Philips HD 4649/00 - Reviews

6,3

• Slecht

njdebruijn 10-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,3
Gebruik is makkelijk door de kopjes die erop staan.
Maar de duurzaamheid laat veel te wensen over. Na een half jaar begon de waterkoker te lekken, vanuit de kan door het verwarmingselement en op het aanrecht. Philips heeft toen een nieuwe opgestuurd. Hetzelfde model. Maar ook deze heeft na een half jaar weer dezelfde kuren en lekt ook weer. Dus niet aan te raden.

Frans 323 19-06-2012 Product half jaar in bezit

---------Update review, 19-6-2012---------
In aanvulling op mijn eerdere bericht, blijf ik van mening, dat mijn waterkoker het prima blijft doen en heb ik kennelijk de goede keus gemaakt.

----------1e review, 26-2-2012----------
De peilschaal varieert van 1 tot 7 kopjes, waardoor je ook water kunt koken voor de kleinste hoeveelheid, dus 1 kopje.
Bovendien maakt hij weinig geluid en het water kookt erg snel.
Praktisch is, dat de waterkoker ook geschikt is voor linkshandigen. De waterkoker is n.l. draaibaar en heeft aan beide zijden dezelfde peilschaal.
Kortom een prima apparaat.

ties90 28-05-2012 Product jaar of meer in bezit

De waterkoker deed het altijd goed tot hij na 2 jaar ging lekken. (net na het verlopen van de garantie). Voor mij geen philips meer. De eerste (ook Philips) is doorgebrand).

retaliator22 15-04-2010 Product jaar of meer in bezit

Echt zo goed als nieuw! Werkelijk waar; ik koop nooit meer zo'n nieuwerwetse waterkoker. http://link.marktplaats.nl/339230303
Bijna op één hand te tellen, zo vaak als ik deze waterkoker heb benut. Nu dus te koop voor 2,50 vanwege defect.

Ding leek wel een flits apparaat van een fototoestel, zo goed deed ie het! Maar dan helaas slechts eenmaal: de keer nadat deze voor het laatst het water had laten koken. En echt waar, het ding is hooguit 30 tot 40 keer gebruikt.

Vandaag heb ik de kan uit de houder genomen en de kap aan onderzijde los geschroefd. Die zit bevestigd met 3 schroefjes, type kleine chinese torx. Die schroevendraaier hebben de meeste consumenten niet thuis bij het handgereedschap. Achter de kap zien we het contact chassis, welke normaal in het contact van de houder grijpt.

Bij mijn kan is het verwarmingselement doorgebrand. Verwarmingselement? EEN STUKJE VERWARMINGSFOLIE dus. Iets dergelijks kunnen we als consument van een lagere capaciteit aanschaffen, bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=189190

Heb contact opgenomen met de producent en er zit twee jaar garantie op dit apparaat, weet ik inmiddels. Gelukkig ben ik het er over eens; voor mij nooit meer zo'n flitsende nieuwerwetse waterkoker. Zo'n oud systeem met een verwarmingsspiraal of gewoon een dompelaar, kan mij het schelen.