Siemens WMN16S4471 - Reviews

72 dB (centrifugeren)

8,9

John1234567 31-03-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Prachtige machine, prima en vakkundig afgeleverd door BCC. Veel mogelijkheden en lekker geruisloos. Vervangt een Siemens 145XL.

Familie Jones 10-01-2015 Product maand in bezit

9,4
Zeker tevreden. Ik vindt het piep wanneer hij klaar is best wel hard; ik wens dat ik per wasbeurt kon kiezen het signal aan te zetten. Ik vind de centrifuge niet sterk genoeg.

Nienkje H 28-10-2014 Product kwartaal in bezit

3,8
Doordat dit een super zuinig A+++ apparaat is, wast deze heel zuinig. Daardoor blijft de was heel lang in een lauwe trommel als je het op 30 of 40 graden wast. De was krijgt in no time last van een zurige geur. (Vetluis geheten volgens Sylvia Witteman). Je moet dus 1) je was er direct uithalen en in de droger doen, een uurtje laten liggen maakt de zure geur nog erger, 2) je moet de wasmachine elke week op 90 graden laten draaien om dit een beetje binnen de perken te houden. 3) je moet je was, als die al een beetje zurig ruikt, nogmaals wassen op 60 of 90, met azijn en als het dan nog meurt, weer op 60 of 90 met soda. Ik ben nu veel, echt veel meer tijd en inspanning kwijt met de was, soms moeten wasjes (die al 2 tot 2,5 uur duren) nogmaals doen op heet en ik moet de wasmachine eens per week op 90 graden laten wassen. Ik geloof niet dat dit het milieu nou echt goed doet.

yohan_nl 07-12-2014

Echt onzin. Gebruik dit apparaat al een jaar en hier nog nooit last vab gehad. Je moet je was altijd direct uit de machine halen, dat geldt voor ieder merk en voor elke temperatuur. Misschien gebruik je teveel wasmiddel. Als dat zich ophoopt krijg je schimmel in de machine. Overdosering gebeurt al snel bij vloeibaar wasmiddel.

DaniellaCR 23-07-2014 Product maand in bezit

Ik heb de wasmachine nu een maand in bezit. Ik gebruik het ongeveer 4 keer per week. Het wasresultaat is tot nu toe prima. Ik gebruik het eco programma niet, omdat het te lang duurt (ong 3 uur). Ik gebruik meestal de optie snel+mix van een uur. De was komt er schoon en fris uit. Er is zijn meerdere opties mogelijk, maar die zijn voor mij overbodig. Nadeel vind ik dat de knopjes heel gevoelig zijn. Als je er even tegenaan tikt springt het al over op een andere temperatuur of tijd. Dit is wel op te lossen door kinderslot in te stellen. Qua vormgeving ziet het er prima uit. Het heeft een digitaal kastje met verlichting. Nadeel vind ik dat er geen verlichting in de trommel is.

Brinkster 19-06-2014 Product paar dagen in bezit

Allez, deze wasmachine is eigenlijk alles wat je nodig hebt. Hij wast schoon en fris, is zuinig, superstil en ziet er ook nog eens mooi uit! Bovendien ben ik wel een fan van al die technische snufjes die dit ding heeft. Hij heeft een ingebouwd aquastop-systeem dus waterstop aanschaffen is niet nodig. Ook met zijn Idos systeem doseert het apparaat zelf de optimale hoeveelheid water en wasmiddel om schoon te wassen. Ook past het apparaat de intensiteit aan waarmee het wast door met een infraroodsensor de troebelheid van het water te checken. Hoe viezer de was, hoe harder het apparaat werkt. En als je was niet zo vies is, dan bespaar je mooi op energie. Ook kan je kiezen voor normale was, extra snel (SpeedPerfect) of extra zuinig (EcoPerfect). Als je tijd genoeg hebt en graag op de centen let is de laatste een uitkomst, maar even snel een wasje draaien kan ook gewoon. De iSensoric past de wastijd aan op de hoeveelheid was die in de trommel zit. Ook is de trommel bij uitstek geschikt om delicate stoffen zoals lingerie e.d. vanwege zijn assymetrische druppelvormige gaatjes. In de ene richting wast ie krachtig, en als de trommel andersom draait zorgt ie goed voor behoud van de fijne was. Het was wel een hels kwarwei om hem de trap op te slepen met zijn 81 kilo. Over de duurzaamheid kan ik weinig vertellen omdat ik hem net heb, maar mijn ouders hebben een Siemens en die hebben hem al zo'n 15 jaar. Dus dat belooft wat.

