Siemens WT47W562NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 146 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Nicole van Dijck 18-03-2016

Siemens warmtepompdroger WT47W562NL

Het apparaat is prima en makkelijk in gebruik.
De was komt er echter een beetje klam uit bij kastdroog.
Wellicht dat kastdroog+ dit probleem verhelpt.
Dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd.
Handig is de directe aansluiting op de afvoer.
Jammer dat Media Markt je adviseert om een aansluitset voor deze optie aan te schaffen.
Deze set wordt nl. standaard bij de machine geleverd.

Marjolein 22-05-2017

Fijne, praktische wasdroger

Als beste uit diverse testen, dus die moet dan wel goed zijn. Het apparaat doet gewoon wat het moet doen, en is er ook nog eens snel mee klaar. Hij zou nog wat stiller mogen, want het geluid als van een koelende koelkast vind ik persoonlijk licht irritant.

Pluspunten

• Snel klaar
  • ziet er mooi uit
  • was komt er lekker zacht en droog uit
  • veel programmamogelijkheden

Minpunten

• geluid....

Paul 20-05-2017

Goede, zuinige droger met grote trommel

Het is onze eerste droger, dus vergelijkingsmateriaal hebben we helaas niet. De droger bevalt ons erg goed, er past veel was in en het droogresultaat is goed. Je kunt naast kastdroog en kastdroog plus ook de droogtegraad instellen. Op de laagste droogtegraad bleef de was iets klam, maar één stand hoger (er zijn 4 droogtegraden) is de was perfect droog op de kastdroog stand. Er zit een sensor in die de vochtigheid meet.

De droger is vrij stil, al merk je wel dat de compressor geluid maakt. Vergelijk het met de brom van de koelkast. Hij trilt of resoneert niet, dus het geluidsniveau is vrij constant. Daarnaast heeft de droger enkele handigheden; hij kan direct op de afvoer worden aangesloten, er zit een lampje in de trommel, je hoeft de condensor niet schoon te maken en een uitgestelde start.

Al met al zeer tevreden met de aankoop, hopelijk gaat hij lang mee.

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • Op afvoer aan te sluiten
  • Grote trommel
  • Zuinig

Minpunten

• Vrij stil, maar wel compressorgeluid

bob 08-05-2017

Siemens wasdroger

Het is een mooie wasdroger met zeer grote trommel inhoud. Aangezien het een warmtepomp droger is geeft hij wel wat meer vocht af in de ruimte. Heel handig is de rest tijd indicatie en hij slaat vanzelf af wanneer de was droog is. De was komt er ook echt droog uit. Klein dingetje is het geluid; hij maar een brom geluid door de pomp die erin zit maar het went snel. Heb hem op zolder staan en op de 1e verdieping hoor je nauwelijks iets. Dus ja ik zou deze aanbevelen.

Yvonne 16-01-2017

Irritant lawaai compressor

Gekocht omdat ik in veel reviews las dat het een stil apparaat was.
Maar dat klopt niet! Aan het begin van het programma doet het apparaat rustig zijn werk.
Echter, na een paar minuten hoor je de compressor aanspringen. Deze maakt een zeer irritant geluid, vergelijkbaar met een oude koelkast met een slechte compressor.
Zelfs met de deur van de bijkeuken dicht hoor je dat in de rest van het huis.
Hebben de droger per ommegaande weer geretourneerd. Voor ons geen warmtepomptechniek (lees: compressor) meer.

Pluspunten

• grote trommel
  • verlichting

Minpunten

• compressor lawaai

Henry 17-11-2016

Goeduitziende, perfect werkende Warmtepomp droger.

De Siemens warmtepompdroger aangeschaft ter vervanging van de 15 jaar oude condensdroger, deze droger doet zijn werk sneller en is daarbij ook nog energie zuiniger ( A++) , fijn dat er een setje bij zit die het water direct afvoert i.p.v dat het reservoir telkens moet worden geleegd, de droger ziet er niet alleen mooi uit maar is ook heel eenvoudig te bedienen, het droog resultaat is uitmuntend, wat verder opvalt is dat deze droger bijna geruisloos zijn werk verricht zonder de omgeving te verwarmen.

