AEG L8FE96ES

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 71 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L8FE96ES op Kieskeurig.be.

Geert 19-01-2019

Wast goed maar centrifugeren kan echt veel beter

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Dit is mij eerste AEG na jaren met een bekend Duits merk te hebben gewassen. Hij voldoet prima alleen bepaalde functies zijn wel ver weggestopt. Even snel alleen centrifugeren of alleen spoelen is zonder de handleiding erbij te pakken niet te vinden. Hij is erg zuinig maar alleen bij bepaalde programma's, het standaard ECO 60 graden katoen verbruikt 0,46kWh, maar kies je gewoon 60 graden katoen dan is het maar liefst 1,40kWh dus ruim 3 keer zoveel. Dus het energielabel is mooi maar alleen bij het ECO katoen programma, de overige programma's gebruiken dus veel meer energie (Dit is waarschijnlijk bij ander merken niet anders). Daarnaast duurt het ECO katoen 60 graden programma erg lang namelijk 4 uur en 19 minuten! Je kunt de tijd wel verkorten maar waarschijnlijk verbruikt hij dan weer veel meer energie. Voor de rest wast hij prima en is hij tijdens het wassen mooi stil maar bij centrifugeren maakt hij afhankelijk van de hoeveelheid was soms erg veel lawaai. De was komt er meestal mooi droog uit, alhoewel het verschil met de 1400 toeren beperkt is. Af en toe heb ik ook het idee dat hij door enige onbalans niet met het maximale toerental centrifugeert. Met name als de trommel niet helemaal vol is lijkt het erop dat hij op lager toerental centrifugeert, en dit was bij mij vorige wasmachine nooit een probleem. Kortom hij wast prima maar centrifugeren kan beter.
Update:
Nu de wasmachine ruim een half jaar in gebruik en centrifugeren gaat soms echt niet goed. De wasmachine komt soms zelfs van zijn plek af en dit is dan niet omdat de trommel maar half gevuld is (wat trouwens ook geen probleem zou moeten zijn). Dus zoals de AEG webcare zegt dat je de trommel goed moet beladen is leuk maar dit kan natuurlijk niet betekenen dat je alleen met een compleet volle trommel goed kunt centrifugeren en van de plek af komen zou sowieso nooit mogen voorkomen. Voor mij de volgende keer zeker geen AEG meer. De wasmachine staat trouwens goed afgesteld op een betonvloer.

Pluspunten

• Handige korte programma's

Minpunten

• Onstabiel centrifugeren
  • Komt soms bij centrifugeren van zijn plek af
  • Sommige functies ver weggestopt

Sander K. 17-04-2019

Gebruiksvriendelijke en uitgebreid apparaat

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Na lang zoeken en vergelijken met andere machines gekozen voor deze van AEG vanwege de kwaliteit van de onderdelen. Veel merken, zelfs A-merken, gebruiken onderdelen die na 3-5 jaar stuk gaan en dat is bij AEG niet het geval. Daarnaast is hij ontzettend zuinig en zitten er veel handige opties op in combinatie met een grote trommel.

Pluspunten

• Veel wasprogramma's
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Tiptoetsen reageren niet altijd perfect

Sam 20-12-2017

Wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Goeie wasmachine met veel opties. Makkelijk in gebruik en de prijs is ook prima. Perfecte kwaliteit en prijs verhouding.

Denny1 23-10-2017

Waanzinnig goede wasmachine, maar snel is ie niet.

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Ik heb mijn AEG van 16jr oud vervangen met deze machine, het is een fantastische wasmachine maar op de standaard katoenstand (9kg) duurt de was wel echt erg lang; meer dan 3 uur. Op de OKOPower stand kun je een kleine was (tot 5kg) in een uur wassen en dat doet ie geweldig goed! Wel een tip, doe extra spoelen erbij aan, kost 10 min extra maar dat is de moeite. Ook het centrifugeren op 1600 toeren is absoluut een plus. Daarnaast wil ik zeggen dat deze machine je was echt waanzinnig schoon wast, ook als je was wat ouder is komt het er schooner uit. Als je opzoek bent naar een wasmachine met een app moet je geen AEG kopen, koop dan een Samsung ofzo, maar deze machine is zonder apps echt werkelijk een fantastisch apparaat, hij wast waanzinnig schoon en is er ook nog enorm stil bij, ik ben er super blij mee!

