AEG T76785NIH - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 49 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Xcinix 31-07-2016 Product jaar of meer in bezit

prima wasdroger

Qua uitstraling vind ik het al een mooie wasdroger, zeker dat hij mooi past bij zijn AEG broertje, de wasmachine. Hiervoor had ik een lucht droger met een slang naar buiten. deze was op en had het na 11 jaar begeven. Nu een warmte pomp droger aangeschaft en bemerkte na een paar maanden al een verschil in verbruik elektriciteit en omdat hij minder wattage had dan de vorige lucht droger, kon ik mijn droger en wasmachine op 1 groep plaatsen en tegelijkertijd aan zetten.

Het geluid van de AEG is een stuk lager in Db dan mijn vorige Indensit luchtdroger. Ik heb hem op zolder staan en draai ook in de avond uren. Mijn buren zeggen dat zij hem niet horen draaien :)

Het onderhoud is simpel en duidelijk aangegeven op het display.

Meestal draai ik het programma kastdroog+. dat draait hij weg in ongeveer 2 uur. Dit is wel afhankelijk hoeveel was erin gaat en hoe droog het gedraaid is door je wasmachine. Onze wasmachine centrifugeert op 1600Tpm.

De mogelijkheid is om het water reservoir zelf leeg te gooien of het aan te sluiten op een afvoer. Het laatste heb ik gedaan. Het wordt duidelijk beschreven hoe je dat zelf kan omleggen.

Na een jaar in bezit te hebben heb ik nog geen storingen gehad en ben zeer tevreden over het product. Ook omdat mijn energie rekening met 30 euro per maand naar beneden is gegaan tov de oude luchtdroger.

Erik 22-11-2015 Product maand in bezit

Ter vervanging van de oude Whirlpool condensdrager had ik het plan om een Bosch of Siemens met een zelfreinigende condensor aan te schaffen. Bovendien scoorde de AEG slecht qua droogduur en lawaaiproductie.

Deze wasdroger (en andere moderne wasdrogers) zijn in vergelijking met de oude enorm stil. Wij hebben een 6 kg wasautomaat die op 1500 omw/min centrifugeert, en de droger kan 8 kg aan: een reguliere katoenwas is binnen twee uur droog, net zo snel als een wasprogramma. Dat betekent dat je zonder wachten binnen no-time meerdere wasbeurten kan wegwerken.
Kastdroog is ook kastdroog, en ik heb nooit meegemaakt dat het restvochtgehalte te hoog is. Wel was ik dik spijkergoed apart van dun wasgoed.
Wat heel goed is, is dat de trommel afwisselend links- en rechtsom draait waardoor ik nog niet (na zo'n 15 droogcycli) heb meegemaakt dat de was in een kluwen zichzelf verstikt. Hierdoor is de centrale pin in de trommel overbodig geworden - en die is dus niet ingebouwd.

Er is -uniek-een speciaal wolprogramma dat de trommel sneller laat draaien. Daardoor worden de kledingsstuken tegen de trommelwand aangedrukt, en wordt het niet door elkaar gehusseld zodat pillen en slijt uitgesloten zijn.

In tegenstelling tot andere reviews merk ik niet dat er kledingstukken zoals sokken tussen de deur en de filterhouder klem gaan zitten.

Doordat deze warmtepompdroger aanmerkelijk lagere temperaturen gebruikt dan condensdrogers, maakt dat zowat alle was erin gedroogd kan worden. Wel merk ik dat er meer stof in het filter aanwezig is - hetgeen duidt op meer kledingslijtage dan bij de condensdroger.

Ach: het apparaat heeft zoveel mogelijkheden, er is een resttijd indicator enzovoorts. Een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

gerritfavian 27-12-2015

nou wees maar blij dat je geen siemens hebt gekocht, die zijn ECHT waardeloos!! ik heb de mijne na 6 maand verkocht en deze 2 week geleden gekocht, 100 x beter!!

Jeanine 22-06-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een herrie

7,6
Hij maakt veel herrie,het is dat de schuur zoveel weg is anders stond het daar. Bel je mediamarkt, ja mevrouw ze maken een hard brom geluid. Als je dat weet zeg je dat toch.geen mediamarkt of AEG meer. Miskoop van de maand.

markpenning 23-07-2016

Als een product niet voldoet aan je verwachting, dan mag je hem gewoon terug brengen hoor.