cg123 10-05-2014 Product paar weken in bezit

Dit is echt een super wasmachine. In tegenstelling tot de vele machines die automatisch het wasprogramma volledig afstemmen op de belading, heb je hier de keuze zelf in de hand.
Je kunt elk programma op elke gewenste temperatuur en toerental instellen, wat heel fijn is. Heb je een kleinere hoeveelheid dat kun je zelf kiezen voor de ecostand. Ook regelt de machine volgens mij wel zelf eea qua spoelen etc. indien nodig.
Bij mijn oude wasmachine kon ik alleen met het wolprogramma op koud wassen, nu heb ik die keuze bij alle programma's.
Het zwarte was programma is ook echt geweldig, ik had geen idee wat ik me hiervan voor moest stellen, maar de was komt er ongekreukeld uit, je hoeft nauwelijks meer te strijken.
Hij is super stil, zeker in vergelijking tot mijn oude wasmachine (hiervoor had ik ook een Siemens die dik 12 jaar is meegegaan.) Zeer goede wasresultaten en als ik mijn handdoeken op 1600 toeren laat centrifugeren komen ze er al bijna droog uit.
Ben echt heel blij met deze wasmachine. Geen enkele nadelen aan ontdekt.

Fiora24 01-05-2014 Product maand in bezit

De wasmachine is zeer gebruiksvriendelijk:
- het bedieningspaneel is overzichtelijk en de bediening spreekt voor zich;
- er zitten voldoende standaard wasprogramma's op voor elk soort was en de wasprogramma's zijn nog aan te passen naar eigen wensen;
- het wasmiddelbakje is makkelijk te verwijderen om schoon te maken. Dit moet wel na elke wasbeurt gebeuren, want er blijft wel een beetje wasverzachter achter.

De was komt schoon en fris uit de wasmachine. Met de centrifuge op het hoogste toerental is de was ook al goed droog. Door de vormgeving van de trommel is er minder kans op beschadiging van het wasgoed.

Daarnaast is de wasmachine heel stil. Zelfs tijdens het centrifugeren is er weinig geluid waar te nemen.

Er is slechts 1 klein nadeel te noemen; het inzetstukje voor vloeibaar wasmiddel wordt niet standaard meegeleverd. Deze is bij mij wel kosteloos alsnog nageleverd.

H.J.Mulder 10-03-2014 Product paar dagen in bezit

Aan Siemens onze wasmachine was kapot een Miele wij waren niet blij maar hoorde over de siemens wasmachine en gingen kijken wat een super machine daar kan de Miele niet tegen op ook nu in gebruik super geruisloos ook het instellen is naar wens ik zal dat bij iedereen aanraden neem een siemens.

janetarzan 13-06-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer krachtige wasmachine, wast goed schoon en ben vooral blij met de goede centrifuge waardoor de was snel droogt. Maakt niet veel geluid, en er is een grote keuze in wasprogramma's.

marjon-79 05-07-2016

Ik vroeg me af hoe de deur van de machine is. Hij ziet er erg kunststof achtig uit. Maar hoe is die kan je me daar iets over vertellen.

gosselink00 01-04-2015 Product paar dagen in bezit

prima wasmachine, stil draaiend. alleen gebruiksaanwijzing bij ingebruikname erg onduidelijk en het aanpassen/uitzetten van piepjes bijna onmogelijk

komma 28-03-2015 Product paar dagen in bezit

Na 20 jaar trouwe dienst van mijn oude, onverwachts een nieuwe wasmachine moeten aanschaffen. Binnen 1 dag was de mooi uitziende wasmachine geinstalleerd en kon ik zonder eerst de gebruiksaanwijzing te lezen mijn eerste was draaien. Ik ben zeer tevreden over de diverse mogelijkheden en de enrgiebesparende programma,s, na het lezen van de gebruiksaanwijzing kwam ik tot de conclusie dat de mogelijkheden einddeloos zijn. Het speciale programma voor vitrages komt mij bijzonder goed van pas. Over het centrifugeren ben ik zeer tevreden, de was komt er behoorlijk droog uit. Bovendien is de wasmachine veel en veel stiller dan mijn vorige. Prettig is ook dat je direct kunt zien hoelang het nog duurt voor de was klaar is, dit is voor mij een heel fijne bijkomstigheid. Al met al ben ik zeer content met mijn nieuwe Siemens aanwinst.

