Bosch WAQ28446NL - Reviews

8 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
76 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 561 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

corenjanny 21-02-2016 Product paar weken in bezit

Is stil; wast schoon; maar.........wat valt het centrifugeren tegen. Was kwam droger uit mijn oude 1200 toeren wasmachine met kapot lager.
Wat ik ook mis, is het alleen kunnen centrifugeren. Ja, spoelen en centrifugeren of op een laag toerental, maar niet op 1400 toeren. Heb er geen erg in gehad bij de aanschaf. Al met al niet erg gelukkig; ik hoop dat het beter wordt.

irmschen 02-04-2016

als je goed bij draaiknop onderaan kijkt dan kan je het op centrifugeren zetten,druk extra spoelknop uit(aan linkerkant)en stel in het midden het toerental in(paar x indrukken),en ziedaar,je kan gewoon alleen centrifugeren op 1400 toeren(vandaag gedaan,en machine vanmiddag bezorgd)maar idd is mijn 1e indruk dat mijn oude zanussi met 1200 toeren beter centrifugeerde als deze machine(al moet ik nog veel uitvinden,dus kan ik er nog weinig van zeggen)mijn review komt dus nog ;-)))

corenjanny 18-04-2016

Dank je wel voor de tip.

corenjanny 18-04-2016

Inmiddels een monteur bij geweest vwb het centrifugeren; hoop dat het nu beter gaat; ik kom er later nog wel even op terug.

corenjanny 28-06-2016

We zijn inmiddels weer ruim 2 maanden verder. Helaas blijf ik bij mijn mening dat de wasmachine waarschijnlijk geschikt is voor grote gezinnen maar zeker niet voor één- of tweepersoons huishoudens. Zelfs bij een volle lading centrifugeert deze machine slechter dan mijn oude 1200 toeren machine. Al met al heb ik enorm veel spijt dat ik deze machine gekocht heb, maar ik zal het er voorlopig mee moeten doen.

Co 31-01-2016 Product maand in bezit

Geweldige machine, doet snel de teleurstelling van het uitvallen van onze vorige machine vergeten.

Ga maar na: is sneller, heeft meer inhoud, is zachter en veel zuiniger. Daarnaast is het ook een mooi apparaat om te zien. Naast z'n zusje - de oogstrelende wasdroogster WTY87700NL is de wasmachine helemaal op z'n plaats. Een prachtig stel dat helemaal is opgewassen tegen de stevige taken die ze voor hun kiezen krijgen.

Wie is de beste van het stel? De droogster: zij schakelt automatisch uit nadat ze klaar is en is iets sneller klaar dan de wasmachine. Na verschillende merken te hebben gehad komen we tot de conclusie Bosch voor de was!

Roy de Jonge 01-12-2015 Product maand in bezit

Een goede zuinige wasmachine. Wast de was goed schoon. Met name het instellen wanneer de was klaar moet zijn is voor ons een verademing. Verder is de machine erg stil. Over de duurzaamheid kan ik na 1 maand nog niks zeggen.

Youssef 26-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine. Het ziet er mooi uit. Ik sta versteld van de stilte bij het draaien van de machine. Volop mogelijkheden en gebruiksvriendelijk. Tot op heden alleen maar pluspunten.

corenjanny 21-09-2016

WAT MIJ BETREFT: GEWOON EEN MISKOOP!

We zijn nu een half jaar verder en nog steeds enorme spijt van de aanschaf van deze machine. Centrifugeren van grotere stukken (hoeslakens, dekbedovertrekken) is één groot drama!
En nee, ik zou dit product zeker NIET aanbevelen.
Frieda 26-11-2016

Heb deze machine ruim een jaar. Ook ik ben niet tevreden over het centrifugeren van grote stukken. Een en al drama, hij vertikt het dan gewoon. Inderdaad niet aan te bevelen....Heb spijt van de aankoop.

