Siemens WM14W7G2NL

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14W7G2NL op Kieskeurig.be.

8,9

Kraats 10-11-2016

Wasmachine met veel mogelijkheden

Uiterlijk:
Mooi vormgegeven wasmachine met eenvoudig te bedienen display. Grote vulopening zodat ook bv. een dekbed er makkelijk ingaat. (Trommel tot 9 kg, dus ook die is ruim.)

Eerste gebruik:
De eerste was die ik erin stopte, kwam er zeer schoon uit. Ik had gekozen voor 40 graden. Dit duurt op de ecostand 4,5 uur. Zoveel geduld had ik bij deze eerste was niet, maar met de speedperfect-instelling is deze was in 1 uur klaar. Hij verbruikt dan meer energie (wordt aangegeven op het display, evanals het watergebruik), maar is dus snel klaar en superschoon!

Verschillende programma's: zeer compleet.
Katoen, Katoen eco, Kreukherstellend (synthetisch/gemengd), Snel + Mix (voor gemengd wasgoed), Fijne was/zijde, Wol (wat met de hand gewassen zou moeten worden, maar nu dus niet meer), Spoelen, Centrifugeren, Afpompen, SensoFresh (zelfs ook voor textiel dat niet in de wasmachine mag), Donkere was, Trommel reinigen, Hygiëne, Outdoor/impregneren en Superkort (lichtverontreinigde was is in 15-20 min. weer schoon.)
De programma's zijn op verschillende temperaturen en met verschillende centrifugetoerental in te stellen.

SensoFresh:
Dit is nieuw voor mij. Ik heb het verschillende keren uitgeprobeerd. Onder andere met een jasje dat eigenlijk naar de stomerij moest. Het jasje kwam er 'gewoon' (was toch een beetje spannend) en fris uit. Ook kleding die bij een kampvuur gedragen was, kwam er weer fris uit. Met een halfuurtje is het klaar, je hoeft het dus niet meer een paar uur buiten te hangen en hopen dat de geur dan verdwenen is.
De intensiteit van de actieve zuurstof die door de trommel verspreid wordt, is instelbaar.
Er even om denken dat je de trommel droogmaakt voor je dit programma gebruikt. (Is aangegeven in de handleiding.)

Display:
Mooi vormgegeven en eenvoudig te bedienen. Je kan zowel de temperatuur (koud tot 90 graden) en centrifugetoerental (niet centrifugeren tot 1400 toeren) aanpassen.
Ook is eenvoudig in te stellen wanneer je de was klaar wilt hebben. Ideaal voor 's nachts, helemaal zuinig als je het eco-programma dan instelt.

Handleiding:
Zeer compleet en overzichtelijk. Ik heb nog niets niet kunnen vinden wat ik wilde weten. Duidelijk aangegeven in welke volgorde je dingen moet doen of welke mogelijkheden er zijn.

Geluidsniveau:
Wat opvalt is dat de wasmachine niet opvalt. Hij is erg stil. Ook bij het centrifugeren is de wasmachine erg stil/zacht. De wasmachine geeft een piepsignaal als hij klaar is. Dit is in te stellen hoe hard/zacht je dat wenst.

Samengevat: Een zeer fijne wasmachine die echt schoon wast. Zeer veel mogelijkheden wat betreft programma's, temperaturen, centrifugeren en opfrissen. Stille wasmachine en zuinig in gebruik van energie en water. En heb je daar een keer geen tijd voor, dan is Speedperfect in te stellen of zelfs een Superkorte was.

Pluspunten

• programma-einde instelbaar
  • duidelijke handleiding
  • veel programma's

Minpunten

• (nog) niet gevonden

C.J. van Noorden 25-11-2017

Moderne kwalitatief goede wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

De wasmachine werkt zoals verwacht, heeft diverse handige programma's zoals Sensofresh (Je was stomen, geschikt voor kleding die eigenlijk niet in de wasmachine mag). En een goed wol programma, onze truien en vesten worden echt schoon zonder dat deze gaan rullen of uitrekken.

Pluspunten

• Weinig geluid, ook bij centrifuge
  • Grote trommel
  • Aan te raden programma's, sensofresh en wol
  • Wasmiddelbakjes worden automatisch doorgespoeld

Minpunten

• Voetbaltenue moet extra voorbehandeld worden

Remy 19-01-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Erg blij met onze nieuwe wasmachine. Wast erg schoon. Sensofresh werkt goed en alle verschillende programma's bieden precies wat een huishouden nodig heeft. Ook is de machine mooi stil. Knoppen werken prettig door middel van touch en alles voelt goed kwalitatief aan. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Saturnuske 11-11-2016

Stille, prima wasmachine voor elke gebruiker aanpasbaar

Uiterlijk:
Mooie wasmachine, met duidelijke display en het lampje binnenin de trommel geeft hem een extra modern accentje in combinatie met de grote deur.

