Bosch WAW32461NL - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 382 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Erg still met een paar kleine minpuntjes 02-12-2015 Product paar dagen in bezit

Duurzaamheid geef ik een 7 omdat de wasmachine pas 3 dagen in mijn bezit is.
Pluspunt is de 10 jaar garantie op de motor na registratie van de wasmachine op de bosch-home website.
Ik vraag mij alleen af hoeveel de voorrijkosten en de arbeidskosten zullen uitpakken want deze dienen wel voor eigen rekening. Wat mij wel gelijk opviel bij het openen van de zeeplade is dat deze wat gammelt en goedkoop aanvoelt en het idee geeft dat deze makkelijk afbreekt.

Vormgeving geef ik een 9. Bedieningspaneel ziet er mooi uit. Niks op aan te merken.

Gebruiksgemak een 7: groot nadeel is dat er geen aparte bakje voor vloeibaar wasmiddel bij zit. Ik had dit wel verwacht voor zo'n mooie machine.

Wasresultaat een 10. Bij de eerste was merkbaar dat de was echt schion word. Wit is ook echt wit. En de 1600 rpm doet ook goed zijn werk, na het ophangen van de was in de avond is deze de volgende ochtend droog.
De machine is met zijn 74 db tijdens het centrifugeren erg stil dit was èèn van de redenen waarom wij voor dit model hebben gekozen.

Mogelijkheden 7: genoeg programmas om uit te kiezen. Enige minpunt is dat het niet mogelijk is om met alle snelprogrammas het aantal toeren op 1600 in te stellen. En de machine kent geen 30 graden instelling.

Wasresultaat een dikke 10

Luc van Vessm 24-04-2016 Product jaar of meer in bezit

De EcoPerfect toets

Op alle punten is het een top product.
Wel is opgevallen indien de machine in een warme ruimte staat (zoals bij ons in de douche ruimte) en wij gebruiken de machine direct na het douchen met de EcoPerfect toets bij een temperatuur van 40 graden, dan gebeurt het regelmatig dat de was dan koud wordt gewassen, daar de temperatuur censor een te hoge temperatuur meet. Dit is opgevangen door de machine enige tijd voor het douchen aan te zetten.

Jasper 06-03-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne Wasmachinne, erg stil

In het begin moesten wij erg wennen aan de type programma's. Een 'ouderwets bonte was' programma is er niet, het gaat nu op type was en hoe vuil het is. Een zuinig programma duurt ongeveer 3 uur en een standaard programma 2,5 uur.
De toetsen zijn erg gevoelig, als je even tegen de wasmachine aan tikt dan heb je gelijk iets ingesteld. Even opletten dus.
Hij is erg stil, ook centrifugeren hoor je niet heel erg.
De gewicht indicatie geeft alleen aan hoeveel erin mag voor dat programma, niet hoeveel erin zit.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel

Minpunten

• wennen aan de programma's
  • gevoelige tiptoetsen
  • gewicht indicatie weegt niet

R. Westendorp 25-08-2016 Product paar weken in bezit

stille motor, mooi design

Het is een mooi design wasmachine.
De motor is een stuk stiller dan die van de oude wasmachine.
Makkelijk in gebruik door de aan/uit draaiknop.
Door de oplichtende streepjes is goed te zien welk programma je gebruikt.

Pluspunten

• de aan/uit draaiknop
  • koolborstel vrije motor

Minpunten

• gewicht

Ismail 02-12-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooie machine met een mooie prijs (665 eur) doet wat ie moet doen en doet dat stil. De

Plus punten zijn o.a de uitgestelde start, en het zelf wegen en afstemmen van water bij halve belading. Je hebt immers niet altijd 8 kg was.

