Tefal Express+ RVS - Reviews

Inhoud
1,7 liter
Waterniveau indicator

Judith 24-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie en makkelijk maar zéér aanwezig

Een mooie waterkoker om te zien.
Water snel op temperatuur.
Makkelijk in gebruik.
Groot reservoir niet vullen over de max-streep heen (heet water klotst er dan uit).
Kort snoer dus alleen direct naast een stopcontact te plaatsen.
Enige nadeel: hij maakt een ongelofelijke herrie. Een gewoon gesprek is niet mogelijk in de buurt van het apparaat. Ondanks de voordelen voor mijreden om niet meer voor deze te kiezen bij vervanging.
Mijn vorige (Philips) was een stuk stiller.
Is hier iets aan te doen?

Crixus 30-09-2015 Product half jaar in bezit

De Tefal een half jaar in ons bezit, mede vanwege de vormgeving en de test resultaten, helaas na een paar maanden begon er water te lekken uit de waterpeil indicator met als gevolg de onderkant helemaal nat. Jammer maar we hadden meer van de duurzaamheid van Tefal verwacht.

AdW 16-05-2015 Product paar dagen in bezit

Na 2 jaar bleef de deksel vastzitten en werkte de knop niet meer om de deksel te openen. Onbruikbaar dus. Slecht apparaat, onze vorige tefal was na 3 jaar zo lek als een mandje (zie mijn eerdere recensie).

AdeW 07-03-2014 Product jaar of meer in bezit

4,3
Gekocht vanwege de vormgeving, nu 3 jaar in bezit, echter waterkoker is aan de onderzijde zo lek als een mandje. Schande!

Ineke803 14-02-2012 Product kwartaal in bezit

3,3
Deze waterkoker is heel mooi. Maar na een paar maanden wordt de dekselsluiting lam en vliegt deze steeds open. Hij slaat dan niet meer af!
Hij maakt erg veel herrie. En het kalkfilter gaat moeilijk eruit en er weer in.
Mooi, maar waardeloos.

theedrinker 09-08-2011 Product half jaar in bezit

---------- update review 09-08-2011 ----------
Nu na 8 maanden intensief gebruik nog steeds zeer tevreden. Werkt goed, ook bij weinig water.
Met 2 kijkvensters ideaal voor links en rechtshandigen.

---------- oude review 23-11-2011 ----------
Prima waterkoker. Net een paar dagen in huis.

Ja wordt warm aan buitenkant en ja, maakt iets meer geluid dan een plastic waterkoker.

Kookt 1 liter water koud uit de kraan in 3 1/2 minuut.

Voordeel van deze tov bijv Siemens (die er ook leuk uitzien) is het gewicht. Deze weegt veel minder dan de Siemens en net iets meer dan een plastic waterkoker.

Het waterniveau is aan beide kanten van de grip zichtbaar en dat maakt het makkelijk voor links+rechtshandigen.

Nu wachten op duurzaamheid...

Remun.J 07-08-2011 Product paar dagen in bezit

6,3
Moet mijn mening helaas bijstellen. Duurzaamheid van veel waterkokers valt erg tegen. Zo ook bij deze waterkoker van Tefal. Probleem is dat na een maandje gebruik de deksel niet meer dicht gaat. Het valt dus niet mee een degelijke waterkoker te vinden voor een redelijke prijs.

Remun.J 05-07-2011 Product paar dagen in bezit

Had eerst gekozen voor een tien euro goedkoper model van Tefal, KI130D31, maar die had duidelijk gebreken: Deksel ging zeer slecht open en dicht, waardoor onderdelen makkelijk af zouden kunnen breken en de waterniveau indicator was slecht afleesbaar. Heb die toen omgeruild voor dit model.
Ben hier zeer over te spreken. Makkelijk in gebruik en onderhoud. Maakt overigens minder geluid dan mijn vorige kunststof waterkoker. Deze staat stevig op zijn voet.

Andre75 06-03-2011 Product jaar of meer in bezit

Dit is onze tweede waterkoker van het zelfde model, de vorige was binnen een jaar stuk en viel binnen de garantie van twee jaar.

We gebruiken hem wel vrij intensief, maar deze nieuwe begint nu na 4 maanden al weer rare geluiden te maken, soms knetterend. De vorige maakte dit geluid ook en gaf toen een knal waardoor deze het niet meer deed.

Duurzaamheid geef ik hem dan ook een 5, want ik weet niet of deze het ook nog wel een jaar vol gaat houden. Verder een prima waterkoker voor een mooie prijs en ligt goed in de hand.

Berend Jansen 04-02-2011 Product paar dagen in bezit

Sinds gisteren deze Tefal op het aanrecht en wat een verschil met de vorige twee merken.
Een Philips ging na 5 jaar lekken (kan gebeuren), maar schenken was een crime: morsen en hete spetters in den ronde. De opvolger was een echte Hema! Lastig te openen deksel (twee knijpertjes) en ook deze was een morspot.
Nee, dan de Tefal: snel warm en een mooie schenkstraal.
En ja: hij wordt heet. Metaal geleidt nu eenmaal goed warmte...

guppymaaike 24-09-2010 Product jaar of meer in bezit

Een prima waterkoker. Kookt snel het water. Nadeel is als je hem tot max vult, dat dat het hete water eruit spat.
Ikheb de waterkoker nu ongeveer twee jaar en nu sluit de deksel niet meer (heel vervelend omdat hij nu ook niet meer vanzelf afslaat), tevens vertoont de deksel corrosieplekken aan de rand. Ik gebruik 'm intensief, maar mijn voorgaande waterkokers gingen een stuk langer mee.

michael33669 23-09-2009 Product kwartaal in bezit

super waterkoker.... bezit alle functies die je van een waterkoker verwacht!

let er alleen wel op dat de buitenkant die van erg mooi RVS is gemaakt wel behoorlijk warm wordt... maarja het oog wilt ook wat!

ik kan deze waterkoker aan iedereen aanraden

met vriendelijke groet,

michael

margotarends 19-08-2009 Product paar weken in bezit

Fijne waterkoker. Mooie vormgeving, fijne schenktuit. Gemakkelijk met een hand te openen en te sluiten. Stevig en degelijk materiaal. Kookt niet te lang door. Kortom een fijne waterkoker voor een mooie prijs.

Liset 05-06-2009 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze waterkoker net in mijn bezit omdat mijn oude het heeft begeven.
De waterkoker ziet er mooi en stevig uit. Hij ligt prettig in de hand, maar is door het RVS materiaal wel zwaarder dan mijn vorige die van plastic was. Hij lekt niet bij het schenken, wat opvalt omdat veel andere waterkokers dat wel doen.
Hij wordt wel gloeiend heet aan de buitenkant, wat waarschijnlijk een nadelige bijkomstigheid is van het RVS materiaal (het oog wil wat, dus je moet er wat voor over hebben). Maar geen kinderen mee laten 'spelen' dus!!
Het snoer is wat aan de korte kant (70cm). Dit zal voor sommige mensen een probleem kunnen zijn.
Ik zie bij reviews van andere waterkokers dat die veel lawaai zouden maken. Deze hoor je wel bij het aanzetten, maar ik zou het geen lawaai noemen. Net zo luid als mijn vorige. En hoe lang staat zo'n ding nou eenmaal aan??
Tot nu toe ben ik heel erg blij. Met name door het mooie uiterlijk en het fijne schenken. Over duurzaamheid valt niets te zeggen. Ik heb hem net.