Bosch WAW32542NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 157 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

Admir Foric 17-11-2015

Een zuinige, van alle gemakken voorzien en strakke wasmachine! Alle soorten wasprogramma's mogelijk die ik nodig heb. Voor vlekken, strijken, kreukelprogramma, trommelreiniger en daarnaast een grote trommel van 9kg. Naast alle gemakken voorzien extra zuinig AAA plus 30 procent extra zuinig geeft waterverbruik, kilogram en stroomverbruik aan zeer handig! Zelfs de lange programma van katoen die 2,5 uur duurt kun je met de eco knop verlagen naar 1,08 uur! waauww! Daarnaast nog de extraakorte programma van 15 minuten! voor de snelle was. In 1 wasomdraai en in 1 woord is dit een geweldige wasmachine! helemaal blij mee!

maurice 16-01-2018

mooie wasmachine met veel gebruiksmogelijkheden

de wasmachine moets worden vervangen, omdat de oude kapot ging. Na goede ervaringen met warmtepompdroger van het merk Bosch, viel de keuze op deze machine vanwege 9 kg en max. 1600 toeren/minuut centrifugeren. Display is helder en eenvoudig te bedienen. Ingebouwde aqua-stop is prettig. geluidsniveau is goed te doen bij centrifugeren. de machine staat in een aparte ruimte. wasresultaat is prima. na1600 toeren komt de was er al redelijk droog uit. machine geeft zelf aan wanneer er een reinigingsprogramma dient te worden gedraaid om vervuiling in de machine tegen te gaan.

Pluspunten

• redelijk geluidsniveau centrifugeren
  • design en bediening van het display

Jolanda Theunissen 11-11-2017

Grote trommel

Het is een gele fine wasmachine. Alles staat heel duidelijk op het scherm aangegeven. Grote trommel.Ik heb een groot gezin. Mooie vormgeving. Verder is hij tijdens het wassen heel erg stil.

Pluspunten

• grote trommel
  • is stil

Adelaar 20-04-2018

Perfecte stille wasmachine...

Deze wasmachine ziet er mooi uit en maakt weinig geluid. Mooi duidelijk scherm met eenvoudige bediening. Wast schoon en centrifugeerd de was goed "droog".

Necira 16-04-2018

bosch wasmachine

ik ben zeer tevreden over het product. ik ben tevreden over de merk gezien deze wel een van de beste door de consumentenbond aangegeven en terecht. De kwaliteit en prijsverhouding vind ik zeker wel prima, alhoewel voor mij altijd de prijzen meer omlaag mogen. Heb niets op aan te merken en wens inderdaad er heel veel jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• energiezuinig voor de groendenkers
  • kwaliteit moi
  • functies meer dan genoeg opties van wasprogrammas

Minpunten

• uitstraling

Schmit 15-04-2018

Prachtig en stil

We zochten een stille moderne machine met grote inhoud. De Bosch bevalt daarin erg goed. 9 kg is heerlijk en de machine ziet er strak uit. Mooi groot display met duidelijke bediening. Veel handige programma's voor onze vele sportwasjes en ook het korte 15min programma is fijn. Er degelijk en solide.

Pluspunten

• Handige programma's

Marrie 14-04-2018

WAW = WAUW!

We zijn erg tevreden met deze wasmachine. Behoorlijk stil bij centrifugeren, genoeg opties qua wasprogramma's en de duur van het wasprogramma, zuinig qua energie- en waterverbruik. Display is duidelijk, goed te bedienen. Ruime trommel (we hebben een groot gezin) en hoog toerental (1600). Kinderslot is ook erg handig.
Echter, het universele tussenstuk om de droger op de wasmachine te kunnen stapelen, blokkeert de toegang tot het bakje voor het wasmiddel. Dat is onhandig en we kunnen daarover ook geen informatie terugvinden in omschrijving van de wasmachine op verschillende sites.

Pluspunten

• zuinig in energie- en waterverbruik
  • stil

Minpunten

• stapelen met universeel tussenstuk werkt niet
  • de watertoevoerslang is erg kort.

Corry van Dijken 13-04-2018

net geinstaleert nog niet gebruikt

25 jaar geleden een Bosch wasmachine gekocht. Een gezin met drie kinderen was een goede wasmachine wel waard. vier jaar geleden hebben we de eerste reparatie gehad, nieuwe koolborstels was een vereiste. Twee maanden geleden ging de machine dansen en was niet meer te stabiliseren. Nog een paar maanden , op een lagere centrifugestand aangerommeld en toen toch maar besloten om eens naar een nieuwe te gaan kijken. Bij Mediamarkt vonden wij wat we wilde hebben. Als hij weer 25 jaar meegaat zel ik het niet meer meemaken. Ik ben dan 100. Eens een bosch, altijd een bosch

Pluspunten

• lange levensduur
  • stil in gebruik
  • voldoende programma's

Bram 13-04-2018

Erg stil, veel opties

Deze machine is een aanrader! Hij is erg stil, heeft een mooie ruime trommel en heel veel opties. Zeker in verband met de vele lampjes en knopjes is de aanwezige kinderslot een zeer welkome optie. De kinderen kunnen drukken wat ze willen maar de wasmachine doet gewoon zijn programma en geeft een alarmtoon zodat je weet dat er iemand aanzit. Top machine van een top merk.

