Bosch WNAT323471 - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
7 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 369 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

sandokanfirst 06-02-2016
  • Product kwartaal in bezit

Nu ik het product wat langer in bezit heb, ben ik iets kritischer dan ik aanvankelijk was. Vandaar deze update van de review. Na 4 maanden valt me op dat in de kleren van alle gezinsleden gaten vallen. Ik weet niet of dit door het wasprogramma (meestal katoen op 40 graden) of het centrifugeren komt. Wel valt me op dat de kledingstukken na het centrifugeren flink in elkaar gedraaid zitten, meer dan het geval was bij mijn vorige apparaat. (Dat is misschien de prijs voor het grondige centrifugeren. Ik centrifugeer inmiddels op een lager toerental, 1200 ipv 1600). Daarom geef ik nu een lager cijfer voor wasresultaat. De was is wel schoon.
Dan wil ik nog enige nuance plaatsen bij de enthousiaste reacties hier m.b.t. de mogelijkheden. Ik vind dat je bij een machine die niet de mogelijkheid biedt om katoen op 30 graden te wassen of een voorwas te doen niet kunt spreken van ruime mogelijkheden.

sandokanfirst 08-03-2017

De motor maakt sinds vandaag een vreemd ratelend en krakend geluid terwijl de trommel niet eens beweegt. Dat is slecht nieuws. Ik heb de machine nog geen anderhalf jaar in bezit. Ik hoop dat dit een incident is, maar dat is tegen beter weten in.

Martine 30-10-2016

Hele beperkte instelmogelijkheden en GEEN VOORWAS mogelijk!

Ik ben erg teleurgesteld in deze wasmachine, niet omdat hij niet goed wast, maar omdat de mogelijkheden om iets in te stellen ontbreken. Je kunt niet op 30 graden katoen wassen, het instellen van het centrifugeertoerental is niet uitgebreid; je kunt per programma kiezen uit het hardste voor dat programma en de helft ervan (dat is dan gelijk weer onzin). Mijn oude wasmachine kon van 600 tot 1600 met stappen van 100 worden ingesteld en ik vond 1200 meestal wel genoeg. Dat kan nu dus niet meer. De grootste teleurstelling is wel, dat er GEEN VOORWAS mogelijkheid op zit. Er is wel een zeepbakje voor voorwas aanwezig maar geen programmamogelijkheid. Daarvoor moet je het duurdere model kopen. Ik vind dit heel misleidend, ook omdat ik nog nooit een wasmachine heb gehad waarbij dit niet kon. Met 2 zoons en sokken waar je soep van kunt koken moet je dus 2 keer achter elkaar wassen, heel goed voor het stroom en waterverbruik waar ik deze machine juist voor gekocht heb. Jammer joh!

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil

Minpunten

• geen voorwas mogelijkheid
  • katoen op 30 graden kan niet
  • centrifugetoerental niet echt instelbaar
  • user interface niet intuitief

sandokanfirst 08-03-2017

Je hebt gelijk dat het niet mogelijk is 30 graden te kiezen voor het programma 'katoen'. In de praktijk is het natuurlijk wel mogelijk om een ander programma te kiezen waarbij 30 graden wél mogelijk is. Ik zie daar geen nadelen aan, of het moet zijn dat dit niet erg intuïtief is.

Wat het instellen van de toerentallen voor het centrifugeren betreft vergis je je volgens mij. Er zijn bij de WNAT323471 van Bosch veel meer instellingen mogelijk dan maximaal en de helft daarvan. In elk geval bij het programma 'kreukvrij' op 30 graden dat ik meestal gebruik.

A.M. 26-03-2016

Super machine

Deze machine is een absolute aanrader.
Was super schoon en is erg stil
Gemakkelijk te bedienen
Een kind kan de was doen.

stichting 08-02-2016
  • Product maand in bezit

Wij wassen zo'n 4 tot 5 keer per dag, ook op kort programma wordt alles prima schoon. Stille machine met veel mogelijkheden, vooral de timer vinden wij prettig!

johannes 06-01-2016
  • Product maand in bezit

Machine is gebruiksvriendelijk en was is schone en droger dan onze vorige wasmachine. Ook het aantal kg wat er in kan is geweldig, Ik ben blij dat ik deze machine heb aangeschaft.

sandokanfirst 07-01-2016

Bij alle jubelverhalen is het wel goed om te bedenken dat veel reviewers hier iets over duurzaamheid beweren terwijl ze de machine nog maar net in gebruik hebben. Ik ben na 3 maanden nog steeds tevreden, maar toch vind ik dat er eerst langer overheen moet gaan voor je hier iets over kunt zeggen. Het voortijdig 'overlijden' van een apparaat wordt niet altijd van tevoren aangekondigd.

Dan de vele functies die vaak worden genoemd: dat valt enigszins tegen. Zo heeft deze machine niet de mogelijkheid tot een voorwas. Daarnaast is het niet mogelijk om katoen bij 30 graden te wassen.

