Indesit XWE 81683X WSSS EU - Reviews

tile-Geluidsniveau
85 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 224 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Gargamelnr1 14-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

3,2
Zou hem niet nog een keer kopen. Gelukkig maar 250 euro betaald, maar meer is hij niet waard. Nadeel: Het duurt veel te lang eer hij start. Je kunt het centrifuge toerental niet zelf kiezen , dat moet je naderhand maar doen met de speciale instelling (duurt weer 25 (is 20) minuten extra en dat is veel te lang ten opzichte van een goede machine). Hij neemt veel te weinig water (droog kun je toch niet wassen ???) dus gooi ik er tussen de zes en tien liter extra bij. De speciale push en go knop is wel leuk maar werkt alleen met 30 graden , wie verzint zoiets ??? Men denkt bij Indesit zeker dat we allemaal stomme ezels zijn , anders hadden ze wel een drie knoppen machine gemaakt zoals mijn oude Miele (die heeft het dertig jaar goed gedaan). Hij had een knop voor de materiaal keuze, een voor de temperatuur en een voor de tijdsduur (om het programma verloop te verkorten) plus een toerental (centrifuge) knopje (900 of 1200). Jammer dat we nu zo gedwongen worden te luisteren naar de fabrikant.

Wouter 27-05-2017

Na 2,5 jaar kapot

Gekocht voor 400,- vanwege zijn grote vulopening en trommel .
Na 3 maanden gebruik , werd het lawaai bij centrifugeren gigantisch !
Hij heeft veel tussentijd nodig om bij onderdelen van t programma door te schakelen.
Nu, na 2,5 jaar gebruik, blijft het programma hangen, hij pompt geen water meer af en centrifugeert niet meer. Erg slecht voor een machine van die leeftijd en prijs !

Pluspunten

• grote vulopening
  • redelijk wasresultaat

Minpunten

• Heel veel geluid bij centrifugeren
  • zeer korte levensduur

de Haan 15-03-2016

veel voor weinig

9,6
een goede wasmachine voor weinig geld. Veel opties en relatief gemakkelijk in gebruik.
Mijn vorige indesit heeft 7 jr lang met gemiddeld elke dag 2 wasgangen. (kleine kinderen) probleemloos gedraaid. Nu lagers eruit. heb gekozen voor een nieuwe. In vergelijk met de zogenaamde A-merken kan ik met gemak meerdere wasmachines aanschaffen voor hetzelfde geld met een goed was en centrifugeer resultaat.

canario 30-03-2015

Beste,
De wasmachine is zeer eenvoudig in bediening en heel stil tijdens een wasbeurt. De was is schoon en komt op gewenste droogte uit de machine. Ik ben naar enkele wasbeurten zeer tevreden met de wasmachine. Mijn oude wasmachine was ook een Indesit en ik heb het wasmachine 15 jaar kunnen gebruiken. Mijn keus voor een Indesit wasmachine komt vooral door de betrouwbaarheid.
Groetjes,

Handige Harry 2015 04-07-2015

9,4
Perfecte wasmachine met voldoende mogelijkheden en niet te duur,zuinig met stroom en water en heel erg stil.
Een echte aanrader dus.

kimtygo 20-06-2015

geweldige wasmachine zelfs een programma voor nare geurtjes,of om je was alleen even weer op te frissen met een duur van maar 9 min!!

Gargamelnr1 25-03-2015

Was resultaat; Zeer schoon door langdurige was tijd zodat het waspoeder/middel goed kan inwerken. Mogelijkheden; Vele instellingen voor diverse stoffen en vervuiling. Het niet kunnen bepalen hoelang de was tijd mag duren plus de temperatuur , en de centrifuge toeren te kunnen bepalen (zoals bij mijn oude 30 jarige Miele) vindt ik een minpunt Maar is het prijsverschil ook naar. Dan het gebruiksgemak; Zeker in het begin zal je de gebruiksaanwijzing erbij moeten houden om het juiste programma nummer te moeten kiezen. De Push&Wash knop functie kan handig zijn maar gebruik ik niet. De vormgeving; vind ik heel mooi (daarop ook gekocht) maar niet eraan gedacht dat er een droger op moest en dat is dus een min punt hier , het oppervlak van het 'deksel' is net te klein en heb de houten latten onder de droger gelegd voor stabiliteit en plaats te hebben voor hem. De duurzaamheid; Is onbekend maar dertig jaar zoals mijn kapot gegane Miele zal hij niet halen (hoop van wel natuurlijk) !!!

W.Burgers 23-03-2015

Wij zijn een gezin met 2 jonge kinderen: een peuter en een baby. Toen onze oude machine het begaf waren wij op zoek naar een betaalbare, energie zuinige machine met genoeg capaciteit om veel was tegelijk te kunnen draaien. Wij hebben op basis van de reviews gekozen voor deze wasmachine en hij bevalt erg goed! Deze machine is geluidsarm, wast goed schoon, en is makkelijk te bedienen. Genoeg programma's om uit te kiezen en de was komt behoorlijk droog uit de machine dankzij de 1600 toeren. De grote vulopening is ideaal!! Wij zijn tot op heden erg tevreden!

