AEG L6FBMAXI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L6FBMAXI op Kieskeurig.be.

Riek 25-07-2019

Grote gemaksvriendelijke machine

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Deze machine aangeschafd, omdat voor ons in de winkel iemand vertelde, dat deze goed uit de tests kwam. Ook leuk dat je € 100,-- retour kreeg. Wel erg grote inhoud (tot 10 kilo), maar dat zou niets uitmaken voor het gebruik. Alleen het denken van de machine vind ik irritant. Weinig in de machine, maar toch de hele duur van het programma doen of zelfs langer. Zet je kortere duur aan, dan doet hij er soms nog minder lang over. Heel irritant. Je weet nooit hoe laat de was klaar is. Onderweg wordt dewas duur weer aangepast.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Grote vulopening

Minpunten

• Denken van de machine
  • Nooit weten wanneer de was klaar is.

Ellen en Raymond 23-07-2019

Grote deuropening en max 10 kG inhoud stil en zuinig

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Een perfecte wasmachine met veel was capaciteit (max 10KG). Daarnaast een grote deuropening zodat je de was makkelijk in de trommel kunt stoppen. Hij is erg stil in vergelijkng met onze vorige wasmachine (ander merk) en hij is ook nog eens erg zuinig. Kortom prima aankoop

• Grote deuropening
  • zuinig
  • grote trommel voor max 10kg was

Liesbeth 07-08-2019

Grote trommelinhoud

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Mooie wasmachine met 10kg trommel. Handig voor bv een dekbed.
Alleen jammer dat lang niet alle wasprogramma's 10kg wasgoed ondersteunen, dat vind ik een beetje raar. Daar heb ik hem immers voor gekocht. Dus dit is zeker een minpunt.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Weinig geluid
  • 20 minuten was
  • Cashback actie

Minpunten

• Te weinig programma's voor 10kg.
  • Meeste programma's maar tot 4 kg. Raar!

Sam 07-08-2019

Groot, duidelijk.

Ben er tevreden mee.
Gekozen voor de 10 kilo omdat die met een cashback goedkoper was dan de 9 kilo.
Piep voor einde wastijd is uit te schakelen.
Genoeg programma’s, makkelijk in te stellen.
Instelling voor een programma wordt onthouden, zodat die er de volgende was van dat programma er hetzelfde in staat. Soms makkelijk, soms niet. Als ik een programma inkort, en deze daarna nog een keer kies, staat het programma er weer ingekort in. Als je dan niet op let draait je volgende was dus weer ingekort.
Er zit een klepje in het wasmiddelbakje wat je om moet zetten als je schakelt tussen waspoeder en vloeibaar wasmiddel. Als je veel wisselt kan je dit irritant zijn. Het is makkelijk om te zetten, maar je moet er wel aan denken.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Wast schoon
  • Genoeg programma’s

Minpunten

• Klepje omzetten poeder/vloeibaar

H. 25-07-2019

Heerlijk groot, maar gekreukte was.

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

De machine wast goed schoon en het fijn dat hij zoveel inhoud heeft. De was komt echter flink gekreukt eruit, ook bij lage toeren. Wellicht door de grote trommel? Wel jammer, want nu moet ik meer strijken :-(.

A.G. Erkelens 22-07-2019

Grote inhoud, energiezuinig, stil en mooie vormgeving.

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

We zochten een betrouwbare wasmachine met grote inhoud. Daarbij moest hij energiezuinig zijn en stil. Ook een goed afleesbaar display en een vormgeving aangepast aan de hedendaagse eisen voor natte ruimten.

Karen64 22-07-2019

Minder was, maar een grotere machine

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Ons gezin wordt kleiner van samenstelling en in principe hoeven we minder te wassen maar wat is er fijner dan als je je bed verschoont alles in 1x in de machine past. Een fijne grote machine met een grote vulopening!

