AEG L76672FL - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 129 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Jonathan 25-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

Veel mogelijkheden, stil en gebruiksvriendelijk

Na lang zoeken en vergelijken uiteindelijk deze AEG machine aangeschaft.
Eisen van mij waren 7kg laadvermogen en 1600t centrifugeren. Daarnaast was ook de startuitstel en aflezen van tijd van het programma een vereiste.

Veel gebruikte programma's zijn katoen, strijkvrij en fijne was. Deze programma's pas ik aan door bijvoorbeeld de wastijd te verkorten, de temperatuur te verhogen/verlagen of de centrifugeer snelheid te verhogen/verlagen. Door de duidelijke knoppen en menu op de machine is dit goed en snel in te stellen. De gebruiksaanwijzing had ik niet nodig.

Ik maak ook veel gebruik van startuitstel. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld 's avonds de machine vast aanzetten, waarbij hij de volgende dag in de middag pas gaat wassen. Als ik dan 's middags thuis kom is mijn was net klaar en kan ik het direct ophangen.

Opvallend is dat de machine zo stil is. Natuurlijk zal elke nieuwe machine stiller zijn dan een veel oudere, maar bij deze ging ik af en toe weleens controleren of de machine wel aan stond. Bij het centrifugeren maakt de machine wat meer herrie, maar zelfs dat vind ik reuze meevallen.

De komende tijd zal ik een aantal functies testen, zodat ik deze review uit kan breiden. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn aankoop.

Annet 27-07-2016

Te laag toerental middenprogramma

6,5
Wasmachine heeft veel hele lange wasprogramma's (4 uur, eco) en maar één hele korte voor laag gewicht (max 3 kg)was.Er is één normaal programma (1,25 uur) maar die kan maar centrifugeren tot 1200 toeren. Ik snap niet waarom daar geen hoger toerental bij in te stellen is. Dus je moet hem daarna nog los op centrifugeren zetten op een hoger toerental. Veel lastiger dan bij mijn oude siemens. Daarnaast valt de deur constant dicht als je hem vult of leeghaalt dus die moet je met één hand blijven vasthouden. De trommel zou groter zijn dan bij mijn vorige wasmachine maar er kan minder in. Dus vrij vreemd... Ik kan er nog niet goed aan wennen.

verwaaij 16-06-2016
  • Product maand in bezit

Veel problemen met deze aeg

3,8
Veel problemen met deze aeg, maakt heel veel herrie, ja we hebben de transportschroeven er uit gehaald. Wasgoed kwam er uit met gaatjes, terug gegaan naar winkel. Ze gaan hem omruilen. Ziet er wel mooi uit, maar heb liever een minder mooie die het wel doet. Zal na nieuwe wasmachine mijn recensie aanpassen of niet.

fiem 09-10-2015
  • Product maand in bezit

Heb je een hekel aan je kleding? Hou je van extra strijkwerk? Hou je van beperkte keuzes? Dan is deze wasmachine een goede keuze!

Ik heb dit apparaat aangeschaft vanwege de vele positieve reviews op Kieskeurig, maar wat een grote teleurstelling is deze machine voor mij.
Ik vergelijk hem met mijn vorige el cheapo LG wasmachine (350 euro destijd). Na 9 jaar hield deze er mee op en moest op zoek naar een ander.

Ik zal eerst de positieve punten benoemen:
- het menu is makkelijk en overzichtelijk, en het is fijn dat je de was kunt uitstellen (wij wassen 's nachts goedkoper).
- de machine is ondiep waardoor hij minder ruimte inneemt dan een andere wasmachine.
- de was ruikt fris en is schoon.