Pluspunten

• Droogt uitmuntend
  • Gebruiksgemak
  • Waterafvoersetje wordt meegeleverd
  • Bijna geruisloos
  • Geeft geen omgevingswarmte af

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

Teunissen 11-12-2017

Een echte aanrader

Nu een maand in bezit en erg blij mee. De droger heeft een luxe design. Door de grote inhoud is de was snel droog en het wasprogramma stopt eerder als de was droog is. Ik kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Wasprogramma stopt als was droog is

Bhuban 02-12-2017

A very nice product - Value for money

I wanted to buy a different brand this time, but when I compare the features price and reliability I can't find a better deal than this Siemens dryer. So far it works fine, very low noise. Looks nice and matches with my Siemens Washing machine. Hope it will prove it's durability.

Pluspunten

• Functions and price
  • Features

Minpunten

• yet to experience

AvdHF64 30-11-2017

Goede prijs/kwaliteit verhouding. (€599)

Doet wat hij moet doen... was drogen.
1) Katoen... Ik heb bijna geen 100% katoen meer dus belading van 9kg. Gebruik tot nog toe alleen Mix+Voorzichtig en kast droog. Hij kan dan alleen 'maar' 3kg aan! (Geld voor alle drogers, etc dat ze maar 1/3de van hun maximum aankunnen.) Volgens het boekje.
Ik kies 'Voorzichtig' omdat hij anders erg heet word. Wat je was meer laat slijten en verkleuren.
2) Ook reveseerd de machine niet. (Trommel draait maar een kant op.) Hierdoor worden grote stukken, denk aan dekbedovertrek, lakens, e.d. een grote prop en kreukt de was meer. (Er zijn haast geen wasdrogers meer die reveseren, trommel draaid afwisselend links- en rechtom.)
3) Door bovenstaande kreukt de was meer dan nodig. Je kan dit ondervangen door de was direct op te vouwen, uithangen, als hij klaar is. (Geld voor meeste wasdrogers ben ik bang.)
4) Lampje in trommel mag van mij langer aanblijven bij uitladen. (Ik vouw rechtstreeks uit de machine de was op.) (persoonlijk)
5) Ik vind dat de machine er niet modern uitziet, eerder iets oudbolligs heeft. (persoonlijk)

Pluspunten

• Snelheid / tijdsduur
  • Bediening
  • Je hoeft maar 3 filters schoon te maken.

Minpunten

• Vul opening mag groter.
  • Op normale stand erg heet.
  • Reveseerd niet.
  • Kreukt

Rogier 29-11-2017

Veel makkelijker schoon te maken

Andere drogers hebben systemen met extra filters die telkens uitgespoeld moeten worden. Deze heeft alleen een dubbele deurfilter die erg snel te reinigen is. Bovendien hoef je nooit meer de condensator uit te spoelen. Heb ik ook jaren lang gedaan. En dan drogen wij meestal handdoeken, en die zijn in 1,5 uur droog. Deed onze oude droger bijna 3 uur over.
Hoe lang hij mee gaat weet ik nog niet. Maar tot op heden zijn we zeer tevreden. En ook nog eens 50 euro cashback!

Pluspunten

• eenvoudig te reinigen
  • droogt snel
  • Geen condensator zelf reinigen

Gebruiker 21-11-2017

Super machine

Fijn app met veel verschillende programma’s , fijn ook dat lampje er in.
Ik mis mijn oude miele geen moment !!

Minpunten

• Ik moet nog wat wennen aan t pluizen filter

Huisvrouw 18-11-2017

dik tevreden

Toen mijn oude droger het begaf ben ik internet afgegaan welke en wat voor een droger het beste was. Ik heb als eerste gekeken wat mijn wensen en leefwijze was. De soort droger moest passen in mijn leef en gezin indeling. daarna ben ik gaan kijken naar gebruik en best geteste en/of keuze. Deze Siemens droger bleef bij mij over. Ik raad hem zeker aan maar ik wil ook aangeven dat iedereen eerst hun eigen behoefte en leefwijzen moeten bekijken om zo een keus te maken welk soort droger het beste bij hun hoort. Als je weet wat voor een droger het beste bij je past ben je al op de helft om een goede te kopen.

