Zanussi ZTH485

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 104 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZTH485 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Joannes 22-08-2016

condenserende droger Zanussi ZTH475

Geschreven voor: Zanussi ZTH485

Een condenserende droger Zanussi ZTH475 gekocht bij Krëfel op 19/7/2012 (599,-€) . Na ongeveer 2 jaar ging droogtijd alsmaar langer duren. Onderaan bakje met filter stapelde zich water op en machine ging in storing. Leegmaken bakje en ander filters (in deur en aan ronding van opening) hielpt slecht enkele minuten en toestel viel telkens weer uit. Nu (22/08/16), ongeveer 4 jaar na aankoop is display dood en start toestel niet meer op. Ga zelfs de moeite niet nemen om een reparatie te laten doen.
Kortom, eigenlijk heeft dit toestel (en deze technologie) nooit zijn verwachtingen ingelost. Wij keren terug naar de vertrouwde droogkast technologie met uitlaat naar buiten (onze vorige droger (geen Zanussi of electrolux) heeft 10 jar trouwe dienst bewezen zonder problemen).

Onze corrigerende acties:
1. voor alle zekerheid geen Zanussi (electrolux) om uit te sluiten dat de problemen merk-gebonden zijn
2. geen condenserende droogkast om uit te sluiten dat de technologie faalt voor deze toepassing
3. niet meer aankopen bij Krëfel: reden = na aankoop van onze droger kwam er 1 maand later een promotie van hetzelfde type bij Krefel. ER stond in folder een hoger bedrag doorgestreept (749 €) en eronder de promotieprijs van 599 €. Dit was exact dezelfde prijs die we betaald hebben zonder promotie. Krefel past blijkbaar sluikse technieken toe om de consument de indruk te geven dat hij een buitenkansje krijgt. Niet goed bezig als je het mij vraagt. En Krefel houdt daarmee impliciet de consument voor een idioot.

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• defect na 4 j
  • slechts 2j garantie
  • lange droogtijden
  • vaak reinigen filters
  • kostprijs

mumstheword 20-03-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTH485

Al 2 jaar een grote bron van ergernis en je zit ermee. Zijn de sensors te gevoelig ? Maar de was komt er nooit helemaal droog uit. Altijd een vochtige walm die je bril doet aanslaan als je de was eruit wil halen. Zet je hem weer aan , valt ie gewoon weer stil.Je kan dan evt wel weer wat manueel tijd bijgeven maar ook niet handig of voordelig.Ik maak ook steeds alle filters schoon (soms onderbreek ik zelfs een cyclus om pluis weg te halen). Ik kan wel huilen. De was ruikt ook niet fris. Ik wil ook nooit meer een condensor. Vocht direct naar buiten laten zuigen!

I-Know 21-03-2015

Nooit meer een Zannussi voor ons en iedereen die het maar weten wil. Een grote teleurstelling. Zannussi aangeschreven nooit iets van vernomen. Het is gewoon een grote leugen dat deze drogers zo ontzettend zuinig zouden zijn. ONZIN. Een simpele luchtdroger is veel goedkoper, gaat langer mee, dus op het termijn is deze velen malen goedkoper en energiezuiniger en milieu vriendelijker...

S.Th.C. Broekema 17-11-2015

I-Know heeft het helemaal mis dat een "simpele" luchtdroger veel goedkoper zou zijn en ook nog eens langer mee zou gaan.
Alles wat u hierboven aanhaalt is grote onzin want met een luchtdroger bent u veel, en veel duurder uit Qua electriciteitskosten (gebruikt veel meer en dus slecht voor het milieu en voor jouw beurs!!)