JeffHedwig 24-03-2015 Product paar weken in bezit

De wasmachine is rustig en gemakkelijk in gebruik. In feite heb je geen beschrijving nodig en kan je het apparaat na plaatsing zo gebruiken.

De machine ziet er gelikt en stevig uit.

Heel fijn dat het apparaat zuinig is in het verbruik en dat je dit zelf kan instellen.

Wasvrouw1 22-03-2015 Product paar dagen in bezit

Wat een verschil. Tijdens het wassen stilte. Veel mogelijkheden om de was tijd te bepalen. Als de was niet vies is, een lekker kost programma. Dan zijn we snel klaar en de was is weer fris en schoon.

Dory-Hanne 22-03-2015 Product paar weken in bezit

Deze machine bevat vele mogelijkheden. Zowel energiezuinige als korte programma's. Ook op de korte programma's wast hij uitstekend schoon.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, want ik heb hem nog maar een week in mijn bezit.

stijen 21-03-2015 Product paar dagen in bezit

een top wasmachine,weer veel beter als vorige siemens wasmachine,
Hij werkt zeer eenvoudig en is zeer stil

Rene Malherbe 21-03-2015 Product paar dagen in bezit

Ben blij met deze wasmachine. Wast goed en is geluidsarm. Mogelijkheden voldoende. Goed en eenvoudig in gebruik.

Yvonne & Albert 20-03-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hebben 36 jaar lang gedaan met 2 x een AEG Turnamat wasmachine, nu zijn de kinderen de deur uit en we wilden gaan voor een volautomaat. Aangezien wij helemaal "gek" zijn van het merk Siemens, we hebben achtereenvolgens van Siemens een koel/vriescombinatie, vaatwasser, oven, combitron, waterkoker en koffiemachine, dachten wij bij de aankoop van een wasmachine direkt aan een Siemens ! Al deze genoemde apparaten in ons huishuiden voldoen al jaren (de meeste al meer dan 15 jaar) aan onze eisen en zien er ook nog eens modern en strak gelijnd uit. Daarom was de keus voor een I sensoric WMN16S4471 niet meer dan logisch ! Met ook nog eens 10 jaar garantie op de motor ! We hebben de wasmachine nu enkele dagen in gebruik en de steekwoorden die me nu te binnen schieten zijn; mooi stil, schoon wasgoed, lekker ruikend en voldoende wasmogelijkheden en dat voor een scherpe prijs. Prima wij willen alleen nog maar Siemens !!!

sam8 20-03-2015 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine wast goed schoon, is heel stil, regelt zelf of de was droog genoeg is,ik heb de machine nog te kort, want ik denk dat de machine ook regelt of de was schoon genoeg is, omdat de machine er dan ineens een paar minuten langer over doet.

Ruggenberg 18-03-2015 Product paar weken in bezit

Als mama van 3 kleine kids heb je nooit was te weinig natuurlijk, maar het is dan ook extra fijn als alles meteen, na de eerste wasbeurt, ook écht schoon is!
De grote opening en de zeer ruime trommel vind ik absoluut een pluspunt.

Vanaf het moment dat je door hebt hoe je de temperatuurknop moet gebruiken (je moet vrij hard duwen om lager dan 40 graden te gaan!) is de machine ontzettend makkelijk te bedienen, alles wijst zichzelf uit. De "uitgestelde startknop" gebruik ik bijna dagelijks, het bespaart me veel geld en energie.(ik hoef 's nachts niet meer uit bed om de was uit de machine te halen en in de droger te stoppen) Maar ook de "pauze-knop" vind ik zeer handig: je zet je wasprogramma even 'on hold' wanneer je nog snel iets bij in de machine moet stoppen...

Last but not least, ben ik ook enorm tevreden over het lawaai dat deze machine maakt, of beter, het gebrek daaraan!;-) Zelfs bij het zwieren, blijft dit een stille wasmachine!

Irene Kleijngeld 17-03-2015 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk te bedienen wasmachine. Ruim voldoende keuzes in wasprogramma's in combinatie met temperartuur en toerental centrifuge. Vrijwel geluidloos, ook bij 1600 toeren centrifuge.