Zanussi ZTH485 - Reviews

Vulgewicht
7 kg
Programma's
automatisch

Beoordeling op basis van 92 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,6

D. Verspuuij 02-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Miskoop

Ik schaar me volledig in de overwegend zeer negatieve reviews van deze droger. Het apparaat heeft ons veel geld gekocht maar we hebben ons laten overtuigen dat een warmtepompdroger de toekomst is, het zou veel energie besparen en daarmee beter zijn voor het milieu. Maar er niet bij werd verteld dat een gemiddelde droogbeurt zo maar vijf tot zes uur kon duren. En dat het ding na twee jaar al ineens niet meer zou ronddraaien. Heeft een monteur opgelost maar weer twee jaar verder is hij plots dood. Om maar niet te spreken over dat hij bij een halve vulling al niet meer de kracht had te starten met roteren, moesten we het gewicht eerst naar rechts draaien, en bij elke break weer. En de stof overal inderdaad, ook binnenin. Absolute miskoop, kan eigenlijk geen positieve punten opnoemen. Nooit meer een Zanussi voor ons.

Minpunten

• extreem lange droogtijd
  • niet duurzaam

mumstheword 20-03-2015 Product jaar of meer in bezit

3,5
Al 2 jaar een grote bron van ergernis en je zit ermee. Zijn de sensors te gevoelig ? Maar de was komt er nooit helemaal droog uit. Altijd een vochtige walm die je bril doet aanslaan als je de was eruit wil halen. Zet je hem weer aan , valt ie gewoon weer stil.Je kan dan evt wel weer wat manueel tijd bijgeven maar ook niet handig of voordelig.Ik maak ook steeds alle filters schoon (soms onderbreek ik zelfs een cyclus om pluis weg te halen). Ik kan wel huilen. De was ruikt ook niet fris. Ik wil ook nooit meer een condensor. Vocht direct naar buiten laten zuigen!

I-Know 21-03-2015

Nooit meer een Zannussi voor ons en iedereen die het maar weten wil. Een grote teleurstelling. Zannussi aangeschreven nooit iets van vernomen. Het is gewoon een grote leugen dat deze drogers zo ontzettend zuinig zouden zijn. ONZIN. Een simpele luchtdroger is veel goedkoper, gaat langer mee, dus op het termijn is deze velen malen goedkoper en energiezuiniger en milieu vriendelijker...

S.Th.C. Broekema 17-11-2015

I-Know heeft het helemaal mis dat een "simpele" luchtdroger veel goedkoper zou zijn en ook nog eens langer mee zou gaan.
Alles wat u hierboven aanhaalt is grote onzin want met een luchtdroger bent u veel, en veel duurder uit Qua electriciteitskosten (gebruikt veel meer en dus slecht voor het milieu en voor jouw beurs!!)

Johnwtt 13-12-2013 Product jaar of meer in bezit

In het begin was het een fantastisch apparaat. Snel droog en weinig droogkosten. Na ongeveer een half jaar ging de droogtijd omhoog tot minimaal 8 uur per droogbeurt. Dit kon worden ingekort door de lamellen van de warmtepomp te reinigen (voor zover mogelijk). Garantie hadden we inmiddels niet meer en volledige reparatie was te duur. Dus helaas hebben we hem vorige week bij het vuil moeten zetten...

Konkes 29-05-2013 Product jaar of meer in bezit

7,4
Een drama, apparaat doet er ruim 7 uur over om 6 handdoeken droog te krijgen..Moet bij gebruik raam en deur openhouden op advies van de monteur, apparaat moet frisse lucht kunnen "opzuigen", anders presteert hij niets.
Zal best in stroomgebruik iets zuiniger zijn, maar dat effect verdwijnt omdat hij uren bezig is.
Geen tweede
Zanussi voor mij.

Assie66 30-05-2013

Hallo Konkes, klinkt hetzelfde als mijn verhaal(Assie 66).
Ik zou weer bellen voor een monteur en hopelijk krijg je nu een andere monteur aan de deur.
Anders erom vragen bij Electrolux.
Ik heb ook 2 x dezelfde monteur gehad die een raar verhaal verkondigde maar de derde keer kreeg ik iemand die er wel verstand van had en toen was het probleem zo ontdekt.
Nu bevalt de droger prima.
Succes

