Bosch No WTW87562NL

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 152 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch No WTW87562NL op Kieskeurig.be.

Peter 02-01-2017

Vervanger_maar_dan_beter

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Enkele maanden geleden begon onze 15 jaar oude wasdroger steeds vaker zomaar uit te vallen. Na enige tijd stilstand deed hij het dan weer, wat er voor mij op duidde dat de motor zijn slechtste tijd had gehad. Voor de zekerheid alle filters en de condenser nog een keer schoongemaakt maar op het laatst moest hij meermaals worden gereset om één was te drogen. De waarschijnlijke oorzaak is dat we vorig jaar een mooie nieuwe wasmachine (Bosch Logixx 9) hadden gekocht, die net als de meeste moderne wasmachines een trommel heeft voor 6 in plaats van 5 kg wasgoed. Ondanks de grotere trommel geldt voor ons gezin met 3 pubers die ook nog eens veel sporten dat dat nog steeds neerkomt op 2 á 3 wasbeurten per dag. Efficient als mijn vrouw is propt ze de trommel van de wasmachine tegen de voorschriften en mijn technisch advies in, altijd tot de nok toe vol. En omdat nagenoeg alles ook in de droger gaat, zat die dus zeer regelmatig overvol, zodanig dat de was niet droog werd en dus de motor ook thermisch uitviel. Een lang (waarschijnlijk herkenbaar) verhaal met als conclusie dat ik een wasdroger wilde met de grootst mogelijke capaciteit, waardoor ik bij deze serie 8 uitkwam. Natuurlijk in de mediamarkt een uitgebreide vergelijking gedaan met alle andere types waarbij ik niet zozeer naar de opties heb gekeken; bij ons draait de wasdroger bijna altijd hetzelfde programma, maar zeker wel naar electra verbruik, waarbij deze droger net als andere topmodellen er met A++ als beste uitkwam, wat zeker met ons intensief gebruik zeker gaat besparen.
Uit eigen ervaring wist ik ook dat de selfcleaning-condensor optie geen overbodige luxe is, bij onze vorige wasdroger moest ik die ongeveer maandelijks schoonmaken, iets waar mijn vrouw zich niet eens mee wilde bemoeien.
In de praktijk blijkt trouwens het dubbele pluis-filtersysteem veel beter de pluizen af te vangen als de deurfilter in onze oude machine. Maar het belangrijkste; het resultaat is perfect; de tijdsduur wordt gestuurd door de 'droogsensor' veel ingekort terwijl de was er altijd droog uitkomt (doordat we die tegenwoordig in de wasmachine ook bij 1600 toeren centrifugeren).
KORTOM: Wasdroger met grootst mogelijke belading (9 Kg) met een volledig automatische meest energiezuinige werking, met zonodig verschillende opties.
Deze uiteindelijke keuze werd trouwens ook mede bepaald door mijn voorkeur voor het 'degelijke' merk Bosch maar tegelijkertijd ook weer vanwege de actie van de gratis Bosch Stoomstation. Een voorkeur zo groot dat ik er de levertijd van anderhalve week (met een kapotte droger thuis) er voor over had, terwijl ik naar de winkel was gestuurd om "een andere te gaan halen", maar dan voor de komende 15 tot 20 jaar wel het beste heb gekozen.

Pluspunten

• grote capaciteit in kg
  • energieverbruik
  • volledig automatisch
  • droogresultaat
  • dubbele pluizenfilter

Minpunten

• wellicht geluid (64 dB)

Pieter 17-11-2016

snelheid

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Nadeel van een warmtepompdroger is de langere droogtijd tov een condens of luchtafvoer. Maar dit model heeft een snelprogramma en dat merk je. Ook de zelfreinigende condensor en door het aansluiten op de afvoer, waardoor je de waterbak niet meer hoeft te legen, zorgen ervoor dat je echt werk uit handen wordt genomen.
De 9 kilo inhoud laat ook de dekbedden en overige grote stukken goed drogen.
En de meerprijs verdien ik weer terug door de A++ klasse.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • snel programma
  • directe afvoer
  • zelfreinigende condensor
  • zuinig

Minpunten

• hoge aanschaf maar dat verdien je weer terug

PJK70 06-05-2015

Stille en zuinige droger met een mooi en strak design. Eenvoudige bediening en toch zeer veel mogelijkheden. De condensor wordt door het apparaat zelf schoon gehouden, het eenvoudig bereikbare filter is handig te reinigen. Helaas blijft er in het Filterhuis nog wat pluis over. Bij BCC hebben wij hiervoor een Bosch Wet&Dry BKS4043 14.4V kruimelzuiger gekocht, met deze handige kruimelzuiger zijn de achtergebleven pluisjes snel weg.

André4 18-03-2018

apparaat me veel mogelijkheden en goede resultaten

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Geluidsarm , goede resultaten, makkelijk te bedienen, alleen in gebruiksaanwijzing mag iets duidelijker aangegeven worden waarom bij een apparaat wat aangesloten is aan een afvoerslang, er te aller tijden nog wat restwater in de condensbak achter blijft.

