Alecto WS-1100 - Reviews

Buitensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, Thermometer
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

GSrijder 10-01-2013 Product paar weken in bezit

Lijkt een leuk toestel, ziet er prima uit, maar de buitensensor is hopeloos. Al na enkele dagen een nieuwe gekregen van de servicedienst uit Den Bosch, omdat deze 40% hogere luchtvochtigheid aangaf dan het meetstation zelf en regelmatig het contact met het station kwijt was. Dus steeds geen luchtvochtigheidmeting, omdat de waarde boven de 99% uitkwam en meer dan 100 % kan deze niet aangeven op de display.
Nieuwe buitensensor dus ontvangen onder garantie, maar ook die verliest, net als de eerste, steeds het contact met het station. Andere positie, afstanden, helpt allemaal niets. Soms komt het vanzelf weer terug, maar meestal moet je opnieuw de connectie maken. Slechte zaak en op Internet met soortgelijke sensoren van Alecto kom je ook helaas steeds deze klachten tegen. De moed dus maar opgegeven, want ook een nieuw station zal niet helpen gezien alle ervaringen hierover met hetzelfde probleem. Voor mij geen Alecto meer.

GSrijder 10-01-2013

Toch maar weer gebeld met de servicedienst. Weerstation kan kosteloos worden verzonden en ze hebben beloofd het op te lossen.

Wim 26-05-2016 Product paar dagen in bezit

Een kei van een weerstation

Dankzij de Ned. handleiding is de installatie fluitje van een cent; zelfs voor a technische kopers!!
Tijdzone heb ik opnieuw in moeten stellen; liep 2 uur voor. Was echter snel verholpen. Verder perfect.
Wim

Hans 08-03-2017 Product paar dagen in bezit

Helder duidelijk en uitgebreid scherm

Ik wilde een uitgebreid weerstation, binnen en buitentemperatuur, luchtvochtigheid binnen en buiten, hogedruk voorspelling en een tijdsklok. Dit apparaat biedt dit alles tegen een zeer schappelijke prijs. Gekocht bij de Gamma in Almere voor 27,99 euro. Ik heb hem net in huis, moet dus nog even afwachten hoe hij blijft functioneren. Tot nu toe prima. Overigens simpel geïnstalleerd en alles goed uitgelegd. Batterijen worden niet meegeleverd, maar staat ook op de doos.

Pluspunten

• Simpele installatie
  • Helder scherm, contrast in te stellen
  • Uitgebreid weerstation
  • Goedkoop

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

H.Hilderink 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie maat, niet duur

Na 1,5 jaar ging buitensensor kapot. Heb dezelfde opnieuw gekocht. Goed bruikbaar en niet duur. Mooie grootte. Niet duur.

Pluspunten

• Niet duur

Henk 18-11-2016

Jammer dat er niet alleen buitensensors te krijgen zijn.

Carel 19-10-2016 Product paar dagen in bezit

prima prijs kwaliteit verhouding

Lang op zoek geweest naar een weerstation met binnen en buitensensor die ook de luchtvochtigheid binnen en buiten aangeeft. Na enige twijfel de alecto WS1100 aangeschaft. Twijfel is absoluut onterecht geweest.
Binnen een paar minuten is de alecto WS1100 up en running. Prima gebruiksaanwijzing en makkelijke knoppen op het apparaat zelf. Duidelijk weergave van temp, luchtvochtigheid en luchtdruk.
Voor deze prijs een prima en volledig apparaat.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • makkelijk instelbaar
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Willem Knaepen 24-04-2017 Product paar maanden in bezit

Prima scherm, goed leesbaar en duidelijk

Ik heb De WS-1100 nu 5 maanden in gebruik en ben zeer tevreden over de eenvoudige bedieningswijze , de goede en duidelijke afleesbaarheid van het scherm. Er dienen wel een paar eenvoudige instellingen vooraf te worden gepleegd, maar dan heb je een prima wekend weerstation.

Pluspunten

• Eenvoudige scherm instelling
  • Duidelijke aflezing

Minpunten

• Lettergrootte van gebruiksaanwijzing is erg klein

Huumke 18-03-2017 Product paar maanden in bezit

Alecto ws 1100 weerstation

Ik ben nog steeds zeer tevreden over dit product. Het geeft veel en nuttige informatie. Heeft een duidelijke display

Hendrik 10-03-2017 Product paar dagen in bezit

goede prijs /kwaliteit

Werkt prima en geeft op duidelijk display de binnen- en buitentemperatuur aan, evenals de luchtvochtigheid. Tevens is ook de luchtdruk af te lezen en deze wordt in een trend bijgehouden voor enige "weersvoorspelling". De tijd is minder groot weergegeven en minder opzichtig dan bij andere modellen, dat is prima, tijd is van secundair belang.

