Bosch WAY32841NL - Reviews

A+++-10%
Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

Belren 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie zuinige wasmachine gemakkelijke bediening.

Omdat de machine in oktober is gekozen als een machine die zuinig is met energie en toch goede was resultaten heeft en hij mag ook nog es een keer gezien worden!

A. v.d. Tol 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wasautomaat

Vrijdag kan de nieuwe wasautomaat, zaterdag en zondag er mee gewassen, maar bij het centrifugeren dit ging gepaard met enorme klappen wij moesten de wasautomaat goed vast houden, om hem een beetje op zijn plaats te houden. Ik heb zondag gelijk Correct gebeld. Dinsdag zijn er monteurs langs geweest. Zij constateerde dat de trommel los zat. Ra Ra hoe is dit mogelijk. Bij zo'n duur wasautomaat. Nu wordt hij donderdag omgeruild met een machine die in de winkel staat. Maar er is geen sprake van korting of iets dergelijks. Dit valt mij erg tegen. Ik hoop dat u als Bosch zijnde hier iets aan kan doen. Bij ons staat inmiddels 6 stuks Bosch apparaten in huis.

Minpunten

• Zie beoordeling op dit moment
deslem 24-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Probleem met de pomp

we hebben dit apparaat nu net iets meer dan 2 jaar. deze week is de wasmachine gestopt met afpompen. ik heb het filter regelmatig geleegd en gewassen. probleem bleef bestaan. toen heb ik et een lampje in de pomp zelf gekeken en nu zie ik dat er haren om de waaier heen gewikkeld zijn. dit is vreemd en zou eigenlijk niet mogen kunnen. We hebben geen huisdieren. en bij inze vorige wasmachine (een LG) hebben we er in 12 jaar nooit problemen mee gehad. Ik heb Bosch gebeld en gevraagd er naar te komen kijken. uiteraard vond de dame het spijtig dat het net 2 weken buiten garantie gebeurd..... we wachten even af wat de monteur er van gaat vinden.

Voor het overige zijn we tevreden met de automaat, hij is stil en gemakkelijk in gebruik. wasresultaat is ook prima. alleen dit issue met de pomp is wel een vreemde zaak en ik vraag me dan ook af of er meer mensen zijn met soortgelijke pomp problemen.

Pluspunten

• stil
  • gemakkelijk

Minpunten

• de pomp verzamelt haren en draait zich dan vast.
  • effect wasverzachter is minder goed.

sAHIN 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Lekker makkelijk

I_Dos nooit meer iest anders, heel zuinig en gebruiksvriendelijk.
Beste kwaliteit machine die er eigenlijk bestaat. Bosch en voor altijd Bosch

Louisa 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Uitgebreide mogelijkheden

Beladingssensor is erg prettig. Machine geeft bij het vullen al netjes aan hoeveel lading er al in zit. (Let op: je moet daarvoor wel vantevoren het juiste programma instellen, dat is soms even wennen)
Machine doseert zelf het wasmiddel, die functionaliteit is uit te zetten (bv voor wolwas of wanneer je een keer ander wasmiddel wilt gebruiken) Hij heeft 2 vakjes voor automatisch doseren, 1 voor wasmiddel, ander naar keuze voor wasverzachter of ander wasmiddel.
Gebruiksvriendelijke paneelbediening, grote deur die volledig open kan (180 graden) en opvallend stil.
Energiebesparend programma duurt erg lang (zoals volgens mij bij alle machines), maar er is ook de keus voor snellere programma's.
Maar voor al dat leuks moet je wel stevig in de buidel tasten.

Pluspunten

• Wegen + automatische doseren (i-Dos)
  • Gebruiksvriendelijke paneelbediening
  • Erg stil

Minpunten

• Geen klok (wel resttijdindicatie
  • Prijzige machine

Lieke 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat kan alles

De WAY32841 is een veelzijdig apparaat met genoeg instellingen om alles mogelijk te maken. Temperatuur, centrifugesnelheid, extra water, van alles kun je ook handmatig aanpassen of instellen. De gebruikshandleiding is, als je naast het apparaat zit, handig om iets specifieks te ontdekken, maar ik vind het behoorlijk intuitief. Kijk vooral onder het programma 'Meer' voor centrifugeren, spoelen, extra water etc.
Ik vind vooral de Eco-knop (goed voor het milieu), de memory knop (voor het onthouden van zelf samengestelde programma's), het wegen van het wasgoed (alles schoon) en de iDos (geen geklooi met wasmiddel) erg prettig. Vergeet niet af en toe heet water door de iDos bakjes te spoelen, zodat deze niet vol aangekoekt wasmiddel kunnen komen. Ik heb jaren een Bosch gehad en wilde graag weer een nieuwe. Ik zag de WAY32541 met goede recensies, maar miste daar de iDos. Dat is mooi gecombineerd in deze uitvoering! Ik kan er weer jaren tegenaan.

