Bosch WAW32642NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 432 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Lydia 17-06-2016

minpunt bosch wasautomaat

Wat ik echt een minpunt aan deze wasautomaat vindt is het feit dat je niet kunt centrifugeren zonder te spoelen. Hoezo energiezuinig? Moet je me toch eens uitleggen wat het nut is om extra water te verspillen terwijl je alleen maar een drogere was wilt.

Rene 03-01-2017

Pefecte wasmachine, i-dos is fantastisch!

We hebben gekozen voor dit model vanwege de 9 KG aan was die erin kan, daarnaast lazen we veel positieve reacties over het i-dos systeem, en ze zijn terecht! De machine is verder compleet met veel optie, verlichting in de trommel en is super makkelijk in gebruik. Hij krijgt het cijfer 9 en geen 10 omdat hij de was nog niet zelf opvouwt ;-).

Pluspunten

• 9 KG trommel
  • I-dos
  • veel keuzes qua programma

Huỳnh Long 09-03-2017

Kan deze machine kleine was doen ( b.v. 1 of 2 kg ) of alleen maar volle bak ( 9kg )? Dankuwel ...!!!

Vaarwelmielewelkombosch 06-10-2016

stil en schoon

3 jaar geleden kochten we als opvolger van een 24 jaar oude maar fijne Miele wéér een Miele. Niet goed dus, kreeg de was niet schoon. 2x Mieleman er bij: mevrouwtje zus mevrouwtje zo. hielp geen moer. Nu kogel door de kerk, een Bosch gekocht. Wat erg hielp om te beslissen was de proefperiode van 30 dagen. Hij is prima, muisstil, lekker groot, wast en spoelt uitstekend en heeft een gadget in de vorm van wasmiddeldosering. DIe kan je gewoon uitzetten hoor, dus elk wasje krijgt z'n eigen middels, net als vroeger. Oh ja, deze kost bijna de helft van de mislukte Miele....

Pluspunten

• wast prima
  • lekker groot
  • betaalbaar

Minpunten

• kom ik over 10 jaar op terug...

RDJ 06-11-2017

Superwasmachine

Onze oude wasmachine had het begeven, dus er moest een nieuwe komen. Mijn man op internet gekeken welke goed uit de bus kwam en kwam uit op deze wasmachine.. Ik heb hem nu 3 dagen en bevalt me ook echt super.. 9 kilo, geluidloos en wat voor mij echt super is de IDOS, geen overdosis zeep meer...

Echt super blij

Pluspunten

• IDOS
  • Geluidloos
  • 9 kilo
  • A+++

Ba meijer 21-04-2018

Veel wasmachine voor een zacht prijsje .

Heb echt geen spijt van deze wasmachine je krijgt echt superveel voor een zacht prijsje .
Onze vorige bosch is ook super lang mee gegaan, voor ons altijd een bosch.

Pluspunten

• Grote trommel
  • I dos
  • Vergeten was toevoegen
  • Verlichting in de trommel
  • 1600 toeren

Eddy1970 09-03-2018

Blij, blij, blij :-D

Als je blij kan worden van een wasmachine dan is dit je machine. Ik kan er nog niets mis mee kunnen vinden. Bijna geluidloos. Piepjes bij klaar kun je makkelijk uitzetten ( en weer aan ook)
I-dos is voor mij iets nieuws maar zo makkelijk geen rotzooi meer in je zeepbakje. Ik zeg blij blij blij :-D
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Martijn Roelofs 05-03-2018

Goede afwerking. Stil. Ruim. Makkelijk te bedienen

Hebben deze wasmachine gekozen omdat de vorige Bosch het na 17 jaar mooi vond geweest. Omdat er sprake is van gezinsuitbreiding hebben we gekozen voor deze wasmachine met grote trommel. Verder biedt het I-Dos systeem ongekend veel gemak. Het valt op dat de machine erg stil is. Verder bewust gekozen voor een koolborstelloze motor.

