Bosch WAW32642NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 377 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Vaarwelmielewelkombosch 06-10-2016

stil en schoon

3 jaar geleden kochten we als opvolger van een 24 jaar oude maar fijne Miele wéér een Miele. Niet goed dus, kreeg de was niet schoon. 2x Mieleman er bij: mevrouwtje zus mevrouwtje zo. hielp geen moer. Nu kogel door de kerk, een Bosch gekocht. Wat erg hielp om te beslissen was de proefperiode van 30 dagen. Hij is prima, muisstil, lekker groot, wast en spoelt uitstekend en heeft een gadget in de vorm van wasmiddeldosering. DIe kan je gewoon uitzetten hoor, dus elk wasje krijgt z'n eigen middels, net als vroeger. Oh ja, deze kost bijna de helft van de mislukte Miele....

Pluspunten

• wast prima
  • lekker groot
  • betaalbaar

Minpunten

• kom ik over 10 jaar op terug...

Lydia 17-06-2016

minpunt bosch wasautomaat

Wat ik echt een minpunt aan deze wasautomaat vindt is het feit dat je niet kunt centrifugeren zonder te spoelen. Hoezo energiezuinig? Moet je me toch eens uitleggen wat het nut is om extra water te verspillen terwijl je alleen maar een drogere was wilt.

Rene 03-01-2017

Pefecte wasmachine, i-dos is fantastisch!

We hebben gekozen voor dit model vanwege de 9 KG aan was die erin kan, daarnaast lazen we veel positieve reacties over het i-dos systeem, en ze zijn terecht! De machine is verder compleet met veel optie, verlichting in de trommel en is super makkelijk in gebruik. Hij krijgt het cijfer 9 en geen 10 omdat hij de was nog niet zelf opvouwt ;-).

Pluspunten

• 9 KG trommel
  • I-dos
  • veel keuzes qua programma

Huỳnh Long 09-03-2017

Kan deze machine kleine was doen ( b.v. 1 of 2 kg ) of alleen maar volle bak ( 9kg )? Dankuwel ...!!!

mus 09-11-2017

In woord TOP!

Verbluffende resultaten, na wikken en wegen om een duurdere wasmachine van een ander model aan te schaffen toch voor deze BOSCH wasmachine gekozen. Doet qua vormgeving, functionaliteit, kwaliteit en natuurlijk wassen niet onder voor de duurdere modellen. Voor zijn prijs is het dubbel en dwars waard. Automatische dosering maakt het wassen leuker en de trommelverlichting is lekker handig.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • centrifugeren
  • trommelverlichting
  • stil
  • tussentijds was toevoegen

Minpunten

• verlichting iets te vel
  • gebruiksaanwijzing

RDJ 06-11-2017

Superwasmachine

Onze oude wasmachine had het begeven, dus er moest een nieuwe komen. Mijn man op internet gekeken welke goed uit de bus kwam en kwam uit op deze wasmachine.. Ik heb hem nu 3 dagen en bevalt me ook echt super.. 9 kilo, geluidloos en wat voor mij echt super is de IDOS, geen overdosis zeep meer...

Echt super blij

Pluspunten

• IDOS
  • Geluidloos
  • 9 kilo
  • A+++

Canyon 20-01-2018

Goede wasmachine

Mooi design, veel mogelijkheden, groot vulgewicht. Voor de prijs gewoon een goede koop.
Veel keuzes voor programma's. Het doseringssysteem werkt prettig, tot nu heel tevreden ik hoop dat de machine net zo lang als mijn vorige Bosch meegaat (19 jaar!!)

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Goede kwaliteit

Chris 20-01-2018

Topper!

Nu al tevreden. Was komt er erg droog uit, hoge capaciteit, erg stil, veel opties, i-dos ideaal.
In eerdere reviews las ik als nadeel dat je dan niet kan wisselen tussendoor in een ander wasmiddel, bijvoorbeeld voor een zwarte was. Dit is niet waar, je kunt in het 'additievenvakje' voor vlekkenzout bijvoorbeeld , ook dat andere wasmiddel doen en i-dos even uitzetten. Geweldig!

