Siemens WT47W562NL - Reviews

Energieverbruik
2,13 kWh
Nederlands bedieningspaneel
Trommelverlichting

Beoordeling op basis van 138 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Nicole van Dijck 18-03-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens warmtepompdroger WT47W562NL

Het apparaat is prima en makkelijk in gebruik.
De was komt er echter een beetje klam uit bij kastdroog.
Wellicht dat kastdroog+ dit probleem verhelpt.
Dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd.
Handig is de directe aansluiting op de afvoer.
Jammer dat Media Markt je adviseert om een aansluitset voor deze optie aan te schaffen.
Deze set wordt nl. standaard bij de machine geleverd.

Marjolein 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne, praktische wasdroger

Als beste uit diverse testen, dus die moet dan wel goed zijn. Het apparaat doet gewoon wat het moet doen, en is er ook nog eens snel mee klaar. Hij zou nog wat stiller mogen, want het geluid als van een koelende koelkast vind ik persoonlijk licht irritant.

Pluspunten

• Snel klaar
  • ziet er mooi uit
  • was komt er lekker zacht en droog uit
  • veel programmamogelijkheden

Minpunten

• geluid....

Paul 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goede, zuinige droger met grote trommel

Het is onze eerste droger, dus vergelijkingsmateriaal hebben we helaas niet. De droger bevalt ons erg goed, er past veel was in en het droogresultaat is goed. Je kunt naast kastdroog en kastdroog plus ook de droogtegraad instellen. Op de laagste droogtegraad bleef de was iets klam, maar één stand hoger (er zijn 4 droogtegraden) is de was perfect droog op de kastdroog stand. Er zit een sensor in die de vochtigheid meet.

De droger is vrij stil, al merk je wel dat de compressor geluid maakt. Vergelijk het met de brom van de koelkast. Hij trilt of resoneert niet, dus het geluidsniveau is vrij constant. Daarnaast heeft de droger enkele handigheden; hij kan direct op de afvoer worden aangesloten, er zit een lampje in de trommel, je hoeft de condensor niet schoon te maken en een uitgestelde start.

Al met al zeer tevreden met de aankoop, hopelijk gaat hij lang mee.

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • Op afvoer aan te sluiten
  • Zuinig

Minpunten

• Vrij stil, maar wel compressorgeluid

bob 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens wasdroger

Het is een mooie wasdroger met zeer grote trommel inhoud. Aangezien het een warmtepomp droger is geeft hij wel wat meer vocht af in de ruimte. Heel handig is de rest tijd indicatie en hij slaat vanzelf af wanneer de was droog is. De was komt er ook echt droog uit. Klein dingetje is het geluid; hij maar een brom geluid door de pomp die erin zit maar het went snel. Heb hem op zolder staan en op de 1e verdieping hoor je nauwelijks iets. Dus ja ik zou deze aanbevelen.

Yvonne 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Irritant lawaai compressor

Gekocht omdat ik in veel reviews las dat het een stil apparaat was.
Maar dat klopt niet! Aan het begin van het programma doet het apparaat rustig zijn werk.
Echter, na een paar minuten hoor je de compressor aanspringen. Deze maakt een zeer irritant geluid, vergelijkbaar met een oude koelkast met een slechte compressor.
Zelfs met de deur van de bijkeuken dicht hoor je dat in de rest van het huis.
Hebben de droger per ommegaande weer geretourneerd. Voor ons geen warmtepomptechniek (lees: compressor) meer.

Pluspunten

• grote trommel
  • verlichting

Minpunten

• compressor lawaai

Henry 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Goeduitziende, perfect werkende Warmtepomp droger.

De Siemens warmtepompdroger aangeschaft ter vervanging van de 15 jaar oude condensdroger, deze droger doet zijn werk sneller en is daarbij ook nog energie zuiniger ( A++) , fijn dat er een setje bij zit die het water direct afvoert i.p.v dat het reservoir telkens moet worden geleegd, de droger ziet er niet alleen mooi uit maar is ook heel eenvoudig te bedienen, het droog resultaat is uitmuntend, wat verder opvalt is dat deze droger bijna geruisloos zijn werk verricht zonder de omgeving te verwarmen.

Pluspunten

• Droogt uitmuntend
  • Gebruiksgemak
  • Waterafvoersetje wordt meegeleverd
  • Bijna geruisloos
  • Geeft geen omgevingswarmte af

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

Rodie 09-10-2017

Uitstekende droger

Wij hadden een condensdroger, na gebruik altijd de ruimte warm en vochtig.
Met onze nieuwe Siemens warmtepompdroger behoort dit tot het verleden.
Hij maakt veel minder geluid en het stroomverbruikt is de helft lager!!

stel30 16-07-2017

Fijne wasdroger

Sinds februari 2015 maken we met veel plezier gebruik van deze machine. Grote inhoud, weinig geluid. Veel standen, enige minpuntje is dat de waterbak geleegd moet worden.

Bas 04-07-2017 Product paar dagen in bezit

Super zuinige warmtepompdroger

Na het kopen van de Siemens wasmachine WM14W592NL konden we niet langer achterblijven (week later) om ook een Siemens droger aan te schaffen. Dus zo gezegd zo gedaan! Op goed advies EP, deze warmtepomp droger aangeschaft.
Lekkere grote trommel, stil, snel (voor een warmtepompdroger) en vooral energiezuinig.
Het is alleen even wennen aan het geluid (wanneer compressor in werking wordt gesteld, hoor je een wat tikkend geluid, dit is normaal en hoord bij de compressor). Verder erg stil en erg gebruiksvriendelijk!
Kortom, blij met deze aankoop!!! Ook hier geld voor mij weer: kind kan de was doen!