Frank61Ooz 28-09-2012 Product paar dagen in bezit

Hoe deze ooit zulke recensies kan krijgen is mij een raadsel. Na de eerste droogpoging een foutmelding E60 gekregen, na een eindeloos gezoek eindelijk op het internet gevonden dat dit een fout was waarbij we 30 minuten het apparaat uit moesten schakelen en opnieuw moesten proberen. Lekker met een nieuw apparaat. Na een nacht rust gegeven te hebben opnieuw een poging gedaan. hij draait nu al 10 uur en geeft nog steeds 1 minuut droogtijd aan (al 2 uur), we gaan zo slapen dus ik zet hem maar uit. Oh ja, en van het Zanussi service centrum mag je hem NIET open doen want dan raakt hij van de leg. waardeloos apparaat. morgen bellen en terug met dit ding, we kopen wel een andere. Ik begin er niet meer aan bij Electrolux.

Officiele reactie van Zanussi 01-10-2012

Wij vinden het zeer vervelend dat uw Zanussi wasdroger niet naar tevredenheid werkt. Graag zouden wij samen met u een oplossing zoeken. U kunt daarvoor contact opnemen met de afdeling Consumer Care (0172-468 172).

Nikki
Afdeling Consumer Care Webteam

Frank61Ooz 04-10-2012

Even een update, monteur is geweest (spoedservice), machine is defect, gehele sturing moet vervangen worden, onderdeel moet uit Duitsland komen duurt enkel dagen en wordt dus volgende week. Let wel DIT IS EEN NIEUWE DROGER! Monteur was niet blij met de telefonische commentaren van Electrolux. Fijne eerlijke monteur.
We hebben met dit weer natuurlijk ook niet kunnen drogen. Koopjeskampioen regelt voor ons dat we morgen een nieuwe droger krijgen, ander merk! Prima service van Koopjeskampioen.

Bettie 21-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Grote deur en inhoud

De eerste aantal keren drogen was ik nog tevreden maar al snel werd de tijd van drogen langer, wasgoed was niet droog, stond op sterk droog, dekbedhoes altijd in elkaar gedraaid( openingsgat maakte ik op vele plekken dicht zodat er niets in kon.
Deur is, als eindelijk de tijd om is, helemaal vochtig en de rubber afsluitring zit vol met vochtdruppels.
Ruikt totaal niet fris als was eruit komt.
Soms doe ik alles nog een keer in de droger. Kost je behoorlijk energie . Nooit meer deze droger. Heel jammer!

John 23-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Doet na ruim 3 jaar he le maal niet meer de zanushit zth385

Deze warmtepompdroger duur gekocht, doet na ruim 3 jaar niets meer. Klantenservice geeft aan langs te willen komen a 62,50 euro exclusief arbeid. Deze zanussi gaat waar hij thuishoort: naar de vuilstort. Nooit geen electrolux apparaten meer in mijn huis.

Hoekstra 01-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte droger

Zelfde hier als bij vorige reviews.
Na 4 jaar plotseling dood. Werd slechts 1 x per week gebruikt.
Deze gaat naar de stort en nooit meer Zanussi.
We hadden ook een Bosch warmtepompdroger gekocht. Deze voldoet wel prima.

Joannes 22-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

condenserende droger Zanussi ZTH475

Een condenserende droger Zanussi ZTH475 gekocht bij Krëfel op 19/7/2012 (599,-€) . Na ongeveer 2 jaar ging droogtijd alsmaar langer duren. Onderaan bakje met filter stapelde zich water op en machine ging in storing. Leegmaken bakje en ander filters (in deur en aan ronding van opening) hielpt slecht enkele minuten en toestel viel telkens weer uit. Nu (22/08/16), ongeveer 4 jaar na aankoop is display dood en start toestel niet meer op. Ga zelfs de moeite niet nemen om een reparatie te laten doen.
Kortom, eigenlijk heeft dit toestel (en deze technologie) nooit zijn verwachtingen ingelost. Wij keren terug naar de vertrouwde droogkast technologie met uitlaat naar buiten (onze vorige droger (geen Zanussi of electrolux) heeft 10 jar trouwe dienst bewezen zonder problemen).

Onze corrigerende acties:
1. voor alle zekerheid geen Zanussi (electrolux) om uit te sluiten dat de problemen merk-gebonden zijn
2. geen condenserende droogkast om uit te sluiten dat de technologie faalt voor deze toepassing
3. niet meer aankopen bij Krëfel: reden = na aankoop van onze droger kwam er 1 maand later een promotie van hetzelfde type bij Krefel. ER stond in folder een hoger bedrag doorgestreept (749 €) en eronder de promotieprijs van 599 €. Dit was exact dezelfde prijs die we betaald hebben zonder promotie. Krefel past blijkbaar sluikse technieken toe om de consument de indruk te geven dat hij een buitenkansje krijgt. Niet goed bezig als je het mij vraagt. En Krefel houdt daarmee impliciet de consument voor een idioot.

