AEG L76680NWD - Reviews

tile-Geluidsniveau
76 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

jeroen 16-07-2016

review van de AEG L76680NWD

Ik zelf heb de was/droogcombinatie gekocht
Ben hier erg tevreden over. Hij wast en droogt goed, niets op aan te merken.
Als ik de was gedraaid heb, selecteer ik de dingen die niet in de droger mogen, deze hang ik gewoon op en de rest gaat in de droger.
Ook kan ik instellen dat hij gelijk gaat drogen na het wasprogramma.
Hij doet er bijna net zo lang over als een gewone droger.

John 27-02-2017

meest eenvoudige bediening so far

Toen onze Whirlpool wasmachine en droger op hun eind liepen na krap 3 jaar gebruik, moest er snel een andere komen. Met name de 10 jaar garantie op de motor was aansprekend. Vanuit mijn verleden als verkoper witgoed, weet ik dat vroeger 2-1 apparaten niet de slimste keuze was. Maar met de moderne techniek kan het prima. Wat vooral opvalt, is de extreem simpele bediening. Als iemand dit niet snapt, dan moet hij/zij maar met de hand gaan wassen. 8 kg wassen en daarna in 2x drogen neemt een kleine 6 uur in beslag (synthetische was) Effe gauw bv een spijkerbroek kan in het speciale 60 minuten programma. Ook wol en zijde kun je rustig drogen in deze kanjer. Minpuntje is de tijdklok. Blijft soms erg lang staan op 1 minuut.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • economisch

Minpunten

• tijdklok

S 09-09-2016

Goede was/droog-combinatie

Het apparaat is makkelijk te bedienen en biedt vele mogelijkheden. Tijdens het wasprogramma is de machine zeer stil, het centrifugeren daarentegen hoor je duidelijk.

De machine heeft een grote trommel, waardoor je veel kleding of handdoeken tegelijk kunt wassen. Haal eruit wat hangend moet drogen en de rest blijft gemakkelijk in de trommel liggen; hiervoor kies je een droogprogramma uit.
Wat prettig is, is dat de machine zelf de tijd van het droogprogramma bijstelt aan de hand van de natheid van de lading. Dus vaak is de was eerder droog dan de tijd die je had ingesteld.

Het apparaat droogt perfect, maar kleding komt er met zeer veel kreukels uit (oplossing kan zijn om bij sommige kledingstukken een lager toerental in te stellen).

Afgezien daarvan ben ik erg tevreden met deze was/droog-combinatie van AEG.

Pluspunten

• Droogt perfect

Minpunten

• Veel kreukels na drogen
  • Lawaai bij centrifugeren

Paul 25-07-2016

Goede wasmachine

9,6
Onze eerste was/droog combinatie en hij bevalt ons helemaal. We leven met zijn 2e en dan zijn 2 aparte apparaten overbodig. Het voordeel is ook dat je de was niet van de ene machine naar de andere hoeft te slepen. Apparaat is zeer stil indien die goed waterpas staat en de knoppen en display zijn zeer gebruiksvriendelijk. Ik raad hem zeker aan.

jc 10-05-2016

prima wasmachine

+ Prima wasmachine die relatief stil is.
+ Prettig wasmiddelbakje die gemakkelijk te verwijderen is.
- Eco-programma's duren lang (6-8 uur inclusief drogen) maar die draaien we vaak 's nachts.
- Het enige wat ik mis is een programma specifiek voor sportkleding.

MP 24-05-2017

2-in-1, handig en werkt goed

Het apparaat neemt weinig ruimte in, ziet er netjes uit en heeft alle opties die ik wenste. Daarnaast werkt het apparaat goed. De programma's duren wel langer dan ik gewend was en het centrifugeren maakt meer geluid dan ik verwachtte. De pluspunten echter zijn dusdanig, dat het apparaat een echte aanrader is!

Pluspunten

• Was- en droogfunctie in 1 apparaat
  • Uitstraling
  • Functies
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Tijdsduur programma's

DB 31-07-2016

Een uitstekende wasautomaat

We zijn zeer tevreden met deze wasautomaat. Prima was resultaat, geluid valt mee en goed droog. Al met al een uitstekend prijs/kwaliteit verhouding.

Ann 14-07-2016

Ideale hulp

Deze wasdroogcombinatie is ideaal. Verschillende keuzeprogramma's qua wassen. Drogen moet je even uitzoeken wat het handigst is. Je kan zelf de droogtijd instellen en dat is handiger. Ik ben er erg blij mee.

Jos 29-04-2016

AEG combiwasdroger

Prima apparaat, gebruiksvriendelijk en goed resultaat. In het begin wel even wat problemen met de instellingen van de programma voor het drogen, maar gaat na enkele maanden nu prima.

Sylvia 16-04-2018

Goede was-droog combinatie

Het is een hele fijne, makkelijk bedienbare, stille machine. Fijne grote trommel (8 kg droog wasgoed). De machine droogt behoorlijke hoeveelheden wasgoed in een heel redelijke tijd.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • goed was- en droogresultaat

Monique 05-04-2018

Was-droogcombinatie die perfect werkt

Prima apparaat. Maakt heel weinig geluid, droogt goed, ook korte wasprogramma’s. Ben er zeer tevreden over.