De negatieve punten die me na een maand wassen (gezin met 4 personen) zijn opgevallen:
- donkere was kun je alleen wassen met het programma 'jeans'. Bij een andere keuze wordt de was vaal (zelfs nieuwe was ziet er bij een ander programma uit alsof het 20x gewassen is).
- de machine maakt de stof kapot! Zelf goede merk spijkerbroeken zien er na 1 of 2x niet meer uit bij de zakken (stof versleten) terwijl het vrijwel nieuwe kledingstukken waren.
Ook handdoeken die na 9 jaar wassen met de LG nog mooi waren, zijn nu binnen 1 wasbeurt ruw en kapot (de stiksels laten ineens los). Dit bij verschillende wassen en verschillende centrifuge standen geprobeerd.
Zelfs de meest makkelijke stoffen om te wassen (strijkvrije synthetische hockeyshirts van mijn zoon) weet deze machine te vernielen (de stof kapot en draadjes eruit na 1 handwas)!!
- Vrijwel al je was komt er pillig (pluizig) uit en je kleding lijkt in 1 wasbeurt 20 wasbeurten te hebben gehad.
- Je kleding (vooral handdoeken en broeken) wordt erg ruw, ook bij genoeg wasverwachter.
- Kleding komt er enorm gekreukt uit! Er is slechts 1 'strijkvrij' programma, maar die draait alleen halve wassen. Een degelijke stoomstrijkijzer is echt verplicht bij aanschaf van deze wasmachine want je kleding krijg je zonder stoomstrijkijzer (hoogste/warmste stand) niet meer fatsoenlijk.
- De programma's duren erg lang. Katoen duurt 4,5 uur, met voorwas zelfs 5,5 uur!
- De keuzes uit programma's zijn enorm beperkt. Er zitten veel keuzes op, maarrr: meestal voor een was tot 3 kilo. Totaal niet geschikt voor een gezin waarbij je altijd volle wassen draait.
Donkere was kun je dus ook maar op 1 programma wassen ('jeans') omdat de stof anders lichter wordt (bij andere programma's).
Hier de beperkte mogelijkheden:
- Katoen (evt + voorwas) t/m 95 graden, 1600 toeren, max 7 kilo.
- Extra stil, max 7 kilo (cyclus stopt met water in de kuip!).
- Synthetica (evt + voorwas) t/m 60 graden, 1200 toeren, max 3,5 kilo.
- Strijkvrij t/m 60 graden, max 800 toeren, max 3,5 kilo.
- Fijne was t/m 40 graden, max 1200 toeren, max 3,5 kilo.
- Wol/Zijde t/m 40 graden, max 1200 toeren, max 1,5 kilo.
- Centrifugeren/Pompen, max 1600 toeren, max 7 kilo.
- Spoelen, max 7 kilo.
- Gordijnen, t/m 40 graden, max 800 toeren, max 2 kilo.
- Jeans t/m 60 graden, max 1200 toeren, max 7 kilo.
- Kort intensief t/m 60 graden, max 1200 toeren, max 5 kilo.
- 20 min, max 1200 toeren, max 3 kilo.
- Super eco koud, max 1200 toeren, max 3 kilo.
- Katoen eco t/m 60 graden, max 1600 toeren, max 7 kilo (programma duurt bijna 6 uur!!).

Het liefst zou ik deze wasmachine vandaag nog omruilen voor een ander merk waarbij de kleding in ieder geval mooi blijft, en waarbij ik meer programmakeuzes heb met een volle wasmachine.

Voor ons gezin zijn eigenlijk maar 2 programma's echt bruikbaar en het wasresultaat is bedroevend. Een kat in de zak helaas..

Rian 16-03-2017

Ik herken het gedeelte dat je was er compleet verkreukeld uit komt helemaal. Heb deze machine nu ruim een half jaar (had een LG 7 kilo machine) maar ondanks dat de was schoon en fris is is het zo verkreukeld hoe veel/weinig was je er ook in doet. Snap niet dat er geen kreukbeveiligings functie opzit? Behalve dan de was te laten staan in water, daarna moet je alsnog centrifugeren???? Zou heel graag een andere machine willen erger me na elke was......

J. S. 15-07-2016

AEG wasmachine

3,8
Deze machine gaf na twee maanden gebruik meerdere malen storingen en lekkages, wat volgens de fabrikant aan zeepgebruik zou liggen. Indien u dit apparaat aanschaft is het aan te raden om een minimale hoeveelheid wasmiddel te gebruiken, doseren moet echt op de milliliter nauwkeurig. Wij hebben na enkele weken zonder wasmachine een apparaat van een ander merk aangeschaft.

Jacqueline 26-10-2016

Geluidsarme wasmachine

Zeer tevreden over dit apparaat: zeer stil, energiezuinig (wastijd wordt automatisch aangepast naar hoeveelheid was), voldoende nuttige wasprogramma's, gebruikersvriendelijk. Daarnaast een goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Aanrader!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Energiezuinig
  • Gebruikersvriendelijk
  • Geen overdaad aan functies

AEG gebruiker 21-01-2017

Bedieningsvriendelijke wasmachine

AEG L76672FL aangeschaft en de volgende dag geleverd. Direct aangesloten, handleiding doorgenomen en opgestart met het schoonmaak programma. Daarna direct in gebruik genomen. De bediening is eenvoudig te volgen met de instructie en het toetsenbord. De wasmachine is stil en de centrifuge droogt perfect met het hoge toerental zonder veel lawaai. De opgave van 72 dB zit goed in de richting. De verkregen was is schoner dan de vorig AEG die we bijna 20 jaar in gebruik hebben gehad. Kortom een perfecte keus en aan te bevelen Zeker de prijs prestatie verhouding is goed.

Pluspunten

• geluid
  • bedieningsgemak

Kees015 18-07-2016
  • Product half jaar in bezit

Ruime opening voor was eenvoudig in gebruik

Een handige wasmachine met ruime opening om de was in te doen. Hoog toerental waardoor de was goed droog te trommel uitkomt. De wasmachine is stil in gebruik. Door de digitale knoppen eenvoudig te bedienen. Was komt goed er goed schoon uit, toch ook niet onbelangrijk.

Marleen 16-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Een fijne en een enorme stille wasmachine!

Wij hebben deze wasmachine een half jaar geleden gekocht, we zijn enorm tevreden. Een goed schoon wasresultaat en de eerste paar keer ben ik gaan kijken of hij het wel deed zo stil is de machine.
Er zitten genoeg wasprogramma's op die eenvoudig in te stellen zijn. Kortom een echte aanrader!!

