Miele WER 875 WPS

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WER 875 WPS op Kieskeurig.be.

Jasmijn 02-06-2019

Een kind doet de was.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Het gezegde een kind doet de was gaat hier echt op. Alles wijst zichzelf. Makkelijk te selecteren en een erg goed resultaat. Heel stil. Wel mis ik de geur van wasmiddel met het product van Mieke. Maar dat is met geur producten snel opgelost.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Geluid

Minpunten

• Geur wasmiddel

Sjon 30-06-2019

Miele iets duurder in aanschaf, maar er is ECHT geen betere!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Dit is een wasmachine met alles erop en eraan. Hij is stil, handig te bedienen, doseert zelf, en geeft diverse opties.

Marian W 15-06-2019

Mooie wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Een super fijne wasmachine. Je hoort hem bijna niet werken. Pas als de machine klaar is dan word je eraan herinnert dat je aan het wassen bent. Door het signaal dat klinkt als de machine klaar is weet je dat je aan het wassen bent. Wat een genot!

Pluspunten

• Geen geluidoverlast
  • Laag energieverbruik
  • Mooie vormgeven
  • Duidelijk menu

J.D. Van de Graaf 10-06-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Wasmachine met veel keuzemogelijkheden, gebruikersvriendelijk. Energiezuinig. Wederom na 35 jaar trouwe dienst van onze vorige Miele wasmachine en droger gekozen voor Miele.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Energiezuinig
  • Duidelijke handleiding

Natalie 31-05-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Deze wasmachine is super makkelijk in gebruik dankzij het touchscreen. Veel mogelijkheden ook via de Miele app. Maakt weinig geluid en het wasmiddel ruikt erg lekker fris.

Pluspunten

• Veel keuze in programma’s
  • Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk touchscreen

Hans 29-05-2019

Miele WER875WPS

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Miele staat bekend om haar kwaliteit en duurzaamheid. De reden waarom we een Miele gekocht hebben. Perfecte programma’s , voor elke denkbare situatie . Het geweldige autodoseersysteem , waardoor de machine zelf bepaalt hoeveel wasmiddel er nodig is. Apparaat is zeer stil bovendien .

Pluspunten

• Autodoseersysteem voor 2 soorten wasmiddel
  • Powerwash (snelprogramma)
  • Singlewash (programma voor een enkel kledingstuk )
  • Heel stil

Minpunten

• Touchscreen wordt snel vies

Trump 27-04-2019

Machine top, service matig

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Nu ruim een maand in bezit van deze machine met Twindos. Super apparaat met zeer uiteenlopende programma’s en instelmogelijkheden voor de mensen die wat meer willen dan de standaard circa 20 voorgeprogrammeerde wasjes. Bij levering dient eenmalig de waterhardheid ingesteld te worden, waarna de machine weet hoeveel wasmiddel uit het twindos systeem benodigd is per programma en belading. Hierna dient leeg een volledig 90 graden programma doorlopen te worden om de machine te reinigen en te kalibreren en de machine is klaar voor gebruik. Meteen valt op hoe stil de machine is. Het wasmiddel van Miele wast uitstekend schoon, gelijk aan andere merken uit de fles, maar dan zonder te hoeven doseren. Geur is neutraal, persoonlijk vind ik dit een frisse lekkere geur, maar het is geen Robijntje. Wil je echt geur in de kleding dan is wasverzachter aan te bevelen of de miele doseringen vervangen door je eigen wasmiddel.

Wat ons zeer tegenviel na aankoop van deze dure machine is de service vanuit Miele. Bij deze machine wordt een Voucher meegeleverd voor een half jaar aan wasmiddel. Deze Voucher is vanaf dag 1 niet te gebruiken door een storing. Oké, kan gebeuren. 5 weken later is deze storing nog altijd niet opgelost en hebben wij zelf al wasmiddel moeten kopen. Opzich geen probleem want dan activeren wij deze Voucher later wel. Echter eerst via de mail contact opgenomen met Miele: nooit een reactie ontvangen. In de tussentijd met de helpdesk gebeld en het verhaal uitgelegd: wij moesten maar geduld hebben. Dus je ziet maar, ookal betaal je 1600 euro voor een wasmachine, service is echt niet beter dan andere merken. Wij houden ons hart vast als straks echt een probleem is, want dit belooft weinig goeds.