Eerste gebruik:
Het is even aanpassen aan het feit dat bij elk type programma een standaard temperatuur is ingesteld en je die dus (meestal) nog manueel moet wijzigen. Dit went snel, maar het blijft ook opletten geblazen dat je pas instelt wanneer de machine volledig is gevuld, want anders durfde ik (omdat we eerder van rechts moeten invullen door de indeling van onze berging) de toetsen nog wel eens raken en zou de machine op een fout aantal toeren of foute temperatuur gaan draaien. De toetsen zijn immers érg gevoelig, wat dus zowel voor- als nadelen heeft.

De was zelf echter, was méér dan goed gedaan. In één van de eerste machines die ik draaide zat een broek die ik in onze oude machine zeker nooit had proper gekregen, ik ging er al vanuit dat ze voor de vuilnisbak was, maar ze kwam gewoon proper uit dit was-pareltje!

Verschillende programma's:
Een bijna oneindig aantal programma's van 'gewoon' katoen, over wol, outdoor/impregneren tot sensofresh, waarbij actieve zuurstof wordt toegevoegd voor extra hygiëne. Alles telkens nog aanpasbaar aan de persoonlijk noden, doordat temperatuur, toerental, tijdsduur, eco-functies, extra spoelen,... kunnen gewijzigd worden.

SensoFresh:
Deze functie maakte me het meest nieuwsgierig, want hoe mooi kan het vooruitzicht zijn dat je kleren gewoon even kan opfrissen zonder echt te wassen, dat je er daardoor dingen kan insteken die anders handwas of stomerij-materiaal zijn, dat alle geurtjes en bacterieën verdwijnen op relatief lage temepraturen? Ik zal de functie zeker nog wel gebruiken, omdat het nu eenmaal handig is niet naar de stomerij te hoeven lopen en omdat ik verwacht dat die kledij dan ook meer zal worden gedragen dan vroeger. Maar verder ben ik (helaas) geen echte fan van de Sensofresh-functie. Ondanks dat de machine wel degelijk droog was voor het gebruik van deze functie (zoals vereist), vind ik ze namelijk niet zo aangenaam... Ik heb misschien wel heel gevoelige zintuigen, maar eerlijk gezegd, vind ik de geur nà het gebruik van de Sensofresh erger dan ervoor... Niet dat het stinkt of zo, maar het is een soort geur die (bij 2 van de 5 gezinsleden) een impact heeft op het hoofd, je krijgt er een soort ijl gevoel van in je hoofd...

Display:
Heel duidelijk en wijst zichzelf helemaal uit. Alleen soms ietsje té gevoelige toetsen.

Handleiding:
Heel duidelijk en makkelijk te begrijpen, maar dankzij de eenvoudige display quasi overbodig, als dat niet fijn is!

Geluidsniveau:
Deze wasmachine is héérlijk stil. Door de constructie van ons huis met weinig afgesloten ruimtes, konden we altijd horen wanneer er gewassen werd, maar dat is nu verleden tijd, zelfs het centrifugeren valt ons niet echt op.

Wasresultaat: ronduit schitterend, alles is gewoon perfect proper!

Samengevat: Een héél fijne machine, aanpasbaar aan echt ieders wensen, makkelijk te bedienen, met schitterende resultaten.

Pluspunten

• Propere was
  • Stille machine
  • Oneindig aantal functies

Minpunten

• Niet alle schuim raakt weg (Pods van bekend merk)
  • Geen fan van de geur na Sensofresh

Rene 14-02-2020

Wasmachine Siemens

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

De wasmachine bevalt prima, is ruim met zijn 8 kg en is stil [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Brian 03-02-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Mooi, fijn, stil en makkelijk te bedienen apparaat [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

JoostN 20-01-2020

Stil, grondig en veelzijdig, maar traag

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Prima wasmachine die buitengewoon stil wast en vooral centrifugeert. Veel programma's en functies. Standaardprogramma's verbruiken weining water en energie, maar duren daardoor wel lang. Gelukkig genoeg opties om de tijd te verkorten. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 20-12-2019

super wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

niet alleen dat je 5 jaar extra garantie krijgt. vormgeving heel mooi. we hebben nu wasmachine en warmtepompdroger opelkaar staan. deze wasmachine is erg stil en doet zijn werk goed. sensofresh ideaal. hoef jurken en kostuums niet meer naar stomerij te brengen. we zijn er heel blij mee. grote 9 kg trommel inhoud en heel zuinig.
enige nadeel voor ons was de stroom kabel. deze begint van beneden, waardoor de kabel 1,75 cm niet bij de stopcontact komt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Rene 04-12-2019

Fantastische wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Wat een fijne machine, stil, zuinig en een uitstekend wasresultaat. Ook de sensorFresh instelling is heel erg prettig en werkt geweldig. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Rene 26-11-2019

Fantastische machine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Zeer goed apparaat, uitstekend wasresultaat en een stille machine. Bijzonder aan te bevelen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jacqueline 17-11-2019

Voldoet aan verwachting

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Doet alles wat ijver van had verwacht.. Sensofresh programma moet zich nog bewijzen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Rob 24-07-2019

Stille ruime machine, kwaliteit!

