AEG T86585IH - Reviews

65 dB
Energiekosten per jaar
23,69 euro

Spijk24 23-08-2015 Product half jaar in bezit

Met de komst van een kleine toch een droger aangeschaft .Bij ons een must dat het een zuinige warmtepomp droger zou worden. Diverse zaken vergeleken op internet en vervolgens bij BCC met een actie gehaald icm wasmachine. Een bosch was zeker ook een goede kanshebber geweest. Droger heeft zeer veel functies die je bijna nooit gebruikt, de auto stand is meer dan voldoende vaak. Het onderhouden is zeer goed te doen, wel moet ik zeggen dat bij het rooster achter het klepje waar het stoffilter zit dat daar wel een borsteltje voor bijgegeven had mogen worden. Dat is lastiger schoon te krijgen.

Prima droger verder! Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen, nog geen dingen mee gehad.

Hakan1974 17-10-2013 Product paar weken in bezit

Het is een zuinige droger. Je kan na het drogen gelijk je was opbergen of strijken. Als het klaar is met drogen dan krijg je een toontje dat je het eruit kan halen. ik heb een paar dagen en vindt het een super droger.

rjw brouwer 13-10-2013 Product paar dagen in bezit

Na 19! jaar ging mijn vorige AEG afvoerdroger kapot. Een reden voor mij om bij AEG te blijven. Degelijke bouwkwaliteit, nooit een reparateur langs geweest. Met deze nieuwe warmtepompdroger bekruipt mij echter het gevoel dat ik die stap eerder had moeten nemen. Wat een verschil in electriciteitverbruik, wat een gemak en wat een comfort.Ik heb hem nog slechts een paar dagen in bezit en heb mijn duurzaamheid daarom louter afgestemd op mijn vorige AEG. In de vergelijk met andere wasdrogers die ik heb bekeken, is de bouwkwaliteit nog immer degelijk. Daar heb ik wel vertrouwen in. Het geluid is prettig laag, en dan heb ik het stille programma nog niet gebruikt. De was komt er mooi ongekreukt uit en dan heb ik het anti-kreukprogramma niet aangesproken. Heb de droger aangesloten op een vaste afvoer. Dit is ook niet bij alle merken mogelijk en loop je dus iedere keer een bakje te legen. De draairichting van de deur kan worden omgedraaid, ook zeer prettig. Kortom, zeer tevreden en waarschijnlijk goed voor een langdurige relatie.

M.67 05-09-2013 Product paar dagen in bezit

Het apparaat is absoluut stiller dan mijn vorige AEG (condensdroger). De verlichte binnenkant vind ik handig, achtergebleven wasgoed kan ik zo veel makkelijker vinden. De centrifugeerfunctie en waterhardheid-instelling op deze warmtepompdroger is voor mij nieuw, ga ik zeker gebruiken en instellen. Ik hoop dat dit apparaat net zo lang meegaat als de vorige, die ik al ruim 14 jaar had.
Plaats je het apparaat zelf, dan is een torksleutel onmisbaar, volgens mij nr. 15, dit staat niet in de handleiding.

Bram R 22-05-2013 Product half jaar in bezit

6,6
De was komt er bijna altijd klam uit op droog plus plus. Echt jammer dat deze machine niet doet waarvoor hij gemaakt is! Een tegenvaller deze Aeg!

ACV 29-03-2013 Product maand in bezit

Na goed zoeken is de keus op deze droger gevallen. Het is een redelijk stille droger. Hij doet er wel redelijk lang over maar dat hoort erbij als je voor een warmtepompdroger kiest. Energietechnisch heb ik nog niet gemeten dus moet ik van de specs van AEG uitgaan. Qua droogresultaat vind ik het standaard katoenprogramma net niet genoeg. Vaak heeft hij dan nog 10 minuten extra nodig om droog te zijn. Dit gebeurd ook regelmatig bij het extra droogprogramma. De was voelt dan nog net heel licht vochtig aan. Dit is soms ook gewoon uitdampen maar de wasdroger staat net te zuinig afgesteld. Maar liever zo dan anders. Andere droogprogramma's zijn nog niet uitgeprobeerd. Hiervoor had ik een combi wasmachine/droger 16810 turbo en hoefde het filter bijna nooit schoongemaakt te worden. Dus dat is wel even wennen. Maar al met al prima tevreden.

yvonnejan 26-03-2013 Product maand in bezit

Superstille droger met altijd droge was. Ik had hiervoor een condensdroger waar de was af en toe nog wel eens vochtig uit kwam, dit is bij dit apparaat nooit het geval. Topapparaat!