JVS 07-02-2016 Product kwartaal in bezit

Het is een wasmachine met een grote inhoud. Deuropening is mooi ruim. Ik vind niet dat het lawaai maakt. Het is maar wat je onder lawaai verstaat. De was wordt mooi schoon en het is qua bediening nogal makkelijk. Je kan zelf de pieptoon uitschakelen als de was klaar is. Anders blijft het piepen én dat is verschrikkelijk. De stappen om dit te realiseren zijn zeer eenvoudig en dat kun je nalezen in de geleverde folders.

Sophia 26-11-2015 Product paar dagen in bezit

Blij met de aanschaf van deze machine, voldoet aan onze verwachting. Heb deze machine op aanraden van een familielid aangeschaft.

Marcel 15-11-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, grote inhoud, wast goed, is erg stil ( zelfs bij centrifugeren op 1400 toeren), droogresultaat na centrifugeren is goed en is nog zuinig ook. Prima prijs-kwaliteitverhouding.

Roger 21-10-2015 Product paar dagen in bezit

In alle opzichten een goeie gebruiksvriendelijke machine met een zeer goed wasresultaat, top product!!

Jackrussel 22-08-2015 Product kwartaal in bezit

Het is raar maar waar😄ik zweerde altijd bij Bauknegt maar mijn laatste wasautomaat ging niet langer als 4 jaar mee en kreeg schudden niet onder controle! Maar deze Bosch was automaat is geweldig! Hij wast schoner, weet je natuurlijk niet als je bij je merk blijft hangen, de was komt er droger uit en de programma's zijn super! Ik heb nooit echt vuile was, alleen kleding wat gedragen is dus de mogelijkheid voor ,n "speed" was is geweldig! Je programma gaat dan b.v 2 uur wassen naar iets langer dan ,n uur! Wel werkkleding van m,n man, hup zelfs op katoen en speed was helemaal schoon!
En weinig verbruik van energie, dat kan ik zien doordat we "Toon" hebben! Keek er nooit naar maar nu weet je het gewoon!
Ik ben superblij met mijn Bosch wasautomaat!!

Hans en Helma 21-08-2015 Product kwartaal in bezit

Na 4 maanden nog steeds heel tevreden! Wat een luxe zo'n vrijwel stil apparaat tijdens het koken in de keuken. T.o.v. de vorige wasmachine zijn vooral de grote vulopening en de inhoud van de trommel een verbetering. Het aantal wasbeurten per week is met zeker 50% terug gebracht (terug te vinden in het verbruik). Ook het gebruik kunnen maken van het nachttarief is een voordeel. Oplettendheid is wel geboden bij de belading (tot nu toe 1 keer voorgekomen dat de machine daardoor niet heeft gecentrifugeerd tijdens het wassen van kussens en beddengoed).

irmschen 25-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

bosch wasmachine 28446

zie net dat ik nog geen review had geschreven!
Na bijna een jaar gebruik vind ik dat het gebruik simpel is,de machine zelf weinig geluid maakt(heb geen pieptoon aan dat was klaar is)en dat was er schoon uitkomt.
Helaas vind ook ik nog steeds dat het centrifugeren niet geweldig is!!!
Bij weinig was centrifugeert de machine denk ik niet of op lager toerental(?) ivm instabiel,dan doe ik er een handdoek of iets dergelijks bij als programma klaar is, en zet knop op centrifugeren waardoor het dan wel gebeurt.
Lukt het ook niet,of is het nog erg nat(vind ik)bij volle machine,dan haal ik een gedeelte eruit en centrifugeer dan in 2x(wat eigenlijk niet zou moeten hoeven,maar komt bij mij weinig voor)
Voor mijn gevoel heb ik de was tóch liever droger uit de machine,want bij mijn oude zanussi kwam het er veel droger uit!
Ik ben tevreden maar qua centrifugeren had het beter gekund en had ik beter verwacht,want ook centrifugeren vind ik erg belangrijk aan een wasmachine!
Over duurzaamheid valt natuurlijk nog weinig te zeggen na 1 jaar

Pluspunten

• weinig geluid
  • makkelijk display

Minpunten

• centrifugeren

Erkens 18-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zowel service als kwaliteit kunnen beter

Ik heb 3 Bosch machines (zijn hetzelfde als Siemens). Zowel Siemens als Bosch producten zouden bekend staan om een goede kwaliteit producten. Niets is minder waar. Regelmatig hebben de machines storingen. Bij reparatie vliegen de smoesjes je om de oren waarom dit niet onder de garantie valt. Eigenlijk valt niks onder de garantie.

