Miele WKB 120 WCS - Reviews

A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Mevr. de Ruiter 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke display en niet grof

Eindelijk na jaren heb ik een miele wasmachine kunnen kopen daar ben ik tot nog toe zeer tevreden over. Het is een mooie wasmachine qua uitvoering niet grof met mooie afwerking door een mooie rvs-kleurige deur wat het voor mij af maakt. De wasmachine is makkelijk in gebruik en ook duidelijk. De was komt er schoon en praktisch droog uit met 1600 toeren.

Pluspunten

• Mooie uitvoering
  • Bij 1600 toeren zo goed als droog

Marc______________________ 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

eerste ervaring met nieuwe wasmachine Miele WKB 120 WCS

Vorige miele W422 heeft bijna 35 jr lopen draaien, waarvan 20 jr voor mij. Dus maar weer een Miele. Techniek is flink vooruit gegaan. 1600 omw/min, 8kg, veel programma's, motor zonder koolstofborstels, etc. Geen TwinDos ed, maar goedkoopste 1600 omw/min machine. Hij kan nog paar tientjes goedkoper met witte deur ipv chrome look. Prijs nu ca €940.
Behoorlijk stil, centrifugeren hoor je wel. Restprogrammaduur staat op display ca 3:00. Waterbeveiliging niet via dubbelwandige slang met waterslot, maar voorziening in machine. Kon in de specs niet vinden of hij geschikt is voor hotfill. Gemeten verbruik voor wittewas op 60 graden 0.8kWh, max 2200W.
8kg is wat veel, maar kleiner is niet te krijgen. Na het programma blijft trommel af en toe draaien om kreuken te voorkomen, dus niet laten lopen ruim voordat er weer iemand thuiskomt. Bediening is intuïtief.
Wat verbeterpunten voor Miele (lezen die dit?): hotfill toestaan, hij meet hoeveel er in de trommel gaat, maar laat gewicht niet zien? Ben benieuwd of ik in de buurt van de 8 kg kom.

Pluspunten

• degelijk
  • centrifugeren met 1600 omw/min
  • A+++

Marc______________________ 29-10-2016

4 wk en een paar wasbeurten verder; paar dingen in software die beter kunnen;
je kan niet zien welke Temperatuur geselecteerd is nadat je op start drukt. Heb ik 'm nu op 40 of op 60 staan? Bij 1 programma komt hij default met 60 op, terwijl ik meestal 40 wil.
Iets vergeten? Deur open en wat erbij is lastig. Verder prima ding en er tevreden over.

Jeroen 01-02-2017 Product paar maanden in bezit

Stil

Machine is stil, centrifugeer goed, goed was resultaat. Uitgestelde start is handig. Jammer is dat je de machine steeds temperatuur moet instellen maar is een klein punt

Carla Blokland 31-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie wasmachine

Als fan van Miele wil ik geen ander merk. Deze wasmachine voldoet weer volledig aan mijn verwachtingen. Mooie degelijke en robuuste uitstraling en super was resultaten dit is natuurlijk het belangrijkste maar ik had niet anders verwacht.

Pluspunten

• stil
  • centifugetoerental voldoet uitstekend
  • makkelijke bediening

Mauro 27-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super fijne wasmachine

Eenvoudig te bediening, degelijk apparaat.
Vorige machine ook een Miele die het na 16 jaar begaf. Programma's duren wel langer, maar je kunt ook meer in de trommel plaatsen(8kg)
Stille machine en veilig in te stellen kinderslot is ook een pré. Al met al niet verder zoeken en deze Miele machine bestellen!

Pluspunten

• Grote trommel 8 kg

Minpunten

• Sommige programma's duren wat lang

Judith1989 27-01-2017 Product paar weken in bezit

Miele WKB120 WCS

Super product! Paar weken geleden aangeschaft. Goede programma's waar je uit kan kiezen. Elk programma is aan te passen op temperatuur, centrifugeren toerental en tijd. Grote inhoud van de trommel, alles past erin. Maakt nauwelijks lawaai, ook niet bij een hoog toerental. Heel erg tevreden met de Miele wasmachine. Miele er is geen betere! Prijs is wat duurder dan andere wasmachines maar je doet echt lang met een Miele.

