Miele WER 875 WPS

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WER 875 WPS op Kieskeurig.be.

Rembem 20-01-2020

Fijne, stille machine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Nadat na 20 jaar trouwe dienst onze Siemens de geest gaf, na veel wikken en wegen deze Miele gekocht. Flink aan de prijs maar dan heb je ook wat. Nu 2 maanden gebruikt en nog steeds heel blij mee. Grote trommel voor veel was tegelijk, ontzettend veel programma's, eenvoudig te bedienen via het touch panel. Twindos systeem werkt ook goed. Het wassen is erg stil, het centrifugeren niet echt dus 'snachts wassen met centrifugeren is geen optie.

Het verbinden met de iPhone app was in eerste instantie wel een gedoe. Verbinden op zich lukte wel (het kan op meerdere technische manieren) maar daarna was de wasmachine in de app vaak offline terwijl hij aanstond en de wasmachine in het modem zichtbaar wel op het netwerk zat. Alles geprobeerd met modem, netwerk, wifi-versterkers, etc. maar niks werkte, waarna ik dat hele app gebeuren toen maar heb opgegeven. Maar enkele weken geleden was er een software update voor de wasmachine zelf en sindsdien werkt de app perfect en is de machine altijd zichtbaar als hij aanstaat. De machine geeft netjes een seintje als hij klaar is. Doe dus de software updates via de settings of de app, direct na aanschaf.

Verrassend was dat de machine de was weegt en vervolgens de wastijd van het programma na enige tijd aanpast, en niet een beetje. Dus je zet een katoen programma van 2:40 aan, de machine gaat dan water toevoegen en een paar keer kort centrifugeren en past dan de tijd aan, soms zelfs naar bijv. 1:17 dus veel korter. Gek genoeg gebeurt dat ook soms bij een vrij volle machine van bijv. tshirts. Ik dacht eerst dat er iets mis was met onze machine. Maar zowel de winkel als de Miele klantenservice gaven aan dat dit normaal is. Het staat echter in geen enkele beschrijving en ook niet in de handleiding.

Voor bijv. overhemden is het voorstrijk programma erg fijn, de was wordt dan soort van nat gestoomd.

Nog een paar details:

- Pas na aanschaf van de machine in de settings de dosering aan van de Twindos wasmiddelen, want dit staat uit de fabriek niet goed. Ik las ergens op de Miele website dat deze dosering wel eens gewijzigd is. De juiste dosering staat op de flessen wasmiddel, is verschillende voor de 2 wasmiddelen en afhankelijk van je water hardheid. De installateurs van de winkel die de machine hebben geinstalleerd hebben de dosering ook te hoog ingesteld (al dan niet in de hoop tot hoger verbruik van de bij hen te kopen flessen).

- Je kunt losse Twindos containers kopen voor eigen wasmiddel, ca. 30 euro per stuk. Wij hebben ze gekocht maar nog niet gebruikt.

- Door het ontwerp van de achterkant van de machine is het zo dat als je de machine strak/bijna strak tegen de wand wilt zetten (bijv. in een keuken zodat de voorkant niet uitsteekt), en de wateraan- en afvoer zit aan de rechterkant van de machine, de slangen erg (te) kort zijn. Wij moesten stukken uit onze keukenkast zagen en de waterkraan verplaatsen om alles aan goed te kunnen sluiten, wat uiteindelijk wel gelukt is. Als de aansluiting links zit, of het niet erg is dat de machine 2cm van de muur staat, heb je veel meer speelruimte.

- Als je de deur per ongeluk (heel) hard open slingert, heb je een deuk in de voorkant. Gek genoeg voor een merk als Miele, heeft de deur geen 'stop' voordat de rand tegen de voorkant komt als je hem helemaal open zwaait.

