Miele W627 WPM - Reviews

Energieverbruik per cyclus
,93 kWh

Drs. Wasman 07-01-2013 Product half jaar in bezit

7,6
Pluspunten:

- Wast erg schoon
- Compacte formaat
- Zuinig

Minpunten:

- Beschadigd wasgoed!!
(nieuw wasgoed gaat rafelen aan de randen, stiksels laten los en de labels met wasinstructie zijn na 2 a 3 keer wassen compleet weggevaagd)Bovenstaande was merkbaar bij al het wasgoed waaronder nieuwe lakens van €220,- per set, nieuwe jeans van €189,- en een nieuw overhemd van €100,-. Maw aan de kwaliteit van de kleding ligt het niet. De machine wast in mijn optiek te "agressief". Het wol en zijde handwas programma lijkt wel kledingvriendelijk te zijn.

- Wasgoed slijt erg snel, waarschijnlijk hangt het goede/ schone wasresultaat hiermee samen.

vrieshoek 21-10-2009 Product jaar of meer in bezit

ik ben niet tevreden over de miele w 627 bovenlader, ik heb hem eind 2008 gekocht na 20 jaar wassen met hetzelfde type bovenlader van miele tot zeer grote tevredenheid.
echter deze nieuwe bevalt me niet. de was is behoorlijk kreukelig, het komt er in een grote prop was uit terwijl in de oude miele alles mooi losgeslagen in de trommel lag, na een korte periode kreukvrij draaien,ik had voor de helft van de prijs een ander merk kunnen kopen met een beter resultaat

Eef01 05-10-2009 Product kwartaal in bezit

Aangeschaft 01-07-2009

Wasmachine staat in een inbouwkast op een appartement. Wordt gebruikt voor een 1 persoonshuishouden.

Voordelen:
- Geluidsarm,`snachts wassen en op hoge toeren. centrifugeren is geen probleem
- Veel programma mogelijkheden. Erg goed in delicate goederen wassen.
- Trommel is ontworpen om wasgoed zo min mogelijk te beschadigen.
- 5 kilo belading mogelijk, de meeste voorladers kunnen v.a. 5,5 kilo worden beladen. Voor een smalle bovenlader vond ik dit ruim voldoende.
- Wasgoed wordt zeer goed schoon.
- Toerental van de centrifuge is goed in te stellen. Op 1300 toeren wordt het wasgoed zeer droog o.a. goed om daarna in de droger te doen. Kreukels vallen mee.
- Mooi strak design met goede afwerking.
- Neemt weinig ruimte in en bukken is overbodig. Daardoor handig laden en ontladen.

Nadelen:
- De software;is onregelmatig in snelheid. Soms duurt het erg lang voordat de programma mogelijkheden zichtbaar worden nadat je op de startknop hebt gedrukt.
- De bovenklep;ondanks mooi design is de klep en het gebruik ervan niet handig.Je hebt boven de klep na plaatsing veel ruimte nodig aangezien deze opengeklapt hoog is.
- Als de klep open staat kan je niet meer zien of de wasmachine nog aan is. (Regelmatig kom ik er na dagen achter dat de machine nog aanstaat omdat ik de klep open laat staan om de binnentrommel te laten drogen ivm schimmelvorming.)
- De binnenklep;vliegt inderdaad (zie ander review) meteen open nadat je de bovenklep hebt geopend. Groter nadeel is echter dat hij niet goed sluit en het sluitingsmechanisme niet robuust overkomt. De wasmachine geeft zelf aan dat de binnenklep niet dicht is bij starten, dit komt vaak voor ook als je het idee hebt dat deze wel goed dicht zit.
- Aangezien een bovenlader minder stabiel is dan een voorlader (is smaller en hoger) duurde het even voordat de machine goed waterpas stond en niet meer rammelde tijdens het centrifugeren. Een goede vlakke ondergrond is voor deze machine noodzakelijk.

Conclusie:
Ik ben erg blij met mijn W 627 maar erger me iedere keer aan de slecht sluitende binnenklep en soms aan de langzaam opstartende software.

miele gebruiker 10-11-2008 Product half jaar in bezit

Gemakkeijk in de bediening.
Zeer duidelijk afleesbare verlichte display.
Wast goed en droogt goed met 1300 toeren.
Zeer stil in gebruik door goede isolatie.
Een nadeel van de machine is de openingsklep van de trommel die gaat snel open door de krachtige veer.
De wasmachine met de 3 letters heeft dat niet, wat prettiger is lijkt wel hydraulisch.
Wat ik ook jammer vindt is dat de wasmachine niet verrijdbaar is maar als je handig bent is daar wel een oplossing voor.
Verder neemt de wasmachine weinig ruimte in en hoef je niet te bukken om je wasgoed in de trommel te doen.
Kortom een volwaardige machine om aan te raden.