Pluspunten

• Programma
  • Inhoud trommel
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Duur in aanschaf

sophie 27-01-2017 Product paar maanden in bezit

erg fijne vormgeving

Een was machine wat doet wat ie moet doen, erg stil is en grote deuropening en zeeplade van voldoende grote zodat knoeien zelden voorkomt. Het laden tot 8kg is enkel voor het katoen programma dus voor andere wasjes wel minder.

Kenkia 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Miele WKB 120 WCS Wasmachine

Na 20 jaar goede ervaring met een miele wasmachine, heb ik ook deze keer weer ervoor gekozen om een miele te kopen. Zoals verwacht, ben ik 100% tevreden met deze keuze. De machine is zuinig en heeft alle nodige programma's. jij hoort deze machine nauwelijks lopen wat een voordeel is, als je deze in de keuken hebt staan. Ook met het centrifugeren blijft de machine rustig. Ik kan iedereen aanraden, dit product aan te schaffen .

Pluspunten

• loopt zachtjes
  • programma voor kleine wasjes
  • 1600 toeren centrifuge

Minpunten

• kan er geen bedenken

Sylvia 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige machine

Deze wasmachine is prettig in gebruik stil en het belangrijkste schone was. Of deze echt zuinig is met z'n water en elektra moet nog blijken daar hebben we deze machine te kort voor. Je kunt wel merken dat het een Miele is kwalitatief echt stevig. De toetsen blokkeren tijden het wassen dus kleine vingertje kunnen het was programma niet meer verstoren.

Pluspunten

• stil
  • voor programmering

Suus 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne was machine

Miele is een duurzaam product. Hij is zuinig en definieert duur en water op basis van belading.
Voldoende programma's en van alles in te stellen (temp, centrifugetijd, voorwas etc). Van Miele ben ik gewend dat ze lang meegaan.

Fijne vind ik ook dat de wasmachine geluidsarm is. Miele is een van de weinige (enige?) met linksdraaiende deuren. Hierdoor is mogelijk een zelfde draairichting te hebben voor de wasmachine en droger wanneer ze op elkaar staan.

Nadeel is dat de wasmachine zwaar is. Hierdoor was verplaatsten naar drie hoog een grote klus.

De wasmachine geeft een signaal als deze klaar is. Voor mij hoeft dit niet. Omdat de wastijd bij de start nog wordt aangepast op basis van belading, is dit wel nodig denk ik.

We moeten denk ik de wasmachine nog goed waterpas stellen of een keer een kookwas doen. Hij stinkt nl.

Pluspunten

• Water en tijd op basis van belading
  • Geluidsarm
  • Fijne belading (groot)

Minpunten

• Geluid / signaal dat de was klaar is.
  • Zwaar.

Thildy 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Veelzijdige mooie machine

Mooi product, veel mogelijk in instellingen en door geheugen is je favoriete wasprogramma altijd dichtbij. Fantastisch is de express was. 1kg wadgoed binnen 20 minuten klaar en schoon! Gelukkig kan de zoemer zachter of uit.

Pluspunten

• Geheugen laatste wasjes
  • Veel programma mogelijkheden
  • Een zoemer(die gelukkig ook makkelijk uit kan)
  • Optie uitgesteld begintijd

Astrid 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote trommel!

In vergelijking met vorige Miele wasmachine is deze in gebruik minder vriendelijk. Kon je bij de vorige wasmachine met één draai aan de knop programma én temperatuur instellen, bij deze moet je met tiptoetsen een programmaatje door en als je dat vergeet staat je programma per ongeluk op 60 graden ipv 40 graden. Geen verbetering. Wasresultaat e.d. is zoals verwacht prima!

Pluspunten

• grote trommel
  • tijdsinstelling
  • 20 minuten programma

Minpunten

• programma en temperatuur instellen

Anna English 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Super wasmachine, gaat vast ook weer 20 jaar mee!

Hij staat bij ons in de schuur, maar is zo stil in het gebruik dat hij ook prima in je keuken kan staan zonder dat je last hebt van geluidsoverlast.

De bediening is simpel terwijl je toch een grote keuze hebt uit verschillende wasprogramma's. Alle wasprogramma's die er op staan zijn ook echt programma's die ik gebruik en geen overbodige onzin programma's. Met zijn 1600 toeren voor de centrifuge is het wasgoed ook vrij droog als het uit de machine komt. Dat scheel ook weer een hoop energie in het gebruik van de wasdroger.