• Ruim
  • Koolborstelloze motor
  • I-Dos
  • Grote trommel

Familie Bos 27-02-2018

Mooie stevige wasmachine

Nadat onze Bosch wasmachine na ruim 10 jaar plotseling kapot ging twijfelde wij zeker niet over het merk van een nieuwe machine. Met deze nieuwe mooie uitstraling van de machine.
De machine is wel zwaar maar daar heb je eenmaal op zijn plek geen last meer van.
IDos functie is heerlijk en na eenmalig ingesteld geen omkijken meer na.
Heerlijke machine waar we nog lang plezier van hopen te hebben, net als onze vorige.
Met ons gezinnetje van 4 personen is een trommel van 9 kilo een hele uitkomst.

Pluspunten

• Grote trommel die zichzelf reinigd
  • IDOS functie.
  • Mooie uistraling door led verlichting op display

Minpunten

• Het is een zware machine

mus 09-11-2017

In woord TOP!

Verbluffende resultaten, na wikken en wegen om een duurdere wasmachine van een ander model aan te schaffen toch voor deze BOSCH wasmachine gekozen. Doet qua vormgeving, functionaliteit, kwaliteit en natuurlijk wassen niet onder voor de duurdere modellen. Voor zijn prijs is het dubbel en dwars waard. Automatische dosering maakt het wassen leuker en de trommelverlichting is lekker handig.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • centrifugeren
  • trommelverlichting
  • stil
  • tussentijds was toevoegen

Minpunten

• verlichting iets te vel
  • gebruiksaanwijzing

lanieso 22-04-2018

super machine voor (groot) gezin

De machine heeft een groot laadvermogen en een hoog centrifuge toerentaal. Hij is energiezuinig en wastijden kunnen langer of korter ingestel worden.

Pluspunten

• groot laadvermogen
  • verkorte wastijd mogelijk

Sharon 22-04-2018

Fantastische wasmachine!

Onze oude bosch wasmachine ging kapot en toen wouden we wel heel graag weer een boschwasmachine terug.
We hebben voor dit model gekozen en er geen moment spijt van gehad.
Hij is ongelofelijk stil, zelfs tijden het centrifugeren. Onze waskamer is naast de slaapkamers van onze jongste zoon en op zijn kamer hoor je de wasmachine helemaal niet.

Pluspunten

• Erg stil
  • Veel keuze in programma’s
  • Voegt zelf wasmiddel en wasverzachter toe

Anja Manshande 22-04-2018

Toppertje!

In alle opzichten een geweldige wasmachine. De mogelijkheden zijn enorm denkend aan temperatuur wasprogramma's en ook het I-dos systeem is fijn zodat je altijd al het wasmiddel en wasverzachter binnen bereik heb door de handige vulmethode.
Hij is lekker stil en het nachtprogramma ideaal.
Makkelijk te bedienen en de vormgeving en uitstraling maakt wassen een pretje.
Kortom een absolute aanrader

Pluspunten

• mogelijkheden
  • robuust
  • I-dos systeem
  • reinigende functie voor de trommel
  • geluid

PaulRia 20-04-2018

Handige mogelijkheden

Tot dusver een uitermate makkelijk te bedienen en zeer goed functionerende wasmachine. Zelfs beter en handiger dan onze vorige Bosch wasmachine.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • zeer stil
  • ook tijdens centrifugeren 1600 stil

JW Hulst 19-04-2018

Een perfecte wasmachine!

Wij hebben een dermate goede ervaring met Bosch producten in ons huis, dat wij geen moment hebben getwijfeld weer een Bosch product te kopen. Bovendien was de prijs/kwaliteit verhouding wederom prima en tot nu toe voldoet het product volledig aan onze wensen en eisen. Wij hebben dan ook geen twijfel dat ook deze machine weer net zo lang meegaat als de vorige Bosch (14 jaar). Ik denk dat hij mij zal overleven.

