Bosch THD2023

• Waterniveau indicator Ja
  • 360 graden draaibaar Ja
  • Gesloten verwarmingselement Ja
Russell Hobbs 20412-70

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

EKO Vega 24-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Dit is een erg fijn apparaat voor theeliefhebbers. Het is heel handig om de hele dag alleen maar even op de knop te hoeven drukken zodat er vervolgens de juiste hoeveelheid heet water in je glas stroomt. In de praktijk zul je meestal de zelfde hoeveelheid nodig hebben maar wijzigen van de hoeveelheid water of watertemperatuur gaan heel eenvoudig. Je warmt precies de juiste hoeveelheid water op dus ten opzichte van een snelkoker bespaar je een hoop energie omdat die altijd te veel water opwarmt. Door het reservoir van 2 liter hoef je het ook niet steeds te vullen. Het apparaat ziet er ook nog eens erg mooi uit en heeft in Duitsland een belangrijke ontwerpprijs gewonnen. Wij hebben voor de zwarte gekozen omdat wij die het mooiste vonden en ook veel minder snel vlekken zal vertonen als de witte uitvoering. En de mintgroene uitvoering met theebloesem erop vonden wij te vrouwelijk. Hij maakt tijdens het opwarmen wel een beetje vreemd brommend geluid maar dat went snel. Wij gebruiken altijd biologische losse thee omdat dat veel lekkerder is en niet duurder of zelfs goedkoper dan theezakjes. Al met al zijn wij erg tevreden over deze keuze. Wij hebben allerlei apparatuur van Bosch en ook in deze waterkoker hebben wij veel vertrouwen. Bij Redcoon bleek hij het goedkoopste te zijn en ook de waterfilters zijn daar het goedkoopste als je een pakje van 3+1 bestelt. Voor later bijbestellen kun je 4 doosjes van 3+1 nemen en dan worden geen verzendkosten gerekend. Als je van thee houdt kunnen wij dit apparaat zeker aanbevelen.

gdanonym 21-02-2012 Product paar dagen in bezit

Eindelijk een vervanger voor de Tefal Quick & Hot. Deze haalt wel een goede temperatuur, alhoewel de 90/kokend temperatuurstanden weer niet gehaald worden. Het blijft op maximaal 85graden hangen.
Wellicht komt dat omdat het water mee afkoelt onderweg en het kopje wellicht ook nog koud is. Er komt wel meer stoom vanaf.
Nu gebruik ik dit zelf (nog) niet en gebruik ik de 70 graden voor kruidenthee en 80 graden voor koffie.

Wel lastig is dat de hoeveelheid water niet met 1 knop is in te stellen. Zo is thee en koffie twee verschillende maten kopjes. Ook zou ik wel het maximale van 300ml willen tappen om snel voorgewarmd water te hebben voor bijvoorbeeld pasta koken.

De Bosch is VEEL stiller als de Tefal dus zeker een pluspunt, pruttelt minder en spat minder, ook het waterreservoir is handiger in gebruik. Het Brita filter gebruik ik niet. Het kraanwater in Nederland is van prima kwaliteit.

freekje 26-06-2016

prima apparaat

goed apparaat om snel een kopje thee te maken maar de konstruktie van het lekbakje is gammel 2x gerepareerd maar is nu echt kapot ophang gedeelte breekt af zou beter van metaal kunnen zijn

Elvira 30-04-2016

Volop genieten van mijn tuee

Ik had eerst een ander apparaat voor thee maar deze is veel luxer verschillende temperaturen dus altijd de juiste temperatuur voor een thee soort makkelijk in te stellen. Enige minpunt vind ik dat hij niet automatisch uitschakeld dat deed mijn oude wel na 10 minuten

Lianne 25-04-2016

Snel en gemakkelijk

Ideaal apparaat, snel en gemakkelijk in gebruik. Niet zo lang op de waterkoker hoeven wachten, maar meteen een kopje thee klaar.

