Bosch WAW32642NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 299 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Vaarwelmielewelkombosch 06-10-2016 Product paar weken in bezit

stil en schoon

3 jaar geleden kochten we als opvolger van een 24 jaar oude maar fijne Miele wéér een Miele. Niet goed dus, kreeg de was niet schoon. 2x Mieleman er bij: mevrouwtje zus mevrouwtje zo. hielp geen moer. Nu kogel door de kerk, een Bosch gekocht. Wat erg hielp om te beslissen was de proefperiode van 30 dagen. Hij is prima, muisstil, lekker groot, wast en spoelt uitstekend en heeft een gadget in de vorm van wasmiddeldosering. DIe kan je gewoon uitzetten hoor, dus elk wasje krijgt z'n eigen middels, net als vroeger. Oh ja, deze kost bijna de helft van de mislukte Miele....

Pluspunten

• wast prima
  • lekker groot
  • betaalbaar

Minpunten

• kom ik over 10 jaar op terug...

Lydia 17-06-2016 Product paar dagen in bezit

minpunt bosch wasautomaat

Wat ik echt een minpunt aan deze wasautomaat vindt is het feit dat je niet kunt centrifugeren zonder te spoelen. Hoezo energiezuinig? Moet je me toch eens uitleggen wat het nut is om extra water te verspillen terwijl je alleen maar een drogere was wilt.

Rene 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Pefecte wasmachine, i-dos is fantastisch!

We hebben gekozen voor dit model vanwege de 9 KG aan was die erin kan, daarnaast lazen we veel positieve reacties over het i-dos systeem, en ze zijn terecht! De machine is verder compleet met veel optie, verlichting in de trommel en is super makkelijk in gebruik. Hij krijgt het cijfer 9 en geen 10 omdat hij de was nog niet zelf opvouwt ;-).

Pluspunten

• 9 KG trommel
  • I-dos
  • veel keuzes qua programma

Huỳnh Long 09-03-2017

Kan deze machine kleine was doen ( b.v. 1 of 2 kg ) of alleen maar volle bak ( 9kg )? Dankuwel ...!!!

Linda de Hoop 30-09-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn Wasmachine met i-dos systeem

Fijn wasmachine met duidelijke bediening en heel makkelijk i-dos systeem; automatisch doseringssysteem voor wasmiddel!

Pluspunten

• i-dos systeem
  • makkelijke bediening

Hans Amsterdam 28-09-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer stille machine en een fijne grote deur

Deze wasmaschine is echt makkelijk in gebruik door de keuzeknop. i-Dos is makkelijk uit te zetten, wanneer je een keer met ander wasmiddel wast. Wat ook super is, is dat een tweepersoons dekbed er makkelijk in gaat. in de specificaties staat dat hij geen binnenverlichting heeft, dat heeft hij wel. Ik ben er super tevreden over, ook al omdat hij echt stil is, niet "wegloopt' en de was er redelijk droog uitkomt. Ook ziet hij er mooi uit. Ik ben blij dat ik voor deze machine heb gekozen.

Pluspunten

• Een twee persoons dekbed gaat er makkelijk in.
  • Trommelverlichting
  • Zeer stil tijdens wassen en cenrtifugeren
  • Handige bediening

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Sandervr 19-09-2017

Echt een hulp in de was!

Mooi display, heel prettig met de binnen verlichting. Hoe enorm prettig is het iDOS systeem! Echt geweldig. Veel programma's van kort tot lang maar zuinig. Was komt er steeds weer fris en schoon uit. Oh, en hij is ENORM stil!!! En compleet twee persoons bed past alle was er gewoon in.

petra 17-09-2017

veelzijdige, zuinige, geweldige wasmachine

Een geweldige machine. zo is het nog leuk om de was te doen.
Stil geluid, veelzijdige programma's en zeer gebruiksvriendelijk.
Gemak van een grote inhoud en wasmiddel/verzachter dosering
en zeer schone was, vooral bij de witte was goed merkbaar.

Gea 11-09-2017 Product paar maanden in bezit

Wasresultaat super

Gewoon super machine. Goede functies. Zelfs was goed schoon op speedperfect.
In het begin twijfelde ik nog over de idos functie. Maar goede aanrader van de verkoper..

baskraaijestein 06-09-2017

Stil, schoon, gemakkelijk

Had eerder een serie 6 (WAT28640) waarvan ik de touch display onnauwkeurig vind werken wanneer je op je hurken voor de machine zit. Display lijkt te zijn afgesteld op aanraking wanneer je rechtop staat voor de machine. Met andere woorden; als je zit en je drukt op functie 'a' krijg je regelmatig functie 'b' Erg vervelend. Want ik drukte me een "versuffing" voordat alles weer zo stond zoals ik het wilde. Het geluidsignaal van serie 6 bij einde programma was dan weer wel prettiger dan die van serie 8, maar daar koop je hem niet voor.

