Bosch WAW32461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 402 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Erg still met een paar kleine minpuntjes 02-12-2015

Duurzaamheid geef ik een 7 omdat de wasmachine pas 3 dagen in mijn bezit is.
Pluspunt is de 10 jaar garantie op de motor na registratie van de wasmachine op de bosch-home website.
Ik vraag mij alleen af hoeveel de voorrijkosten en de arbeidskosten zullen uitpakken want deze dienen wel voor eigen rekening. Wat mij wel gelijk opviel bij het openen van de zeeplade is dat deze wat gammelt en goedkoop aanvoelt en het idee geeft dat deze makkelijk afbreekt.

Vormgeving geef ik een 9. Bedieningspaneel ziet er mooi uit. Niks op aan te merken.

Gebruiksgemak een 7: groot nadeel is dat er geen aparte bakje voor vloeibaar wasmiddel bij zit. Ik had dit wel verwacht voor zo'n mooie machine.

Wasresultaat een 10. Bij de eerste was merkbaar dat de was echt schion word. Wit is ook echt wit. En de 1600 rpm doet ook goed zijn werk, na het ophangen van de was in de avond is deze de volgende ochtend droog.
De machine is met zijn 74 db tijdens het centrifugeren erg stil dit was èèn van de redenen waarom wij voor dit model hebben gekozen.

Mogelijkheden 7: genoeg programmas om uit te kiezen. Enige minpunt is dat het niet mogelijk is om met alle snelprogrammas het aantal toeren op 1600 in te stellen. En de machine kent geen 30 graden instelling.

Wasresultaat een dikke 10

Luc van Vessm 24-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

De EcoPerfect toets

Op alle punten is het een top product.
Wel is opgevallen indien de machine in een warme ruimte staat (zoals bij ons in de douche ruimte) en wij gebruiken de machine direct na het douchen met de EcoPerfect toets bij een temperatuur van 40 graden, dan gebeurt het regelmatig dat de was dan koud wordt gewassen, daar de temperatuur censor een te hoge temperatuur meet. Dit is opgevangen door de machine enige tijd voor het douchen aan te zetten.

Jasper 06-03-2017

Fijne Wasmachinne, erg stil

In het begin moesten wij erg wennen aan de type programma's. Een 'ouderwets bonte was' programma is er niet, het gaat nu op type was en hoe vuil het is. Een zuinig programma duurt ongeveer 3 uur en een standaard programma 2,5 uur.
De toetsen zijn erg gevoelig, als je even tegen de wasmachine aan tikt dan heb je gelijk iets ingesteld. Even opletten dus.
Hij is erg stil, ook centrifugeren hoor je niet heel erg.
De gewicht indicatie geeft alleen aan hoeveel erin mag voor dat programma, niet hoeveel erin zit.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel

Minpunten

• wennen aan de programma's
  • gevoelige tiptoetsen
  • gewicht indicatie weegt niet

R. Westendorp 25-08-2016

stille motor, mooi design

Het is een mooi design wasmachine.
De motor is een stuk stiller dan die van de oude wasmachine.
Makkelijk in gebruik door de aan/uit draaiknop.
Door de oplichtende streepjes is goed te zien welk programma je gebruikt.

Pluspunten

• de aan/uit draaiknop
  • koolborstel vrije motor

Minpunten

• gewicht

NMatser 27-01-2016
  • Product maand in bezit

Wij hebben deze wasmachine nu 1 maand, de Bosch Serie I 8 WAW32461NL. Het is een stille wasmachine met vele instellingen en mogelijkheden. Er zijn diverse soorten wasmogelijkheden. De bediening is makkelijk en gebruikersvriendelijk. Omdat deze wasmachine zo stil is, kan de was prima ’s nachts gedraaid worden. Door de grote vulopening hebben wij nu voor het eerst zelf thuis de dekbedden gewassen. Ook het beddengoed kan makkelijk in 1 x goed schoon gewassen worden zonder dat de wasmachine aan stilte en stabiliteit verliest. Door het hoge toerentaal van 1600 rpm komt de was goed droog gecentrifugeerd er uit .En wordt de was sneller droog met de wasdroger.
Wij zijn verder naast de mooie vormgeving gevallen voor de technische specificaties: extra energiezuinig en de centrifuge met droogklasse A.
Prima prijs-kwaliteitverhouding gezien de technische specificaties. De wasmachine is zelf intelligent en stemt bijvoorbeeld het waterverbruik volledig automatisch af op de hoeveelheid wasgoed. De wasmachine is verder kostenbesparend en ook nog goed voor het milieu.
In het weekend ( wij betalen dan minder voor de energie-afname) gebruiken wij de knop Ecoperfect: extra zuinig wassen.
Leuke bijkomstigheid: wij de laagste prijs op internet betaald.
Wij hebben voor de plaatsing van de wasmachine extra servicekosten betaald € 17,95. Dit was perfect. Deze extra service is netjes afgekocht voor dit bedrag. De nieuwe wasmachine wordt thuis helemaal startklaar aangesloten in onze wasruimte. Ook is het nieuwe tussenblad voor de wasdroger zelfdoor de technicus geplaatst met behoud van garantie. De wasdroger is ook weer netjes geplaatst bovenop de wasmachine.
Ook is onze oude wasmachine netjes afgevoerd, evenals de papieren verpakking van de nieuwe wasmachine.
Ook hebben wij mogen profiteren van de extra aanbieding van de firma Bosch tot eind januari 2016: wij zijn nu tevens de gelukkige bezitters van een Bosch Strijkijzer Stoomstaion Sensixx B10L ter waarde van € 150,00 .

