LG F14U2TDN0 - Reviews

Energieverbruik per jaar
196 kWh

mimzi 18-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

kuip lekt snel

na een jaar is er al een lekkage in de kuip onstaan,en we konden geen beroep doen op de garantie
door een niet bewezen voorwerp tussen de kuip en de trommel

gkamstra 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

2e LG wasmachine

Na een kort avontuur van 1,5 week met een Panasonic met fabrieksfout , nu toch weer gekozen voor een LG

Hiervoor ook 5 jaar een LG gehad . Reden /prijs kwaliteit en mogelijkheden.
Mooie stille wasmachine met grote trommel.
Direct drive motor , en dat merk je heel stil.

Paar opmerkingen ,ervaringen met LG.

1 wasmachine moet absoluut waterpas staan , anders wil hij gaan trillen of lopen bij centrifugeren.

2 wasmachine heeft heel veel instel mogelijkheden , en dat is prima maar display / menu is niet echt logisch ingedeeld , echt even uitzoeken

Tja en dan , eerst maar wassen en kijken hoe LG zich houd .

Top service bij Coolbleu qua omruilen binnen 2 weken. netjes en vriendelijk afgehandeld .

Elly 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Top machine

Wasmachine wast super schoon dit op een stille snelle zuinige manier, turbo vaak nog sneller dan 59 minuten, door het slimme van deze machine door de tijd aan te passen aan het gewicht van het wasgoed!
Voor het uitzoeken van welk programma je het beste kunt gebruiken moest ik wel even gaan zitten.
Als je het door hebt ontdek je dat je vrijwel elk programma naar je eigen wensen in kunt stellen zoals temperatuur, centrifuge toeren,vuilheid van de was enz.
De was komt er droger uit dan bij de vorige die 1600 toeren was.
De machine ziet er mooi en modern uit wat hij dus zeker ook is met de modernste technologie. Topper!

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, al denk ik dat dit wel goed zit met 10 jaar garantie van LG

RickW1981 14-04-2016 Product paar dagen in bezit

TurboWashen

9,4
Ik heb deze machine nu net een week en nu dacht ik een wasmachine is een niet boeiend product. Maar de turbowash doet zijn naam eer aan. Ik ben super blij en daarnaast vind ik hem ook gewoon mooi, ook belangrijk :-)

Sven de Vries 29-02-2016 Product paar dagen in bezit

Na 10 jaar trouwe dienst heeft mijn oude wasmachine het begeven, en zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe. Uiteindelijk is onze keus gevallen op deze wasmachine van LG, dit omdat er maar liefst 8kg in de trommel kan, ideaal in een gezin met opgroeiende kinderen! Ook de A+++ Energieklasse is iets wat ik erg belangrijk vind. Verder kent de wasmachine veel verschillende programma's, zelfs extra korte programma's om even snel een broek te wassen die vies is geworden tijdens het buitenspelen. Verder is de layout van het apparaat erg duidelijk, en kun je makkelijk het juiste wasprogramma selecteren.

Sr070 29-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ben in het verleden nooit fan geweest van LG producten en was eigenlijk een beetje huiverig voor een wasmachine van deze fabrikant, maar moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ik was op zoek naar een zuinige, stille en "grotere" wasmachine dan mijn vorige wasmachine.

Erg gebruiksvriendelijk. Simpele layout en snelle programma met een goed was resultaat.

Enige min punten vind ik dat je bij sommige programma's niet de toeren voor centrifugeren kan selecteren en het is me tot op heden nog niet gelukt om zelf een programma te maken via de app. Maar misschien moet ik daar even beter voor gaan zitten.

Ferry Visser 27-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze wasmachine nu een dag of 10 in gebruik, de wasmachine wast heel erg schoon vergeleken bij mijn oude machine, heeft ook een grote trommel voor als je veel was hebt,ook is de machine gebruiksvriendelijk is gemakkelijk te bedienen, alles staat duidelijk aangegeven op de machine, kortom ben er echt tevreden over,echt een aanrader,

Johanb1973 26-01-2016 Product paar dagen in bezit

Deze LG wasmachine is een uitkomst voor ons gezin dat veel was heeft. Door z'n diversiteit aan programma's is het mogelijk om alles goed en strak schoon te krijgen. Voor snelle wasjes heeft deze wasmachine een een krachtig kort programma van een kwartier. Ideaal. Door z'n grote opening is het gemakkelijk om grote dekens ed te wassen. Het geluidsniveau is opzienbarend stil in vergelijking met m'n andere wasmachine van Siemens. Dit is echt een aanrader.