Voor mij zijn dit overkomelijke bezwaren, maar wie deze functies graag benut kan beter op zoek naar een andere machine.

Lia Visser 30-11-2015

De eenvoud van het bedieningspaneel is de kracht van deze machine die ook nog eens weinig lawaai maakt. Daarnaast zijn wij zeer tevreden met het wasresultaat en de duurzaamheid van deze Bosch machine. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Tineke 10-11-2017
  • Product gekregen

Practisch en zeer overzichtelijke bediening

I.v.m. mijn beperking (Ziekte van Bechterew) kan ik niet bukken. Heb dus bij de wasmachine de verhoging van Bosch erbij en dat heeft er voor gezorgd dat ik nu de hele was zelf kan doen. De display is super overzichtelijk en eenvoudig te bedienen. En het is een feestje dat alles in "stilte" gewassen wordt en. . . je kan de machine STOP zetten om er iets bij te doen wat je vergeten had. Hoe fijn is dat!!!!! SUPER super blij ben ik met deze Bosch-producten!

Minpunten

• GEEN

Sabine 10-11-2017

Fijne, makkelijk bedienbare en vooral stille wasmachine.

Fijne machine, makkelijk in het bedienen. Super stil. Bij 1600 toeren komt het wasgoed er nagenoeg droog uit.
Prijs ook zeer aantrekkelijk.

• Centrifugeren bij 1600

Nicole 24-06-2017

Mooi en superstil

Ik heb me goed georienteerd bij consumentenbond en andere sites, wilde een zuinige en stille machine. Stil is hij! Zuini ga ik zien! Eenvoudig in bediening en mooi display. Ik ben tevreden klant!

Pluspunten

• stil
  • mooi

PJ vdr Weel 11-08-2016

Combinatie van geruisloos, gemak en kwaliteit

Precies wat ik ervan mag verwachten n.a.v. de beschrijving. Het display is duidelijk, wast schoon en centrifugeert geruisloos.

eva 25-01-2016

We gebruiken deze machine binnen ons kinderdagverblijf. Er worden ieder dag dus de nodige wassen in gedaan. Het snelle programma geeft prima en hele schone resultaten. Bijna geen geluid en fijn dat er ook een timer gebruikt kan worden.

ingrid 02-12-2015

De wasmachine is energie zuining en zuining in het water gebruik. Dit gaf ons de doorslag voor deze wasmachine te gaan. Hij bevalt erg goed ,de was is goed schoon en goed droog . Daar bij komt nog dat hij makelijk in gebruik is en bijna geen geluid maakt.👍

ingrid 02-12-2015

overzichtelijke bediening, daardoor gebruikersvriendelijk. kort programma mogelijkheden maakt machine duurzamer.

Jacqueline 30-11-2015

Ben tevreden over de Bosch wasmachine omdat hij gemakkelijk in gebruik is en erg mooi van vormgeving.

HenkHxx 16-06-2015

Eerste ervaringen zijn prima. Eenvoudig te bedienen. Werkt prima, snel en redelijk stil. Keurig volgens afspraak geleverd, geplaatst en de oude wm weer mee terug genomen

WBD 09-06-2015

Afgelopen weekend de Bosch wasmachine ontvangen. Erg fijne levering via bobshop.nl.
Na de eerste paar dagen is de eerste indruk erg goed. Veel mogelijkheden qua programma's, maar wel duidelijk display. Wasresultaat is ook prima in orde. Duurzaamheid kan nog niet beoordeeld worden, maar gezien onze ervaring met Bosch komt dat wel in orde.

Carry 17-01-2018

GROTE INHOUD, HOOG TOERENTAL

Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Het is erg jammer dat er geen programma mogelijk is op 30gr. gecombineerd met een toerental van 1600. Verder voldoet de wasmachine goed, is ook lekker stil.

Wijnand 14-01-2018

Duidelijk, simpel en stil

Degelijke wasmachine, zonder 300 overbodige menu's, maar wel waar het om gaat: goede trommel, makkelijk te bedienen en stil.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen

Minpunten

• touchscreen is even wennen

Michiel 13-01-2018

Gemakkelijk te bedienen

Zeer fijne machine, handige instellingen en gemakkelijk te gebruiken. Wasresultaat is perfect, ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Handige instellingen

Zonnig 13-01-2018

De stille kracht.

Heerlijk stille motor en centrifugeerd als een zonnetje! Ik heb deze Bosch vergeleken met de Siemens die precies hetzelfde zou zijn. De Bosch gekocht omdat ik daar cashback korting op krijg. Overigens heb ik hier nog geen mail van ontvangen moet nog even kijken hoe dat zit. Even wennen aan het elektronische was paneel maar is zo gewend. Mijn vorige Wirlpool begaf het al naar 4 jaar en was zeer luidruchtig. Ben blij met deze mooie en energiezuinige Bosch. Na registreren ook 10 jaar garantie op de motor!

Pluspunten

• stil en zuinig met water en energie.