Ben echt heel blij met deze wasmachine en ga er van uit dat hij net als onze vorige Miele me zeker weer 20 jaar wasplezier bezorgd!

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Makkelijk in gebruik

Miele, er is geen betere!!!! 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Wasdroger plus wasmachine

Wasdroger {Miele) ging vorig jaar na 30 dienstjaren kapot. Nieuwe droger, natuurlijk weer Miele, aangeschaft.Afgelopen najaar ging onze wasmachine na 31 jaar kapot (Miele) Nieuwe aangeschaft, natuurlijk weer een Miele. #1 jaar geleden kostte de wasmachine plus de droger 1800.-- gulden. Nu 30/31 jaar later kostte het nieuwe 2span 2300.- Euro. Maar wij zijn er echt blij mee.l Hebben groot huis dus ook 3 Miele stofzuigers plus een Miele afwasmachine. Wat altijd de doorslag gegeven heeft is doordat wij op 1 van de Waddeneilanden wonen wij er van op aan kunnen dat Miele ook bij ons dezelfde service geeft als op de vaste wal. Geen een ander merk doet dit. Dus blij met Miele.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede service

Anne Marie Verhamme 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Simpel in bediening

Hele goede prijs kwaliteit verhouding. Gemakkelijk in gebruik. Precies genoeg programma's. Meer gebruik je er toch niet. Is super stil.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Simpel te bediening

Minpunten

• Vaak hygiënische reiniging

Paul 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

WKB120WCS

Alles voldoet na behoren! Super stille machine en er past veel in. Strak vormgeving ! Goed en mooi wasresultaat makkelijk in gebruik en alles is in het Nederlands

Pluspunten

• Geluidsloos
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Lang programma's

M. Nikamp 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Stil, Eenvoudige bediening en schoon !

De Miele wasmachine is eenvoudig te bedienen. Of je direct wilt wassen of uitgesteld. De was komt er door zijn hoge toerental (1600) zeer droog uit en niet gekreukt. Ook voor kleine snelle wasjes is hij bijzonder geschikt. Ben er zeer blij mee, is zeker aan te raden. Wellicht wat duurder dan vergelijkbare wasmachines, maar het is en blijft een Miele.

Pluspunten

• Hoge toerental cetrifuge
  • Eenvoudige bediening

Menno en zijn Miele 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mijn nieuwe Miele

Vertrouwde kwaliteit met bekend bedienings gemak, voordeel minder geluid,
minder energieverbruik, nadeel, iets langere duur programma's en waterwegloop
aan voorzijde aan eind van het programma.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Bedieningsgemak
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Tijdsduur programma
  • Iets lekkage voorzijde aan eind programma

Annemarie 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne Miele wasmachine met voldoende opties

De wasmachine is heel zwaar maar oerdegelijk. Eenvoudig te bedienen. Stil genoeg met centrifugeren. Wasgoed komt er zacht uit. Niet vergelijkbaar met een goedkope wasmachine.

Pluspunten

• SoftCare trommel
  • Kort programma

Minpunten

• Sommige programma's duren lang
  • Deur kan alleen rechts draaien

Trees 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Hele mooie machine met veel mogelijkheden

De machine is niet echt goedkoop maar hoop er heel lang plezier van te hebben. Wast schoon en met de caps erin ruimt de was heerlijk als hij uit de machine komt. Zou iedereen deze machine aanraden. Het enige minpunt is dat hij behoorlijk lawaai maakt met centrifugeren. Wassen doet hij geruisloos maar als hij moet centrifugeren lijkt het wel of er een helikopter boven het huis hangt. Kreeg zelfs al een appje van de buren dat er zoveel lawaai op zolder was.
Het is een 1600 toeren machine en daardoor komt de was er al behoorlijk droog uit, vandaar ook het lawaai met centrifugeren. Al met toch een hele mooie en fijne machine en ben blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• was komt er behoorlijk droog uit
  • met de caps ruikt de was ook nog heerlijk
  • wast prima schoon
  • wast geruisloos

Minpunten

• erg veel lawaai met centrifuren