Pluspunten

• Wast waanzinnig schoon
  • Ook op een uur programma prima resultaten!
  • Lekker stil
  • Gewoon AEG goed!
  • Lekker grote vulopening

Minpunten

• Standaard wasprogramma (9kg) duurt 3uur+
  • Balans regeling niet geweldig....gaat snel bonken
  • Geen apps/geen upgrades wasprogramma`s

Margriet 12-06-2017

wasresultaten

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Mijn vorige wasmachine was ook een AEG uit 2001 en heeft al deze jaren uitstekend gepresteerd maar vanwege voortschrijdende technieken en duurzaamheid heb ik besloten een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Ik ben super tevreden over deze aanschaf. Het stoomprogramma is geweldig om even frisheid aan kleding, moltons etc. te geven. Het eco-programma vind ik te lang duren maar als je dit programma in de nacht laat starten heb je er geen last van. De was komt er super schoon uit op 40 graden gewassen. Dus bijzonder milieuvriendelijk en dat was mijn bedoeling van de aankoop. De vorige machine is naar de kringloop gegaan en zeker weten dat de koper nog lang plezier van die machine zal hebben.

Pluspunten

• stoomprogramma

Fijne wasmachine als je van temp druktoetsen houdt 10-03-2017

Fijne wasmachine als je van temp druktoetsen houdt

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Goede wasmachine waar veel was in kan met grote deur. Dit is heel handig en fijn. Water wordt automatisch aangepast aan gewicht van de was die erin gaat. Machine is zeer stil. Enige wat ik minder vind zijn de drukknoppen voor de temp, maar dit is persoonlijk.

Pluspunten

• aanpassen water aan hoeveelheid was
  • stoom functie
  • outdoor programma
  • grote ruime deur en trommel
  • geluid/stille machine

Minpunten

• drukknoppen voor temperatuur
  • standaard programma duren erg lang rond 3 uur

Sandy 15-08-2019

Topmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Ik heb de Wasmachine nu ruim een maand in gebruik en ben erg tevreden. Door de grote trommel kan ik beddengoed goed schoon krijgen en zelfs dekens wassen. De machine weegt dus was en de wastijd wordt hierdoor aangepast.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Wastijd

Willijan 15-08-2019

Zeer goede wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Ik ben zeer tevreden over deze AEG wasmachine. Het heeft een uitgebreid keuzemenu aan programma's en zelfs een volledig stoomprogramma wat heel handig is. De wasmachine kan ook dekbedden en dekens wassen

Pluspunten

• Veel programma's
  • Stoomfunctie
  • Programma voor dekbedden

Minpunten

• lange tijdsduur voor sommige programma's

S.Sannes 01-08-2019

fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

lk heb na uitgebreid internet onderzoek deze machine aangeschaft want in de winkels zie je de verschillen niet. Ik vind het nog steeds een goede koop. Wel vind ik dat alle zg. eco machines toch hele lange wasbeurten hebben, hetgeen wel weer veel stroom kost maar dat is met alle nieuwe generaties het geval

Pluspunten

• goed esthetisch uiterlijk
  • wast goed

Minpunten

• lange wasbeurten

Bram 26-07-2019

Grote trommel, slimme technologie

Geschreven voor: AEG L8FEOKOMIX

Goede machine, past programma’s aan naar de hoeveelheid was. Stoom functie is erg handig. Grote trommel en deur!

Martine 20-07-2019

Ideale stille machine voor een gezin

Geschreven voor: AEG L8FEOKOMIX

Deze stille wasmachine heeft een ruime inhoud en beschikt over uitgebreide programma’s die gemakkelijk te bedienen zijn en duidelijk zijn aangegeven. Ideale gezinswasmachine vanwege de grote trommel en het gebruiksgemak. We hebben per week de helft minder wassen sinds de aanschaf van deze machine en het komt er zo droog uit dat ook de droger korter nodig heeft.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Ruime trommel
  • Zuinig

Anja de Waard 18-07-2019

Super wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FEOKOMIX

Heb gekozen voor deze aeg omdat deze machine in alle opzichten voldoet aan onze eisen . Stil , zuinig , grote vulopening Goede opties plus zelfs een stoomfunctie.