Heb de machine (serie 6) bij Coolblue binnen 30 dagen kunnen omruilen voor een serie 8 (WAW32642) Deze heeft tiptoetsen die reageren zoals het hoort; snel en nauwkeurig. Ongeacht waar je drukt op de betreffende toets. Het display fungeert alleen als weergave voor de ingestelde functies en heeft dus geen touch mogelijkheden. Beter!

Daarnaast is de rubberen afsluiting van de trommel zwart in plaats van grijs wat de machine een nettere en luxere uitstraling geeft. Ook de greep van de deur is luxe afgewerkt. Hij is ongelofelijk stil, ook tijdens het centrifugeren!
Vind het wel jammer dat je de helderheid van het display niet kunt verlagen, iets wat serie 6 wel kan. Krijg van dit display 's avonds bijna las-ogen zo vel ;) Verder zijn de luidheid van waarschuwings- en bedieningssignalen wel in te stellen. Deze instellingen zijn bij serie 6, via het touch display, overigens wel veel makkelijker te benaderen dan bij serie 8.

Een ander puntje is de standaard was temperatuur die Bosch af fabriek hanteert bij het inschakelen van de machine. Deze is 60 graden, zowel bij serie 6 als 8. In een tijd van spaarzaam omgaan met energie, denken aan het milieu en het klimaat vind ik dit een opmerkelijke keuze. Mede omdat Bosch vindt dat de af fabriek instelling van i-Dos op minimale dosering voldoende zou moeten zijn. Ze gaan er in de handleiding vanuit dat tegenwoordig onze was over het algemeen licht bevuild is en blijkbaar wasmiddelen heel goed zijn. Daar ben ik het overigens helemaal mee eens! Want deze machine is heel goed en wast alles perfect schoon met deze minimale instelling op 40 graden! En ik gebruik gewoon een goedkoop B-merk wasmiddel. Dus des te opmerkelijker dat de standaard temperatuur 60 graden is, en deze voorinstelling niet is te wijzigen door de gebruiker. Je moet dus als gebruiker elke keer bij het inschakelen van de machine de temperatuur naar beneden bijstellen. Af fabriek 40 graden die je als gebruiker naar boven kan bijstellen zou beter zijn volgens mij.

Ik heb 3 weken van serie 6 gebruik kunnen maken en dus ook een goed vergelijk met serie 8. Ik vind de was in beide machines net zo schoon worden met gelijke instellingen. Bij mijn serie 6 liep echter het schuim buiten langs de machine bij het wassen van badhanddoeken. De schuimherkenning van de machine werkte dus niet. Ook de waarschuwing hiervoor ging niet branden op het display. Ik dacht nog; hoeveel schuim moet er nog komen voor de machine ingrijpt of moet ik nu snel een schuimparty gaan organiseren. Dezelfde was later gedraaid in serie 8 zonder schuimproblemen. Heb wel één keer de schuimherkenning van serie 8 zien branden waarna deze machine wél maatregelen neemt tegen het schuim door te pauzeren, af te pompen en spoelen. Het was overigens echt niet heel veel schuim en het paste ook nog ruimschoots in de trommel en het kwam er zeker niet uit! Misschien is dit zelfs wel een overreactie te noemen van de machine. Hoe kan er trouwens overdosering zijn bij een machine die i-Dos heeft, zelf doseert en af fabriek op minimaal staat...? Weet daarnaast dat de wasmiddel fabrikant 73ml. adviseert voor 4-5 kg droog wasgoed. En er is tijdens de twee bovenstaande wasbeurten slechts ca. 55ml. gebruikt voor ca. 8 kg droog wasgoed.

In het dagelijks gebruik; Was wordt snel nat door goede water verdeling door middel van trommelbeweging tijdens water aanvoer. De machine is ongelofelijk stil! Bij de eerste wasjes ging ik echt kijken of hij wel draaide! Nou kwam ik ook van een hele oude gare B-merk wasmachine af. Dus ik ben er echt lichtjaren op vooruit gegaan. Dat is zeker.

Deze machine wast en spoelt bijzonder schoon. Er blijft écht géén wasmiddel achter in de was, wat goed is voor mensen met huidallergie. Ik kan er ook niet goed tegen en gebruik daarom ook geen wasverzachter. Ik ben dus heel blij met het spoelresultaat van de Bosch machines! Geloof het of niet maar ik merk zelfs dat mijn Bosch wasdroger met zelfreinigende condensor baat heeft bij het wasmiddelvrije restvocht! Alle pluizen die eerder in de condensor zijn blijven plakken door wasmiddelresten, leken eruit te komen bij de eerste paar droogbeurten.

De machine is verder duidelijk en makkelijke in gebruik. Nogmaals; het was- spoel- en droogresultaat is zoals je mag verwachten van een Bosch wasmachine uit deze klasse. Ronduit top! Zowel op de max. 1400 toeren (serie 6) als op de max. 1600 toeren (serie 8). Ook zijn er voldoende programma's waar je uit kan kiezen. Voor mij persoonlijk zelfs te veel. Het volautomatische programma (intensief 40) van deze machine vind ik superhandig voor licht bevuilde bovenkleding en duurt ook niet lang (ca. 60-70 min.) met een perfect was- spoel- en droogresultaat. Ideaal voor ons, een 2 persoons huishouden.