DutchHarold 12-04-2016

Bosch Filtrino

Makkelijk om snel één kop warm water te tappen maar aangezien het water niet gekookt is, niet echt geschikt om een kopje thee van te zetten. Wel goed voor bijvoorbeeld een cup of soup.

Domino 18-02-2016

KAN NIET MEER ZONDER!

De Heetwatertap is het meest gebruikte apparaat die bij ons op het aanrecht staat. Dit komt mede doordat wij ons heerlijk verwennen met de oploskoffie van Nescafe. Dus en de thee en de koffie ronde wordt bepaald door onze Heetwatertap.
Ben het er mee eens dat het lampje van ontkalken wel snel gaat branden. (is dit misschien om vaker kalktabletten van Bosch te moeten aanschaffen?) Ook zou het fijner zijn als het hete water met iets meer volume in het kopje zou kunnen stromen.
Maar dat zijn luxe problemen, en wie weet dat daar in de toekomst nog wat aan verbeterd kan worden, wij zijn ontzettend blij met dit apparaat.

Silvana 14-07-2015

Goed apparaat

Dit is een mooi en geweldig apparaat. Een min punt is het vullen van de watertank. Heel omslachtig als je het onder de kraan vult met de behuizing van filter dan loopt het druppel gewijs vol duurt lang. Haal je de behuizing eruit dan loopt hij over. Niet echt handig.

LodyJ 28-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit apparaat nu ongeveer een jaar. Geweldig voor koffie en thee.!
Ik leef alleen, dus het probleem van "gauw leeg" geld voor mij niet.
Daar moet ik wel bij vertellen, dat ik omgekeerde-osmose water gebruik (bijna hetzelfde als gedistilleerd water) en dus geen kalkaanslag kan krijgen, waardoor de levensduur aanzienlijk wordt verlengd.
Ben er dus erg tevreden mee, op één puntje na...
De ontluchting in het vuldeksel is zodanig gemaakt, dat alles wat erop valt, ook meteen in het water rolt.... ik ben al van alles in het reservoir tegengekomen....
In de winter wil er wel eens een muisje, vanuit de tuin, naar binnen glippen, en je begrijpt mijn verbazing, toen ik op gegeven moment muizekeutels in het water reservoir vond....
Een behoorlijke designfout dus.!
Verder een prima apparaat.
LJC

itmaytum 21-11-2014 Product jaar of meer in bezit

We hebben het apparaat iets meer dan 2½ jaar volop gebruikt. Voor 4 personen betekent dit wel dat je 'm heel vaak moet bijvullen. De filter nooit vervangen anders wordt het wel een heel duur grapje. Zeer gemakkelijk in gebruik en ziet er mooi uit op het aanrecht. We hebben het apparaat weggedaan omdat hij lekte, dus de 3 jaar heeft deze niet gehaald. Groot nadeel vind ik dat je dus geen pot thee meer kunt zetten, want om nou allemaal glazen te vullen en over te gieten in de pot, dat werkt ook niet.
Dus ben je met meer personen, dan zou ik persoonlijk toch een waterkoker aanraden.

DEDIJK 01-01-2014

kan beter

Het product kan beter het is erg jammer dat het Britta filter zeer snel aangeeft dat het gewisseld moet worden. Heb het apparaat 3 weken in gebruik en het filter is nu al op. En een nieuw filter kost 7,00 euro dit zou per jaar uitkomen op 80,00 euro. voor de rest een prima apparaat

Ferdinand 03-04-2013

prima apparaat

na een paar weken gebruik vraagt het al om te ontkalken terwijl wij hier uiterst zacht water hebben. Is dit normaal/

7000dream 23-02-2013

Perfect Machine

Het is even stoeien maar verder dik tevreden.Op de site de Brita waterfiler MAXTRA niet te vinden voor nabestellingen zou wel makkelijk zijn maar verder tevreden .Het geluid is niet hinderlijk .Bedienning zeer makkelijk in gebruik. Kind veiligheid zeer goed bedacht moet meer gebeuren.

Jo3 16-11-2012

Prima apparaat!

