LG F4WV708S1E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4WV708S1E op Kieskeurig.be.

Fred van Rheenen 20-09-2021

Veelzijdige LG Wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

De LG wasmachine F4WV708S1E (1400 toeren energieklasse A) heb ik nu 2 weken in gebruik en ik ben nu al een enthousiaste gebruiker!

Hij heeft een luxe design en een handig bedieningspaneel. Ik zou zeker even de handleiding goed doorlezen om vertrouwd te raken met alle knoppen etc maar hij is zeker makkelijk te bedienen. De wasmachine heeft ontzettend veel veelzijdige programma's en tijdens het uitproberen van deze mogelijkheden werd ik steeds enthousiaster.

Om hem aan te zetten druk je vanzelfsprekend op de Aan/Uit knop. Door meerdere keren op de cyclus knop te drukken of draaien kies je het gewenste programma. Een tip voor de watertemperatuur: druk 3 sec.op de watertemperatuur knop totdat hij verlicht is en selecteer dan de watertemperatuur die je wilt gebruiken. Zonder het boekje gelezen te hebben vond ik het eventjes zoeken. Druk op start en het apparaat zal kort schudden om het wasgoed te meten. Tijdens het hele wasprogramma blijft er een LED lichtje knipperen en gaat uit als de was klaar is. Wat ik zeer handig vind is dat je bij het beëindigen van het programma een leuke melodie hoort. Luxe en ook een uitkomst voor de snel afgeleiden onder ons.

Hij heeft ook een Eco programma van 40-60 graden voor zuinig energiegebruik en je kan gelijk een beetje aan het milieu denken.

Eventuele handige extra opties en functies zijn de TurboWash en Stoom. Om een extra functie toe te passen druk 3 seconden op het gewenste programma.
De TurboWash is echt ideaal omdat je in 39 minuten kleding kan wassen die je even hebt gedragen. Max 5 kg, maar je krijgt ze goed schoon. Er is eventueel ook een snel 14 minuten programma. Die wast kleine wasjes tot 2 kg.

Wij zijn thuis vrij allergisch, ook voor stof. LG Stoom verwijdert allergenen uit je kleding! Stoom-technologie wordt automatisch toegepast bij de anti-allergie programma's (kan ook bij TurboWash, die optie kan je dan erbij voegen). Dit was voor mij wel echt een belangrijke extra. Anti-Allergie programma is voor mensen met een allergie aan te bevelen, deze beperkt stoffen die een allergische reactie veroorzaken. Voor beddengoed ook een prima programma.

Easy Care programma zorgt ervoor dat de kleding van polyester, acryl etc. niet gestreken hoeft te worden. Dat scheelt weer!

Ik heb een donsdeken erin gewassen, gaat ook prima, maar geen zware tweepersoons. Bij een te grote donsdeken krijg je een onbalans foutmelding. Max. lading is dan zo'n 2,5 kg.

Nachtprogramma is ideaal als je 's avonds of 's nachts de machine wilt laten draaien doordat het geluid een stuk stiller is en met minder trillingen. Voor appartementbewoners zoals ik echt een uitkomst. De centrifugeer prestaties zijn droger dan mijn de oude 1400 toeren machine die ik hiervoor had. Aantal dB bij centrifugeren is 71 dB.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel vertellen aangezien ik hem pas 2 weken gebruik.

Wat leuk is voor de hi-tech mensen is dat er een Download programma is die je via je wifi netwerk kan starten! Het is een standaardprogramma met spoelen en centrifugeren, maar je kan ook nieuwe en speciale wasprogramma's downloaden naar je apparaat via een smartphone (met de LG ThinQ app).
Voor mijzelf niet zo'n goede optie (ben niet zo hi-tech), maar het is zeker een mooie en innovatieve manier om de wasmachine te bedienen.

Conclusie: na 2 weken gebruik ben ik zeer tevreden over deze LG wasmachine. Met de vele mogelijkheden is hij zeer veelzijdig en kan iedereen hem gebruiken. Het is misschien een investering maar zeker een die het wassen een stuk makkelijker en beter maakt.

Pluspunten

• Het Turbo Wash programma
  • Anti allergie programma
  • Nacht programma

Minpunten

• Geen minpunten

Frans030 08-10-2021

Zuinig, stil en veel programma's; een aanrader!

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Wij hebben dit product een paar weken mogen testen.
Wat als eerste opvalt is de grote trommel en de grote keuze aan wasprogramma’s.
De afvoerslang moet aan de bovenkant vast blijven zitten. Hierdoor lijkt de slang wat korter.
Wat een leuk pluspunt is, is dat de wasmachines makkelijk te koppelen is, via WiFi, met de LG app. Hierdoor is de machine nog makkelijker in gebruik.