veschp 26-03-2013 Product maand in bezit

De droger keurig netjes en op tijd geleverd door BCC.
Verder zijn wij buitengewoon goed tevreden over dit apparaat.
Hij is eigenlijk alles wat onze vorige (AEG) niet was.
Hij is erg stil, dit is voor ons belangrijk, wij wonen in een appartement, en hij staat in de berging. Verder zijn de droogresultaten geweldig, mede door de grote trommel.
Echt een tip voor iedereen, neem een zo groot mogelijke trommel, de was droogt sneller en komt en veel minder gekreukt uit. Verder is het reinigen van de condensator verleden tijd. De duurzaamheid is moeilijk te bepalen na 1 maand, maar onze vorige AEG (condensdroger) heeft 13 jaar gedraaid, en was niet kapot, maar er was een palletje van de condensator klep afgebroken.

jeannette2000 26-01-2013 Product kwartaal in bezit

6,2
Deze wasdroger valt mij helaas nogal tegen. Ik had eerst een luchtafvoerdroger, een hele goedkope (van ongeveer 200 euro). Die was 5 jaar oud en werkte nog prima. Maar omdat ik ongeveer 8 keer per week droog, leek het mij beter om een zuinige warmtepompdroger te nemen. Ik heb een AEG wasmachine, en die bevalt erg goed, dus voor een AEG wasdroger gekozen.
Hij ziet er erg mooi uit en hij is inderdaad erg zuinig. Bij een wasdroogbeurt verbruikt hij tussen 0,8 en 1,4 kwh, wat erg weinig is. Op jaarbasis bespaar ik zo bijna 200 euro t.o.v. mijn oude wasdroger.

Maar, bij mijn oude wasdroger was de was ook gewoon droog als ik die eruit haalde na ongeveer anderhalf uur. Nu staat de AEG standaard ingesteld op Droog plus plus en staat hij 2 uur en 22 minuten te draaien. En dan is het altijd weer spannend of de was ook droog is. Als ik er net teveel of net te weinig in heb gedaan is de was niet droog. En soms ook als er wel gewoon een normale hoeveelheid in zit, maar dan heb ik bijvoorbeeld weer washandjes die niet droog zijn en handdoeken die wel droog zijn. 2 Dekbedhoezen, kussenslopen en hoeslakens gaat meestal wel goed, maar als het dan een beetje in elkaar gedraaid zit weer niet. Die doe ik meestal dan ook op Droog Plus plus plus, dat is 2 uur en 32 minuten. Ik vind het belachelijk lang. En dan heb ik een wasmachine met 1600 toeren centrifuge, dus de was is goed droog als die in de droger gaat.

Ik heb het afvoerslangetje aangesloten op de afvoer, dat is wel handig. Maar ik zie vaak water onderin liggen bij het kleine filtertje bij de warmtewisselaar. Ik weet niet of dat normaal is.

Je hebt 3 filters die je vaak schoon moet maken. De hoofdfilter in de deur na iedere was, dat is logisch en geen probleem. Dan moet ik 1 keer in de 1 tot 2 weken de andere filters schoonmaken. Je moet dan het klepje onderin open doen, de hoofdfilter eruit halen, de filter die ervoor zit eruit halen, openklappen en schoonmaken. Dit werkt niet echt handig. En dan heb je nog een klein filtertje bij de warmtewisselaar, die je ook schoon moet maken. Deze is vaak nat, wat het schoonmaken niet makkelijker maakt. En dan moet je alles weer terug stoppen. Ik vind het een heel gedoe.

Kortom, ik vond mijn oude goedkope droger veel fijner en die gaf veel betere resultaten. Ik snap ook niet dat deze droger zulke goede recensies heeft eerlijk gezegd. Het enige voordeel bij deze is dat deze zo energiezuing is.

Ruisje82 16-01-2013 Product paar dagen in bezit

Deze droger is erg stil en dat is heel fijn. Het enige minpunt is dat het programma 'extra stil' niet goed droogt. Die hebben wij nu 's nachts een aantal keren geprobeerd, maar telkens moeten we dan 's ochtends de droger toch nog even op een ander programma zetten omdat de was niet goed droog is. Verder zijn wij erg blij met de droger! Geen last van dat pluizengedoe, dus ik denk dat wij al een nieuw filter erin hebben zitten?

wasvrouw1980 24-08-2012 Product kwartaal in bezit

We zijn zeer blij met de droger. Kleding komt er lekker zacht uit. Hij is lekker stil zodat we hem ook snacht aan kunnen zetten.
Alleen de filter is een ramp. Deze kan alleen goed schoongemaakt worden met een stofzuiger...

liever condens 03-08-2012 Product paar weken in bezit

6,8
wat een tegenvaller deze droger. De roosters zijn een drama om schoon te houden. Sokken liggen er bovenop en als je kastdroog wil heb je daar ook nog 3 keuzes in. Voor ons echt waardeloos. ALs ik kast zeg, dan wil ik ook kast en niet alsnog strijkdroog. Voor ons geen warmtepomp meer want de herrie is ook veel meer als een condens...

