Siemens WM16S445NL - Reviews

A+++
Geluidsniveau centrifugeren
75 dB

Connos67 06-12-2014 Product half jaar in bezit

Fijne stille machine. Voelt degelijk aan. Veel keuze in programmas en erg makkelijk zo'n grote vulopening. Dekbed wassen nu een fluitje van een cent. We kregen er ook nog een Persil waspakket bij voor een jaar wassen bij. Ook erg zuinig.

LeoVeld 08-07-2014 Product paar weken in bezit

Na de vorige Siemens weer gekozen voor Siemens, mooi duidelijk apparaat, eenvoudig in bediening en vooral STIL ! De was komt er al vrij droog uit. Hopelijk gaat deze net zo lang mee als de vorige (19 jaar)

van ree 29-06-2014 Product paar weken in bezit

Wasmachine nog niet zo heel lang in gebruik. Was vroeger een echte Miele fan maar heb dit keer o.b.v testresultaten besloten om deze wasmachine aan te schaffen en heb hier zeker geen spijt van !! HIj is erg makkelijk te bedienen met de draaiknop. Dat je het wasprogramma ook versneld kunt laten draaien vind ik echt een heel groot voordeel. Als je ontdekt dat je favoriete shirt niet gewassen ligt in je kast, dan kun je de miniwas doen van 15 min, superhandig!! Wassen doet de machine gewoon goed en ik hoop dan ook dat ik er nog heel veel jaar plezier aan mag beleven, voor mij geen andere wasmachine meer.

Dennis Verspuij 23-06-2014 Product paar weken in bezit

Erg stil en de was nu zelfs schoon op 30 graden, zoals vele wasmiddelen voorschrijven maar wij niet eerder konden bevestigen met ons vorige oudje. De eco mode duurt wel wat lang in tijd maar dankzij de timer is ook dat goed in te plannen. Erg tevreden mee dus. Nu hopen dat de machine inderdaad heel lang mee gaat...

patries8 22-06-2014 Product paar dagen in bezit

het enige nadeel is dat je na het bijvullen de knop weer op een programma moet zetten om zodoende de klep weer open te krijgen. Verder is het een top ding!

naam1992 jacie 19-06-2014 Product paar dagen in bezit

wij gebruiken hem pas net een paar dagen en hebben zijn er nu al super blij mee en het was resultaat vinden wij ook super zelf als je de korte modus doe.

Willie de Graaf 13-06-2014 Product paar dagen in bezit

De Siemens wasmachine is sinds 13 dagen in mijn bezit, normal is een wasmachine een werk apparaat voor mij, maar deze is gelijk al mijn favoriet.
de inhoud van mijn gehele kledingkast (zomerkleding, rook muf en naar na een winterperiode, en niets meer gedragen voor een aantal maanden, moest dus al mijn kleding wassen, zag er als een berg tegenop, MAAR op mijn nieuwe machine zit een 15 min. knop!! Mijn hele kast was in 4 wasbeurten klaar en dat duurde dus 1 UUR.
En alles ruikt weer zomerfris. Bovcendien vind ik de knop van de wasbeurt te halveren (bijv. 1 uur was ipv 2.25 uur ook geweldig, zeker als je alleen de lichaamsgeurtjes wil wegwerken.
Vormgeving is prima, maar boeit me niet echt, vandaar de iets mindere score, maar er is ook niets mis mee.
Duurzaamheid weet ik nog niet aangezien is nog maar 6 wasbeurten erop heb zitten.
Het gebruik is super makkelijk en de keuzes ook. Spreek allemaal vanzelf, erg klant/gebruiksvriendelijk

Nicole Vossaert 11-06-2014 Product paar dagen in bezit

Grote vulopening, bijna geluidloos, perfect schone was.
Apparaat is geschikt voor 9 kg. wasgoed. Gordijnen, bedsprei en dekbed vormt geen probleem.

Jos 61 11-06-2014 Product paar weken in bezit

Wasresultaat zij goed, genoeg mogelijkheden,makkelijk te bedienen.
Een motor zonder koolborstels, daardoor veel minder geluid en nog tien jaar garantie.
Mooie wasmachine voor het geld.

Barbo2012 11-06-2014 Product paar weken in bezit

9,6
Na bijna 17 jaar profijt van mijn oude Siemens wasmachine en droogtrommel gehad te hebben, is mijn droger er mee opgehouden. Ik heb, zonder twijfel, besloten mijn droogtrommel EN mijn wasmachine (had het nog niet opgegeven)direct te vervangen door nieuwe Siemens apparatuur.

Ik hoop dat ik weer zo lang plezier heb van mijn nieuwe apparaten, die nu veel geluidlozer én zuiniger zijn.
Ik kan deze apparatuur bij iedereen aanbevelen. Niet alleen de allerduurste zijn de beste!!