Pluspunten

• Memory knop voor zelf samengestelde programma's
  • Eco-knop voor zuiniger gebruik
  • iDos is echt heel gemakkelijk
  • Wegen van wasgoed: alles schoon

Minpunten

• Er zijn zuinigere machines qua energie en water
  • iDos wordt alleen met koud water gereinigd

Andre Smits 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Fantastich apparaat

Buiten dat deze er mooi uitziet, voldoet hij aan al onze wensen.
auto doserings-systeem is helemaal top.
En hij is ontzettend stil, eenvoudige begrijpelijke bediening.
echte aanrader!

Pluspunten

• Looks
  • Eeenvoudige bediening

Patrick 02-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prettige wasmaschine

Prettig in gebruik, voldoet aan wat ik ervan verwachtte: Schone was en goed gecentrifugeerd. i-Dos systeem is ook erg handig in gebruik: gewoon de reservoirs vullen, was erin en de maschine doet de rest.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Handig i-DOS systeem
  • Schone en goed gecentrifugeerde was
  • Goede prijs-/kwaliteitverhouding
  • Energie- en water zuinig

Minpunten

• Nog geen

Revieuw bosch wasmachine 30-10-2016 Product paar maanden in bezit

Duidelijk, makkelijk in gebruik en alle optie's beschikbaar

Ik heb voor dit product gekozen omdat je zelf de graden in kan stellen. Dit was voor mij heel belangrijk en er zijn weinig apparaten die dit kunnen. Overigens heeft de wasmachine een groot scherm, zeer makkelijk in gebruik, duidelijk en heeft alle optie's die je je kan bedenken beschikbaar. De wasmachine heeft ook een idos waar is super tevreden overn ben, al met al een heerlijk apparaat. Ik ben superblij met de keus die ik uiteindeljk gemaakt heb.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Makkelijk
  • Idos
  • Zelf in te stellen graden
  • Groot scherm

Wassen met plezier 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Kind kan de was doen

Gezocht naar een energiezuinige wasmachine. Tevens naar een wasmachine met een bijpassende droger. We zijn heel blij met onze nieuwe hulp in de huishouding. Goed de gebruiksaanwijzing lezen. Fijn dat de machine zelf de dosering kan bepalen. Onze dochter van 4 zou de was kunnen doen. Voorheen altijd verschillende wasmiddelen gebruikt voor donkere, gekleurde en witte was. Dat kan nu niet.
Ook even wennen aan de langere wasprogramma's. Je hoort de wasmachine bijna niet draaien. FIJN! Al met al erg tevreden. En wat fijn dat t oog mooi in t oog springt.

Pluspunten

• i-dos
  • bedieningselementen
  • verschillende keuze opties
  • erg stil
  • wasmiddel in de lade en klaar is kees

Minpunten

• 1 soort wasmiddel

Gommans 28-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie en stille wachmachine

De wasmachine ziet er mooi uit en is eenvoudig te bedienen.
Het i-dos systeem is ook super handig. Af en toe wasmiddel erbij doen en voor de rest gewoon aanzetten en wassen

Pluspunten

• Mooi
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • I-dos
  • Stille machine

Michel 10-10-2016 Product paar weken in bezit

top machine

Deze machine is super stil en bespaart echt geld. hij doseert zelf, ik gooi er altijd teveel wasmiddel en wasverzachter in.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Luigi20vt 06-10-2016 Product paar dagen in bezit

Top wasmachine

Zoals belooft werkt deze wasmachine. Berekend de was enz. en de was komt er zuiver en fris uit. Je hoeft niet meer erbij na te denken. De was wordt gewogen en het I-Dos systeem zorgt voor de juiste verhouding was en wasverzachtermiddel.

Pluspunten

• I-dos Systeem
  • Stille motor
  • 9 kg vulgewicht.