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• defect na 4 j
  • slechts 2j garantie
  • lange droogtijden
  • vaak reinigen filters
  • kostprijs

Meijer 15-11-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
Na ruim 2 jaar heeft de warmtepomp het begeven. Kortsluiting en de garantie is over. De ervaring met het drogen waren zeer matig dus mijn vrouw blij dat ze weer over mag naar een gewone luchtdroger. Net als bij koelkasten zou er 5 tot 10 jaar garantie op de warmtepomp moeten zitten.

S.Th.C. Broekema 16-11-2015

Hallo,
Het is absoluut niet normaal dat reeds na 2 jaar de warmtepomp het begeeft. U moet naar de winkelier gaan waar u de droger heeft gekocht en deze moet zorg dragen (ook al is de fabrieksgarantie verlopen)
voor reparatie. Een warmtepompdroger gaat ongeveer 8 jaar mee en in uw geval moet u kunnen verwachten dat de warmtepomp niet reeds nà 2 jaar stuk gaat.
Neem eventueel (als u lid bent) kontakt op met de Consumentenbond!!

S.Th.C. Broekema 16-11-2015

Oh ja, begin NIET aan een "gewone luchtdroger" Indien u dat toch doet zullen de electriciteitskosten vele malen hoger uitvallen als drogen met een warmtepompdroger!!!

zandenvan 14-09-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
We hebben deze droger nu 3 jaar in ons bezit en droogresultaat is maar matig duurt eigenlijk te lang, wel goede mogelijkheden en gebruiksgemak
Nu probleem dat machine met geen mogelijkheid meer is in te schakelen en display dood is. Ik lees dit vaker en naar onze mening mag dit met machine van 3jr oud nog niet voorkomen en zeker niet bij het gebruik wat wij ermee doen < gem 1x per 2wk>
Ik ga bellen met Zanussi en laat hun reactie later hier achter, ff afwachten dus.
3 jr terug 700 euro voor deze machine betaald bij S&F.

S.Th.C. Broekema 15-09-2015

U moet hier niet bij Zanussi zijn maar bij uw leverancier, in uw geval dus bij S&F.
Een droger moet minstens 8 jaar mee gaan dus kunt u nog een beroep doen op de garantie zoals vermeld door de consumentenbond.
Bent u daar lid van dan kunt u, indien uw claim door de verkoper wordt afgewezen, dit aankaarten bij deze bond.

Hildeki 18-10-2015

wij hebben net hetzelfde probleem, na 3 jaar doet hij ineens niets meer, gewoon dood! Hebben jullie dit aangekaart en is het opgelost of? Garantie duurt toch maar 2 jaar dus consumentenbond inschakelen heeft dat dan zin?

Binder1 06-06-2015 Product paar dagen in bezit

Deze warmte pomp wasdroger met ordernummer BKI469377 bij Bemmel & Kroon gekocht, s'middags voor 16.00uur besteld en de volgende dag keurig afgeleverd en uitgepakt. Mooie droger, geluidsarm, gemakkelijk in gebruik. Door de warmtepomp geeft de machine haast geen warmte af aan de omgeving. De filters zitten makkelijk en zijn goed te reinigen. Echt een aanrader deze machine

Fam. Hesen 12-03-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Apparaat nu iets meer dan 2 jaar in bezit. Net na het verstrijken van de garantietermijn van 2 jaar deed de machine ineens niks meer, bleek de printplaat kapot te zijn en de hele aansturingsmodule vervangen te moeten worden....omdat het net buiten de garantietermijn was hoefde ik alleen de voorrijkosten en uurloon te betalen maar nog altijd 125 euro of zo....als je internet naspeurt kom je deze klacht bij heel veel mensen tegen. Gebeld met Zanussi servicecentre: nee, dit was alleen bij de "oude" types...ja,ja, wel erg toevallig... Op zich een prima droger, maar schandalig dat hij zo snel al kapot gaat en ik geloof niet dat het toeval is...voor ons voorlopig geen Zanussi apparaat meer!

