Logitech C310

Face-tracking
Logitech HD WEBCAM C270

Caligula Biboppus 26-10-2011 Product paar weken in bezit

6,3
Ik heb deze webcam nu ongeveer 2 weken. Eigenlijk kan ik weinig positieve dingen zeggen over de Logitech.
De kwaliteit van de webcam is wel een stuk beter dan de ingebouwde cam van mijn laptop , en het geluid is redelijk goed.
Maar om nou te zeggen dat ik blij word van een realtime gesprek via de pc nou nee.
Zowel beeld als geluid zijn matig , ik kan wel zien met wie ik praat , maar die schokkerige beelden ,en het geluid wat af en toe gaat vervormen daar word ik niet vrolijk van.
Mijn internetverbinding is snel , dus daar zal het niet aan liggen. Als deze vorm van communiceren met mekaar een succes wil worden , dan zal er nog veel veranderd en verbeterd moeten worden !
Anno 2011 moet het technisch toch mogelijk zijn om dit veel beter te maken.
Groeten Caligula Biboppus

Patrick201 18-01-2011 Product paar weken in bezit

Deze webcam werkt automatisch in Windows XP (als alle updates geinstalleerd zijn, zoals SP3), Vista, Windows 7, en linux.

Hij ziet er goed en eenvoudig uit, en past op smalle en brede beeldschermen.

Als het donker is, dan is het licht van het beeldscherm al voldoende om mijn gezicht te filmen voor bijvoorbeeld Skype.

Het geluid is opmerkelijk goed. Tot een paar meter afstand kan ik gewoon praten (voor bijvoorbeeld Skype).

Het is ook mogelijk om er filmpjes mee maken. Daarvoor moet de software van Logitech geinstalleerd worden.

Er zijn toch een paar kleine nadelen. Als webcam kan hij niet in het donker een straatbeeld filmen. Het licht van lantaarnpalen is niet genoeg.
Ook de bijgeleverde software is onhandig in het gebruik. Het zou mogelijk moeten zijn om allerlei grappige aanvullingen toe te voegen (zoals konijnenoren), maar dat is zo ingewikkeld dat het niet lukt om dat in te stellen.

Voor Skype wordt bij een normale ADSL-verbinding alleen een lage beeldkwaliteit gebruikt. Voor HD kwaliteit is blijkbaar een snellere verbinding nodig. Dan zou de goedkopere C270 voldoende zijn, maar deze C310 heeft volgens mij iets beter geluid.

Er zijn twee versies van de Logitech C310 webcam. Ook op kieskeurig.nl staan twee versies (ze hebben verschillende EAN nummers). Op internet heb ik echter nergens kunnen vinden dat er een verschil tussen zou zijn, dus kocht ik de goedkoopste.