Pluspunten

• Stil wassen
  • Veel programma's
  • Twindos werkt goed
  • App werkt goed (na software update machine)
  • Grote trommel

Minpunten

• Geen stop op deur bij helemaal open zwaaien
  • Duur
  • Te korte slangen bij aansluiting rechts

Helga 21-12-2019

Duidelijk display, gemakkelijk in gebruik, schone was.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Ik heb voor deze machine gekozen omdat miele betrouwbaar is en een lange levensduur heeft. Tevens is het display erg overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik. Het wasmiddel wordt automatisch gedoseerd en de was is schoon en ruikt lekker fris.

Johanna-T 18-12-2019

Super wasmachine voor mij

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Ik ben al jaren fan van Miele en het is niet dat hij is versleten dat ik een nieuwe heb gekocht, want hij is gewoon niet kapot te krijgen. We gaan verhuizen en het nieuwe model stond mij aan en natuurlijk het automatische doseersysteem TwinDos wat een exacte dosering van het wasmiddel geeft. Softcare-trommel geeft me minder strijktijd en ik heb nu extra bescherming tegen waterschade. Samen met de nieuwe Miele droger een prachtig duo wat nu in mijn wasruimte staat. Ik heb in de afgelopen jaren gelukkig nog nooit een monteur hoeven laten komen en mijn oude machine doet nu dienst bij iemand anders, want hij werkt nog prima.
Nog nooit spijt gehad van een Miele aankoop.

Pluspunten

• Doseersysteem
  • Waterproof-systeem
  • prachtig model
  • minder strijktijd

Jasmijn 02-06-2019

Een kind doet de was.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Het gezegde een kind doet de was gaat hier echt op. Alles wijst zichzelf. Makkelijk te selecteren en een erg goed resultaat. Heel stil. Wel mis ik de geur van wasmiddel met het product van Mieke. Maar dat is met geur producten snel opgelost.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Geluid

Minpunten

• Geur wasmiddel

Kimberly 30-03-2020

Geweldige wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Het is zeker een aanrader.
Veel mogelijkheden qua programma’s en vele opties waaruit je kan kiezen.
Je kan via je telefoon gemakkelijk een programma kiezen en op afstand aan zetten (wel als de deur dicht zit natuurlijk)
Hij is super zuinig met wasmiddel we doen er zeker een half jaar mee.
Lastige vlekken gaan er ook zeker uit aan de hand van het juiste programma. Super schone was dus!

Pluspunten

• Zuinig
  • Schoon
  • Je hoort de wasmachine bijna niet

Minpunten

• Het is digitaal dus daar moet je aan wennen

Theo 30-03-2020

Top machine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

We gebruiken nu de machine een paar maanden en vinden het echt een geweldig ding. Met name het gebruiksgemak en het twindos systeem zijn super

Tipje, je kunt de ventielen van de twindos container indrukken met een sateprikker ofzo waardoor je de laatste restjes kunt overgooien in de nieuwe containers. Ik heb ook het vermoeden dat je ze zo kan vullen met universeel wasmiddel. ipv de best wel dure lege universe containers te kopen

Wat nog goed is te vermelden is dat de machine superstil is

Pluspunten

• stil
  • makkelijk in gebruik
  • handig wasmiddel systeem

wasberry7 07-02-2020

Zeer mooie wasmachine, stil, heerlijk geurende was!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Wasmachine nu ruim een maand in bezit.

Het is een plaatje in onze waskamer! Super strak design.

De wasmachine heeft zeer veel opties. We hebben nog lang niet alles geprobeerd.
Het wasresultaat is fenomenaal!

Twindos is ook helemaal niet meer geurloos zoals vroeger vaak werd gemeld. Er zit een subtiel luchtje aan dat ik als luxueus ervaar.
Voor fijne was en wol gebruik ik al jaren miele wolcare wasmiddel. Dit is ontzettend zuinig in gebruik en in verhouding helemaal niet zo duur. Het beschermd de vezels zeer goed en mijn was blijft als nieuw!