marcospr 13-01-2015 Product jaar of meer in bezit

5,4
Wij hebben dit apparaat 2 jaar in gebruik en zijn er erg ontevreden over: 1) Het drogen duurt erg lang. 2) Filter moet vaak schoon gemaakt worden (als je dat niet doet, duurt het drogen nog langer). 3) De was krimpt meer (waarschijnlijk door het lange drogen). 4) Energierekening is in 2013 en 2014 met € 280 (!) per jaar omhoog gegaan. Erg verdacht als je bedenkt dat we hiervoor een Miele condensdroger hadden die minder zuinig zou moeten zijn en we geen extra elektrische apparaten de afgelopen jaren hebben aangeschaft.

mumstheword 22-01-2015

Ik had ook bij Miele moeten blijven :( Dit apparaat is al bijna 2 jaar een bron van ergernis. Doorverkopen kan ik niet met een goed geweten. De was komt er ALTIJD klam uit. Zet je hem opnieuw even aan , dat stopt 'ie gelijk weer. ( sensoren zijn VEEL te gevoelig) Dan maar gokken op hoeveel tijd je nog moet geven met de tijd-knop. Ik kan wel huilen elke keer en zo goedkoop was hij niet . En een condensor hoef ik ook niet meer. Direct naar buiten met dat vocht

S.Th.C. Broekema 15-09-2015

Natuurlijk dienen de filters steeds schoongemaakt worden. Des te beter werkt uw Zanussi.
U moet er natuurlijk zelf ook een beetje aan doen, het gaat niet vanzelf nietwaar?

Edje51 02-01-2015 Product jaar of meer in bezit

We hebben deze droger al meer dan twee jaar, en zijn er best tevreden over. Droogtijden van meer dan twee uur komen bij ons niet voor.
Maar onlangs begon de machine langzamerhand veel herrie te maken (metaal op metaal geluid, dat je hoort als de motor draait.
Uiteindelijk zelf opgelost. Ik denk dat wij niet de enige zijn met dit probleem: poelie zit los op as van de motor, de poelie die de ventilator aan de achterkant van de machine aandrijft. Als volgt op lossen: aan de achterkant zit een beschermkap van het aandrijf systeem (met vele schroeven bevestigd). Die hoef je er niet af te halen, links onder zit een klepje, dat met slechts een schroef is bevestigd. Als je dit klepje opent, zie de nylon poelie zitten. Draai met een ringsleutel de moer op de motoras vast. (waardoor geen speling meer optreedt wat betreft de poelie.) Je kunt ook vrij makkelijk het boven- en de rechter zij-paneel er afschroeven, en de motor inspecteren.
Ik moet zeggen, deze machine oogt simpel en degelijk. Ik hebt contact opgenomen met de website van Zanussi (per mail), men reageert relatief snel, en men stelde voor een service monteur te sturen. Dat is natuurlijk niet goedkoop. Maar het is gelukkig niet meer nodig. Overigens is het wel jammer dat ik op internet geen service/technisch documentatie kon vinden, waarmee ik kon zien hoe de machine in elkaar zit, en hoe ik hem moest openen.
Afijn, de machine loopt nu weer heerlijk rustig. Wij kunnen weer verder!

PietS 21-10-2015

Dank je wel Edje51, ik had exact het zelfde euvel maar kon het niet vinden; de lagers van ventilator al gesmeerd maar geen verbetering. Tot ik jouw review las. Top, dank je.

T1985 17-06-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik ben erg blij met de wasdroger, maar heb wel twee kleine problemen ervaren die in mijn geval gelukkig zonder monteur op te lossen zijn: zeer lange droogtijd en veel lawaai na enkele jaren. Hieronder staan twee tips waarmee beide problemen bij mij verholpen zijn. Ondanks deze twee problemen ben ik blij met de droger, die in verhouding tot andere drogers niet zo heel veel heeft gekost.

Lange droogtijd
Ten eerste merkte ik dat de droogtijd steeds langer werd, tot meer dan 5 uur ipv 1u40min. Dit kwam doordat het rooster achter het klepje, linksonder aan de voorzijde van de machine, verstopt zat. Deze even schoonmaken deed wonderen; de droogtijd ging terug naar de normale tijd.

Lawaai
Een ander issue was dat de droger na enkele jaren erg veel lawaai begon te maken. Dit kwam doordat bij de verbindingssnaar tussen de motor en de trommel, het wieltje bij de motor wiebelde. Dit kun je ontdekken door de achterkant van de droger eraf te halen. Je ziet dan onderaan twee wieltjes, verbonden met een draad. Als je een van beide wieltjes heen en weer kunt bewegen, dan zit die los. In mijn geval kon ik hem steviger vastdraaien en dat verhielp het probleem. Later heb ik het wieltje alsnog vervangen omdat er een barstje in zat waardoor hij weer ging wiebelen. (Het wieltje heb ik besteld bij een vanalles-onderdelenwinkel.)