Pluspunten

• veel keuze om te drogen
  • de ruimte word niet warm en vochtig
  • hij is stil
  • aansluiting afvoer

Minpunten

• geen wolkorf
  • licht brand tijdens draaien

eloyhoofs 11-11-2017

Goede koop, kleine details

Vorige maand gekocht, tevreden met duur (past zich aan) en kwaliteit. Er ratelt wel iets bij het raster voor wat voor extra geluid zorgt. Ook snel veel stof.

Nancy 31-10-2017

paar dagen in gebruik, so far so good

We hebben dit product gekozen na een hele slechte ervaring met een Samsung warmtepompdroger.
Met name door pluisjes en stof ging deze machine heel snel in kwaliteit (en waarschijnlijk energieverbruik) achteruit.
De droger heeft een speciaal systeem voor dit probleem.. We hopen dat het goed werkt! Maar dat valt te bezien op de langere termijn.

Pluspunten

• pluisfiltersysteem
  • warmtepomp

Rodie 09-10-2017

Uitstekende droger

Wij hadden een condensdroger, na gebruik altijd de ruimte warm en vochtig.
Met onze nieuwe Siemens warmtepompdroger behoort dit tot het verleden.
Hij maakt veel minder geluid en het stroomverbruikt is de helft lager!!

stel30 16-07-2017

Fijne wasdroger

Sinds februari 2015 maken we met veel plezier gebruik van deze machine. Grote inhoud, weinig geluid. Veel standen, enige minpuntje is dat de waterbak geleegd moet worden.

Bas 04-07-2017

Super zuinige warmtepompdroger

Na het kopen van de Siemens wasmachine WM14W592NL konden we niet langer achterblijven (week later) om ook een Siemens droger aan te schaffen. Dus zo gezegd zo gedaan! Op goed advies EP, deze warmtepomp droger aangeschaft.
Lekkere grote trommel, stil, snel (voor een warmtepompdroger) en vooral energiezuinig.
Het is alleen even wennen aan het geluid (wanneer compressor in werking wordt gesteld, hoor je een wat tikkend geluid, dit is normaal en hoord bij de compressor). Verder erg stil en erg gebruiksvriendelijk!
Kortom, blij met deze aankoop!!! Ook hier geld voor mij weer: kind kan de was doen!

• Zuinig
  • Grote trommel
  • Zelfreinigende condensor

JoepieD 28-06-2017

Prima wasdroger voor goede prijs.

Onze oude wasdroger begaf het plotsklaps na bijna 25 jaar; zonder droger kunnen we niet. Meteen gekozen voor deze Siemens, aangezien we zeer tevreden zijn met de recent aangeschafte wasmachine van hetzelfde merk.
Bovendien passen beide machines qua design goed bij elkaar.
De referenties waren unaniem goed. Een prima leverancier bezorgde de machine binnen 2 dagen aan huis en met het inmiddels ook aangeschafte originele tussenstuk staan vanaf die dag de beide machines in een zuil hun werk te doen. Zeer naar onze tevredenheid.

MatM 26-06-2017

Topper!

Wij hebben de wasdroger nu bijna twee maanden in gebruik. De droger werd aangeschaft omdat onze vorige 23 jaar oud was. Uiteraard ook een Siemens maar lang zo stil en zuinig niet. Maar wat een goed apparaat is dit.! Stil, zuinig, veel verschillende functies en hij ziet er mooi uit. En verlichting in de trommel! Heel erg blij met onze nieuwe wasdroger.

Carolien 09-06-2017

Fantastische droger

Ik heb deze droger op advies van een collega gekocht en ben zeer tevreden. Er kan veel in en kan precies instellen hoe droog ik de was wil hebben. Ik droog nagenoeg al mijn was en heb zo'n 9 machines per week. Ik was nog even bezorgd over de droogtijd maar die is ook perfect!

Pluspunten

• Veel inhoud
  • Instellen hoe droog de was moet zijn