Miele WMB120 WCS - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

E 08-10-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte wasmachine, diepere instellingen naar keuze

Ik ben zeer tevreden met deze zeer stille wasmachine. Aanrader voor mensen die zorgvuldig kleding willen wassen: men kan per beurt diepere instellingen gebruiken.
De wasmachine heeft meerdere handige instellingen, bv. bij een lage waterdruk of als deze ergens hoger dan 2000 m boven NAP dient te werken.
Eerder had ik LG, Siemens, Indesit. LG had een zeer aangename eindtoon als einde wasbeurt die één keer af ging, wat bij Miele helaas niet het geval is. De eindtoon is niet prettig en geeft het niet op (men kan het wel uitzetten). Bij Miele vind ik het geluid bij het automatisch sluiten van de deur erg heftig, het kan immers zachter, maar dit zijn echter zeer kleine opmerkingen ter vergelijking, wat deze wasmachine wel kan en doet.
Ik vind deze wel niet geschikt voor mensen die gewend zijn alleen maar aan knopjes en de bediening van destijds. Deze wasmachine houdt wel rekening met iedereen, maar toch.

Pluspunten

• diepgaande instellingen
  • ultra stil draaiend
  • moderne wasmachine

Minpunten

• eindtoon niet prettig klinkend, stopt niet vanzelf
  • deurslotgeluid te hard (t.o.v. andere wasmachines)
  • design

Paul 05-10-2016 Product paar weken in bezit

stille machine en optimaal gebruiksgemak

Deze generatie wasmachines van Miele blinken uit door hun stille motor, ook bij centrigueren. Doordat bij Miele apparaten de meeste onderdelen nog los geassembleerd zijn kan er worden nabesteld, mocht dit noodzakelijk blijken. Wij hopen door deze iets duurdere aankoop voor de langere termijn toch goedkoper uit te zijn.
Ander opvallend feitje: de was is iets zachter en schoner dan onze oudere (pas 11 jaar) wasmachine van Electrolux

Pluspunten

• stil
  • gebruiksgemak
  • onderdelen nabestelbaar
  • duurzaam: A+++

Judith 02-08-2016 Product paar dagen in bezit

mijn eerste Miele

Het is de eerste keer dat ik een Miele heb aangeschafd en na jaren lang een BEKO te hebben gehad is dit echt een verademing. In mijn ouderlijk huis hadden we ook altijd een Miele dus het gebruik voelt als vanouds, net als het wasresultaat. Ik vind het ook een vrij stille wasmachine die ook vrij stabiel is tijdens het centrifugeren (ondanks de houten vloer). Ik heb er wel rubberen doppen onder gezet.
Ook erg fijn is dat de wasduur duidelijk wordt aangegeven en dat de machine een capaciteit heeft van 8 kg. Wat ik wel mis aan deze machine is de optie voor het wassen van sportkleding, dat doe ik nu maar op fijnwas.
Het cap systeem heb ik nog niet gebruikt, ik ben nogal gehecht aan de geuren van mijn wasmiddelen.

Mimoun 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine

Ik had graag de mogelijkheid gehad om bij welk programma dan ook zelf het toerental van het centrifugeren te kiezen.

Klaas 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Stil de sterkste

9,4
Na 12 jaar wederom een nieuwe nieuwe Miele gekozen omdat deze machine zeer stil hun werk doen en daarbij ook nog eens duurzaam zijn, ook is de gemiddelde wasduur korter dan een ander merk en gebruikt ook nog eens minder water (48 ) liter.
Als onze ervaring met Miele in de toekomst gelijk blijft aan het verleden kunnen we weer heel veel jaren zorgeloos wassen.

Jos 04-06-2016 Product paar weken in bezit

Stille, oerdegelijke wasmachine met goed wasresultaat

We zijn bij deze wasmachine uitgekomen vanwege de beoordeling van de consumentenbond (7,2) en omdat de prijs voor een Miele relatief gunstig is. Het eerste wat ons opvalt, is hoe stil de wasmachine zijn werk doet! Verder hebben we de gebruiksaanwijzing niet nodig gehad, de bediening wijst zichzelf. De trommel is lekker groot, met een tweepersoons hoeslaken, kussenslopen en dekbedovertrek erin is er nog ruimte over.
Het wasresultaat is ook erg goed, en de was is door het hoge centrifugetoerental aanzienlijk sneller droog dan bij onze vorige machine.

ejb17 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

Miele onwaardig, miskoop

5,6
Dit is een redelijk nieuw model en helaas hebben wij deze nu 8 maanden in bezit (altijd een Miele gehad). Het is een 8kg machine en daarmee geschikt voor grotere huishoudens. Vergeet het maar: er is slechts 1 programma wat met 8 kg draait en de programma's doen er zo ontzettend lang over dat je meerdere wassen al niet eens overweegt. En als je er even iets in de trommel wilt bijdoen, begint hij vrolijk opnieuw met het programma. Drama! Door het vele spoelen c.q. langdurige programma ruikt de was niet fris tot soms zelfs vies. Navraag bij Miele geeft aan dat dit inderdaad komt door het zuinige wassen. Een grote miskoop. Ik overweeg echt deze op Marktplaats te zetten en een Bosch/Siemens te kopen.

