Bosch WAQ28463NL

75 dB (centrifugeren)
Siemens WM14N021NL
8,5 (14)

kezeman 09-02-2016 Product half jaar in bezit

Dikwijls komt de was er te nat uit. Daarom kwam er een servicemonteur van Bosch om de machine te testen. De testen waren OK en de monteur vertelt dat het probleem zit in de sensoren van de moderne machines. Op het moment dat het wasgoed (ten dele) op een prop zit, ontstaat er een onbalans waardoor de machine kiest voor een lage toerental, met het gevolg een nattere was. Je moet dan het wasgoed herverdelen en apart weer centrifugeren. Dan is het inderdaad droger maar het is wel lastig.

Laura van der Voort 13-11-2015 Product paar weken in bezit

2,8
Alle programma's duren enorm lang. Bij deze machine zit een knop die de langere programma's halveert (Speed perfect) het nadeel hiervan is dat ook de belading gehalveerd moet worden en dat dat niet kan bij het 15 min programma, wat ik te lang vind voor mijn kwestbare kleding. Helaas hebben alle modellen (ook de duurdere en ook andere merken) alleen lange programma's in de voorprogrammering, dus is dit model dan nog de beste keuze wat betreft de speed perfect mogelijkheid en de prijs. Een tip is de centrifuge op een laag toerental te zetten bij kwetsbare kleding. Dan komt de was er niet droog uit, maar wel in betere staat.

Jacqueline 01-08-2015 Product paar dagen in bezit

Wast goed schoon, zelfs met Speed Perfect programma, zeer stil!!
Geen overbodige programma´s, enige nadeel dat eco-programma lang duurt, uiteindelijk hoop ik dit in energie rekening terug te zien.

Jan384 16-07-2015 Product paar dagen in bezit

Deze wasmachine hoor je bijna niet tijdens het wassen en het centrifugeren maakt ook geen herrie. Hij wast lekker rustig en de was komt lekker fris en goed droog uit de machine.
Het aantal programma's is uitgebreid van korte wasjes, ECO wassen en langere programma's en als er aan was klaar is dan krijg je 3 piepjes te horen en dat vind ik zelf niet storend.
De bestelling en bezorging met installatie door Coolblue ging helemaal super want dat bedrijf is zeer klantvriendelijk en hun service staat hoog in het vaandel.
Deze machine is echt een aanrader! Of hij zo zuinig is als de specificatie aangeeft dat moet natuurlijk blijken want daar kan ik na 5 X wassen nog geen oordeel over geven.
Maar hij is zeker een aanwinst na een waardeloze machine van Whirlpool die het na 3 1/2 jaar al begaf door kapotte lagers en een defecte printplaat en dat terwijl er maar voor 2 personen gewassen moest worden.

kind doet de was 21-06-2015 Product paar dagen in bezit

super stille machine, wast goed, droogt iets minder dan mijn vorige machine.
Erg stabiele machine tijdens het cenrtifugeren.

Wim 325 17-06-2015 Product paar dagen in bezit

lijkt ok maar wat kun je er van zeggen na een paar dagen, qua stilte een verademing vergeleken met onze oude machine.
De gebruiksaanwijzing zou wel wat helderder geschreven mogen worden.

kezeman 31-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Na ongeveer 1 jaar

Het centrifugeresultaat laat te wensen over. Alleen met het Allergieprogramma is het redelijk.
Waar die 7 kg vandaan komt weet ik niet, want mij lukt met moeite er 6 kg (droog!) wasgoed in te proppen.
Hopelijk gaat hij lang mee, want anders had ik liever meer betaald voor b.v. een Miele.

Waschman 01-05-2016 Product half jaar in bezit

prima wasresultaat, maar matig gebruiksvriendelijk

Na eerdere positieve review heb ik mijn mening bijgesteld:
1.Bij volle trommel (bijv. 2-persoonsdekbedovertrek) lekt bij het centrifugeren water onder uit de wasmachine.
2. Bij centrifugeren druppelt af en toe water via wasmiddellade naar buiten.
3. Op dsiplay getoonde wastijd is zeer indicatief. Tijdens de wasbeurt wordt de tijd steeds teruggezet of bevroren. Wasbeurt van 1:00hr duurt bijv. uiteindelijk ca. 1:20hr
4. Aan deur zit scherpe slothaak. Als deur openstaat kun je je daar lelijk aan bezeren.
5. Zelfs nadat machine volledig waterpas is gezet, blijft hij dansen. Zwaar gewicht op machine heeft dit uiteindelijk verholpen.

de wassieman 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine, makkelijk in gebruik en je hoort hem bijna niet. Deze wasmachine doet vooral wat ie moet doen: wassen!

Adriaan Delft 23-11-2015 Product maand in bezit

De Bosch wasmachine doet uitstekend werk. De was is schoon en het geluid dat de wasmachine produceert is minimaal. Wij zijn blij met onze keuze!

Liah 16-11-2015 Product paar dagen in bezit

Praktische wasmachine die heel 'stilletjes' zijn werk doet. 6 kilo wasgoed kan erin, de bediening door middel van een knop is erg gemakkelijk. Wat een goede aanschaf!

Paulien 15-11-2015 Product maand in bezit

Lekker schone was. We zouden graag nog meer keuze met korte programma's hebben. Eén tiptoets moet je even aan wennen, reageert niet heel vlot. Veel minder lawaai dan onze vorige. Prima apparaat tot nu toe, bevalt heel goed, bijna een maand oud.

JS 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie vormgeving, makkelijk te bedienen en bovenal stil in wassen en vrij stil met centrifugeren.Vooral dat laatste was voor ons een belangrijke eis.

I Ratering 24-10-2015 Product paar dagen in bezit

prima wasmachine,,niet te duur, korte programma's je hoort hem bijna niet draaien, milieubewust omdat alle programma's op een lage temperatuur gedraaid kunnen worden, fijne vormgeving trommel, grote opening voor het in en uithalen van het wasgoed

anoniem 22-10-2015 Product paar dagen in bezit

Gekozen voor deze machine vanwege het lage geluidsniveau. In de praktijk toch maar niet op hoogste toerental ivm geluidsoverlast voor buren. Maar ook bij laag toerental is de was toch goed droog. Wast prima.

Pam 10-09-2015 Product paar dagen in bezit

Een zeer stille machine die doet waar hij voor gekocht is. Pas een week in mijn bezit maar tot nu toe erg tevreden over het wasresultaat.

carmen 08-09-2015 Product maand in bezit

Een hele fijne wasmachine. Nu bijna 2 maanden in ons bezit. Wast goed schoon ook op een verkort programma en lage temperatuur. Ook heel stil in gebruik zelfs tijdens het centrifugeren.
Soms wel jammer dat je niet bij elk programma de temperatuur kan veranderen. Hij gaat van 60 naar 90 graden. Geen mogenlijkheid er tussen in. Super tevreden.

Fred 26-08-2015 Product paar dagen in bezit

Eerste ervaring is prima. Is zeer stil en geruisloos. En veel mogelijkheden. Prima produkt.
Zier er prima uit. Mooi model.

Hans 25-08-2015 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachines zijn prima apparaten die minstens 10 jaar lang bij elke dag wassen meegaan zonder enige problemen.

Leny 24-08-2015 Product paar dagen in bezit

Stille goed wassende machine. Eenvoudige bediening. Duurzaamheid is op dit moment natuurlijk nog niet te beoordelen. Hopelijk minimaal 15 jaar.