Er zijn veel standaard wasprogramma’s en in combinatie met de extra opties maakt het de machine enorm veelzijdig. Via de LG app heb je zelfs de mogelijkheid om nog meer wasprogramma’s te downloaden. De wasmachine heeft in het menu 1 stand wat je dan kan kiezen als gedownload programma.
Sommige programma’s ‘meet’ eerst hoe vol de trommel zit. De trommel gaat eerst een paar keer draaien zonder water te tappen. Wat een gek gezicht is. Daarna start het programma en volgt de tijd op basis van hoeveel was je erin hebt gestopt. Dit scheelt bij minder was aan energie en water. Enige nadeel is dus dat je wel even moet wachten voordat je weet hoe lang de was erover doet.

Met de LG app kan je de was op afstand aan- en uitzetten. Ook is er de mogelijkheid om het programma op pauze te zetten. Als de was klaar is dan krijg je op je mobiel een berichtje dat de was klaar is. Bij ons staat de machine op zolder en horen we hem beneden niet als hij klaar is. De app is hierbij een uitkomst. Je moet de machine wel handmatig aanzetten en de functie activeren ‘start op afstand’. Dan kan je de wasmachine pas starten op afstand.

Een enorm voordeel is de turbo stand. Hiermee kan je in korte tijd een was draaien. Als je een erg vieze was hebt, is dit niet handig. Maar voor was die ‘alleen even fris moet worden’ is het een enorme uitkomst. Wij hadden een broek met modder proberen te wassen en die was zeker niet 100 procent schoon. De ‘normaal’ gedragen kleding was wel weer fris.

Over het algemeen is de machine al vrij stil. Er zit ook een nachtfunctie op, waardoor je al helemaal niet doorhebt dat de machine aan staat. Na afronding van het programma hoor je éénmalig een melodietje en dan schakelt de machine zicht uit. Voor de nachtfunctie kan je dan ook nog instellen dat het geluid uit moet.

Wij zouden deze machine zeker aanraden. Grootste pluspunten voor ons in het kort:
• Lekker stil in gebruik en automatisch uit als hij klaar is
• Heel veel keuze aan programma’s, mede via de LG app
• Supersnel weer schone en frisse kleding met Turbo stand
• Duurzaam: de wasmachine meet hoeveel water er nodig is voor de was
• Grote trommel voor meer was tegelijk of grotere was

Minpunten:
• Korte(re) afvoerslang
• Starten op afstand moet je eerst activeren, werkt niet standaard

Pluspunten

• Lekker stil in gebruik
  • Veel keuze aan programma’s, mede via de LG app
  • Supersnel schone en frisse kleding met Turbo stand
  • De wasmachine meet hoeveel water er nodig is
  • Grote trommel voor meer was tegelijk of grote was

Minpunten

• Korte(re) afvoerslang
  • Starten op afstand moet je eerst activeren

Frans030 08-10-2021

Stille,zuinige en slimme wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Toen de wasmachine geplaatst werd viel me de grote trommel direct op! Ik vind het design erg mooi, ook de zwarte voorkant zodat je de vieze was niet goed kunt zien. Eerste indruk dus zeker positief qua design en fijne grote trommel.

Wij hebben dit product ongeveer twee weken mogen testen. We zagen meteen een wifi-teken op de machine en gadgets vinden we sowieso mooi. Groot pluspunt: je kunt de LG-app downloaden en deze geeft een notificatie wanneer je wasmachine klaar is (scheelt toch weer een keer de trap oplopen om te kijken/luisteren hoe lang hij nog moet). Ook geinige extra: de machine maakt een geinig deuntje/liedje in plaats van gepiep als hij klaar is. Je hoort hem daarom wel iets minder goed, maar je app geeft toch aan dat hij klaar is.

Qua programma’s veel keuze, en ook nog extra downloadbare programma’s. Pluspunt is dat wanneer je de was aanzet op een ‘standaard’ programma zoals eco, gaat de trommel eerst een paar keer draaien om gewicht te berekenen. Daarna volgt de tijd op basis van hoeveel was je erin hebt gestopt. Enige nadeel: wanneer je op een time schedule zit voordat je weg moet, zijn dit soort programma’s niet zo heel handig. In dat geval kun je hem wel weer op turbo stand zetten, dat programma kost standaard zo’n 40 minuten.

