Bosch WNAT323471 - Reviews

7 kg
A+++
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 311 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

sandokanfirst 06-02-2016 Product kwartaal in bezit

Nu ik het product wat langer in bezit heb, ben ik iets kritischer dan ik aanvankelijk was. Vandaar deze update van de review. Na 4 maanden valt me op dat in de kleren van alle gezinsleden gaten vallen. Ik weet niet of dit door het wasprogramma (meestal katoen op 40 graden) of het centrifugeren komt. Wel valt me op dat de kledingstukken na het centrifugeren flink in elkaar gedraaid zitten, meer dan het geval was bij mijn vorige apparaat. (Dat is misschien de prijs voor het grondige centrifugeren. Ik centrifugeer inmiddels op een lager toerental, 1200 ipv 1600). Daarom geef ik nu een lager cijfer voor wasresultaat. De was is wel schoon.
Dan wil ik nog enige nuance plaatsen bij de enthousiaste reacties hier m.b.t. de mogelijkheden. Ik vind dat je bij een machine die niet de mogelijkheid biedt om katoen op 30 graden te wassen of een voorwas te doen niet kunt spreken van ruime mogelijkheden.

sandokanfirst 08-03-2017

De motor maakt sinds vandaag een vreemd ratelend en krakend geluid terwijl de trommel niet eens beweegt. Dat is slecht nieuws. Ik heb de machine nog geen anderhalf jaar in bezit. Ik hoop dat dit een incident is, maar dat is tegen beter weten in.

Martine 30-10-2016 Product paar maanden in bezit

Hele beperkte instelmogelijkheden en GEEN VOORWAS mogelijk!

Ik ben erg teleurgesteld in deze wasmachine, niet omdat hij niet goed wast, maar omdat de mogelijkheden om iets in te stellen ontbreken. Je kunt niet op 30 graden katoen wassen, het instellen van het centrifugeertoerental is niet uitgebreid; je kunt per programma kiezen uit het hardste voor dat programma en de helft ervan (dat is dan gelijk weer onzin). Mijn oude wasmachine kon van 600 tot 1600 met stappen van 100 worden ingesteld en ik vond 1200 meestal wel genoeg. Dat kan nu dus niet meer. De grootste teleurstelling is wel, dat er GEEN VOORWAS mogelijkheid op zit. Er is wel een zeepbakje voor voorwas aanwezig maar geen programmamogelijkheid. Daarvoor moet je het duurdere model kopen. Ik vind dit heel misleidend, ook omdat ik nog nooit een wasmachine heb gehad waarbij dit niet kon. Met 2 zoons en sokken waar je soep van kunt koken moet je dus 2 keer achter elkaar wassen, heel goed voor het stroom en waterverbruik waar ik deze machine juist voor gekocht heb. Jammer joh!

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil

Minpunten

• geen voorwas mogelijkheid
  • katoen op 30 graden kan niet
  • centrifugetoerental niet echt instelbaar
  • user interface niet intuitief

sandokanfirst 08-03-2017

Je hebt gelijk dat het niet mogelijk is 30 graden te kiezen voor het programma 'katoen'. In de praktijk is het natuurlijk wel mogelijk om een ander programma te kiezen waarbij 30 graden wél mogelijk is. Ik zie daar geen nadelen aan, of het moet zijn dat dit niet erg intuïtief is.

Wat het instellen van de toerentallen voor het centrifugeren betreft vergis je je volgens mij. Er zijn bij de WNAT323471 van Bosch veel meer instellingen mogelijk dan maximaal en de helft daarvan. In elk geval bij het programma 'kreukvrij' op 30 graden dat ik meestal gebruik.

A.M. 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

Super machine

Deze machine is een absolute aanrader.
Was super schoon en is erg stil
Gemakkelijk te bedienen
Een kind kan de was doen.