Witte was is enorm helder wit. Alles wordt goed schoon. Fijn ook dat je kan kiezen voor 75 graden ipv enkel 60 of 90. Naar mijn idee is 75graden de perfecte temperatuur voor de meest schone witte was zonder al te veel slijtage door wassen op 90 graden.
Tevens zorgt wassen op hoge temperaturen ervoor dat je wasmachine niet gaat stinken, iets waar veel mensen over klagen op diverse forums.

Programma´s zijn er legio, alles is nog naar wens, vuilgraad, en specifieke vlekken in te stellen.

programma's duren tegenwoordig lang maar het Quickpowerwash programma heeft me positief verbaasd. Goede resultaten in korte tijd.
Toch gebruik ik meestal het reguliere langere programma omdat deze zo ontzettend zuinig zijn met water en energie! De powerwash 2.0 is echt een enorm goede uitvinding om goed maar zuinig te wassen.

Hiervoor had een van ons een samsung waarbij kleding zeer snel ging pluizen (slijtage) en die nooit echt goed spoelde. Deze machine is een verademing hierbij vergeleken.
Daarbij is de wasmachine zeer slim en weet wat hij doet!

Hopelijk gaat hij de komende 20 jaar nog veel meer plezier brengen in ons huishouden!

Pluspunten

• Zeer veel opties
  • Zeer zuinige programma's
  • Zeer goed wasresultaat
  • Wasgoed ruikt zeer lekker!
  • Wasmachine is snel vergeleken met concurrentie

van den berge 13-01-2020

Perfecte wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Wij hebben deze wasmachine gekocht omdat er 9 kg in kan een perfecte dosering toegepast wordt en superhandig dat er via wifi informatie gedeeld wordt. Ook kan er veel wasprogramma's gekozen worden en eigen programma's opslaan. super handig. echte aanrader om deze machine te kopen.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • wifi
  • dosering systeem
  • veel wasprogramma's
  • eigen programma's opslaan

ELINE 28-12-2019

Top

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Deze machine is stil snel en ik had mijn bedenkingen bij de geur van de wasmiddel maar bevalt ook zeer goed

• Snel

Loek 23-12-2019

Voor ons altijd Miele

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Helaas hebben we na bijna 25 jaar afscheid moeten nemen van onze Miele wasmachine, de keuze was makkelijk "een nieuwe Miele", de WER 875 WPS is makkelijk in gebruik, stil en zuinig in verbruik, het menu is makkelijk en overzichtelijk, echt een aanrader!!

A. Huibers 14-12-2019

Geweldige programma's

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Dankzij deze fantastische machine is het voor een leek als ik zelfs mogelijk om de was te doen. Dankzij de 'was assistent' is het eenvoudig voor iedereen geworden!

Sjon 30-06-2019

Miele iets duurder in aanschaf, maar er is ECHT geen betere!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Dit is een wasmachine met alles erop en eraan. Hij is stil, handig te bedienen, doseert zelf, en geeft diverse opties.

Marian W 15-06-2019

Mooie wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Een super fijne wasmachine. Je hoort hem bijna niet werken. Pas als de machine klaar is dan word je eraan herinnert dat je aan het wassen bent. Door het signaal dat klinkt als de machine klaar is weet je dat je aan het wassen bent. Wat een genot!

Pluspunten

• Geen geluidoverlast
  • Laag energieverbruik
  • Mooie vormgeven
  • Duidelijk menu

J.D. Van de Graaf 10-06-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Wasmachine met veel keuzemogelijkheden, gebruikersvriendelijk. Energiezuinig. Wederom na 35 jaar trouwe dienst van onze vorige Miele wasmachine en droger gekozen voor Miele.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Energiezuinig
  • Duidelijke handleiding

Natalie 31-05-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Deze wasmachine is super makkelijk in gebruik dankzij het touchscreen. Veel mogelijkheden ook via de Miele app. Maakt weinig geluid en het wasmiddel ruikt erg lekker fris.