Pluspunten

• Automatisch doseren met Twindos
  • Stevige bouwkwaliteit en modern design
  • Heel veel programma
  • Heel stil
  • Melding bij gereed via app

Minpunten

• Miele helpdesk reageert niet op mails
  • Miele helpdesk telefonisch niet klantvriendelijk
  • Dure machine, matige service
  • Miele wasmiddel stuk duurder dan uit de fles

Sezer 23-04-2019

Must have voor ieder huishouden.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Het is op afstand bedienbaar en te volgen. Is groter dan normaal met 9kg aan inhoud. Heeft het een auto doseersysteem (wasmiddel zit onderin) en vult zelf tijdens het wassen bij en zorgt daarvoor de juiste hoeveelheid. Wij vonden het verder zeer prettig dat je enkele kledingstukken (overhemden) kon wassen. Heeft daarnaast een vlekkenprogramma voor als je etensresten of wijn etc extra aandacht wilt geven. Zeer gemakkelijk bedienbaar met een touchpanel.

Pluspunten

• TwinDos – automatische doseersysteem.
  • QuickPowerWash; kort programma
  • Eenvoudige bediening met M-Touch scherm
  • Wificonnect - miele app via de smartphone
  • Vulcapaciteit 9 kg

Minpunten

• CapDosing Miele caps met speciaal wasmidde

Graciella 07-04-2019

Super stille en gebruiksvriendelijke wasmachine!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

De wasmachine staat inmiddels ruim een week bij ons in de wasruimte. De machine heeft een zeer mooie uitstraling en is voorzien van een display met touchscreen en verlichting in de trommel. Vanuit het display heb je een ruime keus aan diverse wasprogramma's. Ook is er een mogelijkheid om de vuilgraad (bijv. urine, vet, koffievlekken) van je was aan te geven, zodat deze vlekken tijdens het wassen behandeld kunnen worden. Super handig!
Mocht je er niet helemaal uitkomen welk wasprogramma je nodig hebt, is er een was assistent die je hierbij kan helpen.

De wasmachine is super stil. Als ik op de beneden verdieping ben hoor ik het centrifugeren niet, alleen als ik op de bovenste etage ben waar de wasmachine staat maar is zeker niet storend. De wasmachine heeft ook een optie tot extra stil. De wasmachine maakt dan minder geluid tijdens het wasprogramma. Handig als je in de nacht wilt wassen conform laag tarief.

De machine is voorzien van Twin Dos en zorg voor automatische dosering, dus nooit meer teveel wasmiddel in je machine. De meegeleverde caps is een prima wasverzachter met een frisse geur. Vanuit het display kun je een keus maken welke caps van toepassing is op je was (bijvoorbeeld sportkleding).

De wasmachine is voorzien van wifi connect en via de app Miele@mobile te bedienen. Hier ben ik zelf niet helemaal tevreden over. Het is namelijk niet mogelijk om de wasmachine vanaf een andere locatie aan te zetten. Ik moet echt bij de machine staan om de instellingen van de machine via de app te activeren. Ook werkt het instellen van de timer via de app niet naar behoren. Zodra ik de deur uit ben, gaan de instellingen verloren en dien ik alsnog handmatig de machine aan te zetten.

Op de app na (wat natuurlijk niet het allerbelangrijkste is), is het een kwalitatief goede machine met een diversiteit aan wasprogramma's en daarnaast ook zeer zuinig. De 9 kg trommel is goed voor (grote) gezinnen met veel was en in mijn geval snel weggewerkt ;-). Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• keuze aan wasprogramma's
  • grote trommel
  • zuinig
  • stil
  • moderne uitstraling

Minpunten

• app werkt niet naar behoren

Martijn 03-04-2019

Super stille wasautomaat

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Sinds een aantal weken is deze wasautomaat van Miele in ons bezit. De wasmachine is zwaar in gewicht maar qua uitstraling super strak doordat er geen knoppen en dergelijke aanzitten. Daarnaast gaat er bij activatie een lamp in de trommel branden. Dit ziet er goed uit maar is ook functioneel doordat je goed kan zien wat er allemaal in je wasmachine zit.