Grootste nadelen = het is of 1200 toeren of 1600, je kunt geen 1400 toeren kiezen, Er zit geen programma op voor vlekken. Dus 60gr normaal en 60gr Vlekken, op onze oude low budget bosch zat dat wel. Maar de eerste bosch met vlekken programma was 799 euro. dus we kiezen nu alergie+ programma (intensief)

Hermy 06-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie wasmachine met een ruime opening en div programma's

Deze machine is in te stellen van 0 tot 90 graden, heeft een aantal verkorte variante in de wasprogramma's en de mogelijkheid om de tijd uit te stellen. De machine heeft tevens een sensor waarmee hij het verbruik van het water en elektra aanpast als je een keer minder wil wassen. 8 kg bonte was bij 40 graden duurt toch wel een 2,5 uur, dit is als je het even snel een was wil doen wel lang, echter er is een mogelijkheid om dit programma in een uur te draaien maar dan kan er 3 kg minder in. Het display is duidelijk en de tip toetsen zijn makkelijk te bedienen, wel even de gebruiksaanwijzing doorlezen, want hier staan nog handige weetjes in!
Hij maakt een stuk minder geluid dan mijn vorige Bosch, wat ook weer zijn voordeel heeft.

Angela 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige aankoop

Ik ben heel blij met de aankoop van deze Bosch wasmachine. Het wasresultaat is prima en de wasmachine is heel gemakkelijk te bedienen.

NMatser 27-01-2016 Product maand in bezit

Wij hebben deze wasmachine nu 1 maand, de Bosch Serie I 8 WAW32461NL. Het is een stille wasmachine met vele instellingen en mogelijkheden. Er zijn diverse soorten wasmogelijkheden. De bediening is makkelijk en gebruikersvriendelijk. Omdat deze wasmachine zo stil is, kan de was prima ’s nachts gedraaid worden. Door de grote vulopening hebben wij nu voor het eerst zelf thuis de dekbedden gewassen. Ook het beddengoed kan makkelijk in 1 x goed schoon gewassen worden zonder dat de wasmachine aan stilte en stabiliteit verliest. Door het hoge toerentaal van 1600 rpm komt de was goed droog gecentrifugeerd er uit .En wordt de was sneller droog met de wasdroger.
Wij zijn verder naast de mooie vormgeving gevallen voor de technische specificaties: extra energiezuinig en de centrifuge met droogklasse A.
Prima prijs-kwaliteitverhouding gezien de technische specificaties. De wasmachine is zelf intelligent en stemt bijvoorbeeld het waterverbruik volledig automatisch af op de hoeveelheid wasgoed. De wasmachine is verder kostenbesparend en ook nog goed voor het milieu.
In het weekend ( wij betalen dan minder voor de energie-afname) gebruiken wij de knop Ecoperfect: extra zuinig wassen.
Leuke bijkomstigheid: wij de laagste prijs op internet betaald.
Wij hebben voor de plaatsing van de wasmachine extra servicekosten betaald € 17,95. Dit was perfect. Deze extra service is netjes afgekocht voor dit bedrag. De nieuwe wasmachine wordt thuis helemaal startklaar aangesloten in onze wasruimte. Ook is het nieuwe tussenblad voor de wasdroger zelfdoor de technicus geplaatst met behoud van garantie. De wasdroger is ook weer netjes geplaatst bovenop de wasmachine.
Ook is onze oude wasmachine netjes afgevoerd, evenals de papieren verpakking van de nieuwe wasmachine.
Ook hebben wij mogen profiteren van de extra aanbieding van de firma Bosch tot eind januari 2016: wij zijn nu tevens de gelukkige bezitters van een Bosch Strijkijzer Stoomstaion Sensixx B10L ter waarde van € 150,00 .

Wij zijn tevreden en gelukkige eigenaren van een nieuwe Bosch Serie I 8 WAW32461NL!

Eef 18-09-2017 Product paar maanden in bezit

Super wasmachine!

Werkt perfect, zeer stille en prettige wasmachine, was komt er schoon en redelijk droog uit. Makkelijk te bedienen. Wat je van een Bosch machine verwacht...