Pluspunten

• stil
  • eenvoudige bediening
  • energiezuinig
  • voldoende keuze in wasprogramma's
  • wasmiddeldosering een uitvinding!

tyn 18-04-2018

grote trommel wat een genot

Wat een genot deze super wasmachine, na lang twijfelen deze gekocht en hebben er totaal geen spijt van. grote trommel, met led verlichting en een automatische doseer systeem voor je wasmiddel. ons wasmiddel gaat nu veel langer mee, een echte aanraden is dit.

Pluspunten

• grote trommel
  • doseer systeem
  • touche screen

Kees en Wilma 18-04-2018

een geweldige wasmachine, wat een verschil.

Net gekocht bij Mediamarkt en snel en zorgvuldig geleverd, al vijf wassen gedraaid na het lezen van de gebruiksaanwijzing. Een modern en mooi apparaat zo een hebben wij er in die 45 jaar nog nooit gehad, onze eerste Bosch maar nu al verwent en er erg blij mee. Wat een luxe zeg hij pakt wasmiddel wat er nodig is en nog veel meer extras, even wennen maar gebruiksgemak wint het en stil ja stil is hij. Nu al niet meer weg te denken in ons gezin.

Pluspunten

• stil echt stil
  • gebruiksvriendelijk
  • Zijn tijd vooruit
  • En nederlandse gebruiksaanwijzing
  • Voor die prijs een modern en goede machine

Minpunten

• niet te ontdekken

Chantal 17-04-2018

Mooie verzichtelijke machine

Om tot aanschaf over te gaan van deze machine heb ik me laten leiden door de vele reviews van deze machine.
Direct na levering en het reinigingsprogramma te hebben doorlopen, ben ik gestart met wassen.
Wat me opvalt: Gemakkelijke bediening, stil tijdens centrifugeren, droogt goed, wast schoon, ruime keuze aan wasprogramma's. Aanrader. Ik heb diverse verschillende wasmachine merken uitgeprobeerd. Deze machine is top.
Minpunten vind ik nog niet, misschien na verloop van tijd.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Stil tijdens centrifugeren
  • Centrifugeert echt goed, was is goed droog
  • Grote deuropening, dus gemakkelijk in-en uitladen.
  • Lampje in trommel tijdens start

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

PeterH 16-04-2018

Een topmerk wasmachine voor een betaalbare prijs!

Onze oude wasmachine was stuk, inmiddels is er veel veranderd. Voor ons belangrijk energiezuinig, een grote trommel en topkwaliteit. Met de Bosch hebben we dit gekregen, erg tevreden ermee. Ook blij verrast met het geringe geluid en trilling, een aanrader!

Pluspunten

• Weinig geluid en trilling
  • Fraai design
  • Eenvoudig bedieningsdisplay

Timon Denham 16-04-2018

Wekt vertrouwen voor de toekomst.

Wat mij vooral opvalt is de ongelooflijke stilte van deze was machine. Ik wist niet dat dit mogelijk was ! Ook komt de was érg droog uit. Het idos-systeem is een leuke gadget. Waarvan ik mij de waarde vast nog meer bewust zal worden. Verder vind ik fijn dat de programma keuze is goed is, er een mogelijkheid is tot snel wassen en dat je de hoeveelheid was die je erin doet mag je zelf bepalen: hij hoeft niet vol. De duurzaamheid en hóé goed hij kwalitatief zal gaan wassen is nog niet zeker. Maar gezien de enorme goede recensies heb ik ook daar vertrouwen in. En dat is tenslotte waar je een wasmachine voor koopt.

Pluspunten

• Negen kilo ruimte is heerlijk.
  • Stilte waardoor ik hem ‘s nachts kan draaien.
  • Er zit een uitstelprogramma op.
  • Hij is erg zuinig.
  • De was is redelijk droog klaar.

Dudink 14-04-2018

een stille,zuinige wasmachine

de wasmachine moest een gezin van vier en de t-shirts van beide kids voetbalteam kunnen wassen
ruim genoeg en het twee persoonsdekbed kan hij makelijk aan.

Pluspunten

• stil
  • 9 liter