Lia Visser 30-11-2015 Product paar weken in bezit

De eenvoud van het bedieningspaneel is de kracht van deze machine die ook nog eens weinig lawaai maakt. Daarnaast zijn wij zeer tevreden met het wasresultaat en de duurzaamheid van deze Bosch machine. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

PJ vdr Weel 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Combinatie van geruisloos, gemak en kwaliteit

Precies wat ik ervan mag verwachten n.a.v. de beschrijving. Het display is duidelijk, wast schoon en centrifugeert geruisloos.

stichting 08-02-2016 Product maand in bezit

Wij wassen zo'n 4 tot 5 keer per dag, ook op kort programma wordt alles prima schoon. Stille machine met veel mogelijkheden, vooral de timer vinden wij prettig!

eva 25-01-2016 Product paar weken in bezit

We gebruiken deze machine binnen ons kinderdagverblijf. Er worden ieder dag dus de nodige wassen in gedaan. Het snelle programma geeft prima en hele schone resultaten. Bijna geen geluid en fijn dat er ook een timer gebruikt kan worden.

johannes 06-01-2016 Product maand in bezit

Machine is gebruiksvriendelijk en was is schone en droger dan onze vorige wasmachine. Ook het aantal kg wat er in kan is geweldig, Ik ben blij dat ik deze machine heb aangeschaft.

sandokanfirst 07-01-2016

Bij alle jubelverhalen is het wel goed om te bedenken dat veel reviewers hier iets over duurzaamheid beweren terwijl ze de machine nog maar net in gebruik hebben. Ik ben na 3 maanden nog steeds tevreden, maar toch vind ik dat er eerst langer overheen moet gaan voor je hier iets over kunt zeggen. Het voortijdig 'overlijden' van een apparaat wordt niet altijd van tevoren aangekondigd.

Dan de vele functies die vaak worden genoemd: dat valt enigszins tegen. Zo heeft deze machine niet de mogelijkheid tot een voorwas. Daarnaast is het niet mogelijk om katoen bij 30 graden te wassen.

Voor mij zijn dit overkomelijke bezwaren, maar wie deze functies graag benut kan beter op zoek naar een andere machine.

ingrid 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

De wasmachine is energie zuining en zuining in het water gebruik. Dit gaf ons de doorslag voor deze wasmachine te gaan. Hij bevalt erg goed ,de was is goed schoon en goed droog . Daar bij komt nog dat hij makelijk in gebruik is en bijna geen geluid maakt.👍

ingrid 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

overzichtelijke bediening, daardoor gebruikersvriendelijk. kort programma mogelijkheden maakt machine duurzamer.

Jacqueline 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben tevreden over de Bosch wasmachine omdat hij gemakkelijk in gebruik is en erg mooi van vormgeving.

HenkHxx 16-06-2015 Product paar dagen in bezit

Eerste ervaringen zijn prima. Eenvoudig te bedienen. Werkt prima, snel en redelijk stil. Keurig volgens afspraak geleverd, geplaatst en de oude wm weer mee terug genomen

WBD 09-06-2015 Product paar dagen in bezit

Afgelopen weekend de Bosch wasmachine ontvangen. Erg fijne levering via bobshop.nl.
Na de eerste paar dagen is de eerste indruk erg goed. Veel mogelijkheden qua programma's, maar wel duidelijk display. Wasresultaat is ook prima in orde. Duurzaamheid kan nog niet beoordeeld worden, maar gezien onze ervaring met Bosch komt dat wel in orde.

Zwolle 17-07-2017 Product paar weken in bezit

Bosch WNAT323471

Nu ruim 2 weken de wasmachine in gebruik. Ben tevreden over de wasresultaten, maar ik ben dan ook niet anders gewend, heb altijd een Bosch wasmachine gehad. Ik heb gekozen voor dit type vanwege het hoge toerental bij centrifugeren (1600), nu blijkt wel dat het pluizenfilter van de droger aanmerkelijk voller zit wanneer ik de was op 1600 toeren heb gecentrifugeerd, dus het lijkt alsof de was sneller slijt. Verder mis ik, ten opzichte van mijn oude Bosch, dat ik de graden niet zelf kan instellen. Het korte programma is bijvoorbeeld standaard 30 graden terwijl ik dat voorheen ook op koud kon zetten. Dit type heeft helemaal geen koude stand en dat mis ik echt.
Kortom, een prima machine wanneer je nooit een koud programma gebruikt.

Pluspunten

• goede wasresultaten
  • stil

Minpunten

• geen koud programma
  • slijtage was bij 1600 centrifugeren

De Jong 14-07-2017 Product paar weken in bezit

Goede wasmachine

Fijne machine met veel mogelijkheden. Qua geluid tijdens centrifugeren wel goed hoorbaar.. Komt misschien ook omdat deze bij ons op zolder staat.