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Kan grote en kleine wassen aan
  • Bijna geluidloos

Minpunten

• Tot nu toe nog niet ontdekt

Rachel van Rooijen 22-07-2019

De zonnetjes in huis

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Ik heb na jaren mijn oude wasmachine en droger weg gedaan en dit setje gekocht dus ook de droger het was een mega uitgave maar wat ben ik blij met deze set. Had ik veel eerder moeten doen , de machines wegen zelf de was en passen de tijden daar aan aan. Ze zijn zuinig je hoort ze bijna niet kortom en ze staan er saampjes mooi bij,ik ben een super tevreden mens.

Waspatser 22-07-2019

Geweldige waspatser

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Heerlijk veel ruimte om mijn (Optidee ) beddengoed toppers en dekbedden te wassen.
Centrifuurt droog en de werkkleding van 3 man in 1 draai klaar
Ben zeer content!.

T. ter Haar 22-07-2019

Top machine.

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Degelijke stabiele machine. Voelt aan dat wasgoed niet goed verdeeld is en gaat dan de andere richting op draaien voor betere verdeling.(schudt a.h.w. het wasgoed.). Zuinig w.b. stroomgebruik en weinig geluid. Aanrader.

Pluspunten

• Groot volume
  • Stabiel.(trilt niet van zijn plek).

mb 22-03-2021

wasmachine 10kg

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

geweldige machine, kan veel in, wast erg goed, zo handig bij een groot gezin en hij is ook nog eens erg mooi!!!

M.W. 15-02-2021

Prijs - kwaliteit =top!

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Fijne machine, geschikt voor grote wassen, dekbedden etc. Relatief stille machine met veel opties in keuze menu zoals het verkorten van een programma. Heel blij mee.

Magda 03-02-2021

Supermachine

Blij verrast met mooie AEGwasmachine
Alles moest via internet vanwege corona. Best een klus die vergelijkingen maar ik ben er uit gekomen. Prachtige machine. Zal deze zeker aanbevelen.

Dijk 04-10-2020

Super wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Wij zijn erg blij met deze wasmachine. Er kan veel wasgoed in. Aangezien we met een groot gezin zijn is dat erg prettig.

Heidi79 22-08-2020

Wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Ben wel te vrede met mr wasmachine maar als ik was in wasmachine in zet gaat steeds naar voren als het gaat centrifugeren gaat hij steeds naar voren hij zit op een verhoging wel verelendt en is tuch screen zo'n regeren niet er op mij vinger moet ik me vinger schoonmaken dan pas veder was hij goed

Ans 21-06-2020

Grote deur. Stille machine.

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Mooie machine. Grote deuropening. 10 kg inhoud. Kan er mijn dekbed met gemak in wassen. Zeer zuinige en stille machine. Wast perfect.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Zuinig

Tina Nieuwenboom 19-05-2020

Super Machine

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

De AEG L6BMAXI is lekker rustig en wast goed schoon en ziet mooi en is een echte aan raden voor iedereen

meinders 25-02-2020

Voldoet volledig aan onze verwachting,

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Goede.machine, behoeft wel enige uitleg qua bediening maar wij zijn al op leeftijd , maar nu een toppertje

hof5558 12-11-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Met 2 pubermeisjes in huis die veel aan buitensport doen draait de machine overuren, Fijn apparaat, en ook de 10 kg trommel is een uitkomst met al dat beddengoed.

Ricardo 10-11-2019

Wat heb ik nu in huis?