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

De wasmachine is stil, kwalitatief afgewerkt, ruime trommel en was is een stuk droger dan onze vorige 1400 toeren whirlpool. 10 jaar garantie op de motet en 7 jaar op de hele machine laat zien dat Siemens vertrouwen heeft in hun machines.

• Bouwkaliteit

Minpunten

• Zwaar

Paul Lechner 20-07-2019

Siemens iQ700 wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Het was nogal een puzzel om een goede keuze te maken. Uiteindelijk is het de stille, energie zuinige wasmachine iQ700 van Siemens geworden. Voldoet aan alle verwachtingen, ook wat betreft bedieningsgemak. Slimme technieken zorgen voor een optimaal gebruik van water en wasmiddel. Is de prijs/kwaliteit verhouding meer dan waard. Superblij zijn wij met onze aankoop. Ander pluspunt de service bij CoolBlue, alles voor een glimlach, was top.

Pluspunten

• Stille wasmachine
  • Energie zuining
  • Compact ondanks wascapaciteit van 9 kg
  • Verfriissend design
  • Duitse degelijkheid

Romy 17-04-2019

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Heel stil! Wast goed en fijne stoomfunctie. Mooie vormgeving! Fijn apparaat zondag gekocht en vandaag geleverd

Ronald 05-04-2019

Erg tevreden met de nieuwe wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Na verschillende recensies gelezen te hebben, kwamen we uit op een Siemens wasmachine. We hebben nu de meest huishoudelijke apparaten van Siemens en zijn daar erg tevreden over. De wasmachine is stil, zuinig en blijft tenminste op zijn plek met centrifugeren. Dat as wel eens anders met andere wasmachines. Voorzichtig met de hoeveelheid zeep, omdat je maar weinig nodig hebt. We hadden wat te veel last van schuim.

• Zuinig

Minpunten

• Tot nu toe geen

Klaas Kramer 31-12-2018

fijne wasmaschine deze WM16W4G2NL

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Na lang zoeken kom je toch weer bij Siemens terecht als je kwaliteit en onderzoeks testen goed met elkaar vergelijkt.
Dan speelt ook nog mee de aanschafprijs en ook dan ben je bij Siemens zeker aan het goede adres.
Wij zijn zeer tevreden over de maschine zeer stil en eenvoudige bediening.
Was resultaat is ook geheel naar wens

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • eenvoudige bediening

T. JOHN 06-12-2018

High-technology, Brilliant features, Silent & Eco-friendly

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Although not on the AAA category of appliance brands like Miele, this Siemens machine will give any competitor a serious run-for-their-money with its super-handy features.
Two I will especially mention are:
1. the larger 9kg capacity which means even the largest duvets can be washed. Interestingly, the machine's dimensions are marginally larger than smaller capacity machines.
2. the waterless wash that saves us a heap of money we would have had to otherwise spend on dry cleaning our suits and delicates. You understood that right - the waterless cleaning modes remove odor from clothes and do a cursory cleaning that's more than is sufficient to handle not-too-dirty suits, blazers, jackets, etc made from organic fabrics including silk and cotton. I must say it even completely deodorized a synthetic outer jacket I have.

Noteworthy too is how less noisy this machine is compared to others.

The above plus so many more features make this simply an essential buy for us!
No regrets. And only compliments to Siemens.

Pluspunten

• large capacity
  • wash modes
  • waterless wash mode
  • energy usage
  • low noise level

Minpunten

• wash modes need a little figuring out
  • door position can't be changed

Sam 04-08-2018

Super modern en eenvoudig te bedienen

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

SensoFresh programma gaf ondanks meerprijs de doorslag bij aankoop. Werkt inderdaad, maar men moet er rekening meebouwen dat eerst het ozonluchtje moet zijn verdwenen. Verder is de machine eenvoudig in te stellen en is het bedieningsprogramma erg logisch. Voor mij een prima aankoop.

Anja van Winkoop 22-05-2018

duidelijke bediening zeker zo fijn als Miele

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Het is een fijne gebruiksvriendelijke machine. 19 jaar een Miele machine gehad, vindt deze prijstechnisch erg goed!
Wast goed schoon ook op speed.

Pluspunten

• duidelijk te bedienen
  • licht in de trommel tijdens wassen

Marja 22-02-2018

Een kind kan de was doen! Top wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14W7G2NL

Een kind kan de was doen! Duidelijk en makkelijk te bedienen. Gewoon super. Onze vorige wasmachine van Siemens hebben wij 15 jaar gehad.

Pluspunten

• grote deur
  • schone was
  • simpele bediening
  • duidelijk afleesbaar

Minpunten

• GEEN