Pluspunten

• zeer duidelijk display
  • goede prijs kwaliteits verhouding

Minpunten

• instellen wat omslachtig, maar hoeft maar 1 keer

Eddy 07-01-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk scherm

Werkt prima. Gemakkelijk in te stellen. Alleen tijd -2 en luchtdruk andere eenheid. Scherm erg goed leesbaar

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Goede prijs kwaliteits verhouding

bjfam 01-01-2017 Product paar dagen in bezit

uitgebreide weer info tegen mooie prijs!

uitgebreide info over het weer, duidelijk leesbaar en makkelijk in te stellen. Fijn dat ook de luchtvochtigheid wordt weergegeven en de luchtdruk. Erg tevreden!

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • duidelijk leesbaar

Alecto Weerstation 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed leesbaar scherm

Goed weerstation met vele mogelijkheden,Geeft juiste gegevens weer,handig aan de muur of op tafel.En de juiste zomer,wintertijd

Alex 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaatje

Werkt prima. De atoomklok tijd was snel gevonden en de verbinding met het buitenstation was nog sneller voor elkaar.
Ik moest wel de tijdzone even aanpassen (2 uur terugzetten) en ik heb ook de eenheid voor de barometerstand aangepast. Met de duidelijke gebruiksaanwijzing was dit zo gebeurd.
De buitentemperatuur klopt heel nauwkeurig met een lokaal weerstation.
De buitensensor hangt in de onverwarmde schuur 12 meter verderop.
Enige wat jammer is: er worden geen seconden weergegeven op de klok.

BLU 25-12-2016 Product paar maanden in bezit

Groot scherm

Wij hebben dit product sinds een paar maanden in gebruik. Het voldoet tot nu toe prima. Goed afleesbaar. Omtrent de gebruiksduur van de accu hebben we nog geen mening gezien de duur dat wij het apparaat in gebruik hebben. Denk overigens dat dat wel goed zit. Vind het een goed product tegen een redelijk prijs en kan het een ieder aanbevelen.

Kees 20-12-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm, helaas geen maanstanden

Duidelijke aflezing, geen maanstanden. Toch tevreden over dit product met een redelijke prijs.
Temperatuur wordt goed aangegeven, ook maxima en minima.

SPMJB 18-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fraai weerstation voorzien van alle functies!

Bijzonder mooi vormgegeven weerstation, met duidelijk scherm waarop alle gegevens eenvoudig afleesbaar zijn. Barometerfunctie is een pré in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Voorzien van nauwkeurige barometer
  • Duidelijke binnen en buiten temperatuur weergave
  • Inclusief Hygrometer
  • Direct verbonden met atoomklok in Frankfurt

Tabor 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm

Gemakkelijk in te stellen, batterij erin en bijna klaar. Ik moest alleen de tijdzone aanpassen. Had ook binnen de korte tijd de buitentemperatuur en de tijd via het signaal uit Frankfurt

Pluspunten

• Duidelijk scherm

Minpunten

• Moest Tijdzone aanpassen

Henk 12-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed weerstation

Na het goed lezen van de beschrijving werkt het weerstation prima. Duidelijke symbolen en tekst zijn op het scherm zichtbaar. Werkt na 24 uur volledig.

Pluspunten

• Duidelijk afleesbaar

Minpunten

• Alle waarden moeten afzonderlijk worden verwijderd

Henk 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

fraai weerstation

Fraai weerstation. Goed af te lezen, metingen OK. Buiten station is klein en valt niet echt op. Wel matige bevestiging door zeer kleine schroeven die in de sleuven passen. Binnen station synchroniseert automatisch, instellingen wat lastiger door vrij cryptische handleiding.

Pluspunten

• fraai

Minpunten

• handleiding

Alecto WS-1100 02-12-2016 Product paar weken in bezit

van Engelen

Mooie aanbieding gevonden Alecto WS 1100,geeft prcies aan wat ik wil weten zowel binnen als buiten.
Goede Display,makkelijke bediening,goede handleiding

MR 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima afleesbaar en compactscherm

Snel geïnstalleerd, duidelijke installatiebeschrijving. Operationeel in minder dan een half uur. Beschikbare waardes zijn functioneel.