Geschreven voor: AEG L6FBMAXI

Na aankoop van een AEG droger verliefd geworden op het uiterlijk en prestaties en direct de l6fbmaxi wasmachine gekocht.
Wat 1 ding. Mijn hele huis gewassen en 0,0 overbelading. Bankstel (3 zits) katoenprogramnma 40 graden ruim 4 uur. Wel lang. Maar resultaat! Heb hier vogels rondvliegen 24/7 los en heb een nest jong met ouders op de leuningen en hoeken van de bank gehad. Zag er echt erg uit. Vorige keer met mijn oude machine en nog geen wasdroger gewassen en nat op de bank terug gelegd. Had dus zwarte plekken op de bekleding(schimmel?). Zelfs dat heeft de machine eruit met zoals het advies van AEG Ariel wasmiddel. (Zat 1 stikker op de wasmachine met Ariel certified). Super en ook heel erg lekker ruikend uit de wasdroger. Tot in mijn achtertuin ruik ik het wasmiddel. Was toevallig ook net in de aanbieding bij de lokale supermarkt. Direct voor een paar maanden wasmiddel in huis gehaald. Niet goedkoop dat spul. Anders als Robijn welke ik voorheen gebruikte, Ruik je niet meer als het uit de wasdroger komt. Ariel wel.
Deed het wassen eerst verkeerd en mogelijk dat de wasmachine niet goed is? Op gewoon katoenprogramma 40 graden lukte het mij niet om een wat langer wasprogramma te krijgen dan 1:27. Elke keer begon de klok op 2:48 en ik dacht is goed. Nadat het prosense systeem de belading gewogen had sprong de klok steeds op 1:27. Na 10 minuten naar 55 minuten. Naar mijn idee te kort voor een volle belading. Deed de machine steeds ongeacht de hoeveelheid belading. Ben drastisch nu 1 week aan het experimenteren maar met 2 personen en zo een grote machine ben je met een overvolle wasmand en lading handoeken snel klaar. Kreeg het in geen mogelijkheid langer dan 1:27. Behalve hogere temperatuur of lege machine.. Vreemd, leeg wel. Misschien toch kapot? Als ik de ecostand inschakel doet de machine over katoen 40 graden programma iets langer dan 4 uur. Heel erg lang dacht ik. Na nogmaals de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben bleek dat 4 uur normaal is en niet 1:27. Machine heeft wel opties om programmaduur te verlengen. Ecostand, korte tijd en vlekken doet er dan Max 2:15 over.
Maar mijn bankstel in 1:27 net zo schoon als mijn oude wasmachine in 2:10. Was niet tevreden. In ecostand gezet en iets meer dan 4 uur (wat normaal is?) laten draaien en bankstel weer als nieuw.
Wauw!
Net als de droger ondanks rare tijdsklok en ecostand erg tevreden. Alles gaat in de droger. Bankstel bekleding wat niet mocht gedroogd en niet gekrompen. Matrashoes welke niet mocht in de droger en ook niet gekrompen.
Kan hier met de wasmachine een wasprogramma van ruim 5 uur draaien. Zou het schoon zijn tov mijn oude wasmachine maximaal 2:30? Ik dacht het wel!
Wel vreemd dat de tijdsduur pas goed aangepast word als je de machine in ecostand zet en niet als het uit staat. Met de machine niet in ecostand krijg ik er niet meer uit dan 1:27 uur wasprogramma.
Volgens de handleiding moet je de ecostand pas gebruiken als je niet zo sterk vervuild wasgoed hebt. Functioneert hier andersom.
Wel wennen aan de veranderde tijdsduur van 4 uur ipv 2 uur met de oude machine.
Word waarschijnlijk de startuitstelgebruiken.
Maar wat een wasresultaat.
Wauw!
Machine is best wel gehorig. Kan aan het huis liggen. Gehorige woning. Pomp hoor je hier nog het meest behalve in de badkamer waar het apparaat staat. De stilste plek in huis als de wasmachine draait.
Wel de geluidsbarrieres eronder plaatsen en goed waterpas zetten met alle 4 de voeten op de grond.
Machine hoort niet minder te gaan schudden en geluid te maken als je er met je vinger of hand tegen drukt tijden het centrifugeren. Is mijn ervaring.
Was misschien toch wel 1 minpuntje van de bezorger.
Heb de machine zelf waterpas gezet en de geluidsbarrières eronder geplakt. Scheeld echt.
Hoop dat de machine net zo lang meegaat als mijn vorige AEG wasmachine (ruim 10 jaar en nog goed werkende) en goed wasresultaat blijft geven.
Wat mij betreft, laat de lippenstift op de kraag maar komen.