Werner 07-01-2016 Product paar dagen in bezit

9,4
Wij hebben deze wasmachine nu een week,en zijn erg tevreden over de resultaat.
Hij ziet er mooi uit,en maakt zowel met wassen als met centrifugeren weinig geluid.
Makkelijk te bedienen en veel programma's.
Kortom een prima prijs kwaliteit verhouding.

KaTo78 02-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik had al een paar jaar een nieuwe wasmachine op mijn lijstje staan maar wist niet zo goed welke bij mij zou passen. Sinds ik kinderen heb is die behoefte ineens een stuk duidelijker geworden: het moest een praktische en zuinige wasmachine worden. Deze wasmachine voldoet aan beide. Superfijne inhoud van 8 kg en extra grote deur erin zodat je de trommel gemakkelijk kunt vullen. Ook fijn is dat de wasmachine op 1400 toeren de was prima centrifugeert zonder al te veel lawaai te maken. Heel fijn als de kinderen slapen, want we hebben een nogal gehorig huis. Ook een echte plus is dat de wasmachine het programma zelf kan afstellen op basis van de inhoud, dus als ik er eens wat minder in gooi, dan gebruik ik ook echt minder energie en water.
Al met al echt blij met deze jongen!

Cornelia 21-12-2015 Product maand in bezit

Uitstekende wasmachine met voldoende mogelijkheden.
Het apparaat heeft programma's van 14 minuten tot en met 4 uur voor het wassen van dekbedden.
Weegt voorafgaande aan het wassen de inhoud en aan de hand hiervan wordt de tijdsduur bepaald.
De programma's zijn simpel instelbaar met diverse extra opties zoals: voorwassen, extra spoelen, instellen centrifugeren en het aanpassen van de temperaturen.
Wat prima op zeer lage temperaturen en wast ook zeer schoon.
Machine wast en centrifugeert heel rustig en trillingsvrij.

Is een echte aanrader.

Ruud Pauptit 28-11-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Een wasmachine met een inhoud van 8 kilo voldoet aan de verwachtingen. De vormgeving is niet afwijkend van andere wasmachines.
Het bedieningspaneel is simpel en eenvoudig.
De motor is rustig en geruisloos.
De programma's zij apart instelbaar met alle mogelijkheden zoals temperatuur, spoelen, centrifugeren.
Wast snel met als kortste programma een programma van 14 minuten.
Voorafgaande aan de start weegt en machine de was en stelt de tijdsduur in.
Geeft een luid en duidelijk signaal wanneer de was klaar is.
Dit is een beoordeling nadat het apparaat een paar dagen in besit is

svendevries 26-11-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Sinds enkele weken zijn wij in het bezit van deze wasmachine. We hebben ons breed georiënteerd in zowel verschillende winkels als online. Mede door de positieve reviews die we over deze LG wasmachine lazen, hebben we hiervoor gekozen. Aangezien we niet dagelijks wassen is het van belang dat er een berg vuile was in kan. Met 8kg inhoud voldoet deze perfect aan onze wensen. Bovendien vinden we het belangrijk dat nieuwe apparaten in ons huis energiezuinig zijn. De LG bespaart 40% energie doordat er slim is omgegaan met bijvoorbeeld de hoeveelheid was die in de trommel zit. Bij meer of minder was past de motor zich hier op aan. Ondanks dat onze vorige wasmachine 1600 toeren had en deze 1400, komt de was veel droger uit de machine. Ook is ie veel stiller. De verbinding met je telefoon maakt dit echt een product van de toekomst. Middels de NFC tag kun je wasprogramma's via je telefoon downloaden op je wasmachine. Waarbij je "was op maat" kunt selecteren. bijvoorbeeld alleen voor lingerie. We zijn heel erg blij met deze slimme, energiezuinige en praktische wasmachine en hopen dat we hier heel lang plezier van zullen hebben.

SanderB 19-11-2015 Product paar weken in bezit

De LG F14U2TDN0 gekocht vanwege de behoefte aan een machine met meer inhoud. We zijn overgestapt van een 6kg AEG machine naar deze 8kg machine.

Na uitgebreid onderzoek uitgekomen op deze LG vanwege de capaciteit, zuinigheid, positieve reviews en prijs.

Tot nu toe zeer tevreden met de overstap.
De machine is in vergelijking met de vorige aanzienlijk stiller, zuiniger en beschikt over meer functies/opties.
Door de vele opties is het in het begin soms even zoeken naar de juiste instelling voor je wasje.

De was komt er schoon uit, ook de vol met vlekken zittende slabbers. Ook is de was een stuk droger in vergelijking met de oude machine als de was klaar is.

