Bosch No WTW87562NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 148 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Peter 02-01-2017

Vervanger_maar_dan_beter

Enkele maanden geleden begon onze 15 jaar oude wasdroger steeds vaker zomaar uit te vallen. Na enige tijd stilstand deed hij het dan weer, wat er voor mij op duidde dat de motor zijn slechtste tijd had gehad. Voor de zekerheid alle filters en de condenser nog een keer schoongemaakt maar op het laatst moest hij meermaals worden gereset om één was te drogen. De waarschijnlijke oorzaak is dat we vorig jaar een mooie nieuwe wasmachine (Bosch Logixx 9) hadden gekocht, die net als de meeste moderne wasmachines een trommel heeft voor 6 in plaats van 5 kg wasgoed. Ondanks de grotere trommel geldt voor ons gezin met 3 pubers die ook nog eens veel sporten dat dat nog steeds neerkomt op 2 á 3 wasbeurten per dag. Efficient als mijn vrouw is propt ze de trommel van de wasmachine tegen de voorschriften en mijn technisch advies in, altijd tot de nok toe vol. En omdat nagenoeg alles ook in de droger gaat, zat die dus zeer regelmatig overvol, zodanig dat de was niet droog werd en dus de motor ook thermisch uitviel. Een lang (waarschijnlijk herkenbaar) verhaal met als conclusie dat ik een wasdroger wilde met de grootst mogelijke capaciteit, waardoor ik bij deze serie 8 uitkwam. Natuurlijk in de mediamarkt een uitgebreide vergelijking gedaan met alle andere types waarbij ik niet zozeer naar de opties heb gekeken; bij ons draait de wasdroger bijna altijd hetzelfde programma, maar zeker wel naar electra verbruik, waarbij deze droger net als andere topmodellen er met A++ als beste uitkwam, wat zeker met ons intensief gebruik zeker gaat besparen.
Uit eigen ervaring wist ik ook dat de selfcleaning-condensor optie geen overbodige luxe is, bij onze vorige wasdroger moest ik die ongeveer maandelijks schoonmaken, iets waar mijn vrouw zich niet eens mee wilde bemoeien.
In de praktijk blijkt trouwens het dubbele pluis-filtersysteem veel beter de pluizen af te vangen als de deurfilter in onze oude machine. Maar het belangrijkste; het resultaat is perfect; de tijdsduur wordt gestuurd door de 'droogsensor' veel ingekort terwijl de was er altijd droog uitkomt (doordat we die tegenwoordig in de wasmachine ook bij 1600 toeren centrifugeren).
KORTOM: Wasdroger met grootst mogelijke belading (9 Kg) met een volledig automatische meest energiezuinige werking, met zonodig verschillende opties.
Deze uiteindelijke keuze werd trouwens ook mede bepaald door mijn voorkeur voor het 'degelijke' merk Bosch maar tegelijkertijd ook weer vanwege de actie van de gratis Bosch Stoomstation. Een voorkeur zo groot dat ik er de levertijd van anderhalve week (met een kapotte droger thuis) er voor over had, terwijl ik naar de winkel was gestuurd om "een andere te gaan halen", maar dan voor de komende 15 tot 20 jaar wel het beste heb gekozen.

Pluspunten

• grote capaciteit in kg
  • energieverbruik
  • volledig automatisch
  • droogresultaat
  • dubbele pluizenfilter

Minpunten

• wellicht geluid (64 dB)

PJK70 06-05-2015

Stille en zuinige droger met een mooi en strak design. Eenvoudige bediening en toch zeer veel mogelijkheden. De condensor wordt door het apparaat zelf schoon gehouden, het eenvoudig bereikbare filter is handig te reinigen. Helaas blijft er in het Filterhuis nog wat pluis over. Bij BCC hebben wij hiervoor een Bosch Wet&Dry BKS4043 14.4V kruimelzuiger gekocht, met deze handige kruimelzuiger zijn de achtergebleven pluisjes snel weg.

André4 18-03-2018

apparaat me veel mogelijkheden en goede resultaten

Geluidsarm , goede resultaten, makkelijk te bedienen, alleen in gebruiksaanwijzing mag iets duidelijker aangegeven worden waarom bij een apparaat wat aangesloten is aan een afvoerslang, er te aller tijden nog wat restwater in de condensbak achter blijft.