Minpunten

• prijs

Jules 05-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie Machine

het is een zeer mooie, en goede machine. hij is stil en makkelijk te bedienen. echt een goed koop. ik ben er heel blij mee

• makkelijk te bedienen

Niels 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat met praktische functionaliteiten

We hadden al meer dan tien jaar een Bosch droger en wasmachine. Onverwoestbaar en nog goedwerkend, maar wilden toch nieuwe apparatuur. Wel van Bosch natuurlijk vanwege de degelijkheid en betrouwbaarheid. De WAY32841 komt met een aantal geweldige functionaliteiten, die het (was)leven een stuk makkelijker maken de i-Dos functionaliteit is echt een uitkomst en zorgt voor de juiste dosering, de timerfunctie werkt uitsteken en je kunt heel gemakkelijk was toevoegen door de machine op "pauze" te zetten. Daarnaast is de machine heerlijk stil en ziet er gewoon gelikt uit. Echt een aanrader! Groet van een Bosch fan!

Pluspunten

• i-Dos
  • Timer
  • Bijvullen met was
  • Design en geluid
  • Prijs/ kwaliteit

Jo 22-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine

Wat een super wasmachine, ik zou nooit weer anders willen!
Duidelijk, overzichtelijk, handig, stil...
Een kind kan de was doen, een echte aanrader.

Pluspunten

• 9kg trommel
  • programmakeuze
  • verlichting
  • stil
  • veel mogelijkheden

Nicole 14-09-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine met veel mogelijkheden

We zijn erg blij met deze wasmachine.het I-dos systeem werkt prima! Hij is makkelijk in de bediening en er veel keuzemogelijkheden voor de verschillende wasprogramma's. Ook wordt de belading goed weergegeven.
De wasmachine maakt weinig geluid en de was komt er schoon uit.
Wij zijn erg tevreden!

Pluspunten

• Koolborstelloze motor
  • Stille machine
  • I-dos systeem
  • Makkelijke bediening

Vos 09-09-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne wasmachine

Een makkelijk te begrijpen wasmachine met veel verschillende programma's. Fijn dat i-dos, niet steeds wasmiddel te vullen.
Groot nadeel: ik had hiervoor een wasmachine van een ander merk met 8 kg vulgewicht. Deze heeft 9 maar helaas kan mijn bedsprei er niet in. Hoe kan dat? Had ik dat geweten dan had ik voor de 10 kg gegaan.

Pluspunten

• Pauze indrukken,deur open
  • I-dos
  • Verlichting trommel

Minpunten

• Kan weinig in voor 9 kg

Han 19-08-2016 Product paar dagen in bezit

super

Sinds vandaag een Bosch Home professional type WAY 32841 gekocht. Ziet er zeer gelikt uit.
Meteen een was gedraaid. Wat direct opviel: Stil apparaat. Het I-DOS systeem zal mogelijk veel gaan opleveren. Bediening is duidelijk met zeer veel mogelijkheden voor verschillende wassen.
Topper!

Pluspunten

• stil
  • I-DOS
  • bedieningsgemak
  • ziet er gelikt uit

Minpunten

• tot nu toe nog geen

Mevr V 31-07-2016 Product paar weken in bezit

Hele schone was, maar met een kleine kanttekening

Het gebruiksgemak is even wennen. Ik kon uit de omschrijving nergens opmaken of het i-dos systeem ook uitgeschakeld kan worden met behoud van het zelf kunnen doseren van wasverzachter. Dit is voor wasmiddel wel mogelijk(linkerbakje) maar voor de wasverzachter kan er alleen gebruik worden gemaakt van wasverzachter als i-Dos aan staat. Deze is in te schakelen op laag-middel-sterk maar zelfs op sterk ruik ik geen wasverzachter. De was ruikt schoon, is ook heel schoon maar het ruikt niet meer naar wasverzachter. Hij pakt waarschijnlijk zeer weinig in vergelijking wat men meestal zelf doseert. En een wasverzachter van het bekende knuffelbeertjes-merk kost al ruim 6 euro per fles. Mensen kopen deze toch vooral voor de geur neem ik aan. Maar het 1 heft het ander op. Hij bespaart wasverzachter door automatische dosering maar er is niets van te ruiken. Het maakt ook niet uit welke wasverzachter ik gebruik. De geur vervalt. Dit vind ik persoonlijk erg jammer. Als ik handmatig wasverzachter kan gebruiken hoor ik het graag.

Verder haalt hij zelfs bloed en grasvlekken van 2 weken uit helemaal uit mijn kleding. Zelfs oude zweetvlekken in de t-shirts van mijn partner wast hij weer schoon. Hier stond ik even van te kijken. Dit was nl niet eens op vlekken-functie. De wasmachine is duidelijk. Display is even uitzoeken. Het bijvoegen van wasmiddel kan nog in de inspoel-fase, dit is ook erg handig. Erg geruisloos. Ik heb nog niet alles ontdekt maar tot nu toe positief. Het wasverzachter probleem is wel een nadeel.