Pluspunten tot nu toe:
Stille machine
Schoon en droger resultaat
Zuinig in gebruik

Minpunt
Volume aanpassing van het deuntje wanneer de machine klaar is. Omdat de machinie op zolder staat en je em beneden dus nagenoeg niet hoort hoor je dus ook niet dat hij klaar is

MarcodeLee 29-09-2015 Product paar dagen in bezit

Een wasmachine met een grote trommel, dus lekker veel wassen in een keer.
Het is een stille machine die wordt aangedreven d.m.v. direct drive.
Voordat het programma begint weegt de machine eerst de lading en daarna bepaalt hij de tijd.
Met een halve lading kan je gebruik maken van een turbo wash, deze doet een compleet wasprogramma in een uur.
Ook de opties speciaal voor een donsdeken is erg handig, niet meer naar de stomerij dus :-).
Voor de minder vuile wasjes (handoeken bv.) is een 15 minuten programma. stil, zuinig en snel.
Het enige minpuntje tot nu toe vind ik het deuntje van de machine als hij klaar is.
Dit is niet uit te zetten en ook in de nachtstand speelt hij het muziekje af als hij klaar is.

Beertje.09 21-09-2015 Product paar dagen in bezit

De LG wasmachine heeft een hoog kwaliteit aan design.(app) Ik ben ook zeer onder indruk over de grote van trommel en de techniek.(turbo) Ik ben een moeder van twee kinderen. Allebei mijn kinderen hebben last van huisstofmijt allergie. Iedere maand ging ik naar de stomerij om de dekbedden te wassen. Nu ik de LG wasmachine heb kan ik zelf de dekbedden wassen met een speciaal programma voor dekbedden. De LG wasmachine was schoon en zuinig. De LG wasmachine is wel gehorig tijdens het centrifugeren.

Chilion 21-09-2015 Product paar weken in bezit

Wasresultaat is goed, maar dat wordt toch wel mede bepaald door het wasmiddel wat je gebruikt. De was komt er heerlijk fris uit, dat is vooral te wijten aan de centrifuge, de 1400 touren in deze machine doen een stuk meer als de 1600 in onze oude Miele. Wat dat betreft ben ik erg tevreden!

Mogelijkheden zijn eindeloos, ik kan programma's via m'n smartphone toevoegen zelfs. Wat ik dan wel extreem extreem jammer vindt en een hele punt voor aftrek, dat kan alleen met Android. Wat een onzin is dat zeg.

Gebruiksgemak is door de eindeloze mogelijkheden wel een beetje een ondergeschoven kindje. Je kunt zoveel dat je soms door de bomen het bos niet ziet. Overal zitten extra opties, wat erg prettig is, maar je moet wel bij de les blijven en niet s'ochtends met je duffe kop nog gauw ff een wasje doen, want dan raak je het overzicht gauw kwijt.

Vormgeving, een persoonlijk iets. Ding ziet er prima uit, maar het is geen designerstuk wat ik in m'n woonkamer hoef hebben te staan. Logisch ook, tis een wasmachine ;-)

Duurzaamheid heb ik niet kunnen testen, heb de wasmachine nog niet zo heel erg lang.

Backdoor 20-09-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne machine met heel veel opties en mogelijkheden zoals de te downloaden app om extra programma's te kunnen instellen deze app zijn we nog niet helemaal bekend mee, het is fijn dat er een grote vulopening is zodat bv. een dekbed makkelijk te wassen is. de machine is ook lekker stil.

toon 52 18-09-2015 Product paar dagen in bezit

Diverse soorten wasgoed gedraaid alles komt er schoon en bij centrifugeren droog uit. Pluspunt machine is bijzonder stil.
Je kunt 8 kilo was in een keer doen maar dan duurt het wel 3 uur maar als je 4 kilo doet gaat het sneller. Ben tot nu toe zeer tevreden over deze machine.

MeriamD 12-09-2015 Product paar dagen in bezit

Fantastische wasmachine. Energiezuinig en was komt er zeer schoon uit. Centrifugeer functie uitermate goed, ook in te stellen tot max 1400. Ruime vulopening, mooi design. Bij aanzetten en bij einde wasprogramma start er een muziekje, zodat je weer wanneer deze klaar is. Verachillende wasprogramma's. Extra wasprogramma's ook nog via je mobiel te benaderen.

Eerst wel twijfels over de producten en kwaliteit van LG, maar ik herzie mijn mening. Topmerk, wat gebruiksgemak en innovatie hoog in het vaandel heeft zitten.

Ik ben helemaal gelukkig.