Bosch Serie 6 WTW85460NL

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 6 WTW85460NL op Kieskeurig.be.

8,1

Paul 30-04-2017

Fijne onderhoudsvrije en stille droger.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Wij wilden onze oude Bosch condensdroger vervangen voor een warmtepompdroger. Gaandeweg werden de eisen duidelijker. De nieuwe droger moest naast zuinig te zijn, ook onderhoudsvrij, een grotere capaciteit en waterafvoer moest omgeleid kunnen worden. Dat waren de minimum eisen en dan blijven er binnen het budget een paar drogers over. Na uitgebreid de reviews gelezen te hebben is de keuze op deze droger gevallen. Het aansluiten was eenvoudig (ook omleiden waterafvoer) en de droger heeft naast de (uitgebreide) standaard programma's ook nog fijnafstellingen die je kan instellen (bijv. Kastdroog mag nog iets droger als standaard). Heel fijne droger die stil zijn werk doet en als hij klaar is hier een melding van geeft. We zijn dus heel tevreden met deze droger. Over de duurzaamheid is er nog weinig te zeggen, maar gezien onze ervaring met de vorige Bosch droger ga ik er vanuit dat dit wel goed zit.

Pluspunten

• Fijnafstelling mogelijk
  • Onderhoudsvrij (SelfCleaning Condensor)
  • Grotere capaciteit (2 wasjes in 1 keer drogen).
  • Energiezuinig

Minpunten

• Even wennen aan langere droogtijd

Helma 26-03-2018

Avantixx

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Wij zijn nu 5 jaar in het bezit van de warmtepompdroger. Na 3.5 jaar hadden we een storing waarbij het reservoirlampje ging branden terwijl het reservoir leeg was.
Monteur erbij, conclusie: veel stof onderin de machine waar je dus zelf niet bij kan.
Na elke droogbeurt reinig ik keurig de filters!
Kosten 150 euro...
Nu 14 mnd later weer hetzelfde euvel.
Telefoniste van Bosch gaf aan dat dit probleem ws jaarlijks blijft terugkeren. Dus jaarlijks 150 euro bovenop de aanschafprijs????
Bij ons gaat hij de deur uit...geen Bosch meer
Nog bij Bosch gevraagd om enige coulantie, dit is mogelijk in overleg met de monteur die gaat komen....dus in onderhandeling of je korting kan krijgen..

Minpunten

• Hoge kosten voor onderhoud
  • Machine reinigt zelf.Niets van te merken.

Boot 31-01-2018

Dekbed nat en in de knoop uit de droger.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Ik heb de Bosch droger aangeschaft omdat er goede resultaten waren maar ik ben niet tevreden over dit apparaat. Wanneer je een dekbed droogt dan raakt deze volledig in de knoop, ook al sluit je de onderkant. Je moet thuis blijven en zeker 7x het dekbed uit de droger halen en ontwarren.
Dit wordt veroorzaakt doordat de droger in snelheid maar 1 kant opdraait, dit probleem is bekend bij Bosch. Je krijgt het advies om het natte dekbed op te vouwen en dan in de droger te stoppen maar ook dat helpt niet. Je gebruikt dus ook veel meer energie want het duurt langer voordat het dekbed droog is. Bosch geeft niet thuis bij melding van dit probleem.
Handdoeken drogen gaat goed. Ik gebruik de droger alleen voor handdoeken en beddengoed.

Benjamin 04-12-2017

Stof tot nadenken...

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

De droger is eenvoudig aan te sluiten en na vele pagina's waarschuwingen over de manieren waarop de machine je dood kan bespoedigen, is de gebruiksaanwijzing eveneens eenvoudig.
Het is wel handig te weten dat het 'touchscreen' een seconde vastgehouden dient te worden voordat de droger aan zal gaan. Verder 'eet' de machine grote hoeveelheden stof.

