Bosch WAW32461NL - Reviews

Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
Energieverbruik per jaar
137 kWh

Beoordeling op basis van 260 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

R. Westendorp 25-08-2016 Product paar weken in bezit

stille motor, mooi design

Het is een mooi design wasmachine.
De motor is een stuk stiller dan die van de oude wasmachine.
Makkelijk in gebruik door de aan/uit draaiknop.
Door de oplichtende streepjes is goed te zien welk programma je gebruikt.

Pluspunten

• de aan/uit draaiknop
  • koolborstel vrije motor

Minpunten

• gewicht

Luc van Vessm 24-04-2016 Product jaar of meer in bezit

De EcoPerfect toets

Op alle punten is het een top product.
Wel is opgevallen indien de machine in een warme ruimte staat (zoals bij ons in de douche ruimte) en wij gebruiken de machine direct na het douchen met de EcoPerfect toets bij een temperatuur van 40 graden, dan gebeurt het regelmatig dat de was dan koud wordt gewassen, daar de temperatuur censor een te hoge temperatuur meet. Dit is opgevangen door de machine enige tijd voor het douchen aan te zetten.

Erg still met een paar kleine minpuntjes 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid geef ik een 7 omdat de wasmachine pas 3 dagen in mijn bezit is.
Pluspunt is de 10 jaar garantie op de motor na registratie van de wasmachine op de bosch-home website.
Ik vraag mij alleen af hoeveel de voorrijkosten en de arbeidskosten zullen uitpakken want deze dienen wel voor eigen rekening. Wat mij wel gelijk opviel bij het openen van de zeeplade is dat deze wat gammelt en goedkoop aanvoelt en het idee geeft dat deze makkelijk afbreekt.

Vormgeving geef ik een 9. Bedieningspaneel ziet er mooi uit. Niks op aan te merken.

Gebruiksgemak een 7: groot nadeel is dat er geen aparte bakje voor vloeibaar wasmiddel bij zit. Ik had dit wel verwacht voor zo'n mooie machine.

Wasresultaat een 10. Bij de eerste was merkbaar dat de was echt schion word. Wit is ook echt wit. En de 1600 rpm doet ook goed zijn werk, na het ophangen van de was in de avond is deze de volgende ochtend droog.
De machine is met zijn 74 db tijdens het centrifugeren erg stil dit was èèn van de redenen waarom wij voor dit model hebben gekozen.

Mogelijkheden 7: genoeg programmas om uit te kiezen. Enige minpunt is dat het niet mogelijk is om met alle snelprogrammas het aantal toeren op 1600 in te stellen. En de machine kent geen 30 graden instelling.

Wasresultaat een dikke 10

Angela 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige aankoop

Ik ben heel blij met de aankoop van deze Bosch wasmachine. Het wasresultaat is prima en de wasmachine is heel gemakkelijk te bedienen.

NMatser 27-01-2016 Product maand in bezit

Wij hebben deze wasmachine nu 1 maand, de Bosch Serie I 8 WAW32461NL. Het is een stille wasmachine met vele instellingen en mogelijkheden. Er zijn diverse soorten wasmogelijkheden. De bediening is makkelijk en gebruikersvriendelijk. Omdat deze wasmachine zo stil is, kan de was prima ’s nachts gedraaid worden. Door de grote vulopening hebben wij nu voor het eerst zelf thuis de dekbedden gewassen. Ook het beddengoed kan makkelijk in 1 x goed schoon gewassen worden zonder dat de wasmachine aan stilte en stabiliteit verliest. Door het hoge toerentaal van 1600 rpm komt de was goed droog gecentrifugeerd er uit .En wordt de was sneller droog met de wasdroger.
Wij zijn verder naast de mooie vormgeving gevallen voor de technische specificaties: extra energiezuinig en de centrifuge met droogklasse A.
Prima prijs-kwaliteitverhouding gezien de technische specificaties. De wasmachine is zelf intelligent en stemt bijvoorbeeld het waterverbruik volledig automatisch af op de hoeveelheid wasgoed. De wasmachine is verder kostenbesparend en ook nog goed voor het milieu.
In het weekend ( wij betalen dan minder voor de energie-afname) gebruiken wij de knop Ecoperfect: extra zuinig wassen.
Leuke bijkomstigheid: wij de laagste prijs op internet betaald.
Wij hebben voor de plaatsing van de wasmachine extra servicekosten betaald € 17,95. Dit was perfect. Deze extra service is netjes afgekocht voor dit bedrag. De nieuwe wasmachine wordt thuis helemaal startklaar aangesloten in onze wasruimte. Ook is het nieuwe tussenblad voor de wasdroger zelfdoor de technicus geplaatst met behoud van garantie. De wasdroger is ook weer netjes geplaatst bovenop de wasmachine.
Ook is onze oude wasmachine netjes afgevoerd, evenals de papieren verpakking van de nieuwe wasmachine.
Ook hebben wij mogen profiteren van de extra aanbieding van de firma Bosch tot eind januari 2016: wij zijn nu tevens de gelukkige bezitters van een Bosch Strijkijzer Stoomstaion Sensixx B10L ter waarde van € 150,00 .

Wij zijn tevreden en gelukkige eigenaren van een nieuwe Bosch Serie I 8 WAW32461NL!

Ismail 02-12-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooie machine met een mooie prijs (665 eur) doet wat ie moet doen en doet dat stil. De

Plus punten zijn o.a de uitgestelde start, en het zelf wegen en afstemmen van water bij halve belading. Je hebt immers niet altijd 8 kg was.

