Siemens iQ300 - Reviews

warmtepompdroger
Vulgewicht
8 kg
Anti-kreuk fase

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Thomas 11-11-2015 Product paar dagen in bezit

Droger besteld bij VeiligKopen.nu. Super service, ouder type besteld, maar gratis nieuw type geleverd gekregen. Droger is handig in gebruik, droogt goed en energie zuinig.

Ronald 13-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Fijne en stille droger

Waren op zoek naar een vervanger voor onze luchtafvoerdroger van Whirlpool.
Via Kieskeurig en de reviews van warmtepompdrogers bekeken. We kwamen toen uit op de Siemens WT44W362NL. En bij Veiligkopen.nu was deze zeer aantrekkelijk geprijsd.
Deze ook uiteindelijk besteld en ik kon deze afhalen in Zoeterwoude Rijndijk. Bij aankomst kreeg ik te horen dat ik een andere Siemens mee kreeg, de opvolger WT43W273NL.
Deze heeft een grotere inhoud (8kilo) en werd voor de zelfde prijs geleverd.
Deze dan ook meegenomen naar huis en gaan gebruiken. In eerste instantie moesten we erg wennen aan op welke stand we de droger het beste konden gebruiken. We vonden ook dat het best wel lang duurde eer dat de natte was droog eruit kwam, ruim 3uur duurt een droogprogramma. Maar na een aantal keren raakte we er aan gewend en doen we nu 2 wasmachineladingen in de droger en komt het er mooi droog uit.

Pluspunten

• stil
  • uitgebreid programma
  • 8 kilo
  • zelfreinigend
  • dubbele pluizenfilter

Minpunten

• lang droogprogramma

Wilmaas 07-10-2016

Stil genoeg, droog genoeg en superzuinig.

We hebben er al een tiental wassen mee gedroogd en zijn behoorlijk tevreden.
Voor deze gebruikten we een gewone condensdroger en deze gaf bij droog het zelfde resultaat als bij de Siemens kastdroog, even weten en dan geen probleem meer. De droogtijd is langer maar dat wisten we bij aanschaf, wassen duurt toch ook bijna 3 uur! Maakt vergelijkbaar hoeveelheid geluid, dus weinig, niet storend.
Energieverbruik monitoren we fulltime, wij sparen ruim 1 kwh per droogbeurt uit.
Condenswaterafvoer is perfect, nooit meer een bak legen.

Svzomeren 01-09-2016

Super apparaat

Aangeschaft nadat de vorige (geen Siemens) het niet meer deed. We hebben grondig onderzoek gedaan voor een nieuwe en daar kwam deze uit. Deze is veel zuiniger, makkelijker en stiller. Top apparaat!

Fam Lohman 17-08-2016

Stil en een enorme capaciteit

Zeer stille droger met een grote capaciteit. Werkt wel langzamer dan een afvoerdroger echter het resultaat is beter. De was komt netter uit de droger en er moet minder gestreken worden

EEZaanen 17-08-2016

Goede economische wasdroger

Nieuwe droger moeten kopen omdat vorige droger na 9 jaar kapot ging. Ik heb gekozen voor een betrouwbaar merk en een nieuw product. Volume en laag energie gebruik waren keuze criteria.

Mieke63 10-08-2016

SUPER

Hebben al jaren Siemens maar deze droger is werkelijk zo goed. Muisstil en heerlijk om deze machine te hebben. Super blij mee.

59rietje 20-07-2016

Een heel fijn apparaat

Al heel wat wasjes gedroogd en het goed komt er bijna zonder kreukels uit. Ook een plus pund is dat je de filter niet meer schoon hoeft te maken. Heel veel droogprogramma's en je was ruikt heerlijk

ASINA62 13-03-2016

GEBRUIKSVIENDELIJKE CONDENSDROGER

IK HAD EERST EEN DROGER MET LUCHTAFVOER, DEZE IS VEEL STILLER EN ERG GEBRUIKSVRIENDELIJK, EEN AANRADER!

Frederique 03-01-2016

Aardige droger

- De droger is vrij stil.
- Geeft weinig warmte af.
- Ik ben het niet altijd eens met de interpretatie kastdroog. Wat mij betreft mag de was met enige regelmaat droger worden afgeleverd dan wat de machine mij geeft.
- Jammer dat de deur niet omgehangen kan worden.
- Ook jammer van het korte electriciteitssnoer. Ik had graag minimaal 20cm langer snoer gehad dan kon ik de machine beter plaatsen.
- Vind A++ heel belangrijk voor het milieu en mijn bankrekening. Ben benieuwd of het verschil maakt in de eindafrekening van de energieleverancier.

Noekie 24-12-2015

Droger met weinig condens! Super!

Sinds een paar dagen deze droger, vorige droger kwam bij het openen veel condens vrij en bij gebruik ook veel warmte in de ruimte waar de droger staat, deze droger bijna tot niets! Super gewoon, geloofde het niet bij het lezen van reviews van anderen maar nu zelf kunnen beoordelen! Het is echt zo!

gralo 16-11-2015

droogt goed

Wij hebben deze droger begin van de maand in bezit en hij droogt goed. Ook fijn dat de afvoer voor het water aangesloten kan worden op de afvoer waar ook de wasmachine op staat.

Walter070760 07-11-2015

Geweldig apparaat

We hebben hem vorige week zaterdag gekocht, en het werkt gewoon perfect, je hoeft geen slang meer naar buiten, je hoeft ook het water reservoir leeg te maken je sluit hem gewoon aan op de afvoer van de wasmachine. Fijne grote trommel.