Gerard 28-07-2017

Goedkoop is duurkoop

Op 23-03-2015 toestel aangeschaft. Had voorheen altijd AEG echter 2 x na 6 jaar kapot. Waarom deze wasautomaat? Zuinig, 1600 toeren, grote inhoud en oogt mooi. 1e indruk was heel positief. Stil en was kwam er mooi droog en schoon uit. Nadeel van toestel is de lange programma's. Bij sommige programma's kan toerental niet worden aangepast. Ook materiaalkeuze bedenkelijk en t.o.v. AEG wereld van verschil. Wat ook opvalt is dat het toestel in de loop bij het centrifugeren meer lawaai gaat maken en minder stabiel wordt. Helaas begon de ellende vlak voordat de garantie (gelukkig) afliep. Lager maakte raar krijsend geluid. Uit voorzorg hele trommel vervangen. Nu 4 maanden verder wordt water niet meer warm. Stroomdraad van verwarmingselement doorgebrand. In dit geval dus goedkoop is duurkoop. (reparatie ongeveer 175 euro) Coulance doet fabrikant helaas niet aan.

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• materiaalkeuze
  • lange programma's
  • na verloop van tijd toename lawaai
  • ingewikkelde instelmogelijkheden

MY 26-07-2017

Not Recommended. Unreliable.

The washing machine looks nice and is easy to use but broke just after few weeks of delivery (was repaired within warranty then) and now after 2.5 years is broken again. Just few months after warranty expired! We are a small family and we don't wash that much, hence this is unacceptable. The repair service costs Eur 200 regardless of a problem, just for checking it and a potential spare - considering the value of the machine back then (Eur 370) this really does not make sense. We are buying a new different one.

Pluspunten

• Has a large opening and a trommel
  • Washes well
  • Looks good / easy to operate

Minpunten

• Unreliable - broke twice in 2.5 years
  • Washing powder mostly does not get in
  • Is not always accurate with remaining time
  • Most programms are really long

Agnes 30-12-2016

Makkelijk te bedienen

Makkelijke machine,wast goed !
Helaas vind ik de programma's wel érg lang duren. Kan ook geen migelijkheid vinden om dit in te korten.
Heb de gebruiksaanwijzing al -tig keer doorgelezen.
Iemand nog tips??

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Eindeloos lang programma is niet altijd nodig

Vosje560 01-11-2016

Goede machine, maar ook wat minpuntjes

Makkelijke machine voor weinig geld
- grote vulopening
- wast schoon

Minpuntjes
- de korte programma's alleen instelbaar op 30 en 60 graden (niet handig met veel was)
- even centrifugeren is er niet bij (25 min) bij alleen een badmat is dat niet handig. Ook moet het soms opnieuw want dan heeft hij het helemaal niet gedaan.
- kort snoer (trekschakelaar redde hij niet andere machine wel)

Pluspunten

• Grote trommel
  • Redelijk stil
  • Wast schoon

Minpunten

• Kort snoer
  • Te weinig keuze met korte programma's
  • Centrifuge programma duurt lang

ria 15-04-2016

Mooie machine

7,6
Voldoet , ziet er goed solide uit. mooie grote vulopening opening. eenvoudig in gebruik. bediening spreekt voor zichzelf. goede prijs, zeker voor de kwaliteit die je voor het product ontvangt

Jill Dassen 30-03-2016

Goede functionele machine

We zijn tevreden met de aankoop van de INDESIT XWE81683XW wasmachine. De wasmachine is duurzaam, functioneel en heeft vele opties. Het kost wel enige moeite om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen en om ze optimaal te kunnen benutten.

Sil 26-03-2016

Perfecte machine

Kort in bezit veel mogelijkheden zelfs in de programma's.
Zeer tevreden . Makkelijk in gebruik en snel klaar met wassen.
Gelukkig ook korte programma's en met 1600 toeren is de was al bijna droog.

ar271161 09-03-2016

heel fijne wasmachine

heel fijne machine, goede wasresultaten, zeunig en geluidsaarm. 8 kg wasmeng is heel fijn, ook voor beddengoed fijn te gebruiken.

fam cauwels 09-03-2016

Mooie wasmachine wat betreft vormgeving.
Veel Programma's met veel mogelijkheden.
Bij het wassen en centrifugeren erg stil tov vorige machine.

James1969 16-01-2016
  • Product half jaar in bezit

7,4
Het gebruiksgemak is groot, de keuzes ruim maar overzichtelijk. redelijk stille machine, de wasprogrammas lang maar uitgestelde start dus daar is mee te leven.
Minpuntjes; Er blijft water staan in het wasmiddeldoseer bakje en als je dat iets te wild opentrekt heb je dat dus op je vloer. Verder de tijdsaanduiding van het wasprogramma. Hier klopt niets van. de indicatie maakt sprongen. Dat hadden ze net zo goed niet kunnen doen dan... Verder is het een machine die doet wat je er van mag verwachten en good value for money

Jeroen 02-08-2015
  • Product maand in bezit

Superstille wasmachine, makkelijk instelbaar en doet wat hij moet doen. Veel verschillende soorten programma's en mogelijkheden.

M W 15-07-2015

Prima wasmachine, zeker voor het geld is het een koopje. Was komt er ook minder gekreukt uit door de grote trommel. En stil. Een aanrader