TwaMu 19-12-2015 Product kwartaal in bezit

Een geweldig apparaat, ontzettend veel mogelijkheden voor het drogen. Zelfs voor dekbedden en sportkleding zijn er instellingen. Het apparaat is mooi van vormgeving, het is stil en eenvoudig te bedienen

jack 28-05-2016 Product half jaar in bezit

Goede wasdroger

Een geweldig apparaat, ontzettend veel mogelijkheden voor het drogen. De bediening is simpel en de machine is erg gemakkelijk schoon te houden

isobel 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Nieuwe Droger

Ik heb mijn nieuwe AEG droger voor 6 maanden en het is zeer goed . Het filter is eenvoudig te reinigen en de resultaten goed . Ik zou zeker opnieuw kopen dit merk .

fsloot 25-12-2015 Product kwartaal in bezit

Degelijk apparaat met veel instelmogelijkheden maar toch relatief simpel te bedienen. Waterafvoer in lade in de machine of via dun slangetje in de afvoer van de wasmachine.

Neal 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Stil en goed droog, duurt wel wat lang.

Onze droger was stuk en aangezien we sinds kort gezinsuitbreiding hebben en er nu wel degelijk heel veel wasgoed te drogen is ben ik op zoek gegaan naar een energie zuinige.

Ik wou graag een A++ met een 8 kg inhoud van een bekend merk.
Deze was toch wel 1 van de goedkopere die aan mijn eisen voldeed.

De droger vind ik wel stil, zeker vergeleken bij onze oude Candy droger.
Wel produceert deze wel redelijk wat warmte, terwijl op meerdere websites van verkopers deze als een "weinig warmte in de ruimte" wordt omschreven.

De condenser is zelfreinigend maar je moet wel 1 keer in de zoveel het klepje openmaken om het stof voor het rooster weg te zuigen.

Een volle trommel met handdoeken super droog duurt 3,5 uur.

• Grote deur
  • Energiezuinig(er)
  • Verlichting in trommel
  • Goed filter

Minpunten

• Duurt lang bij volle belading
  • Veel warmte in de ruimte
  • Afvoerslang knullig

Jansen 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Fijne, grote en zuinige droger!

Droger gekozen vanwege grote inhoud (8kg), handig voor een gezin. Daarnaast ook vanwege de duurzaamheid (warmtepomp) en het betrouwbare merk. Er wordt soms als feedback gegeven dat de droger veel geluid maakt. Ik vind dit erg meevallen. Ik ben erg tevreden en heb vervolgens ook de 8kg wasmachine gekocht!

laker 21-06-2016 Product kwartaal in bezit

hele fijne droger met veel droogopties

De droger laat zich makkelijk instellen en er kan veel was in. De droogopties zijn heel uitgebreid en je kunt er zelfs met vol vertrouwen alle types was in drogen.

Kristian 04-06-2016 Product half jaar in bezit

Goede droger waar genoeg in kan

7,6
Dit is een prima droger met veel ruimte in de trommel. Het heeft een dubbele filter wat veel stof vast houdt. Er wil alleen af en toe een sok bij de deur blijven hangen waardoor deze iets minder droog (heel klein beetje klammig) kan zijn. Maar met uitzondering van dat ene sokje in de zoveel tijd komt alles er goed en droog uit.

S 28-05-2016 Product half jaar in bezit

Goed product

Zeer tevreden over deze droger. Zelfs kleding wat je normaal zou ophangen droog ik nu zonder dat het krimpt.

Gert 27-05-2016 Product half jaar in bezit

Prettige wasdroger met veel functies!

Prettige en energiezuinige wasdroger
Erg prettige wasdroger die vooral erg stil is. De vele aanwezige droogprogramma's en de grote laadruimte geeft het voordeel dat ook beddegoed voor 4 personen in 1 keer gewassen kan worden! Hierbij moet wel het grote programma gekozen worden. Het stof opvang bakje is goed opgebouwd alleen komt het wel zo nu en dan voor dat onder dit opvangbakje met de stofzuiger goed schoongemaakt moet worden om zo te voorkomen dat de warmtepomp verstopt kan raken.

Al met al een zeer prettige droger! Aanrader!

Marielle 28-02-2016 Product paar dagen in bezit

6,5
Ik heb spijt van mijn aankoop: veel wassen worden niet droog, wolwas wordt wel droog, maar de artikelen krimpen. een vast met wol en een ander materiaal droogt niet. Ik heb net een stuk of 6 shirts in de machine gedaan, helaas komen ze er telkens weer nat uit. Ik heb hem nu maar op vast tijdstip gezet, kastdroog, kastdroog + en kastdroog ++ werkt niet. Verder mooi design, eenvoudig in gebruik, velerlei mogelijkheden...maar ja, hij droogt dus niet. Ik heb het apparaat nu zo'n 6 weken.

Shopperd 29-02-2016

Kijk in de handleiding. - Afstelling van de
resterende vochtgraad van het wasgoed.
dit is in 3 standen te verzetten in een paar makkelijke stappen.