Esther 02-06-2016

Goede en degelijke wasmachine

Zeer gebruiksvriendelijke wasmachine.
De inhoud van de trommel is mooi groot.
Voor mij persoonlijk gaf de mogelijkheid tot 1600 toeren de doorslag...

Gabi 28-05-2016

Tegenvaller

Na lang uitzoeken waren wij er van overtuigd dat wij een wasmachine hadden gevonden die weinig geluid zou maken, niks is minder waar. De wasmachine die wij graag 's nachts willen laten draaien, draait nu overdag omdat hij voor de nacht te veel geluid produceert. Daarnaast vinden wij dat de kleur van de was redelijk snel vervaagt.

S 28-05-2016

Onze 2e AEG wasmachine

Allereerst vonden we de wastijd wel wat lang, tot we de tijdverkorter ontdekten en is dat meer acceptabel. Ook het 20 min. programma is ideaal voor kleding. Het langere eco programma met het verkorten van de tijd, is fijn. Al met al zijn we tevreden over deze machine, die bij het centrifugeren wel wat herrie maakt.

elleboef 20-10-2017

Grote trommel, goede review, niet te duur.

Onze oude AEG heeft na 18 dienstjaren de geest gegeven. Al gauw kwamen we via de reviews uit bij de AEG L76672FL. Grote trommel, en goed merk, en juiste prijs waren voor ons doorslaggevend.
1600 toeren en hij is lekker stil.

Helaas na bijna 4 weken is de wasmachine defect. De trommel draait helemaal niet meer.

Pluspunten

• grote trommel
  • was goed droog
  • stil

Minpunten

• duurzaamheid
  • duurt lang voordat de monteur komt

Catharina03 11-10-2017

Prima wasmachine bij gebruik voor 1 persoon

De wasmachine werkt prima. Ik gebruik de wasmachine voor mij alleen. Meer kreukels dan van de stof verwacht mag worden, zie ik niet.
Na een aantal weken ontdekte ik wel dat het zeepbakje niet helemaal goed functioneert. Bij het verwijderen van de zeepbak uit de machine bleek een dikke laag vloeibare zeep onder de zeepbak te blijven liggen. Vanaf dat moment heb ik de zeep in een dop van een zeepfles in de machine gedaan en levert het geen problemen meer. Wasverzachter doe ik nog wel in het daarvoor bestemde vakje in de zeepbak.
Uitstellen van de starttijd werkt ideaal. Al met al een prima wasmachine

M.Diepen 05-10-2017

Kreukels

De machine wast redelijk schoon, maakt veel lawaai maar het allerergste is dat de was heeeeeel erg gekreukt uit de machine komt. Ik heb t geprobeerd met weinig was, veel was, hoge centrifugeertoeren, lage centrifugeertoeren, hoge en lage temperatuur, mét en zonder wasverzachter. Onmiddellijk als de was klaar is wordt die uit de machine gehaald. Niets helpt. Dus ik zou deze machine aan niemand aanbevelen.

Minpunten

• gekreukte was
  • redelijk lawaaig

Manon Signore 19-01-2017

Als een zonnetje!

Wat een geweldige wasmachine! Je hoort deze bijna niet en de was is brandschoon! Perfecte machine voor een hele mooie prijs.

Pluspunten

• stil
  • mooi design

Minpunten

• loodzwaar.. ;-)

W. Wols 02-01-2017

Verrassende stille machine

De eerste keer dat wij deze machine gebruikten, zijn wij diverse keren in de bijkeuken wezen kijken of hij het wel deed, want we hoorden hem niet.
Zelfs bij het centrifugeren horen we deze machine bijna niet, Klasse
En een prachtig schone was, en goed droge was die na het centrifugeren uit de trommel komt.
Grote Klasse voor dat geld, een echte aanrader.

Pluspunten

• goede wasresultaten
  • prima centrifugatie
  • stille en stabiele machine.

happydaddy 18-12-2016

Prima wasmachine

Nadat de ophanging van onze Miele wasmachine het had begeven, met enige spoed gedoken in Kieskeurig recensies van wasmachine's. AEG komt er qua prijs/prestatie verhouding goed uit en dat blijkt in de praktijk ook zo. Makkelijke bediening en keuzemogelijkheden. Extra voordeel is de 1600 toeren centrifuge, wat het gebruiksgemak alleen nog maar versterkt.

Pluspunten

• 1600 toeren centrifugeren
  • geluidsarm

BKI571600 28-11-2016

Stille wasmachine

Mooie wasmachine en voor een goede prijs. Stil en goed wasresultaat. Makkelijk te bedienen en veel instellingen mogelijk.

Jacqueline 31-10-2016

Vanzelfsprekend weer een AEG..

Wij waren al tevreden over de vorige AEG wasmachine (10 jaar intensief gebruikt zonder mankementen), vandaar onze keuze voor een nieuwe AEG. Dit apparaat is energiezuinig (wastijd wordt automatisch aangepast naar hoeveelheid was), geen overbodige wasprogramma's, gebruikersvriendelijk en niet te groot qua afmeting. Kortom: aanrader!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Prijs/kwaliteit
  • Grootte