Moet wel zeggen dat met turbo voor ons gevoel de was ietsje minder goed schoon wordt. Wij hadden een broek met modder proberen te wassen en die was zeker niet 100 procent schoon. Daarnaast hebben we het anti-kreukprogramma gedownload en geprobeerd en hebben 4 items gewassen. De machine deed er een uurtje over, maar de kreukels leken niet bijzonder veel minder dan in een normale was. Ik denk dat dat ook het idee is van de ‘steam’-functie, maar daar merk ik eigenlijk al helemaal niet veel van..

Over het algemeen is de machine vrij stil. We hebben ook de nachtstand geprobeerd en dan hoor je al helemaal weinig! Zeer positief hierover. Nadeel vind ik wel dat er geen optie voor de was te wassen op 50 graden. Je hebt 20, 30, 40, 60 en 95 graden. Zelf gebruikte ik mijn oude wasmachine nog wel eens 50 graden.

Wij zouden deze machine dus zeker aanraden. Grootste pluspunten voor ons in het kort:
• Vrij stil
• Bediening via app / weten wanneer je was klaar is
• Grote trommel
• Duurzaam: wasmachine weegt hoeveel was en daarmee hoe lang het programma wordt

Minpunten:
• Geen 50 graden was
• Anti-kreukprogramma lijkt niet echt te werken
• Kortere programma’s maken was iets minder schoon (maar is wellicht ook enigszins logisch)

• Vrij stil
  • Bediening via app
  • Grote trommel
  • wasmachine weegt de was (minder water)

Minpunten

• Geen 50 graden was
  • Anti-kreukprogramma lijkt niet echt te werken
  • Kortere programma’s maken was minder goed schoon

Martijn 07-10-2021

Mooie strakke wasmachine

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Het apparaat geeft een goede eerste indruk met een strak design. De grote vulopening geeft een behoorlijke capaciteit aan.
Het apparaat geeft naast de keuze uit standaard programma's de gelegenheid om deze zelf aan te passen. Daarnaast zijn er ook bijzondere programma's zoals speciaal voor sportkleding, antigeen en Steam.
Tot nu toe wordt veel de TurboWash gebruikt omdat deze slechts 39 minuten duurt. Het wasresultaat is met dit programma prima.
Het valt op dat het apparaat na het starten eerst gaat wegen en analyseren wat er in de trommel zit voordat deze gaat draaien.

Met berekking tot duurzaamheid is een belangrijke eigenschap voor ons is een zuinig verbruik dus met een goede energieklasse.

De machine heeft een nachtstand maar is over het algemeen erg stil in gebruik.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Veel keuze in programma
  • Stoom functie
  • Turbo Wash

Minpunten

• Geen trommelverlichting

MWSMN 01-10-2021

Mooie zuinige stille wasmachine, zelfs met WiFi

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Bij het plaatsen van de wasmachine viel mij allereerst het design op. Hoewel het gewoon maar een wasmachine is die bij de meeste mensen in het verdomhoekje hoort, is het wel een mooie wasmachine. De capaciteit is helemaal super. Met zijn grote trommel gaat er gemakkelijk 8kg was is, wat mij een hoop wasjes in de week heeft gescheeld al. Daarbij maakt het niet uit of je veel of weinig was in de machine stopt, het ruikt altijd even fris en lekker.

Wat betreft programma's is er meer dan genoeg keuze. Zo is het stoom-programma ideaal voor mensen met allergieën en zijn er 2 turbo wasprogramma's die mij al eens uit de brand geholpen hebben als ik weer eens iets nodig had maar vergeten te wassen. Een programma van 39 minuten en zelfs nog een programma van 14 minuten. Dan zijn er nog de bekenden zoals handwas, fijne was, sportkleding, katoen etc. Heb je daar nog niet genoeg aan, dan is er zelfs nog de optie op 1 extra downloadbaar programma toe te voegen, want ja mensen... Deze wasmachine is voorzien van een WiFi ontvanger! Dat ik dat ooit nog eens zou kunnen zeggen. Het maakt het mogelijk om via een app de masmachine te bedienen, hoewel je natuurlijk nog wel zelf de was in de machine moet stoppen. Wel kan het handig zijn met kinderen, of als je lang weg gaat, om op afstand het juiste programma te starten. Het AI direct drive heb je niet echt door dat het er op zit, tot je de wastijden in de gaten houdt. Na het starten van het programma draait de trommel een aantal keer rond om de was te scannen en het programma er op aan te passen. Bij mij is hij nog geen 2x het zelfde geweest. Natuurlijk betekent dat ook dat je niet vooraf weet hoe lang het programma gaat duren...