Pluspunten

• Uitgestelde starttijd
  • Halve lading
  • Toerental regelbaar
  • Variatie aan programma's

Minpunten

• Geluidsniveau tijdens centrifugeren

Marjan 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine

Prima wasmachine. Centrifugeert goed droog. Weinig geluidoverlast. Bedieningspaneel is makkelijk omdat er veel standaard wasprogramma's zijn voorgegeven. Tussentijds was toevoegen werkt ook goed.

Minpunten

• Iets dieper dan mijn oude wasmachine.

Hans 30-06-2017 Product paar weken in bezit

bosch wasmachine wnat323471

Nav de aanbeveling van de consumenten bond dit apparaat aangeschaft.
Wat een verademing ten opzichte van ons vorige apparaat. Zo stil! Zo vlot. Zo makkelijk te bedienen. En nog zuinig ook.
Geen enkele spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• super stil
  • makkelijke bediening
  • snel klaar

Tamara 29-06-2017 Product paar maanden in bezit

Stille machine, ook korte(re) programma's, 30-95 graden

Best getest volgens de Consumentenbond:

Positieve punten:
* heel stille machine;
* heeft veel programma's;
* heeft ook programma's van 15 tot 30 minuten, erg makkelijk;
* als je de deur open laat staan en programma kiest geeft hij ook het max. aantal kilo aan.
* je kunt de tijd verkorten van het programma.
* je kunt de tijd uitstellen tot wanneer je 'm klaar wilt hebben.

Aandachtspunten:
* Wel eerst deur dicht doen voordat je het vloeibare wasmiddel erin giet, anders loopt het er weer uit via de deur.
* Het eind piepje gaat meerdere keren en is flink hard. Kan je dus wakker maken als je 'm laat eindigen in de nacht of
's morgens vroeg.

Pudding 28-06-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke wasmachine

Wat een fijne wasmachine. Precies de goede programma's met onder andere korte was, sport en allergie en blousjes.
Als je het voorgestreken blousjes programma doet en ze ophangt hoef je werkelijk niet meer te strijken! Heel fijn. Wast goed schoon. Daarnaast maakt hij ook nog eens veeeeel minder geluid dan mijn oude wasmachine. Helemaal blij

Pluspunten

• Veel verschillende wasprogramma's

Els 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, snel en energiezuinig, topapparaat

Ik zocht een wasmachine voor een 1-persoons huishouden die zowel stil, snel als energiezuinig is.
De WNAT212471 voldoet volledig aan deze wensen.
De machine wast erg stil, je hoort hem bijna niet, ook niet bij centrifugeren op 1600 toeren.
Je kunt hem dus prima s nachts laten draaien, zelfs als je op een flat woont.

Bediening is zeer eenvoudig. Bij elk programma kun je kiezen voor 'normaal', 'speed' en 'eco' stand. Deze stand bepaalt de duur van de was. Heb je veel tijd en is de was licht vervuild, dan zet je hem op eco. Wil je snel een wasje draaien dan kies je voor speed en wordt de tijd ingekort. Dit kost wat meer energie, maar het wasresultaat is prima.
Tevens kan het aantal toeren worden bijgesteld. De was komt al bijna droog uit de machine bij 1600 toeren.

In een andere review werd gezegd dat er geen programma is voor een korte was op 40 graden, maar dit is er wel; namelijk de optie "mix" (40 graden, duur 45 minuten).
Soms is de duur van de was iets langer dan vooraf aangegeven, dit heeft dan te maken met de wasmiddel dosering. Wanneer er teveel sop in de machine zit wordt er extra gespoeld, dit wordt ook aangegeven in de handleiding.
Wat mij betreft alleen maar een pluspunt dat de machine hier automatisch corrigerend werkt.
Door het automatisch reinigen blijft ook de wasmachinelade fris.

Kortom: Perfect apparaat tegen een prima prijs.

Pluspunten

• 1600 toeren en toch stil
  • Bij elk programme keuze voor eco en speed mogelijk
  • Zelfreinigende wasmachinelade
  • Zowel overloop-, bodemsensor als slangbeveiliging
  • Machine spoelt vanzelf extra bij teveel wasmiddel