Wij zijn tevreden en gelukkige eigenaren van een nieuwe Bosch Serie I 8 WAW32461NL!

Ismail 02-12-2015

Het is een mooie machine met een mooie prijs (665 eur) doet wat ie moet doen en doet dat stil. De

Plus punten zijn o.a de uitgestelde start, en het zelf wegen en afstemmen van water bij halve belading. Je hebt immers niet altijd 8 kg was.

Grootste nadelen = het is of 1200 toeren of 1600, je kunt geen 1400 toeren kiezen, Er zit geen programma op voor vlekken. Dus 60gr normaal en 60gr Vlekken, op onze oude low budget bosch zat dat wel. Maar de eerste bosch met vlekken programma was 799 euro. dus we kiezen nu alergie+ programma (intensief)

Draaikolk 08-11-2017

Bosch fluisterstille wasautomaat met 1600 toeren

Omdat onze pas 3 jaar jonge wasmachine een geluid produceerde als een straaljager tijdens het centrifugeren, bleek al snel dat vanwege de hoge kosten repareren niet verstandig was. Dus, goed kijken en vergelijken tussen gerenommeerde merken zijn we uitgekomen bij de Bosch WAW32461NL. Door de leverancier binnen de kortste keren thuis afgeleverd en geïnstalleerd. Er werd meteen een programma gestart, dat er ook voor zorgde dat de wasmachine schoon gespoeld werd en gereed zou zijn voor het wasgoed. Meteen al viel ons op dat de wasmachine nauwelijks tot helemaal niet hoorbaar was. De motor is inderdaad méér dan stil maar zelfs met centrifugeren op 1600 toeren hoor je de machine nauwelijks. Ook is het fijn dat deze Bosch wasmachine super stabiel is en ondanks een hoog toerental centrifuge geen milimeter van zijn plaatst komt. Ook de bediening is méér dan eenvoudig en vooral ook duidelijk. Welk wasprogramma ook wordt gekozen op het mooie en duidelijke display kan alles naar eigen wens worden ingesteld, zoals een lager of juist hoger toerental voor de centrifuge gang, de water temperatuur, kortom een wasmachine waar je voor de volle 100 procent vertrouwen in kunt hebben. ook de garantie op de motor van maar liefst 10 jaren geeft al aan dat Bosch achter haar producten staat en tegelijkertijd weet de consument dat hij/zij een top klasse product in huis gehaald heeft. Wat te denken van de zeer royale deur opening?! Geen gewring meer om grote stukken in de machine te proppen, maar simpel en soepel in de trommel leggen. We bevelen deze Bosch wasmachine van harte aan. Het is onmogelijk om niet in je nopjes te zijn van de kwaliteit en gebruiksgemak én niet te vergeten het wasresultaat, schoon en nagenoeg droog.

Pluspunten

• Zeer geluidsarm
  • Vrijwel geluidloos centrifugeren
  • Grote deur opening
  • Duidelijk display
  • Zeer eenvoudig in te stellen wascyclus.

Minpunten

• NIET KUNNEN ONTDEKKEN

Floris 15-10-2017

lekker degelijk, stil en schone was

Prima aankoop, gekozen vanwege goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik was op zoek naar een degelijke machine maar zonder overbodige toeters en bellen. Prima keuze gamaakt dus:
-machine nu 3 maanden in gebruik en voelt allemaal erg degelijk aan
- spoelt bijvoorbeeld ook de manchet van de deur mooi schoon
- voldoende wasprogramma's, snel, eco voor alles wat
- machine staat op zolder waar ik ook mijn kantoor heb, maar ik kan gewoon bellen als hij centrifigeert !
- enige puntje van kritiek: een eenvoudige functie waarmee je piep kan uitschakelen bij het eidne van een wasbeurt was handig geweest..
Echte aanrader.

Pluspunten

• stil
  • degelijk
  • eenvoudige bedieining
  • schone en droge was
  • goede prijs/kwaliteit

hans 24-06-2017

Fijne stille machine welke zeer eenvoudig te bedienen is.

aanbieding van bosch en geleverd Door coolblue met een perfecte service. ik beveel deze machine en de aankoop via coolblue zeer zeker aan.

