Bosch WAQ28463NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

kezeman 31-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Na ongeveer 1 jaar

Het centrifugeresultaat laat te wensen over. Alleen met het Allergieprogramma is het redelijk.
Waar die 7 kg vandaan komt weet ik niet, want mij lukt met moeite er 6 kg (droog!) wasgoed in te proppen.
Hopelijk gaat hij lang mee, want anders had ik liever meer betaald voor b.v. een Miele.

Waschman 01-05-2016 Product half jaar in bezit

prima wasresultaat, maar matig gebruiksvriendelijk

Na eerdere positieve review heb ik mijn mening bijgesteld:
1.Bij volle trommel (bijv. 2-persoonsdekbedovertrek) lekt bij het centrifugeren water onder uit de wasmachine.
2. Bij centrifugeren druppelt af en toe water via wasmiddellade naar buiten.
3. Op dsiplay getoonde wastijd is zeer indicatief. Tijdens de wasbeurt wordt de tijd steeds teruggezet of bevroren. Wasbeurt van 1:00hr duurt bijv. uiteindelijk ca. 1:20hr
4. Aan deur zit scherpe slothaak. Als deur openstaat kun je je daar lelijk aan bezeren.
5. Zelfs nadat machine volledig waterpas is gezet, blijft hij dansen. Zwaar gewicht op machine heeft dit uiteindelijk verholpen.

kezeman 09-02-2016 Product half jaar in bezit

Dikwijls komt de was er te nat uit. Daarom kwam er een servicemonteur van Bosch om de machine te testen. De testen waren OK en de monteur vertelt dat het probleem zit in de sensoren van de moderne machines. Op het moment dat het wasgoed (ten dele) op een prop zit, ontstaat er een onbalans waardoor de machine kiest voor een lage toerental, met het gevolg een nattere was. Je moet dan het wasgoed herverdelen en apart weer centrifugeren. Dan is het inderdaad droger maar het is wel lastig.

de wassieman 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine, makkelijk in gebruik en je hoort hem bijna niet. Deze wasmachine doet vooral wat ie moet doen: wassen!

Adriaan Delft 23-11-2015 Product maand in bezit

De Bosch wasmachine doet uitstekend werk. De was is schoon en het geluid dat de wasmachine produceert is minimaal. Wij zijn blij met onze keuze!

Liah 16-11-2015 Product paar dagen in bezit

Praktische wasmachine die heel 'stilletjes' zijn werk doet. 6 kilo wasgoed kan erin, de bediening door middel van een knop is erg gemakkelijk. Wat een goede aanschaf!

Paulien 15-11-2015 Product maand in bezit

Lekker schone was. We zouden graag nog meer keuze met korte programma's hebben. Eén tiptoets moet je even aan wennen, reageert niet heel vlot. Veel minder lawaai dan onze vorige. Prima apparaat tot nu toe, bevalt heel goed, bijna een maand oud.

Laura van der Voort 13-11-2015 Product paar weken in bezit

2,8
Alle programma's duren enorm lang. Bij deze machine zit een knop die de langere programma's halveert (Speed perfect) het nadeel hiervan is dat ook de belading gehalveerd moet worden en dat dat niet kan bij het 15 min programma, wat ik te lang vind voor mijn kwestbare kleding. Helaas hebben alle modellen (ook de duurdere en ook andere merken) alleen lange programma's in de voorprogrammering, dus is dit model dan nog de beste keuze wat betreft de speed perfect mogelijkheid en de prijs. Een tip is de centrifuge op een laag toerental te zetten bij kwetsbare kleding. Dan komt de was er niet droog uit, maar wel in betere staat.

JS 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie vormgeving, makkelijk te bedienen en bovenal stil in wassen en vrij stil met centrifugeren.Vooral dat laatste was voor ons een belangrijke eis.

I Ratering 24-10-2015 Product paar dagen in bezit

prima wasmachine,,niet te duur, korte programma's je hoort hem bijna niet draaien, milieubewust omdat alle programma's op een lage temperatuur gedraaid kunnen worden, fijne vormgeving trommel, grote opening voor het in en uithalen van het wasgoed

anoniem 22-10-2015 Product paar dagen in bezit

Gekozen voor deze machine vanwege het lage geluidsniveau. In de praktijk toch maar niet op hoogste toerental ivm geluidsoverlast voor buren. Maar ook bij laag toerental is de was toch goed droog. Wast prima.

Pam 10-09-2015 Product paar dagen in bezit

Een zeer stille machine die doet waar hij voor gekocht is. Pas een week in mijn bezit maar tot nu toe erg tevreden over het wasresultaat.

carmen 08-09-2015 Product maand in bezit

Een hele fijne wasmachine. Nu bijna 2 maanden in ons bezit. Wast goed schoon ook op een verkort programma en lage temperatuur. Ook heel stil in gebruik zelfs tijdens het centrifugeren.
Soms wel jammer dat je niet bij elk programma de temperatuur kan veranderen. Hij gaat van 60 naar 90 graden. Geen mogenlijkheid er tussen in. Super tevreden.

Fred 26-08-2015 Product paar dagen in bezit

Eerste ervaring is prima. Is zeer stil en geruisloos. En veel mogelijkheden. Prima produkt.
Zier er prima uit. Mooi model.

Hans 25-08-2015 Product paar dagen in bezit

Bosch wasmachines zijn prima apparaten die minstens 10 jaar lang bij elke dag wassen meegaan zonder enige problemen.

Leny 24-08-2015 Product paar dagen in bezit

Stille goed wassende machine. Eenvoudige bediening. Duurzaamheid is op dit moment natuurlijk nog niet te beoordelen. Hopelijk minimaal 15 jaar.

Art 09-08-2015 Product paar weken in bezit

Net een paar weken in bezit dus duurzaamheid nog niet te beoordelen.
Tot zover erg tevreden. super stil.

Jacqueline 01-08-2015 Product paar dagen in bezit

Wast goed schoon, zelfs met Speed Perfect programma, zeer stil!!
Geen overbodige programma´s, enige nadeel dat eco-programma lang duurt, uiteindelijk hoop ik dit in energie rekening terug te zien.

Frank 28-07-2015 Product paar dagen in bezit

De machine is super stil en voldoet aan alle verwachtingen. Mooie vormgeving, makkelijke bediening, voldoende mogelijkheden, 10 jaar garantie op koolstofloze motor.

helene 19-07-2015 Product paar dagen in bezit

Hiervoor ook een bosch gehad was ook goed maar deze nieuwe is veel zuiniger en geruisloze 7 kg is ook een voordeel. De vele programma's die erop zitten zijn heel fijn. Misschien 1 maar de vorige had een betere waterbeveiliging n.l ook 1 op de kraan zelf.