Miele W1901 WPS - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

b051777 30-01-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Lang getwijfeld en veel machines vergeleken, maar toch voor deze gekozen; Een Miele is nu eenmaal duurder dan andere merken, maar na een paar dagen (intensief gebruik en testen) blijkt al snel dat dit het zeker waard is.

Machine is zeer stil, voelt degelijk aan, zuinig in gebruik, veel opties, zoals een uitgestelde start (hetgeen ik nu 's nachts durf te gebruiken zonder wakker te worden) en veel meer.

Wat o.a. de doorslag gaf is dat deze machine een electronisch waterslot heeft (een fijn gevoel daar de machine op zolder staat) en zelf aangeeft dat de machine gereinigd moet worden; Onze vorige wasmachine hebben we weg gedaan omdat de was niet meer "fris" uit de machine kwam. Oorzaak hiervan waarschijnlijk te vaak niet heet genoeg en met vloeibaar wasmiddel gewassen, wat bacterie groei in de machine versneld.

De machine weegt bijna 100 kg, maar hierdoor zeer stabiel; De machine getest met een (te) volle lading bad-handdoeken en maximaal centrifugeren ... hij is geen mm van z'n plaats geweken. Top!
De bezorgers waren hier overigens niet zo blij mee, zij merkten aan het gewicht al dat het hier om een Miele ging.

Duurzaamheid een 10 gegeven, is eigenlijk m.b.t. de toekomst nog niet te zeggen, maar de Miele van mijn ouders draait al 20 jaar zonder problemen.

Kan niet anders concluderen dat er geen betere is ...

Ps, als je de machine met een "betaal geen BTW actie" koopt schilt dit ruim € 200,-

spam007 02-10-2012 Product paar weken in bezit

We hadden een Bosch, maar deze maakte met enige regelmaat dure kleding stuk. Dit zelfs nog in een wasnetje!!
Na lang twijfelen besloten onze werkende bosch te verkopen en een miele te pakken.

Deze wasautomaat gekocht bij de mediamarkt in de energie-actie voor 1009 euro. Ook hebben we heb laten bezorgen, waar ik erg blij mee was. De machine is werkelijk loodzwaar en moest naar de zolder.

Hij is erg stil, waar we de vorige niet aan konden zetten als we bezoek hadden, staan we nu aan de trap te luisteren of hij nog wel draait. Bediening is prima, wel iedere keer op wat toetsen drukken waar de vorige analoog gedraaid kon worden, wat ietsjes sneller was.

Het enige wat ik persoonlijk oplichting vind, is dat via miele "extra" programma's te koop zijn welke geprogrammeerd worden door miele zelf. Ik vind dat een machine in deze prijsklasse compleet moet zijn.
Extra bij te kopen paketten zijn: Baby, Eco, Home, Home XL,
Hygiëne & kids, Medic en Sport & Wellness.
Nu zitten er naar onze mening meer dan voldoende standaard programma's op, maar toch blijft mij dit vreemd klinken.
Overigens kan ik de prijs hiervan nergens vinden zonder contact op te nemen met miele, dit staat ook niet op de site.

Wat me wel aansprak is de extra garantie van miele.
men gaat uit van een lange levensduur, maar op de site van miele kan men voor 159 euro extra garantie kopen.
na de standaard fabrieksgarantie heb je dan nog 8 jaar aanvullende garantie op het apparaat. Voor 159 euro extra dus in totaal 10 jaar garantie!