• Menu
  • Resultaat was

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • Slechte servicedienst
  • Kwaliteit is bedenkelijk

pietfrieda 26-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Niet blij met deze machine...

Heb voor deze machine gekozen, omdat mijn vorige ook een Bosch was en 8 jaar probleemloos heeft gewassen. Daarna was het ook in een keer gebeurd trouwens....
En deze is koolborstelloos. Nog nooit zo`n drama meegemaakt met centrifugeren. Met dekbedovertrek erin vertikt hij het soms om te centrifugeren, waarschijnlijk door de onbalans. Moeilijk om een dekbedovertrek drijfnat in huis op te hangen. Spijt van dit apparaat. Had me er beter in moeten verdiepen. Ik las dat ik niet de enige ben met dit stomme probleem.

mavdtoorn 28-09-2016

Redelijk

Een eco-wasprogramma duurt erg lang. Als ik mijn wasmachine met witgoed vul duurt het bijna 4 uur voordat het klaar is.
Als ik dan mijn was buiten wil laten drogen is dat aan de late kant.
(B.v beddegoed smorgens van bed halen halen, eind van de middag niet droog. Om daarna de wasdroger te gebruiken daarvoor koop ik geen eco wasmachine)

Dasha 07-09-2016 Product paar maanden in bezit

Wast volgens mij te warm, al mijn was is gekrompen

Leuk hoor een was machine die 7 kilo aankan, maar dat kan dus alleen op een volledig lang prgramma. Wil je een kort wasprogramma draaien , dan mag er max 4 kilo was in anders centrifugeert ie niet. Verder was ik nu alles maar op 20 graden omdat op 30 graden alles er een maat kleiner uitkomt. En nee, het gaat niet eens om nieuwe kledingstukken, maar om kleding die al tig keer gewassen was. Al met al niet echt tevreden met deze machine. Enige voordeel is dat hij stil is. Echter weer niet als ie klaar is, dan blijft ie tijden door gaan met piepen en hij schakelt niet vanzelf uit.
Verder reageren de tiptoetsen niet altijd.

Ik vind het dus een miskoop. Ik ga weer op zoek naar een Bauknecht. Vorige ging 13 jaar mee.

• Vulopening

Minpunten

• Kort programma max 4 kilo
  • wast te warm
  • was krimpt bij 30 graden
  • tiptoetsen

corenjanny 21-09-2016

Pffff, daar ben je mooi lekker mee dan. Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar het centrifugeren van bijv. hoeslakens en dekbedhoezen blijft één groot drama. Ik zou graag de tijd terugdraaien; dan zou ik zeker NIET voor deze machine gekozen hebben. Sterkte ermee.

Tuba 29-08-2016

Mooie wasmachine!!

Hij werkt erg stil, je hoort hem niet veel lawaai maken.
Verder mooie waskwaliteit, geen vlekken te zien.
Wasgoed net zo goed als droog! Nagenoeg kreukvrij!
Verkorte wasprogramma werkt perfect, evenals ecosilence-mogelijkheid.
Al met al topapparaat, echt een aanrader!

spranky 13-08-2016

goede wasmachine maar....

Goede wasmachine, maar de deur draait voor mij de verkeerde kant op en dat is lastig. Blijkbaar kan een rechtsdraaiende deur niet geleverd worden. Jammer. Anders zou de beoordeling Uitstekend zijn geworden.

Adelia 03-08-2016

Praktisch en effectief

Fijn dat keuze is voor kortere programma's. Jammer dat er geen optie is om met 1/2 vol wasmachine voordelig te kunnen wassen.

Mirjam 23-06-2016

Fijne wasmachine

Ik heb hem nu 2 weken in m'n bezit dus veel kan ik er niet over zeggen. Tot nu toe een fijne wasmachine. Maakt weinig lawaai bij centrifugeren. Groot aantal wasprogramma's. En een grote trommel.