Bosch WAE28468NL - Reviews

7 kg
A+++
Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Karin 13-03-2016 Product kwartaal in bezit

Karin beers

Ik ben zeer tevreden over deze wasmachine, ik heb altijd Bosch, voor deze prijs is hij zeker de moeite waard. Mijn vorige wasmachine ook een Bosch heeft 14 jaar al mijn wassen gewassen en zonder ook maar een probleem. Nu hoppen dat deze machine ook zolang mee gaat

Bart 29-11-2015 Product maand in bezit

We hebben deze wasmachine nu een maand, dus het wordt wel tijd voor een review.

Dit is onze tweede wasmachine, dus heel veel vergelijkingsmateriaal hebben we niet. We kwamen van een 7 jaar oude AEG, die bij zwaardere belading een raar geluid begon te maken. We hadden hem nog niet zo lang geleden al eens laten repareren dus we vonden het niet waard om dat nogmaals te doen. Omdat we niet tevreden waren over de levensduur van 7 jaar oriënteerden we ons eerst op een Miele, ‘onder druk’ van onze ouders. Maar gezien de hoge prijzen voor de Mieles enerzijds en anderzijds de mooie aanbieding die voor deze machine van Bosch voorbij kwam (met in het achterhoofd de goede reputatie van Bosch) was de keuze snel gemaakt.

Online besteld en laten bezorgen dus het zware tilwerk werd voor me gedaan. Na een eerste spoelbeurt kon het wassen beginnen.
We hebben ons eerst maar eens verdiept in de mogelijkheden en programma’s. Voor ons is dit prima, net wat uitgebreider als onze vorige wasmachine. De standaard programma’s met enkele extra’s. Het belangrijkste voor ons is dat het schoon wordt.
De tiptoetsen zijn wel even wennen, maar dat is geen probleem. Bij het begin van de eerste was viel gelijk op dat deze Bosch toch wel behoorlijk wat stiller is. Bij het wassen maar zeker ook bij het centrifugeren. Dit laatste lijkt ook allemaal wat soepeler en subtieler te verlopen. Uiteindelijk kan deze op een hoger toerental centrifugeren dus de was komt er droger uit. Scheelt weer tijd en energie voor de wasdroger.
Daarnaast ruikt de was ook frisser. We wassen tegenwoordig met poeder in plaats van gel om dit zo te houden. Het schijnt dat de gels niet goed oplossen (zeker bij lage temperaturen) was vieze geurtjes kan geven. Bij deze machine ruikt het hoe dan ook goed, plusje erbij.

Enig minpunt(je) wat ik tot nu toe kan noemen is de toch wat kleinere vulopening. Dat zorgt er toch voor dat de was minder makkelijk in en uit de machine te halen is. Niet heel erg, maar toch.
Verder kan ik natuurlijk nog niks zeggen over de duurzaamheid. Ondanks de goede naam van Bosch hebben we toch maar het aanvullende garantiepakket besteld. Nu hoeven we ons in ieder geval de komende 8 jaar geen zorgen te maken over (veel) onderhoudskosten.

Resumé: Vooralsnog veel wasmachine voor weinig geld die zijn werk stil en goed doet.

JoeyVerhoeven 23-10-2016

Hele goede prijs/kwaliteit-verhouding

Vele functies, terwijl het een relatief goedkope Bosch wasmachine is en tot dusver zonder problemen.

Robert 17-08-2016

Stiller en schoner

Wat een geweldig apparaat, ik hoor hem niet draaien en centrifugeren. Na een debacle met een aeg lavamat die na drie jaar kapot was. Een verademing. Snel waar nodig en extra schoon als het moet. Een echte aanrader

Mario 25-05-2016

Grote inhoud

Deze wasmachine nu 'n paar weken in gebruik. Opzich bevalt de wasmachine heel goed, wast mooi schoon, centrifugeert lekker droog en de bedieningsgemak is oké, maar vooral 7kg is perfect. Helaas is het wel jammer dat er steeds voortijding water in het wasverzachterbakje komt, dus is er een risico dat de wasverzachter er eerder inspoelt. Helaas kan de bovenplaat soms ook meetrillen (zit wat lossig) , als de was in onbelans is met centrifugeren.. Ik kan 'm zelf niet vastschroeven omdat er speciale gereedschap voor nodig is. Maar al met al ben ik er tevreden mee!