Albert 02-04-2018

Makkelijk in gebruik, was erg gekreukt na centrifugeren.

Ik heb deze AEG gekocht op basis van onderzoek van Consumentenbond en reviews gebruikers. En afgewogen tegen de aankoopprijs. Het is een heerlijk apparaat om mee te werken. Maar dat de was zo gekreukt is na centrifugeren. Dat valt mij tegen. Je moet veel strijken! Dat vind ik erg jammer.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • maak weinig geluid
  • prijs

Minpunten

• wassen + drogen duurt lang
  • was te gekreukt na centrifugeren

Altagracia 26-03-2018

AEG L76680NWD was/droog combinatie

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over het product. Hij wast goed, wasprogramma's maken weinig tot geen geluid en omdat ik een klein gezin heb is de wascombinatie qua plaats heel ideaal. Alleen mis ik een indicatie voor gewicht, waardoor ik niet altijd zo goed kan peilen hoeveel kilo ik in de wasmachine heb geplaatst, omdat de droog en wasfuncties niet evenveel gewich kunnen dragen. Ookk kan een cyclus heel lang duren, zowel de was, de droog en de was/droog cyclus. Daarnaast maakt mijn machine bij een droogprogramma een heel vervelend piepend geluid, dus dan is het qua volume toch niet zo prettig. Verder zal ik de machine toch nog iets langer moeten gebruiken, om dieper op de beoordeling te kunnen gaan, omdat ik hem nu pas een paar maanden in bezit heb!

Pluspunten

• klein apparaat
  • wast goed
  • fijne programma's
  • makkelijk te gebruiken

Minpunten

• lange programma's
  • piepend geluid bij drogen

Hans 26-03-2018

Handige machine makkelijk bedienings gemak

Was en droger in 1 apparaat. Gezien kleinere ruimte besparend. Goed eindresultaat was en droog programma

Pluspunten

• Compacte machine
  • ruimte besparend
  • makkelijke bediening
  • goed was en droog resultaat

Minpunten

• lange programma tijden
  • niet geschikt voor gezinnen met kinderen

Mar 24-03-2018

veelzijdig

Door de beperkte ruimte is een combi machine ideaal. Het wast en droogt, maar het echt achter elkaar laten uitvoeren van de programma's werkt niet helemaal. Het beste is de programma's apart in te stellen en voor het drogen even het wasgoed los te maken van de trommel en dan het droogprogramma in te schakelen. Verder is de machine bijna geluidloos en wast het de kleding mooi schoon, zelfs op de spaarprogramma's.

Pluspunten

• combinatie was en droog
  • minder oppervlakte

Minpunten

• kastdroog programma duurt lang

Renee 23-03-2018

Gebruikersvriendelijk

Fijne en gebruikersvriendelijke was/droog combinatie. Inhoud is ook groot genoeg. Was ook goed schoon. Fijn dat diverse droogstanden op zitten.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • diverse droogstanden

Minpunten

• Geen 75 graden (van 90 naar 60)

Mariël 23-03-2018

Zeer goed, ook kort programma

Hele fijne combinatie, eindelijk een machine die doet wat hij beloofd. Er zit een kort programma op en hij droogt heel goed en zonder al te veel kreukels. Ik had hiervoor een andere combinatie (geen AEG) daarvan gebruikte ik de droogfunctie niet omdat de was er zo gekreukt uitkwam dat de vouwen bijna niet weg te strijken waren. Wat een verademing, deze AEG, geen was meer op een droogrek in de woonkamer maar gewoon drogen in de machine.

Pluspunten

• Droogt goed
  • Kort programma
  • Droogt zonder kreukels

Minpunten

• Maakt vrij veel lawaai bij het centrifugeren

Ellen 23-03-2018

AEG droog/was combi

De eerste maand was de machine heerlijk stil, maar naarmate de tijd verstrijkt maakt deze meer geluid.
Plastic schakelaar voor aan/uit te zetten trilt bij centrifugeren.
Droogcapaciteit valt erg tegen en duurt erg lang vergeleken met oude droger

Pluspunten

• Ruimtebesparend

Minpunten

• Schakelaar trilt
  • Maakt steeds meer geluid
  • Droog capaciteit niet top en duurt erg lang

h.m. scheeffer 23-03-2018

zeer tevreden in alle opzichten

erg gebruiksvriendelijk makkelijk te programmeren, veel mogelijkheden zoals zelfs stomen,goed wasresutaat, stil, stampt niet

Pluspunten

• zie beschrijving

CB 23-03-2018

ideaal apparaat

Ideale machine, twee in een, scheelt ruimte, wast perfect, droogt goed. En zoveel instelbaar! droogtegraad, tijd, besparing, centrifugaalkracht, stomerij kwaliteit, enz, persoonlijk samenstellen van een programma als optie is iets wat ik heel fijn vindt, omdat niet een wasje het zelfde is, qua samenstelling/materiaal/viesheid.