Grootste nadelen = het is of 1200 toeren of 1600, je kunt geen 1400 toeren kiezen, Er zit geen programma op voor vlekken. Dus 60gr normaal en 60gr Vlekken, op onze oude low budget bosch zat dat wel. Maar de eerste bosch met vlekken programma was 799 euro. dus we kiezen nu alergie+ programma (intensief)

Ad 22-03-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne machine

Gebruiksvriendelijke, makkelijke vulopening en schitterende stille werking. Gewoon een topprodukt zoals we van BOSCH zijn gewend.

bertus 21-03-2017 Product paar weken in bezit

Beter dan gedacht

nadat mijn Miele de geest gaf gegrasduind naar een goede vervanger. Moderne, geruisloze machine met veel mogelijkheden die het perfect doet. Wel goed de gebruiksaanwijzing doornemen, zodat je er achterkomt dat je ook zonder spoelen kunt centrifugeren....gelukkig was de service van Bosch goed aanspreekbaar. Compliment. We hopen er nog lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• veel programma's
  • 15 minuten was
  • geluidsarm
  • energiezuinig

Marjan 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Grote vulopening, superstil

Fijne wasmachine, de was is erg schoon en komt goed droog uit de machine. Er kan veel in en hij is echt fluisterstil.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel

Liesbet Greweldinger 17-03-2017 Product paar dagen in bezit

weer schone was

Na de vorige Bosch die het niet meer deed, nu deze nieuwe. Het is een gebruiksvriendelijk machine waarbij de knoppen zich vanzelf wijzen. Hij is stil, wast goed schoon en heeft meer dan voldoende keuzemogelijkheden van wasprogramma's. Het neerzetten en aansluiten was een fluitje van een cent. Ik heb weer schone was!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • stil
  • voldoende keuzeprogramma's

Minpunten

• heb ik nog niet ontdekt

Sjaak Veldman 07-03-2017 Product paar weken in bezit

Erg stil

Deze machine is erg stil, heeft veel programma's en ziet er ook nog eens strak uit. Onze oude wasmachine draaide minimaal 2 keer per dag, we kunnen met deze grote trommel nu 1 keer per dag wassen. Dat scheelt!

Jasper 06-03-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne Wasmachinne, erg stil

In het begin moesten wij erg wennen aan de type programma's. Een 'ouderwets bonte was' programma is er niet, het gaat nu op type was en hoe vuil het is. Een zuinig programma duurt ongeveer 3 uur en een standaard programma 2,5 uur.
De toetsen zijn erg gevoelig, als je even tegen de wasmachine aan tikt dan heb je gelijk iets ingesteld. Even opletten dus.
Hij is erg stil, ook centrifugeren hoor je niet heel erg.
De gewicht indicatie geeft alleen aan hoeveel erin mag voor dat programma, niet hoeveel erin zit.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel

Minpunten

• wennen aan de programma's
  • gevoelige tiptoetsen
  • gewicht indicatie weegt niet

Sanne 03-03-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachine

erg stille wasmachine, veel handige programma's. echte aanrader, mooi design en goed werkende knop en tiptoetsen.

Eeke 19-02-2017 Product paar dagen in bezit

Super stil!

Ik heb de machine pas kort, maar ben aangenaam verrast door het feit dat hij zo weinig geluid maakt. Heerlijk. Het wasresultaat is prima en ook het resultaat van de 1600 toeren centrufigeren is geweldig. Ik ben zeer tevreden en blij met mijn aanschaf.

• Goed centrifuge resultaat

Diederik 11-02-2017 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine

Zeer stille machine, zeker in vergelijking met ons oude apparaat. Duidelijke en gemakkelijke bediening. Verschillende prettige programma's die eventueel ook naar je eigen wensen nog aan te passen zijn. Geeft aan hoeveel kg je per programma in de wasmachine kan doen, prettig om te bedenken dat watergebruik hier aan wordt aangepast. Fijn apparaat!

• Ruime trommel

Schram 01-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer stille wasmachine

Na zeer stille stabiel machine. Makkelijk te bedienen. We hadden al ervaring met de warmtepomp droger uit de serie 8 van Bosch

• Zuinig

Els Franken 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Stil en droog

Wat een genot om met deze machine te wassen! Hij heeft een fijne grote vulopening, maakt amper geluid en met de centrifuge van 1600 toeren is de was al bijna droog! Ik kan nu ook 's nachts wassen zonder dat er iemand wakker wordt van het geluid. Met vijf volwassenen in huis heb ik bergen wasgoed, maar wassen wordt nu met plezier gedaan.

Pluspunten

• grote vulopening
  • stuk
  • 1600 toeren
  • maakt met centrifugeren weinig geluid

Boye 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil compleet en gebruiksvriendelijk

Ben net gescheiden en van wassen had ik geen verstand
Maar met de machine hoeft dat ook niet
De machine is heel gebruiksvriendelijk en je kan hem hem voor kleine wasjes maar ook voor grote wasjes gebruiken
Handig voor als de kinderen er zijn
Met 1600 toeren komt de was ook lekker droog uit de machiene
Dus kort in de droger of even ophangen en klaar

Ik kan hem aan iedereen aanraden

• 1600 toeren
  • Spelprogramma

Minpunten

• Heb ik nog niet gevonden

Youri nouwens 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Super stille en zuinige wasmachine.

Ik ben zeer tevreden over deze wasmachine.
Hij is fluister stil.
En verbruik zeer weinig energie en water.
Stond met verbazing te kijken.
Had er al veel over vernomen.
Maar gibg nog me verwachtingen ten boven.
Een echte aanrader.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Energie zuinig
  • Weinig water verbruik
  • Grote trommel dus weinig wasjes
  • Schoot de verwachtingen ten boven

Minpunten

• Niet kunnen vinden

mike 04-01-2017

top duo

De machine is stil en makkelijk in gebruik met genoeg functies.Samen met een droger uit de 8 serie gekocht. het ideale duo!
Oorspronkelijk gepost op Bosch