Pluspunten

• Veel keuze in programma’s
  • Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk touchscreen

Hans 29-05-2019

Miele WER875WPS

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Miele staat bekend om haar kwaliteit en duurzaamheid. De reden waarom we een Miele gekocht hebben. Perfecte programma’s , voor elke denkbare situatie . Het geweldige autodoseersysteem , waardoor de machine zelf bepaalt hoeveel wasmiddel er nodig is. Apparaat is zeer stil bovendien .

Pluspunten

• Autodoseersysteem voor 2 soorten wasmiddel
  • Powerwash (snelprogramma)
  • Singlewash (programma voor een enkel kledingstuk )
  • Heel stil

Minpunten

• Touchscreen wordt snel vies

Trump 27-04-2019

Machine top, service matig

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Nu ruim een maand in bezit van deze machine met Twindos. Super apparaat met zeer uiteenlopende programma’s en instelmogelijkheden voor de mensen die wat meer willen dan de standaard circa 20 voorgeprogrammeerde wasjes. Bij levering dient eenmalig de waterhardheid ingesteld te worden, waarna de machine weet hoeveel wasmiddel uit het twindos systeem benodigd is per programma en belading. Hierna dient leeg een volledig 90 graden programma doorlopen te worden om de machine te reinigen en te kalibreren en de machine is klaar voor gebruik. Meteen valt op hoe stil de machine is. Het wasmiddel van Miele wast uitstekend schoon, gelijk aan andere merken uit de fles, maar dan zonder te hoeven doseren. Geur is neutraal, persoonlijk vind ik dit een frisse lekkere geur, maar het is geen Robijntje. Wil je echt geur in de kleding dan is wasverzachter aan te bevelen of de miele doseringen vervangen door je eigen wasmiddel.

Wat ons zeer tegenviel na aankoop van deze dure machine is de service vanuit Miele. Bij deze machine wordt een Voucher meegeleverd voor een half jaar aan wasmiddel. Deze Voucher is vanaf dag 1 niet te gebruiken door een storing. Oké, kan gebeuren. 5 weken later is deze storing nog altijd niet opgelost en hebben wij zelf al wasmiddel moeten kopen. Opzich geen probleem want dan activeren wij deze Voucher later wel. Echter eerst via de mail contact opgenomen met Miele: nooit een reactie ontvangen. In de tussentijd met de helpdesk gebeld en het verhaal uitgelegd: wij moesten maar geduld hebben. Dus je ziet maar, ookal betaal je 1600 euro voor een wasmachine, service is echt niet beter dan andere merken. Wij houden ons hart vast als straks echt een probleem is, want dit belooft weinig goeds.

Pluspunten

• Automatisch doseren met Twindos
  • Stevige bouwkwaliteit en modern design
  • Heel veel programma
  • Heel stil
  • Melding bij gereed via app

Minpunten

• Miele helpdesk reageert niet op mails
  • Miele helpdesk telefonisch niet klantvriendelijk
  • Dure machine, matige service
  • Miele wasmiddel stuk duurder dan uit de fles

Sezer 23-04-2019

Must have voor ieder huishouden.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Het is op afstand bedienbaar en te volgen. Is groter dan normaal met 9kg aan inhoud. Heeft het een auto doseersysteem (wasmiddel zit onderin) en vult zelf tijdens het wassen bij en zorgt daarvoor de juiste hoeveelheid. Wij vonden het verder zeer prettig dat je enkele kledingstukken (overhemden) kon wassen. Heeft daarnaast een vlekkenprogramma voor als je etensresten of wijn etc extra aandacht wilt geven. Zeer gemakkelijk bedienbaar met een touchpanel.