J1enter 16-01-2014 Product jaar of meer in bezit

5,2
Deze droger beschouw ik als een miskoop. Een normale droogsessie duurt zo goed als de hele dag. Het apparaat geeft ongeveer 2,5 uur aan als droogtijd voor bijvoorbeeld een halve trommel ondergoed. Uiteindelijk is hij minimaal 5 uur lang aan het draaien.

J1enter 26-01-2014

Mijn eerdere (negatieve) review moet ik terugnemen. Het blijkt dat er een roostertje is, waarvan ik niet wist dat het er zat. Dat had ik in de 2 jaar dat ik dit apparaat bezit, nooit schoongemaakt. Het bleek compleet te zijn verstopt met stof. Daarom deed de droger het steeds minder goed.

Nu doet de droger het fantastisch! Het rooster dat ik bedoel zit aan de voorzijde, linksonder.

Gast1971 21-12-2013 Product jaar of meer in bezit

5,4
Op zoek naar een goede, energie zuinige droger bij deze machine uitgekomen.
2 jaar redelijk tot goede ervaring, totdat er wel wat vaker water onderin de machine ligt.
Eerst denk je filters er niet goed ingezet, maar het werd erger.
Zanussi gebeld (machine is 27 maanden oud nu), voorrij kosten worden berekend, das logisch, Eur70, das minder. Nu is de machine, met coulance, voor het luttele bedrag van Eur230 gerepareerd. anders zou de reparatie Eur 680 gaan kosten. Dat terwijl de machine 2 jaar geleden Eur600 heeft gekost

Je zou verwachten dat een merk als Zanussi wel wat langer als 2 jaar mee zou gaan. helaas.

Ik zeg, bezint eer gij begint aan Zanussi.

jagert 14-03-2014

Helaas hebben wij ook een probleem met onze droger25 maanden na aanschaf. Zanussi komt niet tegemoet in de kosten, wil ons een dure monteur met reparatie voor vast bedrag aansmeren (kost meer dan een goedkope droger die niet na 2 jaar kapot is).
Koop Nooit iets van Zanussi!!! Service nul en snel kapot

Michaelrietbroek 07-10-2013 Product kwartaal in bezit

4,4
Na 2x gebruikt te hebben en de machine erg lang aan het drogen was een monteur ingeschakeld. Monteur ging om 13 uur weg. Was om 1630 in de droger gestopt en nu nog steeds niet klaar. We zijn 5 uur later. Is dit dan nog wel zuinig. Langere duur x ampère is net zo duur maar alleen een stuk irritanter. Ik laat me graag adviseren.

I-Know 25-08-2013 Product paar dagen in bezit

3,8
Door ervaring leert men, dat is dus ook duidelijk met deze droger.
Ik was heel erg enthousiast door deze techniek, ook de consumentenbond kwam deze droger als zeer goed uit de test. Nu weet ik niet hoe zij testen maar geloof mij dit kan velen malen beter voor een uiteindelijk goed een eerlijk resultaat.
De eerste maanden werkte hij goed, maar de droogtijd werd subjectief steeds langer.
Totdat 6uur droogtijd een monteur langs heb laten komen na lang zoeken constateerde hij een waarschijnlijk defecte droogsensor.
Maar de droogtijd fluctueerde tussen 3 en 6uur wat ik toch wel heel erg lang vond duren tegenover een luchtdroger. Waarvan je een zeer duurzaam machine voor €400.00 kunt aanschaffen.
Heb eerdaags weer een monteur laten komen, omdat deze droger ook 90% meer stof produceert in mijn huis dan vorige luchtdroger. Ongelooflijk je kunt blijven stofzuigen.
Monteur constateerde dat de band getordeerd (gedraaid ) zat en daarom zoveel stof was.
Het kom dus hier op neer beste mensen, dat ik een droger heb van de eerste lichting, misschien is deze nu verbeterd na 17 maanden, maar wij voelen ons echt gepiepeld.
En zijn zeer teleurgesteld in deze machine die ons enorm veel geld heeft gekost waarvan wij dachten dat dit veel geld zou kunnen besparen met ons gezin.
Heb Zanussie aangeschreven maar helaas helemaal niets van hun vernomen.