Cornelis 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

uitstekende en fluisterstille wasmachine

Onbegrijpelijk dat iemand deze wasmachine negatief beoordeeld. Ik ben regelmatig gaan kijken tijdens een wasprogramma, ook bij het centrifugeren: alles was dik in orde. Fluisterstil. 96 kg Duitse robuustheid en kwaliteit. De was komt er schoon en fris uit. Absolute aanrader, deze machine.

Keessie1961 15-04-2016 Product paar dagen in bezit

Net wasjes gedraaid

De oude Miele na 17 jaar eruit gedaan. Toch weer een Miele terug. Totaal geen spijt. Het lijkt of deze totaal geen geluid maakt, in vergelijking met de oude, wat een verschil. Display duidelijk, even wennen en uitdokteren maar al snel onder de knie.

E.P. van Vliet 11-01-2016 Product kwartaal in bezit

Wij waren in het bezit van een 18 jaar oude Siemens Siwamat 61000 machine. Afgezien van een setje nieuwe schokbrekers en een keer vetluis, heeft de machine ons nooit in de steek gelaten.
Voor de opvolger wilden we minimaal een aantal opties
1 uitgestelde tijd, maar wel in 1/2 of hele uren instelbaar
2 een inweekprogramma
3 een overhemden en/of strijkprogramma
4 De mogelijkheid om de droger op de machine te plaatsten, zoals we nu ook hebben.

Vanwege de goede ervaringen met Siemens/Bosch en de test in de consumentenbond stond deze op het lijstje, net als Miele en eventueel AEG.
Alhoewel de test niet heel representatief voor onze situatie was, want er was getest op 40 graden katoen en synthetisch, terwijl wij veelal op 30 en 60 graden katoen wassen.

De siemens en Bosch viel in de winkel echter wat tegen, niet alle modellen kunnen per kwartier of half uur uitgestelde tijd (3/6/9 uur). Ook het stapelen van de droger kon volgens de consumentenbond en de site van Bosch niet. In de winkel vonden we het front met de knoppen niet erg vast zitten (veel speling) en ook de tip toetsen nodigde uit om met een veeg van hand zomaar instellingen te veranderen, zonder dat de machine om bevestiging vraagt.
De Miele kwam degelijker over en er was bovendien een actie met 100 euro retour. De W serie is in de basis allemaal hetzelfde, sommige hebben powerwash, andere Twindos of beiden. En de programmas tussen de 120 en 130 modellen verschillen. Dit model voldeed aan alle eisen en dus bij bemmel en Kroon besteld die netjes de oude machine afvoerde en de nieuwe plaatste.
Overigens vind je hier van de W1 modellen niet heel veel reviews, maar op wasmachinestore.nl staan er veel.

De machine staat nu enkele maanden bij ons en hij is stil, droogt mooi en kreukt de was vooral niet. Het overhemdenprogramma is voor ons ideaal, omdat je 10 overhemden schoon en kreukvrij kunt wassen in 1.5 uur. Verder kun je heel veel instellen, onder andere de duur van de voorwas, inweektijd etc.
De machine is zwaar, super degelijk en zeer stil met wassen en centrifugeren, ondanks de 1600 toeren.

Verder zijn de programma's lang (katoen 2.5 uur) maar dat geldt voor alle moderne A+++ machine's. De AEG is nog zuiniger, maar doet er dan 3.20 uur over.

Gezien de winst in waterverbruik en energie zal deze machine zich in 10 jaar terugverdienen, wat ik zeker weet dat ie gaat halen.

Johan154 28-10-2015 Product paar dagen in bezit

3,4
wat een drama!!!

jarenlang tegen miele opgekeken door alle goede verhalen.

nu zelf 1 kunnen kopen.

nooit aan beginnen wat een rampenmachine

hele lange programmas

onwijs veel herrie met afpompen echt niet normaal.

staat op beton waterpas nou een helikopter is stiller.

hij trilt zo erg dat je het display niet meer kan lezen.

stille motor staat er dan ja met wassen...

echt hij is nog geen 200 euro waard.

wat een spijt en wat een wijze les.

de veren kraken ook enorm,en het geluid is echt belachelijk.