Pluspunten

• grote trommel
  • eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• eet veel stof
  • lange programma's

vd molen 27-02-2018

warmtepomp droger bosch

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

heb de warmte pomp droger nu ongeveer meer als 2 jaar,hij bevalt slecht hij droogt haast niet meer. doet hij er uren over.

Pluspunten

• de eerste 2 jaar deed hij het prima

Minpunten

• droogt nu slecht
  • doet er uren over
  • miskoop
  • te duur in aanschaf

Tanja 01-02-2018

Ruim, stijlvol en fijn in gebruik

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

We zijn erg tevreden over deze Bosch! Hij is stil in verhouding tot onze oude machine en erg eenvoudig in gebruik.

• Eenvoudig in gebruik

Henk 19-01-2018

mooie machine met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Onze oude Bosch was inmiddels 12jr oud dus tijd voor een nieuwe zuiniger machine. Betere energieklasse en waterverbruik. Hiernaast ook duidelijk stiller. Mooi display met overzichtelijke opties tot instellen. Grote trommel.
We hebben er ook een Bosch droger naast staan. Ook top

Pluspunten

• mooi display
  • overzichtelijke uitgebreide programmakeuzes

Ton van Rijn 12-01-2018

Heerljik grote warmtepomp droger

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Wat blij dat de wasmachine het begaf en we gelijk de droger ook hebben vervangen. Wat een top warmtepomp droger welke op een zuinige manier de was kurkdroog krijgt. Top dat er ook een afvoerslang is bijgeleverd zodat de waterbak niet gebruikt hoeft t worden. Het filter is makkelijk te reinigen en het licht in de droger ziet er ook mooi uit door de glazen deur!

Pluspunten

• Laadcapaciteit
  • Droogtegraad

Minpunten

• nog niet gevonden

Petra 19-12-2017

Droger van Bosch

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Wij hebben dit product gekocht vanwege de bergen wasgoed in huis en te weinig ruimte in huis om op te hangen. Tot nu toe bevalt het product goed. De droger doet wat het moet doen, alleen moeten we nog even uitvinden welk programma het beste werkt voor ons aangezien ik niet gesorteerd was (heb alleen 30 en 60 graden wasgoed). Het product heeft een mooie uitstraling, de bediening werkt snel en de handleiding is duidelijk, zodat er snel gestart kon worden.

Pluspunten

• Snelle bediening
  • Mooie uitstraling
  • Licht binnenin en glazen deur
  • Zelf in te stellen eindsignaal

Minpunten

• Licht blijft maar even aan en gaat dan uit.

Miriam 18-12-2017

Superdroger en mooi om te zien!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Een prima droger voor een goede prijs (dankzij de decemberdeals ;-), echt een stuk energiezuiniger dan andere drogers en qua vormgeving past hij perfect naast onze Bosch wasmachine!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • vormgeving

Monique 10-12-2017

Deze bosch warmtepomp droger is echt super een aanrader

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Hij reinigt zich zelf dus weinig onderhoud bijna geruisloos en alles duidelijk aangegeven ziet er ook nog eens mooi uit blij dus

Pluspunten

• Duidelijk
  • Geruisloos

Nicole van de Groep 01-12-2017

Wadroger Bosch type WTW85460NL

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Dit is een Super stil apparaat en wat vooral erg handig is het lampje in de machine en het korte programma van 40 minuten

Kitty 28-11-2017

super gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Een prachtig apparaat; zeer vriendelijk in gebruik, energiezuinig, maakt weinig geluid en ziet er ook nog eens mooi uit.