Pluspunten

• i-dos
  • stil
  • past veel in

Wendy 17-01-2018

Grote trommel, fijne wasmachine

Ik heb de bosch nu een week en ik ben zeer tevreden. Er kan veel in, met het idos systeem wordt alles automatisch geregeld( en dat is echt reuze handig) en je ziet precies hoe zuinig je wast. Wat ik wel mis( ik ben misschien wat verwend daarmee) is een weegsysteem. Mijn vorige wasmachine, een miele, woog precies hoeveel was er in de trommel kon en dat moet ik nu schatten. En wat is dat met de deuntjes? Ik kan er niks over vinden in het boekje. Niet irritant, maar wat de functie ervan is is voor mij een raadsel. Verder een hele fijne wasmachine

Pluspunten

• Grote trommel
  • Idos systeem

Minpunten

• Het muziekje??? Staat nergens beschreven

Evert 15-01-2018

Super Wasmachine

Je hebt veel keuze uit verschillende programma's. Hij centrifugeert heel goed, zodat je was snel droogt. Ook wast hij schoon, en laat weinig viezigheid achter in je wasmachine. Daarnaast is hij duurzaam en zuinig met je wasmiddel door het I-Dos systeem! Super fijne wasmachine dus!

R. Salem 13-01-2018

Groot scherm, tijd besparen en makkeijk ingebruik

Mooie om ernaar te kijken!
Gebruiksvriendelijk met meer mogelijkheden.
Erg zuinig op energie, water en wasmiddel.
Beter dan onze verwachtingen.
Perfect geleverd en aangesloten door leverancier.
10 jaar garantie op motor.

Pluspunten

• zeer stil
  • grote capaciteit
  • veel verschillende wasprogramma's
  • zuinig!!!

Miran 09-01-2018

Fijne wasmachine met veel mogelijkheden!

Na uitvoerig onderzoek ben ik voor de bosch gegaan. Goede kwaliteit voor een passende prijs. Deze wasmachine sprak mij aan omdat hij voldeet aan de eisen die ik had (energiezuinig, automatisch doseersysteem, instelbare tijd wanneer mijn was klaar is, 9 kilo trommel, verschillende instelbare functies, waterverbruik, de mate van droogte van de was na de wasbeurt). Nu ik mijn machine gebruik ben ik zeer tevreden! Hij is echt heel stil, je hoort het centrifugeren wel maar dit is niks vergeleken met mijn vorige wasmachine. De kinderbeveiliging vind ik een fijne toevoeging, ook het i-dos systeem werkt zo makkelijk. De was komt ook echt schoon uit de machine! Voorheen moest ik steeds alles insmeren (voornamelijk kinderkleding), dit is nu pas 1x nodig geweest want alle overige keren is het er gewoon uitgewassen met het normale programma. Kortom: ik ben heel tevreden!

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil
  • kinderbeveiliging
  • wast goed schoon
  • veel verschillende opties

Minpunten

• je hoort de wasmachine centrifugeren, valt mee

Yalman 06-01-2018

Wasmachine bosch

Ik heb een wasmachine van merk bosch gekocht. Hij is heel fijn en makkelijk om te gebruiken. Wasmiddel en wasverzachter vul bakjes zijn heel fijn je vult 0,5 liter wasverzachter en 1,3 liter wasmiddel en hij doseerd zelf het hoeveelheid. Ik raad deze apparaat zeker aan.

Pluspunten

• dosering van wasmiddel en verzachter doet hij zelf
  • Het licht in wastrommel
  • Energie sparend

ArZa 04-01-2018

Stil, krachtige wasmachine verpakt met talloze functies

In ons huishouden vormt de wasmachine de spil van het gezin. Voor ons is het belangrijk dat de was ook echt goed schoon wordt.
Liefst zo snel mogelijk, omdat het nog weleens wil voorkomen dat ik pas een paar uur voor een belangrijke dag een vies overhemd in mijn handen gedrukt krijg.
Natuurlijk speelt energiezuinigheid ook mee bij de beslissing voor een wasmachine. Leuk voor het milieu en natuurlijk onze portemonnee.
Automatische wasmiddeldosering - een duidelijke reden om te kopen
Uiteindelijk viel de keus op de BOSCH WAW32642NL, na veel research en voorbereidend werk. Met een capaciteit van 9 kg en een centrifuge snelheid van 1600, de ideale match voor onze behoefte.