Pluspunten

• stille machine
  • zuinige machine

Minpunten

• geen minpunten

Hermy 06-06-2017

Mooie wasmachine met een ruime opening en div programma's

Deze machine is in te stellen van 0 tot 90 graden, heeft een aantal verkorte variante in de wasprogramma's en de mogelijkheid om de tijd uit te stellen. De machine heeft tevens een sensor waarmee hij het verbruik van het water en elektra aanpast als je een keer minder wil wassen. 8 kg bonte was bij 40 graden duurt toch wel een 2,5 uur, dit is als je het even snel een was wil doen wel lang, echter er is een mogelijkheid om dit programma in een uur te draaien maar dan kan er 3 kg minder in. Het display is duidelijk en de tip toetsen zijn makkelijk te bedienen, wel even de gebruiksaanwijzing doorlezen, want hier staan nog handige weetjes in!
Hij maakt een stuk minder geluid dan mijn vorige Bosch, wat ook weer zijn voordeel heeft.

Angela 23-05-2016

Geweldige aankoop

Ik ben heel blij met de aankoop van deze Bosch wasmachine. Het wasresultaat is prima en de wasmachine is heel gemakkelijk te bedienen.

d.fokker 16-11-2017

Gemakkelijk, stil, duurzaam en economisch.

Vrienden van ons hebben deze gekocht en gaven aan dat het een prima wasmachine is. Wij hebben daarop er ook een gekocht en zijn er zeer happy mee. Goede prijs voor beste keuze en kwaliteit

Pluspunten

• grote programma keuze
  • meet washoeveelheid
  • goeie prijs
  • economisch in watergebruik
  • vrij still

Minpunten

• niet ervaren

R.P.Pieren 13-11-2017

Bosch warmtedroger

Zowel een wasmachine als warmtedroger van Bosch aangeschaft bij Coolblue.
Los van het gemak via internet te bestellen is de service mbt informatie bezorging , maar ook de omwisseling en installatie echt buitengewoon goed. Dikke plus voor Coolblue , maar zeker ook voor de bezorgdienst!

Pluspunten

• informatie mbt bezorgen
  • omwisselen oud/nieuw , + installeren

patrick 12-11-2017

super apparaat

goed apparaat
erg stil
grote capaciteit
en veel varianties aan programma's
ideaal voor een gezin met kinderen!

Pluspunten

• goed apparaat
  • stil
  • veel programma

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

An86 12-11-2017

Fantastische wasmachine!

Fantastische wasmachine, was schoont, maakt weinig geluid, veel wasprogramma's, goede levering, goed merk!

Bianca 11-11-2017

Mooie handige groente wasmachine

Ik ben erg blij met mijn nieuwe wasmachine. Makkelijk te bedienen een hoop programma's op zowel energie zuinig als snel wasjes

Krish.Ramlal 10-11-2017

Wasmachine

Het werkt naar ons verwachting,aanname geluid nivo (db) en zeker milieuvriendelijk.
waarom merk Bosch, heb heel veel vertrouwen in.
Ik heb eerder ook Bosch merk koelkast en wasmachine gehad.

Margret L. 09-11-2017

Super mooi en overzichtelijk digitaalte regelen

Mijn vorige Bosch was al een heerlijke machine. Na mijn verhuizing wilde ik een mooie nieuwe combi met een droger...Dit wasmachine heeft een grote deur van glas en een mooi overzichtelijk digitaal scherm, waar ik op kan zien wanneeer de was klaar is...De vormgeving met de cirkels aan de zijkant is echt goed bedacht...Ik ben SUPERTROTS op mijn combi!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Digitaal scherm

rowo 08-11-2017

Degelijke wasmachine

Ik heb voor de bosch wasmachine gekozen omdat mijn huidige bosch wasmachine na 19 jaren trouwe dienst op zijn einde begon te lopen. Omdat deze zo betrouwbaar was heb ik weer voor een Bosch wasmachine gekozen omdat de prijs/kwaliteit ook heel erg goed is. Heb inmiddels al 2 wasjes gedraaid en wat opvalt is de gemakkelijke bediening en dat ie erg stil is. Ik hoop dat ik net zolang plezier heb van deze wasmachine dan de oude die ik had, maar dat zit wel snor denk ik.

Pluspunten

• grote trommel , 8kg
  • erg stil ook bij centrifugeren
  • prijs/kwaliteit is een pluspunt
  • overzichtelijk bedieningspaneel

Minpunten

• nog geen minpunten

Ferry 08-11-2017

Zeer goede koop deze wasmachine

Prima wasmachine die makkelijk te bedienen is. Bijzonder zacht geluid als de machine centrifugeert. Erg fijn is de indicatie met
hoeveel kilo de machine geladen is. Dit voorkomt toekomstige problemen als de machine regelmatig overbeladen wordt en uiteindelijk schade aanbrengt op de lagers.
Wij zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• zacht centrifigeren
  • laadindicatie van wasgoed

Minpunten

• oude tussenstuk voor opzet droger past niet meer