Pluspunten

• Kinderbeveiliging
  • Grote trommel 9 kilo
  • Veel was programma's

Joyce 10-04-2018

Helder scherm en heerlijk stil

Heerlijk stil tijdens wassen en centrifugeren! Opening van de wasmachine had voor mij wat groter mogen zijn voor een 9 kilo trommel maar al om al een goede wasmachine. De extra vlekkenoptie is erg fijn met een kind in huis en de anti allergie programma moet ik nog testen. Wasbakje lekker ruim en duidelijk. Wasbakje heeft wel een ‘open’ handvat waardoor je last kunt krijgen van druipende wasverzachter die er per ongeluk overheen gegoten is.

Weet niet of dit bij het model hoort maar door de grote rubbere rand blijft er wat water na een wasbeurt op liggen. Hier word de wasmachine 24/7 zowat gebruikt dus storend is het niet tenzij je niet vaak wast moet je het steeds droog maken.

Pluspunten

• Heerlijk stil
  • Fijne programma’s
  • Duidelijk scherm
  • Extra vlekkenprogramma
  • Temperatuur instelbaar

Minpunten

• Water blijft op de rubber liggen na een wasbeurt
  • Open handvat zeepbakje
  • Kleine opening voor een 9 kilo trommel

RobRodam 09-04-2018

Bosch Wasautomaat WAW32542NL en Droger WTW87560FG

Wij hebben al 40+ jaar Wasautomaten en Drogers van Bosch en ook onze kinderen hebben Bosch machines. Al die jaren heeft niemand van ons enig probleem gehad met deze machines. Zelf een aantal maal de koolborstels vervangen, waarna de wasautomaat weer perfect draait. Deze week, na 14 jaar, nieuwe machines gekocht, omdat de koolborstels weer vernieuwd moesten worden en de schokbreker defect was. De droger sloeg steeds af omdat er zich na al die jaren vuil/stof in de machine ophoopt, wat slecht te verwijderen is. Dus uitermate tevreden over Bosch en dus weer een nieuwe Bosch set gekocht, die netjes bij elkaar past qua schakelaars, frontpaneel en deuren. Dit keer gekocht bij Coolblue. Super Advies en Service !

Pluspunten

• 1600 toeren
  • Energiezuinig A+++-30% en stil 74 decibel
  • Koolborstelloze Motor
  • Restijd indicatie
  • 9 Kg

Alie Botter 07-04-2018

Mooie grote wastrommel en een duidelijk display

Deze wasmachine heb ik gekozen vanwege de 9 kg wastrommel en 1600 toeren. De bediening is eenvoudig en duidelijk. Machine geeft ook aan hoe lang het programma nog duurt. Kind kan de was doen :)

Pluspunten

• Grote wastrommel
  • Duidelijk display
  • Moderne uitstraling
  • Temperatuur handmatig instelbaar
  • Weinig geluid

Minpunten

• Katoen programma duurt 2,5 uur
  • Piepje aan het eind

Theo en Francien Pepping 05-04-2018

bosch waw32542NL

onze Miele had het na 30 jaar helaas begeven hebben nu gekozen voor een Bosch WAW32542NL we gaan voor het gebruikers gemak super zuinig met water en stroom en de prijs verhouding een kind doet de was een heerlijke wasmachine voor zowel man als vrouw en ik als man had het zo onder de knie

Pluspunten

• een vette plus

Dany 04-04-2018

geweldige geluidsloze wasmachine

in het begin is het wel even wennen , wanneer je geen geluid hoort op het moment dat de wasmachine aanstaat!! ook erg handig is de grote deuropening van de trommel . Het display is helder en overzichtelijk en de bediening is eenvoudig.

Pluspunten

• geluidsloos
  • grote opening van de trommel

msabbar 25-03-2018

Mooi wasmachine

Prachtig wasmachine zeer stil, was resultaten uitstekend.
Tijdens het centrifugeren blijkt de machine stil maakt weinig herrie, het is echt een aanrader, Bosch heeft zich weer bewezen!!!!
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

anoniem 22-03-2018

Ruime deur en makkelijk display

Makkelijk te bedienen, ruime, geluidloze wasmachine met genoeg mogelijkheden. Zelfs zonder gebruiksaanwijzing is het makkelijk te begrijpen hoe hij werkt. Ik was op zoek naar een degelijke machine zonder al te veel poespas. Die heb ik in deze machine gevonden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Ruim
  • Geluidloos

Minpunten

• Kan niet enkel centrifugeren (combi met spoelen)
  • nvt

Rutger 10-03-2018

Zeer fijne wasmachine

De oude Bosch wasmachine had het na 14 jaar en vier maanden opgegeven en toen deze wasmachine gekocht, is een wereld van verschil, erg stil en enorm gebruiksvriendelijk, heel content mee:)
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Jagernath 28-02-2018

grote trommel

mooi wasmachine met een grote trommel. maakt geen herrie. normale was binnen een uur klaar. veel opties op de scherm.

Pluspunten

• grote trommel
  • maakt geen herrie
  • genoeg opties op de scherm

ingrid 21-02-2018

stil ,wast erg schoon,engerie zuning,makkelijk ingebruik

een geweldige machine werkt boven alle verwachtingen ,ben er erg blij mee alles is duidelijk ,prima kwaliteit,een aanrader

Pluspunten

• zeer stil
  • schone was

MA 18-02-2018

Bosch prima wasmachine

Goede naam, en inderdaad goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Duidelijke display en bediening. Goede was- en centrifugeresultaten. Handige opties. Prima apparaat. Een van de topapparaten, naast Miele en Siemens. Tot dusver alleen goede ervaring

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Centrifugeren