Pluspunten

• Beloofte hoge efficiëntie
  • Verassend stil
  • Talloze functies
  • Krachtig
  • Automatische wasmiddeldosering

Minpunten

• Hogere aanschafprijs dan andere wasmachines

ArZa 04-01-2018

Stil, krachtige wasmachine verpakt met talloze functies

Automatische wasmiddeldosering - een duidelijke reden om te kopen

Pluspunten

• Beloofte hoge efficiëntie
  • Verassend stil
  • Talloze functies
  • Krachtig
  • Automatische wasmiddeldosering

Minpunten

• Hogere aanschafprijs dan andere wasmachines

Bosch Wasmachine WAW32642NL 04-01-2018

Fluisterstil en wonderschoon wasresultaat

Je hoort hem amper wassen, ook bij centrifugeren op 1600 toeren weinig geluid. Energiezuinig met slim doseersysteem wasmiddel, maar je kan het ook gewoon zelf bepalen. Staat mooi naast de Bosch WTD65 WTW87562NL wasdroger ook van Bosch, omdat het uiterlijk identiek is. Kortom, een mooie, energiezuinige, gebruiksvriendelijke set!

• Energie zuinig
  • Mooi!
  • Vriendelijke prijs met Bosch stoomstation kado

Okany83 04-01-2018

Zeer stil, zeer zuinige apparaat

Zeer zuinige apparaat, zeer stil voor een 1600 toeren. Alles spreekt voor zich, duidelijk en makkelijk in bediening

• Duidelijk
  • Gebruiksgemak

CEMAL 03-01-2018

PERFECTE WASCHMASCHINE

Wanneer ik deze wasmachine kocht, dacht ik dat het duur is. Maar nu zeg ik dat ik wens dat ik het voordat kocht. Want het is stil, economisch en 9 kg. Ik kan absoluut adviseren.

Pluspunten

• STILLE
  • 9 KG

Michael 03-01-2018

Zeer fijn apparaat

Voor dit product gekozen vanwege de 9KG wasbelading en de vele opties. Tot nu toe 5 wasjes al gedraaid en meer dan dik tevreden!
prijs kwaliteit verhouding zeer en zeergoed, ben ook niet anders gewend van BOSCH

Pluspunten

• 9KG trommelinhoud
  • IDOS

Minpunten

• Gevoelige tiptoetsen

Gemma Brehm-de Geus 03-01-2018

wasmachine waw32642nl

Ik had geen idee welke wasmachine ik zou moeten kopen, wilde niet de duusrte en ook niet de goedkoopste. Via internet vond ik deze wasmachine bij coolblue en alles wat ik nodig heb zit er op en aan. Toen de machine gebracht werd en geinstalleerd was was ik blij verrast door de super eenvoudige bediening terwijl het toch een zeer geavanceerd apparaat is van alle gemakken voorzien. Wast super schoon ook op het mix-programma van 40 graden !!! Heerlijke ruime deuropening waar je met gemak 9 kilo was in kan stoppen! Blij verrast met verlichting in de trommel en zeeeeer tevreden! Keep up the good work, Bosch!

Pluspunten

• verlichting in de trommel
  • grote deuropening
  • wast super schoon ook op 40 graden!!
  • Laag verbruik in wasmiddel
  • Zeer eenvoudige bediening

Minpunten

• een witte deur zou ik mooier vinden

Wenl 03-01-2018

Stil

Apparaat is zeer stil en makkelijk in gebruik. Alles is erg duidelijk, je draait op een programma en in het schermpje staat overzichtelijk alles aangegeven en kun je makkelijk wat aanpassen zoals temperatuur etc.

• Makkelijk
  • Duidelijk