Bosch Serie 8 WTW84563NL

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 WTW84563NL op Kieskeurig.be.

T. Snel 17-06-2019

Ondanks grote inhoud droger past perfect op oude wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Heb altijd droger met luchtafvoer gehad en was de grootste energieverbruiker in huis. Nu al gemerkt dat deze warmtepompdroger slechts een derde verbruikt t.o.v. de oude droger. Makkelijk om te kiezen tussen waterafvoer via slang of via wateropvangbak. Maakt veel minder geluid dan de voorgaande drogers. Makkelijke bediening van de programmaknop met genoeg keuzes. Zal over een half jaar mijn verdere ervaringen delen.

Gipaz 08-02-2019

Geweldige droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Het is een stille droger die erg goed en snel zijn werk doet. Hij staat bij ons in een kleine ruimte en hierbij hebben wij met onze keuze dan ook echt rekening mee gehouden. En hij geeft inderdaad echt heel weinig vochtige lucht af . Ook zijn de stof filters makkelijk te reinigen en reinigt hij zijn condensor zelf wat heel wat minder werk betekent . Ook hebben wij hem op de afvoer aangesloten wat erg handig is en betekent dat je het opvangbak niet meer hoeft te legen. Dus alles bij elkaar opgeteld een echte aanrader.

Sander 15-12-2018

Wat een topdroger en echt 0 condens in de kleine ruimte

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Onze oude condensdroger gaf heel veel condens in de kleine ruimte waar de droger staat. Dit tot condens op de ramen van de hal.
Deze nieuwe droger geselecteerd op geschiktheid voor kleine ruimtes. Deze geschiktheid voldoet ruimschoots. Super droogresultaat en echt 0 condens in de kleine ruimte.
Meer dan tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• 0 condens in de ruimte
  • droogeresultaat
  • stil

T. Snel 10-10-2019

Bosch warmtepompwasdroger wtw84563nl

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

In juni 2019 reeds mijn mening gegeven en nu een paar maanden later is deze niet gewijzigd. Ruimte voor veel wasgoed, snelle droogtijd bij diverse programmas en geluidsarm.
T. Snel

Barend 04-06-2019

Wat een geweldige droger

Wat een geweldig droger.
De machine is erg energie zuinig.
En makkelijk in gebruik.
Veel programma keuze en evt bij te stellen in tijd en droog proces.
Deze droger is echt muisstil.
En scherp geprijst.
Ik ben er super blij mee.

Pluspunten

• Super stil
  • Makkelijk in gebruik
  • Evt aan te sluiten op je water afvoer
  • Scherp geprijst
  • Energie zuinig

Minpunten

• Stekker aansluiting mag wat langer zijn.

P. K. 23-05-2019

Droogt perfect

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Mooie warmtepompdroger, veel laadruimte 9 kg, veel programma's en. Bij o s staat de Bosch droger in een kleine ruimte en het word er niet meer warm en vochtig dus wij raden dit product aan.

Pluspunten

• 9kg laadruimte
  • Droogt heel goed
  • Veel programma's
  • Word niet warm en vochtig

Berat 05-11-2019

Super

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Zeer zuinig en stille apparaat en de klederen zijn super droog. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

matsje 04-11-2019

super tevreden

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Dit is mijn tweede warmtepompdroger. Mijn oude kreeg eerlijk gezegd de was soms nauwelijks droog. De nieuwe Bosch geeft lange droogtijden aan dus ik schrok wel even, maar in werkelijkheid is de was super snel droog en kreukvrij. Bij een gezin met 3 kinderen ideaal, hoef ik niet met de volgende was te wachten! Redelijk wat programma's waar je uit kunt kiezen. Simpel uit te leggen aan huisgenoten.
Filters zijn ideaal, makkelijk schoon te houden. maak me alleen een beetje zorgen over de kunststof scharnieren van de filters, die zien er wat ielig uit. We gaan het meemaken :-) .

Pluspunten

• snel droog
  • eenvoudig te bedienen
  • zeer goede prijs-kwaliteit verhouding
  • zuinig
  • trommelverlichting

Minpunten

• scharnieren van filters lijken niet sterk?

R. Witsiers 03-11-2019

Stille droger en de was is goed droog

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

We hebben de wasdroger op het moment van schrijven één week in huis en vrijwel elke dag gebruikt.
De droger is stil wanneer deze aan het draaien is. Op het moment dat de trommel waarschijnlijk de andere kant op moet gaan is er een iets duidelijker geluid te horen die voor ons niet storend is. Bij een was die nog niet droog was en bij thuiskomst de droger weer aan werd gezet bleek de was (na meerdere keren geprobeerd te hebben) niet meer droog te worden. Toen er nieuwe vochtige was toe werd gevoegd werd alles wel weer goed droog.
De (betaalde) extra service van Bemmel & Kroon hield in dat de droger neer werd gezet en de stekker in het stopcontact werd gedaan. Op de vraag of ze ook de afvoer van de droger konden monteren gaf de bezorger aan dat hij dit nooit gedaan had en het niet bij de service hoort. Met de gebruiksaanwijzing erbij bleek dit uiteindelijk geen probleem te zijn.
Tot nu toe positief over de wasdroger en nu maar hopen dat hij een lange levensduur heeft.

Pluspunten

• Droogt goed.
  • Weinig geluid

Minpunten

• Tussendoor niet uitzetten en daarna weer aan.
  • De was is dan soms niet droog.

Ed 29-10-2019

Super droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Droogt sneller dan ik had verwacht, van een warmtepompdroger. Het geluid is niet veel meer dan de oude luchtafvoerdroger.