• 1600 toeren
  • Super schone was

Minpunten

• Geen. .

Patricia 18-07-2019

Nette en strak uitziende wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FEOKOMIX

Nette wasmachine gekocht in combinatie met zelfde uitziende droger. Zodat het ook een strakke combinatie is.
Is een stille machine en voldoet precies aan mijn verwachtingen.
Er zitten veel opties op, en er word ook duidelijk uitleg gegeven bij de verschillende functies van de machine.

Pluspunten

• Strakke uitvoering
  • Duidelijk
  • Wast goed

Minpunten

• Tot nu toe nog niets

Laura 18-07-2019

Stil, zuinig, veel programma's.

Geschreven voor: AEG L8FEOKOMIX

Goede prijs/kwaliteit. Praktisch en mooi design.
Weinig geluid, stabiel en wast goed schoon. Stoomfunctie ideaal. Hoeveelheid water wordt aangepast naar hoeveelheid wasgoed.
Ik vind echter het katoenprogramma van 3 uur wel te lang, maar volgens mij heeft bijna iedere wasmachine dat.

• Korte was

Mariëtte 18-07-2019

doet waar hij voor is: wassen

Geschreven voor: AEG L8FEOKOMIX

Goede machine, genoeg programma's om uit te kiezen en ook nog eens energiezuinig. Na een miskoop van goedkopere machine van ander merk voor deze machine gegaan. Lekker grote trommel om was weg te werken van 5/6 personen, zelfs de gordijnen kunnen erin!

Pluspunten

• grote trommel
  • energiezuinig

Sander Bonfrere 20-04-2019

Heeeerlijke wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Na jaren van b-keuze machines konden wij deze AEG aanschaffen. Ruime programma keuze, je kunt er alles mee wassen. En alles erin gaat komt er superieur schoon, zacht en fris uit.
Hij wast en (nu na een tijdje) ontzettend zuinig.
Grootte vul opening voor makkelijk vullen, en de water circulatie is super idee.

Pluspunten

• Zuinig
  • Alles komt er schoon uit

Minpunten

• gewicht van machine :):)

Tevreden klant 16-04-2019

Super was resultataat door zeer doeltreffende wasprogramma's

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Deze wasmachine heeft een zeer overzichtelijke en ruime keuze aan zeer efficiënte wasprogramma's met een mooi was resultaat. Deuropening is lekker ruim en praktisch.

Pluspunten

• ruime keuze wasprogramma's
  • ruime deuropening
  • goede was resultaten
  • erg geruisloos

Cie Double You 14-04-2019

duidelijke gebruiksaanwijzing

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Goede machine. Beetje luidruchtig, doch geen probleem want machine stat op zolder. Instellen toerental is goed. Machine is best zuinig. Tot 9 kg per wasbeurt is best veel

Monique 13-04-2019

Een echte famiilie wasmachine!

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

Deze wasmachine is een goede aankoop geweest voor ons. Wij zijn een sportieve familie en kunnen goed uit de weg met de programma's en opties die we kunnen inzetten met dit type wasmachine.

Pluspunten

• Opening
  • laadruimte
  • Overzichtelijk in kiezen van programma's

Veromor 13-04-2019

Ruim, stil en zuinig en mooi uiterlijk

Geschreven voor: AEG L8FE96ES

In december deze wasmachine aangeschaft samen met een droger van AEG. Mooi strak uiterlijk. De wasmachine staat op zolder in de buurt van de computer. Tijdens het draaien maakt de wasmachine alleen echt herrie tijdens het centrifugeren en zelfs dat valt mee. Het energie verbruik is ook super! De trommel is groot genoeg voor het dekbed. Ook heeft de wasmachine tig programma's voor verschillende wasjes. Top product

Pluspunten

• Zuinig
  • Ruim
  • Energie zuinig
  • Veel programma's