De wasmachine heeft super veel verschillende programma's welke makkelijk zijn te herkennen. Zo is er bijvoorbeeld een apart programma voor overhemden. De programma's zijn te selecteren door een touchscreen wat super handig werkt.

Doordat de wasmachine op het wifi-netwerk kan worden aangesloten kun je met je mobiel verbinding maken en kun je de wasmachine op afstand starten en kun je zien wanneer de wasmachine klaar is. Dit is iets wat wij superhandig vinden.

De mogelijkheid om de automatische dosering te gebruiken zijn wij nog niet aan toe gekomen. In eerste instantie zien we hier ook nog niet direct het voordeel van in omdat je met een bolletje ook niet vaak teveel wasmiddel gebruikt.

Al met al zijn wij zeer tevreden over de wasmachine en met name doordat hij op afstand is te bedienen, de vele programma's en hij is super stil.

Pluspunten

• Wifi connectie
  • Super stil
  • Veel en makkelijk te begrijpen programma's
  • Uitstraling

Mhofman 01-04-2019

Super stil

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Een zeer modern ogende machine die uiterst stil zijn programma’s afdraait. Het touchscreen werkt zeer makkelijk, kan met WifiConnect van Miele ook via de telefoon bedient worden en beschikt ook over een wasassistent die je precies vertelt welk programma je moet selecteren als je er even niet uitkomt. Het TwinDos systeem (oftewel wasmiddel in flacons die je in de machine installeert) is een heel handige uitvinding die precies de hoeveelheid wasmiddel toevoegt die nodig is. Nooit teveel wasmiddel en de geur is ook fris en het is milieuvriendelijk.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Bedieningsgemak
  • TwinDos

Minpunten

• Zware machine (als je moet verplaatsen)

Dagobert 29-03-2019

Degelijke mooie gebruiksvriendlijke wasautomaat

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Twee weken geleden werd bij ons de de Miele WER 875 WPS PowerWash TwinDos bezorgd.
De Miele WER875 is een lust voor het oog, de 90 kg zware machine is strak vormgegeven zonder uitstekende knoppen.
Rechts een aan/uit aanraak toets, en links een aanraak display om de programma's in te stellen. De programma's spreken voor zich, en voor het geval dat het niet lukt is er een assistent die hulp biedt. Fijn is ook de vulopening die groter is als gebruikelijk zo is de trommel makkelijk te vullen , je kan er dan ook 9 kg wasgoed mee wassen.
Het mooie van deze Miele is o.a. het TwinDos systeem met de meegeleverde dispensers Miele UltraPhase 1 en 2 heb je er geen omkijken naar, programma instellen evt. extra vuil voor aangepaste dosering van het wasmiddel en wassen maar. Uiteraard kun je ook gewoon waspoeder of capsules gebruiken.
Het wasresultaat met de TwinDos is werkelijk voortreffelijk. De machine is erg stil en eigenlijk alleen tijdens het centrifugeren enigszins hoorbaar. De machine heeft een hoog gebruikscomfort, met o.a. handige programma's voor enkele stuks was ,leuk is ook dat je kunt uitlezen wat het verbruik van elektra en water is .
Het ons helaas niet is gelukt de Wifi conn@ct in te stellen maar dat is dan het enige min puntje.
De WER875 is een mooie wasmachine, degelijk en met een uitstekend was resultaat.
Dit is ons derde Miele wasmachine , en het blijkt toch iedere keer weer nog beter te kunnen.

Pluspunten

• was resultaat
  • stil tijdens gebruik
  • uitgebreide programma's
  • Twindos systeem

Minpunten

• Wifi conn@ct