Het water wordt zeer snel heet. Deze snelheid wordt deels teniet gedaan door de trage uitstroom van het water. Makkelijk in te stellen met de 2-knops bediening. Door het Brita filter altijd schoon kalkarm water. Nadelen: de uitstroom van het water is erg traag. Het apparaat is grotendeels gemaakt van 'pianolak' glanzende kunststof. Dit krast enorm snel. Door het in elkaar schuiven van het watercompartiment dat uit 2 delen is opgebouwd (het compartiment, met daarin de Brita filterhouder) raakt de watertank aan de binnenkant snel flink bekrast waardoor de tank er lelijk uit gaat zien en het water niet schoon lijkt. Uiteraard is het water wel degelijk brandschoon maar ziet het er van buiten door alle krassen 'onsmakelijk' uit. Ik vraag me af na hoeveel liter het waterfilter vervangen moet worden; het lampje heeft nog niet gebrand.

Vivi 25-08-2012

Lekker makkelijk!

Makkelijk aan dit apparaat: - altijd heet water / kokend water, meteen na het aanzetten - temperatuurkeuze - voorprogrammeren van waterhoeveelheid (bijv. van je favoriete mok) Voorheen vergat ik wel eens de waterkoker aan te zetten. Dit apparaat kun je gewoon uit laten staan! Als ik thee nodig heb, zet ik m aan, kop eronder en druk op start. Meteen begint het water te lopen. Dat gaat overigens wel wat langzaam, maar ja, het moet tijdens het uitlopen op temperatuur gebracht worden. De temperatuurkeuze functie lijkt me ook ideaal, werkt alleen niet: na het eerste kopje op 70° ingesteld te hebben, werd het 2e kopje beduidend warmer en het 3e kokendheet. Aan het eind van de dag was het eerste kopje per sessie nog steeds beduidend heter dan de eerste 's morgens vroeg. Jammer. Al met al, voldoet prima en ben er blij mee. Handig.

Johan Veninga 12-12-2011 Product paar weken in bezit

De Filtrino is een apparaat dat zonder opwarmtijd een kopje gefilterd water levert in 5 temperaturen: kamertemperatuur, 70, 80 & 90 graden of kokend. Kwestie van aan zetten, kopje eronder, op ‘start’ drukken en in een minuut heb je precies dat wat je wilt. Het Brita-filter is extra (werkt ook zonder), maar je proeft het verschil zeker wel. Een vervangingscartridge kost € 6 en is elke maand nodig. De instelbare temperatuur is naast prettig voor de juiste thee ook handig bij kinderen, omdat je bij 70 graden minder verbrandingsgevaar hebt. Wij zetten nooit een pot thee, altijd losse kopjes, dus voor ons is het een prima alternatief voor een standaard waterkoker.

Voordelen:
- Precies de juiste hoeveelheid water op de juiste temperatuur (energie)
- Geen opwarmtijd
- Mooi design
- Grote watertank (2 liter)
- Instelbare temperatuur (70 graden) is precies goed voor kinderen (geen verbrandingsgevaar!)
- Goede smaak

Nadelen:
- Niet echt snel
- Slechts 1 kopje per keer
- Brita-filters zijn duur
- Instellen waterhoeveelheid omslachtig

Ik heb het apparaat nu 3 weken in bezit, dus over duurzaamheid kan ik niets zeggen. Maar het is een Bosch, dus dan zal het wel goed zitten. Het apparaat voel in elk geval solide.

missesp 07-12-2011 Product paar weken in bezit

Ik heb dit gekocht en bevalt me prima.
Gelijk warm/heet water in je kop.
Er zit een brita waterfilter bij, maar je hoeft die niet perse te gebruiken. Je kunt er ook gewoon een kopje koud water uitkrijgen. Tot nu toe een geweldig ding.
Hij maakt behoorlijk wat lawaai trouwens, maar dat deed mijn vorige waterkoker ook.
Het is voor mij wel even afwachten qua duurzaamheid, want het is immers een nieuw artikel waar nog de foutjes uitgezeefd moet worden. Maar met 2 jaar garantie ben ik niet zo bang.