Waar je ook weinig van merkt, is dat de machine überhaupt aan staat. Natuurlijk hoor je het centrifugeren wel even, maar wat een stil apparaat is dit. Echt een verademing. Het centrifugeren gaat op maximaal 1400 toeren, wat natuurlijk behoorlijk is, maar dit resulteert dan ook is een droger resultaat dan ik gewend was. Ook lijkt het of de was een stuk frisser en minder gekreukt uit de machine komt dan bij mijn vorige machine.

Daarnaast is duidelijk te merken waarom deze machine het nieuwe energielabel A heeft. In plaats van de trommel vol te gooien met water, meet hij stukje bij beetje de benodigde hoeveelheid af. Zo wordt er geen onnodig water verspild. Laat je de was een tijdje in de machine zitten, dan voelt deze nog steeds heerlijk warm aan (zelfs na een aantal uur!). Niet alleen is dat fijn met het ophangen, maar geeft ook nog eens aan hoe goed deze machine geïsoleerd is, waardoor hij een stuk minder energie nodig heeft voor het warm houden tijdens het wassen. Al met al ben ik ontzettend onder de indruk van deze prachtige wasmachine en zou ik hem iedereen aanraden.

Pluspunten

• Anti-allergeen programma
  • 39 turbowash en 14 minuten programma
  • Wifi met app-bediening
  • Zuinig

Minpunten

• Tijdsduur wasprogramma pas bekend na het starten

MWSMN 01-10-2021

Mooie zuinige stille wasmachine, zelfs met WiFi

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Pluspunten

• Anti-allergeen programma
  • 39 turbowash en 14 minuten programma
  • Wifi met app-bediening
  • Zuinig

Minpunten

• Duur wasprogramma pas bekend na het starten

Robbe 25-09-2021

Mooie machine

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

We hebben de machine nu een klein poosje mogen testen.
De LG wasmachine is makkelijk in gebruik met veel keuzes tussen aanpasbare programma's. Je kunt gemakkelijk zelf te toeren aantallen en temperatuur instellen via het bedieningspaneel. En als de wasmachine klaar is speelt hij een vrolijk deuntje. Maakt het meteen een stukje vrolijker!
De was komt er schoon uit en met 1400 toeren ook relatief droog. En met het kort programma krijgt je kleding een snelle opfrisbeurt.
Met de direct drive is hij een stuk stiller dan de oude machines al hoor je hem in de ruimte wel duidelijk als hij aan het centrifugeren is.
Wat ons betreft een fijne wasmachine met maar een paar kleine minpuntjes, de deur is zo groot dat we de wasmand er niet onder kunnen zetten, de deur is van donker glas gemaakt waardoor je de was niet ziet draaien en in de wasmiddel lade blijven waterdruppels achter wat op den duur zou kunnen gaan stinken.

Pluspunten

• Vrolijk deuntje
  • Steam functie
  • Veel aanpasbare programma's

Minpunten

• Blijft wat water achter in de lade

sylvia 23-09-2021

zeker een aanrader, mooi apparaat

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Hij ziet er mooi uit, hij is echt muisstil, er zit zelfs een nachtprogramma op waardoor hij nog stiller is, via de app de machine aan het werk zetten heel leuk om te doen, fijne wasprogramma's, mooi en makkelijk display, ruime vulling wel 8 kg, heel fijn, zo is je wasmand sneller leeg. Ik zeg een echte aanrader, heb eigenlijk helemaal niks slechts te vertellen oer de ze wasmachine

Pluspunten

• muisstil
  • makkelijke display
  • via de lg thinq je apparaat te bedienen
  • grote inhoud 8 kg

m**k@h**l.com 20-09-2021

Zeer gebruiksvriendelijke en makkelijk wasmachine!

Geschreven voor: LG F4WV708S1E

Deze LG wasmachine mogen testen en ben super tevreden met het apparaat. Het is gebruiks- en gemak vriendelijk met zeer verschillende en makkelijk in te stellen wasprogramma's. Zelfs de korte wasprogramma's zorgen voor een schone en fris ruikende was.
Ook de optie om de wasmachine via een app aan te zetten is zeer handig en als het machine klaar is schakelt het zichzelf uit (Energiebesparend!).

Pluspunten

• Bediening mogelijk via App
  • Veel verschillende wasprogramma's
  • Geluidsstil
  • Grote trommel voor was

Minpunten

• Geen verlichting in het wasmachine