Pluspunten

• TwinDos – automatische doseersysteem.
  • QuickPowerWash; kort programma
  • Eenvoudige bediening met M-Touch scherm
  • Wificonnect - miele app via de smartphone
  • Vulcapaciteit 9 kg

Minpunten

• CapDosing Miele caps met speciaal wasmidde

Graciella 07-04-2019

Super stille en gebruiksvriendelijke wasmachine!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

De wasmachine staat inmiddels ruim een week bij ons in de wasruimte. De machine heeft een zeer mooie uitstraling en is voorzien van een display met touchscreen en verlichting in de trommel. Vanuit het display heb je een ruime keus aan diverse wasprogramma's. Ook is er een mogelijkheid om de vuilgraad (bijv. urine, vet, koffievlekken) van je was aan te geven, zodat deze vlekken tijdens het wassen behandeld kunnen worden. Super handig!
Mocht je er niet helemaal uitkomen welk wasprogramma je nodig hebt, is er een was assistent die je hierbij kan helpen.

De wasmachine is super stil. Als ik op de beneden verdieping ben hoor ik het centrifugeren niet, alleen als ik op de bovenste etage ben waar de wasmachine staat maar is zeker niet storend. De wasmachine heeft ook een optie tot extra stil. De wasmachine maakt dan minder geluid tijdens het wasprogramma. Handig als je in de nacht wilt wassen conform laag tarief.

De machine is voorzien van Twin Dos en zorg voor automatische dosering, dus nooit meer teveel wasmiddel in je machine. De meegeleverde caps is een prima wasverzachter met een frisse geur. Vanuit het display kun je een keus maken welke caps van toepassing is op je was (bijvoorbeeld sportkleding).

De wasmachine is voorzien van wifi connect en via de app Miele@mobile te bedienen. Hier ben ik zelf niet helemaal tevreden over. Het is namelijk niet mogelijk om de wasmachine vanaf een andere locatie aan te zetten. Ik moet echt bij de machine staan om de instellingen van de machine via de app te activeren. Ook werkt het instellen van de timer via de app niet naar behoren. Zodra ik de deur uit ben, gaan de instellingen verloren en dien ik alsnog handmatig de machine aan te zetten.

Op de app na (wat natuurlijk niet het allerbelangrijkste is), is het een kwalitatief goede machine met een diversiteit aan wasprogramma's en daarnaast ook zeer zuinig. De 9 kg trommel is goed voor (grote) gezinnen met veel was en in mijn geval snel weggewerkt ;-). Ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• keuze aan wasprogramma's
  • grote trommel
  • zuinig
  • stil
  • moderne uitstraling

Minpunten

• app werkt niet naar behoren

Martijn 03-04-2019

Super stille wasautomaat

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Sinds een aantal weken is deze wasautomaat van Miele in ons bezit. De wasmachine is zwaar in gewicht maar qua uitstraling super strak doordat er geen knoppen en dergelijke aanzitten. Daarnaast gaat er bij activatie een lamp in de trommel branden. Dit ziet er goed uit maar is ook functioneel doordat je goed kan zien wat er allemaal in je wasmachine zit.

De wasmachine heeft super veel verschillende programma's welke makkelijk zijn te herkennen. Zo is er bijvoorbeeld een apart programma voor overhemden. De programma's zijn te selecteren door een touchscreen wat super handig werkt.

Doordat de wasmachine op het wifi-netwerk kan worden aangesloten kun je met je mobiel verbinding maken en kun je de wasmachine op afstand starten en kun je zien wanneer de wasmachine klaar is. Dit is iets wat wij superhandig vinden.

De mogelijkheid om de automatische dosering te gebruiken zijn wij nog niet aan toe gekomen. In eerste instantie zien we hier ook nog niet direct het voordeel van in omdat je met een bolletje ook niet vaak teveel wasmiddel gebruikt.

Al met al zijn wij zeer tevreden over de wasmachine en met name doordat hij op afstand is te bedienen, de vele programma's en hij is super stil.

Pluspunten

• Wifi connectie
  • Super stil
  • Veel en makkelijk te begrijpen programma's
  • Uitstraling