Petra 28-11-2017

Bosch WTW85460NL 6 serie, top warmte droger

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Top warmte droger, glasdeur, dus de was is duidelijk zichtbaar en blijft anti statisch. Fraaie uitstraling, binnen verlichting, makkelijke bediening, water afdracht via afvoer of middels de lekbak. stoffenzeef zit in de deur en is makkelijk te verwijderen en uitklapbaar, idem het extra zeefje Sneldrogen binnen 45 min , doet het prima als de was is gecentrifugeerd bij 1400-1600 toeren, anders een ander programma gebruiken, de droger stopt door de sensor wanneer het denkt dat de was droog is, meestal eerder dan de ingestelde tijd, temperatuur is ook aanpasbaar te stellen. Bij Media markt gekocht en staat bovenop de Bosch Idos. hij trilt niet e is vrijwel geluidloos en zuinig. Veel programma keuzes.een verademing na mijn Miele en Siemens Ik ben er erg blij mee en raadt hem zeker aan. Heb mezelf nog nergens aan geïrriteerd, Staat in een zeer kleine bad/toilette ruimte en geeft geen vocht af op de tegels. softshelle jacks en broeken zij nog niet gekrompen

Pluspunten

• binnen verlichting
  • eenvoudige verwijdering/plaatsing zeef
  • sneldroog programma
  • geruisloos/geluidloos
  • gaat vanzelf uit als machine lang stil staat

Minpunten

• nog niet ontdekt, irriteer me nergens aan

Balthazar 03-09-2017

Stille en energie zuinige droger

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Na wat vertwijfeling toch voor een warmtepompdroger gekozen, en geen moment spijt van gehad.
Droger is duidelijk veel stiller, geeft een goed droog resultaat, en is echt energie zuiniger!
Het dubbel pluizenfilter is gemakkelijk te onderhouden.

Pluspunten

• stil
  • droog resultaat
  • energie zuinig

Minpunten

• droogtijd

Quraisha 27-07-2017

Perfect apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Gekozen voor dit apparaat vanwege de functies, gemakkelijke en duidelijke bediening. Tevens vanwege het merk Bosch. Zeer tevreden hierover.

Pluspunten

• duidelijke en makkelijke bediening
  • groot vulgat

Dirk 30-06-2017

Mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Wij hadden vorig jaar al onze oude Bosch wasmachine vervangen voor een wasmachine van de serie 6 en zo langzamerhand was ook de 15 jaar oude Bosch droger aan de beurt om vervangen te worden. Mediamarkt had een mooi cashback actie en ook Bosch gaf een beetje refund, dus konden we voor een mooie prijs de serie 6 warmtepompdroger aanschaffen. De machine ziet er mooi uit en de was is sneller droog dan voorheen in de oude condensdroger. Daarnaast is de nieuwe warmtepompdroger weer een beetje zuiniger, dus ook weer goed voor de energierekening en het milieu. Buiten de was drogen is vast voordeliger, maar vanwege werk en het nederlandse klimaat is dat helaas niet altijd mogelijk. Ik hoop dat ook deze droger weer 15 jaar mee gaat.

Jan 30-06-2017

super droger!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Uiteindelijk toch een bosch warmtepompdroger. Super kwaliteit voor een OK prijs.
Mijn vrouw en dochters zijn er heel blij mee. Zij tevreden, ik ook!

Pluspunten

• goed droge was
  • geen kreuk

Paar weken 27-06-2017

Je ziet duidelijk wat de machine doet vind ik erg handig

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Hij ziet er mooi uit en is zuinig en makkelijk schoon te maken en de was is super zacht en ik beveel dit product aan

Sharon Meijster-Siep 15-06-2017

Gewoon een verademing!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WTW85460NL

Onze Siemens condensdroger had het na 10 jaar begeven, dus opzoek naar een nieuwe, maar dan wel gelijk een warmtepompdroger. We zijn bij deze Bosch uitgekomen. Hij doet wat hij moet doen. Is onderhoudsvrij, zuinig en zeer stil. De droger heeft naast de uitgebreide standaard programma's ook nog een aantal opties voor fijn, handdoeken, blouses, en extra snel 40. Meer heb je niet nodig. Onze vorige droger had meer opties, maar die zijn nooit gebruikt.
Gewoon een verademing. We zijn dus meer dan tevreden met deze droger.

Pluspunten

• stil