AEG L7FENQ96

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L7FENQ96 op Kieskeurig.be.

6,9

Dhalia 30-10-2020

In december 2019 deze wasmachine gekocht vanwege de functies die er op zitten. Eind mei werden de wasresultaten al minder. Wat bleek ; het autodose systeem verdunde mijn was middel! Het bleek een ontwerpfout van de machine te zijn. We zijn nu 5 maanden en 4x een monteur aan huis later en het probleem is nog niet opgelost!!! Ze hebben 2x (dezelfde) modificatie geplaatst en 1x siliconen vet op de pompjes gesmeerd. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit nog goed komt.

Minpunten

• Autodose werkt niet
  • Klantenservice stuurt je van kastje naar de muur

Robko 09-11-2020

Waarom hangt hij de was niet op?

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Als deze machine nu ook de was zelf zou ophangen was ik klaar. Is makkelijk te bedienen, altijd wasmiddel in de juiste dosering. Stil en stevig. De bediening via de app is heel handig, ik kan hem op afstand aanzetten als de zonnepanelen voldoende energie opwekken.
De stoomfunctie is heel erg aangenaam, mijn winterjassen gelijk gedaan, kwamen er opgefrist, pluisloos en vlekloos uit.
Zou een 10 krijgen als de was ook werd opgehangen.

MJKellner 27-08-2019

Zuinig (zowel energie als wasmiddel!), veel opties

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ik was was sceptisch: waarom zoveel betalen voor dosering en een app (wat moet ik met een app voor mijn wasmachine...)? Maar de machine blijkt elke cent meer dan waard te zijn.
Autodose zorgt echt voor veel minder verspilling van wasmiddel én wasverwachter, en toch perfect schone en frisse was. Toerental is dermate hoog dat de droger steeds vaker werkeloos staat: was is al bijna droog als het eruit komt, daar zet je de droger niet meer voor aan.
De apparaten staan bij mij in de bijkeuken, dus dat 'ie superstil is is een hele mooie bonus.
De app is zowaar echt een toevoeging voor het apparaat. Vooral de programmakeuzehulp vind ik erg fijn (keuzestress van alle opties op het apparaat...).

Tot slot de stoomfunctie als pluspunt: ik ben nog wel eens lui qua strijken, of soms is iets niet vies maar gewoon niet zo fris meer. Even stomen en ready to go!

Als ik wat kritisch moet zeggen:
- Automatisch doseren geldt maar voor 1 wasmiddel (bijvoorbeeld wit of kleur). Heb je wit wasmiddel erin zitten dan toch even kleurmiddel handmatig toevoegen (heel eenvoudig te regelen). Wasverzachter nooit meer handmatig doseren! Top!
- Programma’s duren wat langer dan ik gewend ben. In geval van nood zit er een tijdbesparing op, of een kort programma – zelfs in 20 minuten kinderkleding schoon!

Pluspunten

• zuinig, zowel in energie als in wasmiddel
  • stil
  • stoomfunctie scheelt veel was- en strijkwerk
  • letterlijk een kind kan de was doen

Minpunten

• Autodose voor 1 type wasmiddel tegelijk
  • programma's duren wat langer

Officiele reactie van AEG-Electrolux 20-09-2019

Goedemiddag, fijn om te zien dat u een cijfer 9 geeft aan onze wasmachine. U geeft in uw review aan dat het automatisch doseren geschikt is voor 1 wasmiddel. Dat is niet het geval, het tweede compartiment in de lade kan omgezet worden van wasverzachter naar wasmiddel. Dit kunt u instellen wanneer u connected bent met de app: u laat het apparaat weten dat het tweede compartiment niet meer voor een wasverzachter is maar voor een wasmiddel. Ik hoop dat ik u zo voldoende geïnformeerd heb.

Anjuli
AEG Webcare

Monique 16-08-2019

Grote trommel, automatische wasmiddeldosering perfect

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

In aanschaf misschien wat duurder maar het geld zeker waard. Het automatische doseersysteem werkt perfect, je kunt het ook uitzetten wanneer je een keer een ander wasmiddel/wasverzachter wilt gebruiken. Veel verschillende wasprogramma’s en een simpele bediening.

Pluspunten

• Doseersysteem

Monique 15-08-2019

Geweldige machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Grote machine die erg makkelijk in gebruik is. Met de app kun je je apparaat vanaf je werk aanzetten en ook staan in de app alle soorten was en hoe je ze moet wassen. Je word op de hoogte gehouden wanneer je wasmiddel en wasverzachter op is. Het autodose systeem met Ariël en lenor is echt superhandig en he was komt heerlijk fris en schoon eruit. Ook is de stoomfunctie een uitkomst voor kleding die al lang ligt. Kortom ik kan niet meer zonder.

Pluspunten

• Autodose systeem
  • App bediening
  • Stoomfunctie
  • Grote inhoud
  • Verschillende programma’s voirgeprogrammeerd

YvV 04-04-2021

Prima machine, maar doet veel te lang over de was.

