden bent met de HF3520.
Ik zal hieronder ingaan op de verschillende punten in uw review.
Wat de wektijd betreft, hier is onderzoek naar gedaan en het tijdsbestek van 20 minuten is de minimale tijd die nodig is om de zonsopgang goed te simuleren en effectief te werken.
Het licht van de HF3520 wordt geproduceerd door LEDlampen die speciaal voor dit soort apparaten ontworpen zijn en deze zijn niet in de consumentenhandel verkrijgbaar. Bovendien zitten de lampen vast aan de printplaat, waardoor deze inderdaad niet te vervangen zijn.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding hiervan dan kunt u natuurlijk altijd contact met Philips opnemen.

bw2711 18-11-2012 Product paar dagen in bezit

6,5
Hoewel deze wekker op zich bevalt, maak ik gebruik van de 30-dagen proefactie om hem terug te sturen. De redenen hiervoor zijn:
- hij is onstabiel, je kunt erop wachten tot ie op de grond valt;
- als ik mijn bedlamp weg doe en de wekker het gehele nachtkastje geef, kan ie stabieler worden opgesteld. Wanneer je hem echter als verlichting gebruikt en hij urenlang aan moet zijn, is het geen prettig idee dat de lamp niet vervangen kan worden.

Jammer, want ik vind het design een stuk beter dan de vorige generatie wake-up lights.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag bw2711,

Wat vervelend te lezen dat u toch niet geheel tevreden bent over de HF3520.

De LEDlampen zijn inderdaad niet te vervangen. Dit komt omdat deze vastzitten aan de printplaat en deze niet voor consumenten beschikbaar is.
De lampen zijn namelijk speciaal gemaakt voor de Wake-Up light en hebben een groter kleurbereik en meer intensiteit dan de standaard LEDlampen.

Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met Philips opnemen.

Markamster 05-03-2017

betrouwbaar

product nu reeds maanden in bezit en werkt nog steeds prima. Lekker relaxed wakker worden door de ,opkomende zon, en daarna een lekker deuntje of de radio.

Scubadiver1974 03-02-2017

Heerlijk rustig

Zo lekker dat ik niet meer wakker schrik in het donker.
Rustig wakker worden door het licht en dan het rustig aanzwellende geluid die verteld dat het tijd word voor koffie.
Als bakker is dat zeer fijn

Christel 16-01-2017 Product paar maanden in bezit

Heerlijke manier van wakker worden

Wakker worden met fluitende vogeltjes in de winter is toch heerlijk. Maar het leuke is dat je ook kan kiezen voor de radio. Alleen wordt ik niet zo snel wakker van het licht, maar dat komt misschien omdat de wekker niet op mijn nachtkastje staat maar wat verderop.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Rustig wakker worden

Minpunten

• De tijd wordt niet heel fel aangegeven

Y uit friesland 17-04-2016 Product maand in bezit

mooie wekker

de wake up wekker maakt me rustig waker met vogel geluiden (dit kan je zelf instellen) en door het licht dat rustig aangaat wordt je ook rustigere wakker. ik zou niet meer zonder willen.

voor heen werd ik vaak wakker met hoofd pijn en nu niet meer het voelt heel natuurlijk om zo wakker te worden ook het slapen bevalt. door dat het licht rustig uit gaat

Catharina11 01-02-2016

Helpt echt bij het soepel wakker worden

Ik gebruik zelf al jaren een wake-up light en nu hebben mijn kinderen er ook een. Het helpt ze echt om soepel wakker te worden, de overgang is zachter.
Dit nieuwe model is mooi en handig te programmeren. Twee verschillende wektijden is ook handig.
Kleine minpuntjes: de knoppen aan de zijkant zijn niet zo duidelijk te onderscheiden en overdag is de tijd wat wazig om af te lezen door de gematteerde schaal.

Bram54 09-01-2016

Lekker relaxed wakker worden

Een half uur vantevoren gaat het licht langzaam branden.
Op de werkelijke werktijd volgen zachte vogelgeluiden.
Wakker schrikken doe je nooit.

Happy1979 26-12-2015

Ontspannen wakker worden en in slaap vallen

Dit product heeft invloed op mijn humeur. 'S-ochtends wordt ik ontspannen wakker met een zonsopkomst en natuurlijke geluiden welke in volume opbouwen. Het product heeft twee in te stellen wektijden welke op het moment van selectie nog aangepast kunnen worden. Daarnaast selecteer ik een zonsondergang voor het slapen gaan. Al met al een topproduct!

RianneO 30-04-2015

Dit is lekker wakker worden

Ik word nu heel rustig wakker en niet met bruut geweld uit mijn slaap gerukt. Ik vind dat het gebruiksgemak wel moet kunnen verbeteren.

Friso068 03-03-2015

Effectief voor goed wakker worden.

De wake-up light werkt en heeft mijn wakker worden aanzienlijk verbeterd. Ik wil niet meer zonder. Echter het licht is zeer fel, zelfs in de laagste stand. Het licht is letterlijk oogverblindend waardoor ik met mijn ogen dichtgeknepen de wekmelodie uit moet zetten. Het oranje scherm geeft 's nachts ook te veel licht. En in de sterkst gedimde stand is het oranje scherm slecht leesbaar, vooral de symbolen zijn dan slecht te herkennen, waardoor instellen lastig is (zeker voor iemand die overdag een bril draagt).

Hountsje 19-11-2014

Fijn gaan slapen en nog fijner wakker worden

Wij hebben de Wake Up Light gekocht omdat wij aan een nieuwe wekkerradio toe waren. Na alle positieve reacties op het internet te hebben gelezen besloten tot aanschaf. Valt niets tegen. Het is erg prettig om 's avonds te gaan slapen met dimmend licht en 's ochtends word je wakker op een rustige manier met steeds heller worden licht. Een aanwinst.

Nat0 17-10-2014

Super product!

I wake up with the sun and I hate loud alarms. And this means I am often late during Dutch winter mornings.

The wakeup lamp proved to be the perfect solution. It wakes me up gently with light and soft sounds. I love the design overall, and the touch screen buttons are a nice plus.

All in all, a wonderful product!

L2008 02-10-2014

Het is een nuttig en prettig produkt.

Het is aangenaam om gewekt te worden zonder geluid. Men moet wel opletten dat de ingestelde lichtintensiteit hoog genoeg is. Het is een paar keer voorgekomen dat het wekken alsnog gebeurde via het wekgeluidje. Dit is uiteraard prima, maar het geluid op zich is niet prettig als je eenmaal gewend bent geraakt aan zonder geluid wakker te worden.

marcel1967 27-08-2014

Fraai design, slecht bedieningsgemak

Dit is mijn tweede wake-up light. Ik heb deze gekocht, niet omdat de vorige stuk was, maar omdat ik deze veel mooier vind.
Vooral het tikken om te sluimeren is erg prettig. Wakker worden met licht (en nu dus met gekleurd licht) is veel fijner dan welke andere wekmethode dan ook (een vers kopje koffie daargelaten).

Groot nadeel van dee nieuwe generatie is dat de wekker niet met 1 druk op de knop uit te zetten is. Je moet dan de wekker opnieuw aanzetten (vereist meerdere handelingen). Dat was in de eerste generatie beter.
Verder zijn de knopjes erg klein. Dat is fraai, maar met een slaapdronken kop 's ochtends (of met een dronken kop 's avonds) lastig te vinden/bedienen.