Pluspunten

• stil
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• (nog) niet!

Mart 02-09-2017

Stilte.

Veel mogelijkheden om uit te kiezen. Talloze combinaties mogelijk. En is echt stil. We zijn zeer tevreden.

Patenluus 30-08-2017

Lekker grote trommel

De wasmachine is stil in gebruik! Dit is een groot pluspunt in vergelijking met de vorige! Doordat de trommel lekker groot wassen we minder dan normaal! Een nadeel: er moet sneller gestreken worden!

Nicky 16-08-2017

Droge schone was

Mooi apparaat simpel in gebruik. Wast komt er bij 1600rpm super droog uit wat erg fijn is. Ook zie je de tijdindicatie teruglopen bij een ichte kleine was, efficient ook dus.

Bianca 14-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Top wasmachine

Goede was resultaten, veel programma's beschikbaar voor de juiste keuze. Je hoort de wasmachine bijna niet als hij bezig is. Display is zeer duidelijk en heeft een mooi Design.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Snel klaar
  • Zeer stil

Adri Broen 26-07-2017 Product paar weken in bezit

Grote deuropening, keuze uit veel wasprogramma's.

Ik vind het een hele fijne wasmachine. Vrij stil bij het centrifugeren. Op mijn oude wasmachine had ik het niet maar op deze kan ik zien hoe lang het programma nog duurt, ik vind dit ideaal Ik vind het ook erg fijn dat er een programma opzit voor sportkleding en een 15 minuten wasprogramma voor iets dat je alleen even wilt opfrissen. Mocht je onverhoopt een kledingstuk vergeten zijn erbij in te stoppen dan kun je de machine even op pauze zetten en dan alsnog het vergeten kledingstuk toevoegen zonder dat de machine dan weer helemaal opnieuw moet opstarten. Deze machine is een 1600 toeren wasmachine en dit doet hij heel goed, je was komt er dan echt al vrij droog uit. En wat ik al eerder noemde de grote deuropening is ook erg handig, vooral met de lakens. Kortom ik vind deze machine een aanrader.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Programma sportkleding
  • Opfrisprogramma van 15 minuten
  • Pauzestop voor vergeten kledingstuk

Femy 25-07-2017

Hele fijne machine

Nog maar kort in gebruik maar zijn zeer tevreden over de vele mogelijkheden en programma's die deze machine biedt!

Wendy van Leeuwen 25-07-2017

Super stil

Hij is super stil en wast goed, alleen jammer dat we het eco programma niet kunnen gebruiken met bedrukte tshirts omdat dan vlekken geeft. Verder wast hij goed.

Robert 22-07-2017 Product paar weken in bezit

TOP WASMACHINE

Een geruisloze energie zuinige wasmachine met ruim voldoende standaard programma's tegen een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• geruisloos
  • ruime trommel
  • zuinig
  • voldoende standaard programma's

Annemiek 20-07-2017 Product paar dagen in bezit

Stille machine

Had al n bosch wasmachine die t na ca 12jaar ging begeven. Nu weer n bosch gekocht die zo stil en stabiel is. Waar je programma's kan verkorten etc. Geweldig. Nu 3 wassen gedraaid en helemaal in mijn sas met deze bosch

M 19-07-2017 Product paar weken in bezit

Goed wasmachine

Wasmachine net 3 weken in gebruik, tot nu toe erg tevreden. Centrifugeert goed, wast goed schoon. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Centrifugeert goed
  • Makkelijk in gebruik

subs 19-07-2017 Product paar weken in bezit

solid build and no-nonsense performance

Absolutely no complaints. Makes less sound in spinning than my old AVG. Nothing too fancy, but i like the build, weight and sound of the door closing for example. Hopefully it also lasts long

Pluspunten

• build, brand

Minpunten

• wish there was a way to add measured detergent