Miele WKB 120 WCS - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 54 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Marc______________________ 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

eerste ervaring met nieuwe wasmachine Miele WKB 120 WCS

Vorige miele W422 heeft bijna 35 jr lopen draaien, waarvan 20 jr voor mij. Dus maar weer een Miele. Techniek is flink vooruit gegaan. 1600 omw/min, 8kg, veel programma's, motor zonder koolstofborstels, etc. Geen TwinDos ed, maar goedkoopste 1600 omw/min machine. Hij kan nog paar tientjes goedkoper met witte deur ipv chrome look. Prijs nu ca €940.
Behoorlijk stil, centrifugeren hoor je wel. Restprogrammaduur staat op display ca 3:00. Waterbeveiliging niet via dubbelwandige slang met waterslot, maar voorziening in machine. Kon in de specs niet vinden of hij geschikt is voor hotfill. Gemeten verbruik voor wittewas op 60 graden 0.8kWh, max 2200W.
8kg is wat veel, maar kleiner is niet te krijgen. Na het programma blijft trommel af en toe draaien om kreuken te voorkomen, dus niet laten lopen ruim voordat er weer iemand thuiskomt. Bediening is intuïtief.
Wat verbeterpunten voor Miele (lezen die dit?): hotfill toestaan, hij meet hoeveel er in de trommel gaat, maar laat gewicht niet zien? Ben benieuwd of ik in de buurt van de 8 kg kom.

Pluspunten

• degelijk
  • centrifugeren met 1600 omw/min
  • A+++

Marc______________________ 29-10-2016

4 wk en een paar wasbeurten verder; paar dingen in software die beter kunnen;
je kan niet zien welke Temperatuur geselecteerd is nadat je op start drukt. Heb ik 'm nu op 40 of op 60 staan? Bij 1 programma komt hij default met 60 op, terwijl ik meestal 40 wil.
Iets vergeten? Deur open en wat erbij is lastig. Verder prima ding en er tevreden over.

Suus 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne was machine

Miele is een duurzaam product. Hij is zuinig en definieert duur en water op basis van belading.
Voldoende programma's en van alles in te stellen (temp, centrifugetijd, voorwas etc). Van Miele ben ik gewend dat ze lang meegaan.

Fijne vind ik ook dat de wasmachine geluidsarm is. Miele is een van de weinige (enige?) met linksdraaiende deuren. Hierdoor is mogelijk een zelfde draairichting te hebben voor de wasmachine en droger wanneer ze op elkaar staan.

Nadeel is dat de wasmachine zwaar is. Hierdoor was verplaatsten naar drie hoog een grote klus.

De wasmachine geeft een signaal als deze klaar is. Voor mij hoeft dit niet. Omdat de wastijd bij de start nog wordt aangepast op basis van belading, is dit wel nodig denk ik.

We moeten denk ik de wasmachine nog goed waterpas stellen of een keer een kookwas doen. Hij stinkt nl.

Pluspunten

• Water en tijd op basis van belading
  • Geluidsarm
  • Fijne belading (groot)

Minpunten

• Geluid / signaal dat de was klaar is.
  • Zwaar.

Officiele reactie van Miele 02-03-2017

Met behulp van het menu Instellingen kunt u de zoemer aan het eind van het programma uit zetten.

Mevr. de Ruiter 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke display en niet grof

Eindelijk na jaren heb ik een miele wasmachine kunnen kopen daar ben ik tot nog toe zeer tevreden over. Het is een mooie wasmachine qua uitvoering niet grof met mooie afwerking door een mooie rvs-kleurige deur wat het voor mij af maakt. De wasmachine is makkelijk in gebruik en ook duidelijk. De was komt er schoon en praktisch droog uit met 1600 toeren.

Pluspunten

• Mooie uitvoering
  • Bij 1600 toeren zo goed als droog

Olaf 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Hele goede wasmachine van MIELE

Deze wasmachine doet natuurlijk gewoon wat hij moet doen, goed wassen en centrifugeren.
Maar deze Miele is daarnaast echt superstil, zelfs tijdens het centrifugeren(1600 toeren!)!
En er kan ook nog eens 8 kg wasgoed in!
Heel handige extra is dat de wastijd tijdens het wassen wordt bepaald door een speciale sensor die de opname van de hoeveelheid water meet en op basis daarvan de wastijd instelt. Anders gezegd: Je start een programma wat bijvoorbeeld voor de maximale 8 kg wasgoed 2 uur en 20 minuten zou gaan duren. Al na enkele minuten na de start van het programma meet de machine dat ik er minder wasgoed heb ingedaan, waardoor het niet nodig is zo lang te wassen. De tijd wordt dan ingekort tot soms zelfs de helft!
Echt een TOP product van Miele!

