Bosch No WTW87562NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 149 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

anthonyvon 12-02-2015

9,6
Omdat onze oude Bosch wasdroger er na ruim 16 probleemloze wasdroogjaren de brui aan gaf, kozen wij opnieuw voor een Bosch. Omdat het door ons gekozen type WTY87700NL niet meer leverbaar was, kregen wij de opvolger WTW87562NL voor dezelfde prijs geleverd. De droger ziet er qua vormgeving sowieso al schitterend uit. De ingebruikneming aan de hand van de duidelijke gebruikshandleiding verliep bij ons zonder problemen. Als je de aanwijzingen op de display volgt dan kan een kind de was doen. Handig die grote trommel en je kunt door het venster prima zien of alles goed gaat. Ook de mogelijkheid om na het starten er nog een kledingstuk bij te doen door de pauzeknop te gebruiken is superhandig. De eerste (bonte) was kwam er bij ons prachtig kastdroog uit na iets meer dan een uur drogen, wat zeer redelijk is. Wij hebben de overhemden en shirts zo in de kast gehangen, want strijken is echt niet meer nodig. Kortom: wij zijn blij met deze aankoop.

Hendriks 1960 14-01-2015

Ik ben heel erg te vrede over deze droogmachine. het is een prachtig ontwerp. hij ziet er heel degelijk uit en dat is hij ook in gebruik. ondanks de vele mogelijkheden wijst eigenlijk alles vanzelf. het geluid dat de machine maakt valt mij heel erg mee. ik vind het totaal niet storend. de gekozen materialen zijn degelijk. de afwering is hoog en de prestaties zijn boven verwachting. het verbruik is zeer zuinig en kan een ieder ander deze machine aanraden. en tja Bosch is ook al jaren lang een goed merk.

vrier 28-02-2015

Ik lees in je review dat geluid erg meevalt. Ik heb dezelfde droger 4 dagen in gebruik. Ik hoor vreselijk ratelend geluid. Droger staat op 2e etage en op begane grond hoorbaar. Machine verder top maar dat geluid is niet normaal meer

Elske Huesken 10-01-2015

9,6
Sinds een dikke maand zijn wij in het bezit van deze droger van Bosch, en we zijn super blij met deze aankoop!
Zo goed als alle was kan in de droger gedroogd worden omdat het warmtepomp systeem zorgt voor een lagere temperatuur tijdens het drogen, hierdoor krimpt het niet. Dit doet gelukkig niet af aan het droogresultaat, wat ontzettend goed is. Zelf zonder het gehele programma te draaien maar een kortere variant is de was (zelf dikkere handdoeken) goed droog aan het einde.
De droger heeft veel functies waardoor iedere was op een goede manier gedroogd kan worden. Deze functies zijn makkelijk in te stellen met de draaiknop en touch-knoppen.
Tevens heeft deze droger een mooie, moderne uitstraling, maar in tegenstelling tot sommige andere apparaten doet de vormgeving niet af aan het gebruiksgemak. Echt over nagedacht!
Als laatste zijn we erg te spreken over de duurzaamheid. Alle onderdelen lijken stevig en niet erg kwetsbaar voor vele malen gebruik. De pluizenfilter is bijvoorbeeld van stevig plastic en zit goed weggewerkt in de deur waardoor het allemaal erg degelijk overkomt.
Al met al een super keuze waar wij nog vele jaren plezier van gaan hebben!

Maria Kokx 04-01-2015

Mogelijkheden zijn talrijk, dus nog niet alle kansen gehad om beste opties te leren kennen, maar dat komt vast. Gebruiksgemak is groot; duidelijke display en opties om uit te kiezen.
Duurzaamheid erg goed; apparaat blijft regelmatig zelf controleren en de tijdsindicatie die hij nog nodig heeft aanpassen. Hierdoor is hij steeds veel eerder klaar dan hij in het begin meent.

Mijama 02-01-2015

De programmakeuzes zijn erg gemakkelijk en werken perfect!ook de display waarop de tijd staat vermeld is handig! de vormgeving...helaas...het blijft een droger...groot...maar je hebt er wel wat voor! de duurzaamheid...de tijd zal het leren...de vorige droger (ander merk)heeft het 17 jaar gedaan. de techniek en zuinigheid is duidelijk verbeterd! zal deze droger aanraden aan anderen!

Iris van Oorschot 01-01-2015

Vanuit huis waar de wasjes gedaan werden is dit het ideale apparaat wat wassen leuk en makkelijk maakt! Daarnaast is het een schitterend apparaat en zou hij qua looks zo in mijn woonkamer mogen staan!

Mevrouw Herrmann 26-12-2014

De droger doet zijn werk optimaal.
Wasgoed komt droog en zacht eruit.
Eindeloze mogelijkheden voor alle soorten was.
De lamp in de trommel is praktisch.
De dubbele pluizenopvang werkt goed.
Er hangt geen vocht of hitte meer in de ruimte
Droogtijd is enorm korter dan onze oude droger.
Gewoon een top apparaat.

jk coppoolse 21-12-2014

Grote trommel, met verlichting. je ziet hoelang het nog duurt. Droogt goed. Geluid is niet zo stil als de net geleverde Bosch wasmachine, maar wel rustiger als de vorige die inmiddels 25 jaar oud was.