Arno2007 12-05-2016

Beste Marielle,

Het krimpen van wol in deze droger zou niet voor mogen komen hiervoor moet je misschien dan ook even contact zoeken met aeg. Verder is het misschien een idee om eens met alle verschillende programma's te spelen en daarbij ook met de optie droogplus deze is in 3 stappen aan te passen (min-med-max) als je de restvocht perc. hebt aangepast en dan deze optie hebt uit geprobeerd dan zou het goed moeten zijn. Ik heb dit aparaat vanaf dec in mijn bezit en ben er nog steeds zeer tevreden over, mocht je er echt niet uit komen zou ik gewoon contact zoeken met aeg :) succes

Marielle 13-05-2016

inmiddels is de situatie veranderd: het bleek dat de condensor-kamer (om het zo maar te noemen) niet goed afgesloten was (achter de sticker op de achterzijde van de machine). Toen we dat hadden opgelost droogde de machine wél goed. Mooie wollen vesten stop ik er maar niet meer in, wel sokken en dat gaat goed.

JNLB 21-12-2015 Product kwartaal in bezit

Super gebruiksvriendelijk en uitstekend droogresultaat en ook voor afwijkende stoffen. Ook het geluidsniveau valt alles mee. Ofwel een aanrader voor een ieder!

Maaike Wiersma 20-02-2017 Product paar dagen in bezit

Na ongeveer 25 jaar heeft mijn ouder AEG Lavatherm de laatste was gedroogd. Nu er een nieuwe droger moest komen heb ik geen moment getwijfeld welk merk dit moest worden, weer een AEG, alleen nu een moderne uitvoering, meer programma's, een warmtepompdroger in plaats van afvoerdroger. Ik heb nu tweemaal gebruik gemaakt van de droger en het droogresultaat is uitstekend. Ik ben zeer blij met mijn nieuwe aanwinst, zeker met de mogelijkheid dat er nu nog meer verschillend wasgoed in de droger kan. Ik ga ervan uit dat ook deze droger mijn een mooi aantal jaren haar trouwe dienst zal bewijzen.

Pluspunten

• minder lawaai
  • meer droogprogramm's

Mirjam 05-01-2017 Product paar maanden in bezit

Ruim en relatief stil

Relatief stil. Niet veel sneller vergeleken met onze vorige droger. Wordt wel minder warm. Nadeel is een slecht pluizenfilter waardoor er vrij veel stof in de warmtewisselaar terecht komt. Die dus wat vaker schoonmaken.

Nu twee maanden in gebruik.

Pluspunten

• Redelijk vlot
  • Minder warm dan vorige
  • Ruim

Minpunten

• Instellen naar eigen wens is nogal zoeken
  • Slecht pluizenfilter
  • Knopjes zijn niet heel solide

M. Hodde 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

fijne wasdroger

Het product heeft goede kwalitatieve eigenschappen, is energiezuinig en niet te duur. De grote trommel waar 8 kilo wasgoed in past is erg prettig voor een huishouden met 3 kinderen.

Pluspunten

• grootte
  • energiezuinig
  • gemakkelijk te reinigen
  • startuitstelknop

Annemarie 02-11-2016 Product paar weken in bezit

prima

Fijne droger. Alle was goed de droger uit. Kastdroog programma is soms 30 min eerder klaar. Heb een wasmachine met 1400 toeren. Komt weinig warmte vanaf en de badkamer voelt niet vochtig aan, ook met deur dicht. Hen nog nooit eerder een droger gehad, dus kan niet vergelijken of hij hard geluid maakt. Ik hoor hem wel draaien, maar als je muziekje aan hebt hoor je het eigenlijk niet. Ben tevredenu met de droger.

Pluspunten

• droogtijd
  • geluid
  • droogresultaat

Mark 11-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie zuinige droger

Deze droger ziet er niet alleen mooi uit(zeker naast een wasmachine van hetzelfde type) maar is ook nog eens zuinig en droogt super. Er is maar 1 minpuntje: het omzetten van het deurtje. Dat kan prima, maar wordt in de bijgeleverde Manuals niet beschreven. Op zich is het niet moeilijk, maar als je niet weet waar je op moet letten heb je hem zo 3 keer opengeschroefd.

Pluspunten

• Zuinig
  • Mooi

Minpunten

• Deur omdraaien niet beschreven

OnnoJ 21-12-2016

Op de site van AEG heb ik een instructie gevonden om de draairichting te veranderen: http://www.electrolux-ui.com//DocumentDownLoad.aspx?DocURL=2015\136\940890umNL.pdf

Zitanero 05-01-2017

Gekocht bij Coolblue. Er zat vanuit de fabriek nu wel een beschrijving bij. Best handig.