Pluspunten

• Goede waseigenschappen
  • Superstil
  • 8 kg
  • 1600 toeren centrifuge
  • Automatische wastijd verkorting

Minpunten

• Helemaal niet

van Eck 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

Miele WKB120 wasmachine

Een wasmachine met grote trommel inhoud
Met de 1600 toeren komt de was al aardig droog er al uit
Het digitale display geeft aan hoeveel kg erin te doen bij welke wasbeurt

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Was komt al vrij droog eruit

Minpunten

• Bij hoge toeren wel wat gehorig
  • Door hoge toeren hoor je het zeepbakje erg trillen

Officiele reactie van Miele 01-06-2017

Beste mevrouw van Eck, hartelijk dank voor uw review. Vervelend dat het geluid van de wasautomaat wat tegenvalt. Graag zouden we met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw gegevens te mailen naar webcare@miele.nl? Alvast hartelijk dank.

J. de S. 12-05-2017 Product paar maanden in bezit

Grote inhoud

Ik heb de machine nu een aantal maanden en bevalt uitstekend. Hij doet er wel wat langer over dan mijn vorige machine, maar je kunt hem ook op een kort programma zetten erg makkelijk.

Wil van Asperen 01-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine

Fijne wasmachine grote vulopening .de programma's duren wel langer als mijn vorige wasmachine. Mis lampje bij de trommel .je kan de temperatuur aanpassen door de tiptoetsen.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • 20 graden was om niet vuil wasgoed op te frissen

Minpunten

• Geen lampje bij de trommel
  • Programma's langer

Judith 29-04-2017 Product paar weken in bezit

Precies wat je verwacht van een Miele

De machine is stil, genoeg programma keuze. Prijs-Kwaliteit is goed en de tijdsaanduiding was heel belangrijk voor mij, evenals het toeren aantal. Ik kan deze machine aan iedereen aanraden!!

Pluspunten

• stil
  • tijdsaanduiding

M ten bohmer 28-04-2017 Product paar weken in bezit

goede en makelijke en schoon wassende wasmachine

degelijke wasmachine die schoon en stil zijn werk doet, en makkelijk is in te stellen, goed overzichtelijk display.

Pluspunten

• stil
  • degelijk

Minpunten

• niet gevonden

Avis 01-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooie stille machine maar al snel service nodig

Na jaren Siemens en Bosch die ieder zo'n 8 jaar meegingen. Nu gekozen voor kwaliteit. Het gewicht 100kg is in ons nieuwe huis geen probleem meer omdat de Miele nu op begane grond staat. Deze mooie, erg stille en erg slimme machine met grote laadcapaciteit hebben we in nog. 2015 gekocht. Helaas was de servicedienst al eind februari 2017 nodig. De aardlekschakelaar sloeg door na het kiezen van een wasprogramma. Na drie werkdagen kwam de Miele monteur en ontdekte dat het verwarmingselement de oorzaak was. Deze had zwarte vlekken. Mogelijke oorzaak metaal in de trommel... Er zat niets in de pomp en de machine werd erg schoonbevonden door monteur. Gelukkig een garantiekwestie. Niet eerder zo snel problemen gehad. Hopelijk eenmalig.

Pluspunten

• Degelijke uitstraling
  • Duidelijke bediening
  • Erg stil
  • Enorme wascapacteit
  • Inbouwdiepte iets minder als Siemens

Minpunten

• Toch wel snel serieuze storing
  • Gewicht

Jeroen 01-02-2017 Product paar maanden in bezit

Stil

Machine is stil, centrifugeer goed, goed was resultaat. Uitgestelde start is handig. Jammer is dat je de machine steeds temperatuur moet instellen maar is een klein punt

Carla Blokland 31-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie wasmachine

Als fan van Miele wil ik geen ander merk. Deze wasmachine voldoet weer volledig aan mijn verwachtingen. Mooie degelijke en robuuste uitstraling en super was resultaten dit is natuurlijk het belangrijkste maar ik had niet anders verwacht.