Omdat ik de serie 6 retour gaf aan Coolblue en deze schoon en als nieuw wilde meegeven had ik meteen ervaring met het reinigen van de wasmiddellade. Dit is bijzonder makkelijk te doen. Alleen even opletten dat de elektronische contactpunten achterop niet nat wordt.

De trommelverlichting vind ik toch ook handiger dan verwacht.

De duurzaamheid van deze wasmachine zal zich de komende jaren moeten bewijzen. Maar verwacht dat ik over 10 jaar denk dat ik van 'goed' beter 'uitstekend' had kunnen maken destijds.

Hans 04-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie wasmachine, veel mogelijkheden!

Machine ziet er erg degelijk uit, Heldere display en een duidelijke programmaknop zorgen voor een eenvoudige bediening. De mogelijkheid om met 1600rpm te centrifugeren zorgt ervoor dat het wasgoed mooi droog de droger in kan. Verder is het iDos systeem erg gemakkelijk in gebruik. Wat ons betreft een echte aanrader. We hebben wat levensduur alleen maar goede ervaringen met Bosch machines.

Pluspunten

• Degelijke machine
  • Eenvoudige bediening
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Nog geen kunnen minpunten ervaren

Bekir Akbas 26-08-2017

IDOS ! Wat een geweldig systeem.

IDOS. Automatische wasmiddel dosering is zo makkelijk. Machine is stil en wast zeer goed. Heb hem nu 2 weken en bijna elke dag in gebruik. Witte was is echt wit.
Mijn vorige machine kwam het witgoed met zwarte vlekken uit.

vadeto 22-08-2017

Fijne wasmachine

De machine is stil en wast schoon. Veel programma mogelijkheden en een timer. De mogelijkheid om voor elk wastype te kiezen voor I-dose of handmatig is erg handig.

WimR 21-08-2017

Fantastische machine!

Een machine waaraan eigenlijk alles klopt: geruisloos, goede wasresultaten, centrifugeerd goed droog, eenvoudig te bedienen.

Helena 04-07-2017 Product paar weken in bezit

perfect washing machine

the washing machine has a nice design and easy to use washing machine. washes very well even with short cycles.

Pluspunten

• quite
  • easy to use touch screen
  • good options

Minpunten

• i-dos has only 1 place for washing powder

Roelf Knoop 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke wasmachine

Mijn oude trouwe Bosch wasmachine ging na 20 jaar stuk. Helaas moest ik een nieuwe wasmachine kopen. Lang twijfel over het merk hoefde ik niet; 'Het werd weer een Bosch'. Via Coolblue de Bosch WAW32642NL besteld. Na de levering en de installatie de eerste was gedraaid. Je vult de machine met het zeep en wasverzachter en hij regelt alles zelf. Hij doseert de juiste hoeveelheid. Je hebt er geen omkijken naar. Hij wast schoon en de gebruiksvriendelijkheid van het menu systeem is kinderlijk eenvoudig! Als je een wasmachine zoekt is dit DE machine om te kopen.
Een al jarenlange tevreden Bosch gebruiker.
Roelf Knoop

Pluspunten

• Eenvoud
  • gebruiksvriendelijk
  • zuinig
  • stil

Dirk 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie, grote wasmachine

Weliswaar hebben we hem pas een dag, maar nu al zijn we helemaal blij met onze nieuwe wasmachine. Hij heeft een mooie grote opening om de was in en uit de machine te halen. Er zit een lichtje in de trommel om te kijken of alle was er uit is gehaald. En de display is heel duidelijk. Dit zijn zomaar een paar zaken die meteen opvielen en ons blij maken :-)

Pluspunten

• Grote opening
  • Grote capaciteit
  • Helder display

Jelco 02-07-2017 Product paar dagen in bezit

Stille, gemakkelijke machine

Machine is erg stil tijdens centrifugeren, van alle gemakken voorzien en heeft een overzichtelijk scherm. Het idos systeem is een aanrader!

• Idos systeem

muddedj 30-06-2017

Heerlijk die automatische dosering

Een wasmachine die zelf doseert is natuurlijk erg prettig. Maar zeker als het reservoir groot genoeg is zoals bij deze machine. Echt met twee klikken en je was staat aan. Dat heeft een druk gezin nodig in deze tijd.

Ahmet 28-06-2017 Product paar maanden in bezit

Bosch machine

Hij is zeer zuinig en heeft geen geluid en ook heel erg zuinig van verzachter en wasmiddelen.
Tevens raad ik iedereen om er een te kopen er is nu actie bij Bemmel en Kroon.

• Erg zuinig
  • 1x bijgevuld en een week niet meer bijvullen

Minpunten

• Beetje prijzig

Krummeltje 27-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design, zeer stil, goede wasresultaten

Een zeer stille wasmachine met ook nog eens een heel mooi design. Hij is zeker zijn geld waard en het is nou leuk om de was te doen.