• Zuinig
  • Zelfreinigende condensor

JoepieD 28-06-2017

Prima wasdroger voor goede prijs.

Onze oude wasdroger begaf het plotsklaps na bijna 25 jaar; zonder droger kunnen we niet. Meteen gekozen voor deze Siemens, aangezien we zeer tevreden zijn met de recent aangeschafte wasmachine van hetzelfde merk.
Bovendien passen beide machines qua design goed bij elkaar.
De referenties waren unaniem goed. Een prima leverancier bezorgde de machine binnen 2 dagen aan huis en met het inmiddels ook aangeschafte originele tussenstuk staan vanaf die dag de beide machines in een zuil hun werk te doen. Zeer naar onze tevredenheid.

MatM 26-06-2017

Topper!

Wij hebben de wasdroger nu bijna twee maanden in gebruik. De droger werd aangeschaft omdat onze vorige 23 jaar oud was. Uiteraard ook een Siemens maar lang zo stil en zuinig niet. Maar wat een goed apparaat is dit.! Stil, zuinig, veel verschillende functies en hij ziet er mooi uit. En verlichting in de trommel! Heel erg blij met onze nieuwe wasdroger.

Carolien 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische droger

Ik heb deze droger op advies van een collega gekocht en ben zeer tevreden. Er kan veel in en kan precies instellen hoe droog ik de was wil hebben. Ik droog nagenoeg al mijn was en heb zo'n 9 machines per week. Ik was nog even bezorgd over de droogtijd maar die is ook perfect!

Pluspunten

• Veel inhoud
  • Instellen hoe droog de was moet zijn

MAM Hasenack 07-06-2017 Product paar dagen in bezit

Pracht van een warmtepompdroger

Super strakke warmtepomp van het merk Siemens samen met de wasmachine iq700 super mooi!
Droger is heel makkelijk te bedienen. Lampje in droogtrommel is erg fijn.

Angelique Lammers 01-06-2017 Product paar dagen in bezit

Zelfreinigend en A++!!

Heel mooi om te zien en zeer handig en makkelijk in gebruik.
Ik heb de reviews goed gelezen en ik snap niet dat mensen klagen over lawaai.
Hierdoor was ik wel een beetje bang om teleurgesteld te zijn qua decibel omdat mijn waszuil naast mijn slaapkamer staat maar dit valt 1000% mee!!
Misschien waterpas afstellen?
Na ruim 11 jaar Miele ben ik blij dat ik voor een Siemens heb gekozen!
De service van Coolblue is ook uitmuntend, zowel pre als after sale!

Pluspunten

• Zelfreinigend!
  • Uiterlijk
  • Gebruiksgemak
  • Opties
  • Pluizenfilters dubbel systeem

Minpunten

• Deur trekt haren statisch aan.

Asta 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Meer dan een droger!

Liefde op het eerste gezicht! Gebruiksvriendelijk, mooi en functioneel vormgegeven, simpel aan te sluiten en zoveeeeel mogelijkheden. Zelfs het blauwe LED licht is een beleving en geeft extra sfeer aan de badkamer. Neem je jezelf
en je kleding serieus? Twijfel dan niet langer en ga voor deze SIEMENS voor een ultieme DROOMtijd, ik bedoel DROOGTIJD.

Corden 04-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Grote trommel, nu nog juist instellen

Mooie machine en grote trommel
Veel keuze aan programma's en droogte instellingen

Eerste keren was beddengoed nog klam na wassen. Mogelijk machine te vol ondanks laadvermogen dat mag/kan?
Droogte aan te passen met zonnetjes en een kastje of kastdroog + en al eea geprobeerd.
Droger duurt dan wel 2 uur bijv bij beddengoed en komt er behoorlijk gekreukt uit.

Ik ben niet ontevreden maar zal nog moeten oefenen met Siemens ipv Miele denk ik :)

Qua prijs een prima apparaat

• Programma opties

Minpunten

• Lange programma's
  • Klamme was
  • Kreuk was

nicolej 30-04-2017

prima droger

goed droogresultaat en makkelijk bedienbaar. Pluizenfilter is makkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Letty 29-04-2017 Product paar weken in bezit

Goed droog resultaat, Erg stil

Erg blij met mijn nieuwe droger. Goede bediening, stil en goed droogresultaat. Ook mijn energieverbruik is aanzienlijk lager.

Pluspunten

• Energieverbruik
  • stil
  • droogresultaat

MR 1955 27-04-2017

Makkelijk in gebruik

Dit is de eerste keer dat ik een droger heb. Maar ik vind hem makkelijk in gebruik en denk dat ik er veel plezier van ga hebben. Sinds kort hebben wij ook uit de zelfde serie een wasmachine en wij vinden het een mooi setje

WilmaM 25-04-2017

Gemakkelijk in gebruik, perfect droogresultaat

Siemens warmtepompdroger is gemakkelijk in gebruik, heeft een perfect droogresultaat. Geen last van hoge luchtvochtigheid tijdens gebruik. Een echte aanrader.