Pluspunten

• stil
  • centifugetoerental voldoet uitstekend
  • makkelijke bediening

Mauro 27-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super fijne wasmachine

Eenvoudig te bediening, degelijk apparaat.
Vorige machine ook een Miele die het na 16 jaar begaf. Programma's duren wel langer, maar je kunt ook meer in de trommel plaatsen(8kg)
Stille machine en veilig in te stellen kinderslot is ook een pré. Al met al niet verder zoeken en deze Miele machine bestellen!

Pluspunten

• Grote trommel 8 kg

Minpunten

• Sommige programma's duren wat lang

Judith1989 27-01-2017 Product paar weken in bezit

Miele WKB120 WCS

Super product! Paar weken geleden aangeschaft. Goede programma's waar je uit kan kiezen. Elk programma is aan te passen op temperatuur, centrifugeren toerental en tijd. Grote inhoud van de trommel, alles past erin. Maakt nauwelijks lawaai, ook niet bij een hoog toerental. Heel erg tevreden met de Miele wasmachine. Miele er is geen betere! Prijs is wat duurder dan andere wasmachines maar je doet echt lang met een Miele.

Pluspunten

• Programma
  • Inhoud trommel
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Duur in aanschaf

sophie 27-01-2017 Product paar maanden in bezit

erg fijne vormgeving

Een was machine wat doet wat ie moet doen, erg stil is en grote deuropening en zeeplade van voldoende grote zodat knoeien zelden voorkomt. Het laden tot 8kg is enkel voor het katoen programma dus voor andere wasjes wel minder.

Kenkia 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Miele WKB 120 WCS Wasmachine

Na 20 jaar goede ervaring met een miele wasmachine, heb ik ook deze keer weer ervoor gekozen om een miele te kopen. Zoals verwacht, ben ik 100% tevreden met deze keuze. De machine is zuinig en heeft alle nodige programma's. jij hoort deze machine nauwelijks lopen wat een voordeel is, als je deze in de keuken hebt staan. Ook met het centrifugeren blijft de machine rustig. Ik kan iedereen aanraden, dit product aan te schaffen .

Pluspunten

• loopt zachtjes
  • programma voor kleine wasjes
  • 1600 toeren centrifuge

Minpunten

• kan er geen bedenken

Sylvia 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige machine

Deze wasmachine is prettig in gebruik stil en het belangrijkste schone was. Of deze echt zuinig is met z'n water en elektra moet nog blijken daar hebben we deze machine te kort voor. Je kunt wel merken dat het een Miele is kwalitatief echt stevig. De toetsen blokkeren tijden het wassen dus kleine vingertje kunnen het was programma niet meer verstoren.

Pluspunten

• stil
  • voor programmering

Thildy 24-01-2017 Product paar maanden in bezit

Veelzijdige mooie machine

Mooi product, veel mogelijk in instellingen en door geheugen is je favoriete wasprogramma altijd dichtbij. Fantastisch is de express was. 1kg wadgoed binnen 20 minuten klaar en schoon! Gelukkig kan de zoemer zachter of uit.

Pluspunten

• Geheugen laatste wasjes
  • Veel programma mogelijkheden
  • Een zoemer(die gelukkig ook makkelijk uit kan)
  • Optie uitgesteld begintijd

Astrid 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote trommel!

In vergelijking met vorige Miele wasmachine is deze in gebruik minder vriendelijk. Kon je bij de vorige wasmachine met één draai aan de knop programma én temperatuur instellen, bij deze moet je met tiptoetsen een programmaatje door en als je dat vergeet staat je programma per ongeluk op 60 graden ipv 40 graden. Geen verbetering. Wasresultaat e.d. is zoals verwacht prima!

Pluspunten

• grote trommel
  • tijdsinstelling
  • 20 minuten programma

Minpunten

• programma en temperatuur instellen

Anna English 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Super wasmachine, gaat vast ook weer 20 jaar mee!

Hij staat bij ons in de schuur, maar is zo stil in het gebruik dat hij ook prima in je keuken kan staan zonder dat je last hebt van geluidsoverlast.

De bediening is simpel terwijl je toch een grote keuze hebt uit verschillende wasprogramma's. Alle wasprogramma's die er op staan zijn ook echt programma's die ik gebruik en geen overbodige onzin programma's. Met zijn 1600 toeren voor de centrifuge is het wasgoed ook vrij droog als het uit de machine komt. Dat scheel ook weer een hoop energie in het gebruik van de wasdroger.

Ben echt heel blij met deze wasmachine en ga er van uit dat hij net als onze vorige Miele me zeker weer 20 jaar wasplezier bezorgd!

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Makkelijk in gebruik