Frank Post 07-06-2012 Product half jaar in bezit

Nu inmiddels een halfjaar in bezit en het is gewoon een hele goede droger. Hier is weinig op aan te merken. Er zijn alleen 2 minpunten: kleine sokken oid gaan tussen het kijkglas en de luchtstroom inlaat zitten en blokkeert hiermee gedeeltelijk de luchtstroom. Dit hebben we verholpen door bv de sokken in een waszak te doen. het grootste probleem is het schoonmaken van het pluizenfilter in de trommel. daar heeft AEG dus niet zo goed over nagedacht. Dit is zeer lastig schoon te maken.

Nicky de Roij 17-04-2012 Product maand in bezit

Mooi spul! Ziet er goed uit, maakt weinig herrie en droogt redelijk, het is echter wel zo dat ik nog verder uit moet zoeken welke programma's ik het best kan gebruiken. Zodoende kan het resultaat nog verbeteren.

1910 17-04-2012 Product kwartaal in bezit

Hebt deze machine nog niet lang genoeg om te zeggen dat hij stroomvriendelijk is,wel kan ik zeggen dat hij prettig in gebruik is, het computer venster is duidelijk en er zitten veel droog mogelijkheden op, wel vind ik dat het pluizenfilter in het trommel gedeelte moeilijk schoon te krijgen is, hij is zeer geruisloos en mooi van vormgeving en duurzaamheid weet ik ook nog niet.
Wel een prima koop ook zeker voor de aanschaf prijs

PGR2012 14-04-2012 Product kwartaal in bezit

6,5
Voordeel: de ruimte waar de droger staat blijft koel, Energie verbruik en maakt weining lawaai en hopenlijk de duurzaamheid.
Nadeel: Het pluisfilter is onmogelijk schoon te maken. tevens moet je na elke droogbeurt om je knieen om het onderste filter te reinigen.

Het drogen werkt ietwat anders dan bij een normale machine. dus het is ietwat puzzelen om de was naar wens droog te krijgen. over het algemeen zijn wij tervreden.

Vegmo 14-04-2012 Product half jaar in bezit

Wij hebben deze WP droger aangeschaft ivm lage kosten met drogen, wij zijn er zeer tevreden over.
Enige nadeel is de pluizen filter deze is aan de bovenkant moeilijk te reinigen.

Ingridx 14-04-2012 Product half jaar in bezit

Ik heb deze warmtepompdroger een half jaar geleden gekocht samen met de wasmachine van AEG met hetzelfde front. Ziet er heel strak uit. De droger is heel makkelijk in gebruik en heeft veel opties, waaronder een wolprogramma. Het grootste voordeel is dat hij een laag energieverbruik heeft. Bij een gezin met 2 kinderen scheelt dit behoorlijk veel in de energiekosten. Nadeel vind ik echt het pluizenfilter dat heel erg lastig schoon te maken is.

Frank Post 17-02-2012 Product kwartaal in bezit

het is een prima droger met voldoende instel mogelijkheden. Maakt nagenoeg geen lawaai. veel stiller dan onze oude luchtafvoer droger.
vooral voor het lage energie verbruik gekocht. Minpunt is het pluizenfilter bij de vulopening. dit is zeer lastig te reinigen. daarnaast gaan sokken tussen de deur en het pluizenfilter zitten waardoor er geen goede luchtdoorstroom is. wij doen de sokken nu in een waszak. hierdoor is het grotendeels opgelost. Nu 3 maanden in bezit.

Stannalux 17-02-2012 Product paar weken in bezit

In vier woorden: EEN ZEER GOEDE DROGER.
Alleen bij duurzaamheid heb ik een 5 in gevuld, omdat de droger zich zelf nog moet bewijzen.
Wij hadden vorig jaar juli ook een wasmachine gekocht van AEG. De Lavamat 98485FL. Ook deze bevalt zeer goed.
Dus nu 2 machines uit de zelfde lijn met de zelfde look.