Fam Buis 21-11-2016

Zuinige warmtepompdroger met mooi design

Deze Bosch warmtedroger heeft ruimte voor 9 KG wasgoed. Hoewel onze wasmachine maar 6 KG wasgoed kan wassen heb ik gekozen voor deze 9 KG droger zodat het wasgoed minder kreukt door de extra ruimte. Het wasgoed is goed droog op de standaard programma's. Ik heb het stroomverbruik van deze Bosch warmtepomp wasdroger vergeleken met mijn oude Miele condensdroger van 15 jaar oud door ze allebei te meten met mijn een stroomverbruik meter. Uit mijn eerste metingen blijkt dat deze droger ongeveer 60% van de stroom verbruikt vergeleken met de oude. Dat is toch mooi een besparing van 40% Het design is mooi met de zilveren rand en de glazen deur geeft goed zicht op de draaiende was. De machine maakt iets meer lawaai dan de vorige droger maar het is wel acceptabel. De filters zijn mooi weggewerkt in de trommel en gemakkelijk schoon te maken. Vanwege het autoclean condensor systeem van Bosch hoef je de condensor zelf niet meer schoon te maken, het restwater spoelt de condensor schoon tijdens het afpompen. De machine heeft voldoende droogprogramma's voor allerlei soorten was.

Pluspunten

• Zuinig is stroomgebruik
  • Transparante deur
  • Automatische condensor schoonmaak
  • Grote vulopening

Minpunten

• Redelijk luidruchtig

Sonja 20-11-2016

Stil, snel, zuinig en ook nog mooi design!

Mijn oude droger gaf het op na 22 jaar. Nu deze Bosch gekozen. Doet wat hij moet doen, goede programmakeuzes en met wat mindere belading snel klaar. Ook het geluidsniveau is laag.
Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geluidsniveau prima
  • Zuinig

F. Spil 19-11-2016

ruikt lekker

3 maanden geleden nieuwe wasdroger aangeschaft. na een paar weken bleek de was uit de droger te stinken en wat we ook deden het euvel was niet te verhelpen. Uiteindelijk de wasdroger ingeruild en de was ruikt nu lekker fris. Dat deze wasdroger lekker groot is is geen straf

Pluspunten

• was ruikt lekker
  • ruime capaciteit

Pieter 17-11-2016

snelheid

Nadeel van een warmtepompdroger is de langere droogtijd tov een condens of luchtafvoer. Maar dit model heeft een snelprogramma en dat merk je. Ook de zelfreinigende condensor en door het aansluiten op de afvoer, waardoor je de waterbak niet meer hoeft te legen, zorgen ervoor dat je echt werk uit handen wordt genomen.
De 9 kilo inhoud laat ook de dekbedden en overige grote stukken goed drogen.
En de meerprijs verdien ik weer terug door de A++ klasse.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • snel programma
  • directe afvoer
  • zelfreinigende condensor
  • zuinig

Minpunten

• hoge aanschaf maar dat verdien je weer terug

Cindy Geernaert 19-12-2014

Ben er zeer tevreden over, droogt goed en snel, ook best kreukvrij, moet niet echt veel gestreken worden

Hans M 24-04-2018

Degelijke en superzuinige machine!

Onze oude Miele wasmachine (22 jaar oud!) gaf de geest en moest vervangen worden. Goede gelegenheid om de nog oudere Miele wasdroger (minstens 30 of 35 jaar oud!) ook te vervangen, ondanks dat hij nog werkte.
Gekozen voor een Bosch Serie 8 wasmachine, met bijbehorende warmtepompdroger. Als je de specificaties leest dan is deze droger bijna onwaarschijnlijk zuinig. A++, en dat is niet mis!
Ook fijn dat hij maximaal 9 kilo wasgoed aankan in een aantal programma's, dan hoef je de was niet telkens in 2 delen te splitsen vanuit de wasmachine.
Bediening is vrij eenvoudig: je kiest een programma met de grote draaiknop. Hierna kun je nog wat instellingen wijzigen als je dat wilt, en je start de machine ófwel direct, ófwel laat je hem op een vooraf bepaalde tijd klaar zijn. Handig als je 's avonds wast en de vochtige was in de droger legt, vervolgens geef je aan dat alles om 09.00 uur de volgende dag droog moet zijn.
Heel mooi is het uiterlijk, met als luxe detail de verlichting in de trommel. Natuurlijk kun je ook heel goed zonder dat lampje, maar het is toch wel mooi.
Het display is groot en helder, en bijna alle bediening gebeurt met tiptoetsen. Alleen de hoofd aan/uitschakelaar is een drukknop.
Ook handig is de meegeleverde afvoerslang. Het condenswater kun je dan rechtstreeks op een afvoer aansluiten, en dan hoef je dus nooit meer dat bakje leeg te gieten. Kleine moeite, inderdaad, maar als het niet hoeft is dat beter.
Degelijkheid: machine staat nu twee dagen, dus echte ervaring hebben we nog niet. Maar aan alles kun je zien dat het hier gaan om een zeer solide gebouwde machine. Hij is ook super-geruisloos.
Minpuntje: de wasmachine en droger, beide uit de Serie 8, hebben verschillende draairichtingen van de deur. Vooral als je ze gestapeld opstelt, staat dat wat vreemd. Maar alles went....