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Waarom heeft niemand het over de lange duur van de wasprogramma's? Een gewone 40' was: ruim 3,5 uur. 60'? Meer dan 5 uur. Hoezo? Ik kan kiezen voor verkorten of tijdbesparen, maar dan lever je natuurlijk in op schoon. Anders zouden de verkorte programma's wel de standaardprogramma's zijn......
De autodose heb ik na 1 vulling uit gezet. De liter supergeconcentreerde zeep was er in een was of 8 al doorheen. Ook merk ik niet veel van tijdsduurverkorting als ik een halve trommel was. :-(
Tegenvallende functionaliteit dus voor de komende 10-15 jaar.

Pluspunten

• Schoon

Minpunten

• Traag!
  • Autodose doseert te veel

Ari 29-03-2021

ProSteam valt tegen!

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Machine wast prima. Maar de ProSteam doet niet wat mij is beloofd bij de aanschaf. Overhemden komen er gekreukeld uit! En even opfrissen lukt me ook niet met dit programma. Wat het ProSteam betreft, een flinke tegenvaller!

Patty 20-02-2021

Prachtige machine!!

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Het design van dit apparaat is fantastisch. Het mag gezien worden. Verder is het een stille machine, een genot om te laten draaien! Was is schoon en bijna droog als het eruit komt. Erg blij met mijn aanschaf.

Frouke 29-01-2021

Een kind kan de was doen met deze machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ideale machine, wast goed schoon en maakt niet veel geluid. Grote trommel is fijn voor dekbedovertrekken e.d. Kleinere wasgangen worden gewogen en daardoor verspil je geen wasmiddel, water of energie. Hij staat stabiel en piept zachtjes en niet irritant als hij klaar is. Autodosering werkt simpel en gemakkelijk. Een liter in het reservoir gieten en het lampje knippert als het reservoir leeg is. Heel veel keuzeprogramma's, ook temperatuurkeuze. Apart vakje voor handmatig wasmiddel toevoegen is ook fijn. Kortom na een half jaar nog steeds zeer tevreden.

deboertjes 24-01-2021

top machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

De eerste keer wassen duurde gelijk 3 uur lang ( kwamen er later achter dat dit ook korter kon ) De was was heerlijk schoon en de machine is muisstil. Was kwam er zelfs aardig droog al uit. Wat een verschil met onze oude machine. Voor nu zijn we tevreden

Kiek 19-01-2021

Geen spijt

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Geen spijt van deze wasmachine, wast schoon, duidelijke bediening, stoomprogramma is ideaal. Kortom prima wasmachine

marij 18-01-2021

pracht machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

op mijn 48e mijn eerste echte nieuwe en functionele wasmachine kunnen kopen.Eentje die je niet hoort.Vroeg me vorige week af'heb ik nou de wasmachine aangezet"een slimme stille en zuinige machine.Ik ben er heel blij mee tot nu toe.

Els 14-01-2021

Een plaatje in huis

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Prachtige machine in combinatie met droger. Apparaat met zeer veel mogelijkheden. Autodose is een verademing.

Nico 12-01-2021

Handige stoomfunctie

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ik maak veel gebruik van de stoomfunctie. Het is een mooie stille machine. Hij is makkelijk in te stellen en gebruikt de juiste hoeveelheid wasmiddel door het doseersysteem.

Anoniem 06-01-2021

Super!

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Net mijn eerste wasje gedraaid maar tot nog toe zeer tevreden! Veel verschillende programma’s, korte was mogelijk, autodose super. De app is handig te installeren en werkt prima. Kortom: super!

Marianne 28-12-2020

Wassen wordt weer leuk!

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Een mooie duurzame machine die meegaat in de tijd rondom digitalisering.
De was komt er niet alleen super schoon uit, maar ook bijna zo goed als droog door de 1600 toeren. Erg blij mee

Hester 24-12-2020

Tp machine

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Ik ven erg tevreden over de wasmachine, het is heerlijk dat de was zo goed als droog is wanneer ik de snelheid op 1600 zet, en het automatisch doserings functie is echt super. Tijdens de programma’s is het geluid ook erg stil helemaal top!

Roos 24-12-2020

FF een wasje doen!

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Handig en ruime keuze van programma's om er weer tip top en fris uit te zien. Mooie uitstraling omdat hij samen met wasdroger een mooie toren vormt.

LucS 20-12-2020

Stil, makkelijk en zuinig met auto dose

Geschreven voor: AEG L7FENQ96

Na eerst een wasdroger van AEG te hebben aangeschaft, nu ook een wasmachine. Echt super tevreden, stil, fijne programma’s en auto dose werkt ideaal. Erg zuinig met wasmiddel en via app ook makkelijk te programmeren voor gekleurde en witte was. Programma’s zijn lang maar met 2 drukken in te korten.

Carry 19-12-2020

Zowel prachtig om te zien als om mee te werken

Stoomfunctie handig.
Lekker grote trommel.