Lamberts-Willemsen 20-12-2014

Sinds een dag eigenaar van deze droger. Is geruisloos en doet wat hij doen moet. Na jaren afscheid van onze Miele genomen en baal dat we dit niet eerder hebben gedaan. Pluim voor leverancier Harense Smid.

040349 19-12-2014

het is heel een fijn apparaat.
zo mooi dat er licht in brand met aanzetten,
en als hij klaar is.
duidelijke bediening .
en ook dat hij de tijd aan past met drogen
.ik ben er erg blij mee

Niene165 18-12-2014
  • Product maand in bezit

Geweldig apparaat droogt goed, goed instelbaar, maakt weinig geluid.
Hoef bijna niet meer te strijken.

mike_mike_225 14-12-2014

Een paar dagen in bezit. Ziet er mooi uit en heeft veel mogelijkheden. Tot zover een prima apparaat.

Fam. Lindhout 10-12-2014

De droger ziet er mooi uit en de aantal kilo's die erin gaan zijn voor ons als gezin ideaal, we zijn heel blij met onze aankoop.

J. Huijskes 02-12-2014

Ik heb mijn was opgespaard zodat ik op alle punten goed kon testen.De machine heeft een grote vul opening. Door dat de trommel 1 richting op draait was ik bang dat de was in elkaar zou gaan zitten, dit gebeurd niet,niet met 6 spijkerbroeken, niet met beddengoed. De was voelt soms wat vochtig aan, (staat ook in de beschrijving)maar dit is zo over. Het aan knopje, moest ik wel even aan wennen, echt even aan tippen i.p.v indrukken. De stofvangers zijn gemakkelijk te reinigen, en er is erg weinig kans dat stofvlokken in de machine terecht komen. Hij is makelijk instelbaar, net als de droog sterkte,naast strijkdroog, kastdroog, en kastdroog+ kun je ook nog per onderdeel 3x warmer zetten. Dit kan in alle progamma`s. Het kinderslot heb ik niet getest, maar zit er wel op. wat ik ook als een pluspunt ervaar, en ook een van de redenen om juist deze machine aan te schaffen is, de trommel achterkant en de trommel draaien, de trommel is 1 geheel. Er is ons verteld dat het droogproces wat langer zou duren dan bij een gewone droger, ik merk dat niet. de droger meet steeds tussentijd en ik kom nog steeds uit op .... wasmachine klaar, droger ook(bijna) klaar. uitgesteld starten, en langer regelmatig draaien na het drogen gebruik ik als ik werk, mijn was is droog en warm als ik thuis kom. Ik ben zeer tevreden over wat ik uitgeprobeerd heb en de resultaten, het meeste kon ik zo opvouwen en in de kast leggen.

Lilianre 27-11-2014

Ben er super blij mee hij werkt prima is gemakkelijk in gebruik en het model ziet er ook mooi en modern uit het is een super droogkast handdoeken komen ook super zacht eruit

drogert 27-11-2014
  • Product jaar of meer in bezit

6,4
als de droger werkt dan is het een prima apparaat echter wij hebben inmiddels al 1x een nieuwe en 3x een reparatie uit moeten laten voeren omdat we melding krijgen dat watercontainer vol zit en dan droogt het niet meer.
bij laatste reparatie heb ik mij laten vertellen dat katteharen funest zijn voor dit type droger. En wj hebben er 2 dus zal inderdaad wel een haar of wat in de droger verdwijnen

deelt iemand dezelfde ervaring

Henk71 24-11-2014
  • Product maand in bezit

ben zeer tevreden, heel goed droogresultaat.
zeer stil en weinig tot geen warmte afgifte aan de omgeving.
zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk.
zeker een hele goede aanrader als je op zoek bent naar een nieuwe droger. ik heb hem nog te kort in gebruik om te kunnen spreken over energieverbruik en levensduur.

Yvonne Peeters 24-11-2014

We hebben de droger nu twee weken. Ik ben nog steeds zoekende naar de juiste stand en droogtijd. Ik ben het nog allemaal aan het uit aan het proberen. Staat duidelijk in de omschrijving hoe en wat. Hij is heel stil en ik vindt het erg prettig om de was te zien. Ik ben heel erg tevreden. Hij ziet er mooi en strak uit en we hebben ons hele leven al Bosch apperatuur in ons hele huis en zijn altijd nog tevreden geweest hierover. Ik zou geen ander merk willen,voor geen een apparaat.

Modja 24-11-2014

Deze droger droogt erg snel. Heeft vele mogelijkheden zoals kinderslot.
Makkelijk in gebruik. Ik heb deze nu een paar weken maar ben al zeer overtuigd dat ik hier jarenlang droog plezier van ga hebben.

Wil232 22-11-2014

De droger voldoet prima, geef weinig lawaai en weinig warmte af.Gezien de vorige producten van Bosch verwacht ik lang van de droger gebruik te maken