Logitech C615

Logitech HD WEBCAM C270

Logitech C922 Pro Stream

1920 x 1080
Logitech C922 Pro Stream

Beoordeling op basis van 1 review

john w8 19-07-2012 Product paar dagen in bezit

Voor hetzelfde geld kan je veel betere webcams kopen!

Bij Dixons deze camera gekocht: In de verpakking zit een installatie-dvd. Deze software kunnen ze beter op de Logitech-website zetten -Zoals Microsoft bijv. ook doet voor zijn webcams- . Maar dit terzijde...

Installeren etc gaat prima. Tot zover niets aan te merken op deze webcam.
Mijn eerste webcam was ook een hele goedkope Logitech, dus ik had al enige ervaring met dit merk.

De optie full-HD meteen uitproberen natuurlijk: Redelijk beeld: Ietwat fijn-zanderig en korrelig, ook bij zeer veel licht. Maar het houdt niet echt over.
De overige opties (zoals face-tracking = gezicht volgen), en het draaibare-gedeelte op de hardware is ook allemaal leuk en aardig.
Echter het zijn extra-features, die je bij goedkopere modellen ook kunt krijgen.

Tot zover niets aan te merken op deze webcam...

Totdat ik na een paar dagen achter een fout in de software van Logitech kom, die ze hoogstwaarschijnlijk zelfs niet bij de duurste modellen kunnen oplossen.
Als je onder de opties het beeld zelf instelt (scherpte / verzadiging etc), en de camera inschakelt in een donkere-ruimte, wordt het beeld gitzwart met een zeer lichte witte-cirkel. In het beeld.
Ik schrok me rot: Dit probleem was ik ook al tegengekomen bij een spotgoedkoop Logitech-cameraatje die ik bij mijn eerste pc kado had gekregen. Echter, dit is een camera van meer dan € 50,= Dus, mag je wel wat kwaliteit verwachten.

Het beeld wel weer terug gekregen, door gewoon de camera voor een lamp te houden. Echter, meteen maar weer de camera in de verpakking gedaan, en terug naar de Dixons om het voor een ander merk te ruilen...

Bij de Dixons zei de vriendelijke en hulpvaardige verkoper dat dit soort problemen mischien ligt aan de plastic lens wat ze bij Logitech gebruiken !?!
Echter, Ik zal pertinent nooit meer Logitech aanschaffen! Want men kan zelfs bij de duurste soorten niet de software goed programmeren / fine-tunen

ps: Ben nu de gelukkige eigenaar van een beter-werkende cam (Windows Studio) met een glazen lens!