Door het duidelijke display is het veel gemakkelijker de temperatuur, het centrifuge toerental en bijv. de 'antikreuk' in te stellen. De machine maakt veel minder lawaai en gebruikt, door het uitgebreide keuze menu, ook minder stroom. Al met al: een goede keuze!

patrickm 10-06-2014 Product maand in bezit

Prachtig en stil apparaat. De vorige Siemens heeft het ook geweldig gedaan dus de keuze voor deze lag voor de hand

Raymond B 05-06-2014 Product paar weken in bezit

Wasmachine is echt top! Alles voelt degelijk aan is simpel te bedienen maar ondanks dat heb je toch lekker veel opties in je wasprogrammas/tijdsduur/zuinig met enrgie en water.
Wat ideaal is aan deze wasmachine zijn de functies speed perfect en eco perfect.
Heb je een keer minder tijd kies je "speed perfect", net zo schoon maar dan sneller (verbruikt iets meer energie)
Heb je de tijd of zet je de timer s'avonds dat ie s'ochtends klaar is, zet je hem op "eco perfect" duurt langer maar extra zuinig met energie.

Kwaliteit van de onderdelen kan ik nog niet veel over zeggen (heb hem pas 2 weken)maar je krijgt 10 jaar motor garantie na registreren. En al mijn keuken apparatuur is van siemens, werkt al 6 jaar lang perfect. 1x schanieren van de koelkast moeten vervangen. Was buiten de garantie maar omdat siemens het probleem erkende gratis opgestuurd. Dat is toch klasse service zoals je het wilt hebben!!!

DreA13 30-05-2014 Product maand in bezit

9,4
Wat een ongelofelijk verschil met mijn andere wasmachine. De was wordt echt heel goed schoon. En komt er nagenoeg droog weer uit. Scheelt enorm in de drogerkosten!

Henry 37 27-05-2014 Product kwartaal in bezit

De wasmachine wast goed schoon, heeft voldoende mogelijkheden en is gemakkelijk in het gebruik. Kortom een wasmachine die ik van harte aan een ieder kan aanbevelen. Ook de prijs was gunstig en ook dat vind ik belangrijk.

P.S. We hebben de wasmachine 4 maanden, deze mogelijkheid komt in bovenstaand lijstje niet voor.

NvdWW 27-05-2014 Product maand in bezit

Fijne wasmachine met uitstekend wasresultaat, ruim voldoende mogelijkheden, zoals kreukherstellend en kort en wol-/handwasprogramma.
Zeer eenvoudig te bedienen d.m.v. draaiknop en tiptoetsen.
Groot pluspunt is het stille geluidsniveau en de ruime trommel (tot 9kg)

rwspier 19-05-2014 Product paar dagen in bezit

Een prima Europees Duits kwaliteitsproduct en zo moet het eigenlijk altijd zijn! Dus voor mijn toekomstige apparaten aanschafkeuze is de Europese Siemens keuze.

tevreden gebruiker nr2 19-05-2014 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine, grote trommel (9kg) en goed toegankelijk. Bedieningsgemak en uitstekende wasresultaten. Kortom kwaliteit, functionaliteit en gebruiksgemak die je van Siemens mag verwachten.

jeroenlub 14-05-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Zeer stille wasmachine, voor ons de juiste keus aangezien wij veel wassen en makkelijk te bedienen.
We hebben de wasmachine nog niet zo lang maar het voordeel is ook dat er geen koolborstels in de motor zit waardoor de wasmachine nog langer mee gaat en je hebt 10 jaar motor garantie.

JoopWijs1963 12-05-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Afgelopen zaterdag begaf onze oude wasmachine het en daarop heb ik gezocht naar een goede vervanger. Als snel viel mijn oog op Siemens en de gekozen wasmachine voldeed aan al mijn eisen, ook de recenties op kieskeurig gaven aan dat dit een goede keuze was . De wasmachine is vandaag geleverd en ik heb al een paar wassen gedraaid. Wat een genot, maakt bijna geen geluid en een zeer goed wasresultaat. Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen maar dat is eigenlijk niet nodig, zo gemakkelijk is deze machine te bedienen. Centrifugeren met 1600 toeren zorgt dat je wasgoed sneller droog is of minder lang in de droger moet en dat scheelt weer energie, daarbij opgeteld dat deze machine zelf ook nog eens super zuinig is en tel uit je winst. Beslist een aanrader!!!

steenbergen258 12-05-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi en gebruiksvriendelijk apparaat dat aan onze verwachtingen voldoet (een mooi stukje techniek).
We hebben veel apparaten van Siemens (is ons favoriete merk) omdat er altijd weinig problemen mee zijn en omdat de apparaten een goede prijs/kwaliteit verhouding bezitten.