Lilyh 03-05-2016

Prima aanschaf

Na 2 wassen kan ik nog niet over ervaring spreken, maar vergeleken met mijn oude wasmachine is dit een wereld van verschil! Praktisch geruisloos. Het programma duurt wel langer dan ik gewend was maar dat is te verklaren door het milieu-aspect. Heel blij mee.

Prudent 28-04-2016

Beoordeling van de wasmachine

De foto van deze wasmachine komt niet overeen met het type wat er nu staat? Maar de gebruiksaanwijzing is niet heel duidelijk, niet voor een 82jarige, maar ook niet voor mijzelf. Resultaat, heeft de machine nu wel of niet goed gewassen? Het lijkt alsof hij niet de juiste was heeft gedraaid. Valt daarom een beetje tegen.

Peter 55 16-04-2016

Buitengewoon stil

Onze wasmachine staat in een bergruimte naast de keuken en niet ver van de woonkamer. Heel belangrijk dus dat de machine stil is. Ben nogal onder de indruk van de deze electronisch aangestuurde Bosch. In de woonkamer merk je niet eens dat hij draait. Mooi overzichtelijk display. De was komt er keurig uit. A+++ bovendien. Klinkt misschien raar maar we zijn best blij dat de oude machine, na lange trouwe dienst overigens, vervangen moest worden.

Karin 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Is een pracht machine, alles wat je nodig hebt zit erop. Is stil. Ik gruis al 20 Bosch en zou niet anders willen Is een goede Keuze geweest. Ook de bezorging en installatie was goed. En dat voor die prijs

van Roozendaal 22-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine voor zover ik dat nu kan beoordelen. Hij is groot, alleen de tijdsduur voor het wassen van 7 kg was is lang. Je kunt hem wel instellen op korter wassen maar dan kun je er geen 7 kg in doen.

pedie 07-11-2015

makkelijk in gebruik

Tiptoets bediening. Makkelijk in gebruik. Kort programma mogelijk. Aantal centrifugetoeren in te voeren. Sluiting voelt wat simpel aan.

MartinS 07-11-2015

Erg goed en makkelijk apparaat!

Elke was komt er weer als nieuw uit en ruikt heerlijk fris. Het apparaat is erg stil en gemakkelijk te bedienen! Een aanrader!

hoeven61 12-10-2015

wast prima, alleen de tijd met de klok klopt niet

hij wast goed schoon, maar de tijd wat de klok aangeeft klopt niet. de wasmachine doet er langer over als de klok aangeeft.

zomer 13-09-2015

top machine

Deze machine hebben we nu 5 dagen. Hij is makkelijk in de bediening en wast goed schoon. Het is ook fijn dat je de machine nauwelijks hoort. Ik ben er zeer tevreden over.

LordTank 18-08-2015

Wasmachine

Nadat onze vorige Bosch wasmachine na 20 jaar de geest had gegeven, hebben we besloten een nieuwe energiezuinige Bosch te kopen. Fijne wasmachine met veel opties omtrent het wasprogramma. De instelbaarheid van het signaalvolume (als de was klaar is) is ook een fijne optie om te hebben!

Jacqueline Roseboom 03-06-2015

Schoner en stiller

Wij hadden een miele, heel tevreden over. maar na 29 jaar trouwe dienst begon hij toch wat mindere prestatie's te leveren.
De nieuwe machine is veel stiller en de was is ook schoner

rug50 22-05-2015

pracht machine

Wij genieten al vele wasbeurten van dit geweldige apparaat. Ook heeft dit apparaat heel goede prestaties en is nog zeer zuinig ook. Bij onze vorige Samsung wasmachine kregen wij niet altijd de was goed schoon, maar bij deze Bosch is er altijd zeer goed resustultaat. wij zijn zeer tevreden over dit product.

aly558 15-03-2015

Stille, zuinige machine

Al direct bij de ingebruikname viel de machine op door zijn intuïtieve bedieningspaneel.
Maar ook het gewassen textiel is erg schoon, goed droog en aangenaam van geur.
Prima machine.