Pluspunten

• droogsnelheid
  • geluid

Minpunten

• nog niet gevonden

Y. Calisir 27-10-2019

super fijne apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Ik ben blij met de droger, hij is zuinig en droogt erg goed. Makkelijk te onderhouden. Het verwijderen van de pluizen moet wel elke wasbeurt gebeuren.

Pluspunten

• automatisch reinigen
  • veel opties

QAS 21-10-2019

Verademing vergeleken met oude droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Wat een verademing vergeleken met onze oude droger.
Uitgebreide programma's, perfect droogresultaat en energiezuinig.
Levensduur nog onbekend maar neem aan dat dit wel goed zit bij een gerenommeerd merk als Bosch.

Pluspunten

• Uitgebreide programma's
  • Energiezuinig

Minpunten

• Kan nog niks bedenken

Lars 08-10-2019

Helemaal niks mis mee!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

In vergelijking met mijn vorige (overigens prima) droger, ongeveer 2/3 minder energie kwijt. Droogt ook niet heel veel langer dus de besparing is aanzienlijk. Droogt dus prima, eenvoudig te bedienen en simpel schoon te houden. Uitstekende koop dus! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

dglothar 20-06-2019

Gebruiksvriendelijke Machine

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Sinds 2 weken deze droger aangeschaft. Tot nu toe een fijne marine. Makkelijk te bedienen, veel mogelijkheden en droogt fantastisch. Geluid had wat minder gemogen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jelle 29-05-2019

Perfect droog

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Enigzins sceptisch door alle negatieve reviews over lange droogtijd etc toch vanwege de energiebesparing deze keus gemaakt. En nog geen seconde spijt. Aangesloten op de afvoer dus geen omkijken naar. Self Cleaning condensor, super. Genoeg keuze in progamma's én gewoon snel klaar. Was komt er warm, droog en zacht uit. Dubbele pluizenfilter ideaal. Kort programma, handig. Nu ruim een week dagelijks in gebruik en nog geen seconde spijt. Waarom dan geen 10? Moet ruimte voor verbetering zijn alhoewel ik nu niet zou weten welke

Pluspunten

• Snel droog
  • Energiezuinig
  • Self Cleaning Condensor
  • Aangesloten op de afvoer dus geen omkijken naar

J. W. 20-05-2019

Bosch warmtepomp droger wtw84563nl

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

De oude droger was na 18 jaar kapot, dus tijd voor een nieuwe en vooral zuinigere wasdroger. Via de wasdroger test van de consumentenbond was deze bosch 1 van de twee kanshebbers voor ons. Uiteindelijk gekozen voor deze Bosch WTW84653NL (hoe verzin je die typenr's) ivm met uitgebreider gebruiksgemak door de zelf reinigende condensor (nee dat is echt wat anders dan het pluizenfilter). Na het uitpakken kwam er best wel een beetje water uit de droger. Volgens de bezorgdienst was dit door het scheef naar binnen dragen en komt het water van de fabriekstest.. zal wel, geen idee van.
Momenteel2x was er in gehad en opvallend hoe stil hij is :) zeker in vergelijking met ons prehistorisch monster wat vanmiddag afgevoerd is. Nu al buitengewoon tevreden met de droger na het eerste gebruik. past ook mooi op de serie 8 wasmachine die we vorig jaar moesten kopen(ook een super ding, met i-dos heerlijk)
De tijd zal het leren hoe duurzaam de bosch is. Ik had echter wel wat langer garantie verwacht op een apparaat in deze financiële klasse. geld ook voor mn Bosch serie 8 wasmaschine.

Duurzaamheid geef ik een goed, maar kan er nog niets over zeggen doordat ik m pas heb

Pluspunten

• stil
  • zelfreinigende condensor
  • aan te sluiten op waterafvoer
  • veel programma's

Minpunten

• Hernia zwaar als hij op de wasmachine moet
  • diameter afvoerslang te klein voor 32mm afvoerpijp

Jeroen 18-05-2019

Perfecte wasdroger van Bosch

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

We waren op zoek naar een nieuwe wasdroger omdat de oude wasdroger het na 19 jaar had begeven. De Bosch warmtepomp droger stond bij ons op het verlanglijstje en werkt zelfs boven verwachting. We hadden verwacht dat een warmtepomp droger wat langer nodig had om de was te droger, maar niets is minder waar. De machine merkt snel genoeg of er veel of weinig was inzit en de benodigde tijd wordt automatisch naar beneden bijgesteld. De was is perfect droog, en ook nog supersnel. Wij zijn erg blij met het display waarin we kunnen zien hoe lang het nog ongeveer duurt voor de was droog is. Een top apparaat, en we bevelen hem zeker aan!

Pluspunten

• Droogkwaliteit
  • Energiezuinig
  • Display wat de resttijd weergeeft

Minpunten

• Hij is wel zwaar, maar staat daardoor ook stevig
  • Nog geen kunnen zien.

Ineke 10-05-2019

Fijne droger

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Wij hebben deze warmtepompdroger gekocht omdat het een zelfreinigende condensor heeft en de motor geen koolstofborstel. We hebben de droger nog niet lang, maar we zijn erg tevreden. Hij maakt niet zoveel lawaai, en de was komt er droog uit. Ik vind het nog wel meevallen hoe lang hij er over doet en als het sneller moet dan zit er een optie "extra snel" op.
We hopen dat deze droger nog lang zal meegaan.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Zelfreinigende condensor
  • Maakt niet veel lawaai
  • koolstofborstelloze motor

MJB Maijer 07-05-2019

Alles zeer snel droog en erg stil!

Geschreven voor: Bosch Serie 8 WTW84563NL

Eenvoudig te bedienen, met veel programma's en droogt erg snel, ook erg weinig geluid. Zeker een aanrader!