Pluspunten

• Enorme trommel, maximaal 9 kilo
  • Uitzonderlijk zuinig met electriciteit
  • Eenvoudige bediening
  • Groot en helder display
  • Geruisloze werking

Minpunten

• draairichting deur verschilt van wasmachine

ravdsteen 06-02-2018

Uitstekende wasdroger, stil, zuinig en mooi!

Een warmtepomp droger koop je natuurlijk voornamelijk voor het lage energieverbruik, ondanks de wat hogere aanschafprijs. T.o.v. onze oude droger gebruikt dit type slechts een fractie, A++ dus dat is klasse! Zeer uitgebreide programmakeuze. De afwerking is dik in orde en geeft een degelijke indruk. Duidelijke gebruiksaanzijzing, de dimmende LED verlichting is erg cool! :-) Deze serie 8 matcht precies met onze Bosch wasmachine, die nu 1 jaar oud is, dat is ook nog eens mooi om te zien.

Edwin 11-01-2018

So far so good

Nog maar kort, een maand, in bezit. Maar bevalt tot nu toe goed; boven verwachting.
De droger droogt snel en goed; qua snelheid vergelijkbaar met onze oude condensdroger - dat is boven verwachting.

Jan 03-01-2018

Perfecte wasdroger

We gebruiken de droger voor een gezin van 5 dus is de 9kg trommel perfect. In combinatie met een 7kg wasmachine is het drogen een fluitje van een cent. Onze oude wasdroger liet veel vocht achter in de ruimte, dat doet deze droger absoluut niet.

Pluspunten

• Goed droog resultaat
  • Grote droog trommel

Josje 03-01-2018

Doet wat het moet doen

Hele fijn droger; grote inhoud. Gebruikersvriendelijk in de bediening. Was wordt goed droog. Fijn in het gebruik.

Igo 28-12-2017

Grote inhoud zelf reinigende condenser

Waarom ik deze product gekozen.
Ten eerste merk Bosch ;)
En best gestest door Consumentenbond
9kg inhoud

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Zelf reinigende condenser
  • Makkelijk bedienen

M. Zonneveld 22-12-2017

Gebruiksvriendelijk, betrouwbare machine, fraaie vormgeving.

Goede prijs-/kwaliteitverhouding. Zuinige en stille machine. Alle opties aanwezig. Overzichtelijk display. Gemakkelijk te bedienen. Mooie vormgeving. Bosch is betrouwbaar merk.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • energiezuinig
  • grote laaddeur

Patty 13-12-2017

Energiezuinige warmtepomp droger tot 9kg

Makkelijk te bedienen touch paneel met veel opties voor het drogen van elk soort type kleding/stof. Ruime opening en verlichte trommel voor een goed droogresultaat.
Voorzien van een zelfreinigende condensor

Pluspunten

• Grote vul opening en verlichte trommel
  • Energiezuinig
  • Makkelijk bedienbaar touch paneel
  • Veel optionele droogprogramma's

Nikki 12-12-2017

Bosche droger WTW87562NL

Net uit de doos, handleiding gelezen (simpel verhaal) , boel aangesloten en hoppa, was erin die door de vorige droger ( ik noem maar geen merk) bijna de hens ingevlogen was. Veeeeel sneller klaar dan de vorige ( dat duurde meestal 2 uur) en lekker zachte en warme was. Helemaal blij dus!

Pluspunten

• Zuinig en sneller klaar
  • mooi design

Minpunten

• hij is zwaar!

Linda 06-12-2017

Fijne wasdroger

Fijne wasdroger, doet wat hij moet doen. Je hoort hem ook bijna niet (geluid). Hiervoor een AEG van bijna 15 jaar oud. Moet eerlijk zeggen dat mijn oude AEG een fijner zeefje had om schoon te maken. De toetsen zijn ook erg gevoelig. Je hoeft er maar even lang te lopen en dan heb je al per ongeluk iets aangeraakt .

Pluspunten

• Groot aantal KG (9kg)
  • Extra programma's zoals allergie e.d.
  • Zelf reinigend

Minpunten

• Gevoelige tiptoetsen
  • Lastig zeefje om schoon te maken

Hellen Vreeburg 03-12-2017

Wasdroger

Mijn voorgaande Bosch wasdrogers blonken uit in duurzaamheid. De eerste ging 16 jaar mee en de tweede Bosch droger 14 jaar. Een score die we nu met onze derde droger graag weer willen halen. Sowieso zijn we al tevreden over de prestaties van deze droger. Als nu de belofte werkelijkheid wordt, kom ik over 14 jaar graag weer terug voor de opvolger van de net gedane aankoop. Bosch: ga zo door!

Pluspunten

• een bosch droger gaat lang mee
  • bedieningsgemak

Anja 01-12-2017

zeer stil en snel

Geweldige machine, rustig praktisch en droogt goed en snel. Heerlijk is ook de trommel verlichting. Veel programma's . En heerlijk de zelfreinigende condensor.

Pluspunten

• stil
  • droogt perfect

Minpunten

• geen stoom programma