Peter 23-06-2017

Teleurstellende aankoop!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

In tegenstelling tot de voorganger van een B-merk is deze machine niet in staat om dekbedovertrekken te drogen. De overtrekken worden door de machine op een bijna niet te ontknopen kluwen gedraaid tijdens het droogproces. Binnen in deze bal van katoen is alles nog nat. Zelfs bij herhaaldelijk tussentijds stoppen van de machine en ontrafelen van de dekbedovertrekken lukt het niet deze acceptabel droog te krijgen. Baal enorm van deze aankoop.

Fam Buis 21-11-2016

Zuinige warmtepompdroger met mooi design

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Deze Bosch warmtedroger heeft ruimte voor 9 KG wasgoed. Hoewel onze wasmachine maar 6 KG wasgoed kan wassen heb ik gekozen voor deze 9 KG droger zodat het wasgoed minder kreukt door de extra ruimte. Het wasgoed is goed droog op de standaard programma's. Ik heb het stroomverbruik van deze Bosch warmtepomp wasdroger vergeleken met mijn oude Miele condensdroger van 15 jaar oud door ze allebei te meten met mijn een stroomverbruik meter. Uit mijn eerste metingen blijkt dat deze droger ongeveer 60% van de stroom verbruikt vergeleken met de oude. Dat is toch mooi een besparing van 40% Het design is mooi met de zilveren rand en de glazen deur geeft goed zicht op de draaiende was. De machine maakt iets meer lawaai dan de vorige droger maar het is wel acceptabel. De filters zijn mooi weggewerkt in de trommel en gemakkelijk schoon te maken. Vanwege het autoclean condensor systeem van Bosch hoef je de condensor zelf niet meer schoon te maken, het restwater spoelt de condensor schoon tijdens het afpompen. De machine heeft voldoende droogprogramma's voor allerlei soorten was.

Pluspunten

• Zuinig is stroomgebruik
  • Transparante deur
  • Automatische condensor schoonmaak
  • Grote vulopening

Minpunten

• Redelijk luidruchtig

Sonja 20-11-2016

Stil, snel, zuinig en ook nog mooi design!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mijn oude droger gaf het op na 22 jaar. Nu deze Bosch gekozen. Doet wat hij moet doen, goede programmakeuzes en met wat mindere belading snel klaar. Ook het geluidsniveau is laag.
Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geluidsniveau prima
  • Zuinig

F. Spil 19-11-2016

ruikt lekker

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

3 maanden geleden nieuwe wasdroger aangeschaft. na een paar weken bleek de was uit de droger te stinken en wat we ook deden het euvel was niet te verhelpen. Uiteindelijk de wasdroger ingeruild en de was ruikt nu lekker fris. Dat deze wasdroger lekker groot is is geen straf

Pluspunten

• was ruikt lekker
  • ruime capaciteit

Cindy Geernaert 19-12-2014

Ben er zeer tevreden over, droogt goed en snel, ook best kreukvrij, moet niet echt veel gestreken worden

hpru 04-02-2019

mooi aparaat

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

hij was goed maar dat ben ik gewend van bosch
alleen de piep zou ik graag uitgaat hebben niet fijn voor nachtwas

Tony 28-01-2019

Droogt prima, maar duurt relatief lang

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Hiervoor hadden we een gasdroger van Miele, maar deze worden niet meer gemaakt. Dus nu een warmtepompdroger gekocht van Bosch. De was komt er prima droog uit, maar duurt aanzienlijk langer dan de gasdroger/

Bianca van Veelen 25-01-2019

Top kwaliteit

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

De prijs kwaliteit verhouding klopt helemaal, ook oogt de wasmachine luxe en werkt hij zoals ik het zou willen. Ik raad deze wasmachine iedereen aan en ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb.

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Is er niet

Greeven 21-01-2019

Wasmachine en droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Wij hebben de wasmachine en droger gekocht van Bosch type WTW87562NL en WAW32542NL. Beide apparaten functioneren erg goed en zijn stil. Beide apparaten hebben genoeg programma’s voor elke was een eigen programma als je wilt.

• Veel programma’s

martje 15-01-2019

mooie uitstraling en afwerking en verlichting

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

ik heb het product nog niet zo lang maar ben nu al tevreden , luxe uitstraling handige verlichting in de trommel en bediening erg gemakkelijk

van beeck 10-01-2019

warmtepomp droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

een goed werkende droger met niet veel geluid ,en met genoeg inhoud ,en eenvoudig schoon te houden .

Robert 09-01-2019

Nooit meer zonder!

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Ik had nooit een droger. Overbodig dacht ik, duur in gebruik en mooie kleren doe je er toch niet in. Maar wat een levensverandering kan een droger zijn zeg. Hoewel die niet mega zuinig is, maakt die op 1600 toeren gecentrifugeerd wasgoed in no-time droog. De sensor voor hoeveel vocht er in zit doet zijn werk erg goed. De tijd wordt meestal gehalveerd als je hem niet te vol propt. Het resultaat daarvan is naast een snel gedroogd wasje, ook niet te duur in gebruik. Aansluiten was erg makkelijk op de afvoer, alles meegeleverd en duidelijke uitleg in de handleiding.

SabK 04-01-2019

Perfecte droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mooi design, zeer duidelijk programmadisplay, zacht geluid, goed droogresultaat, grote trommel,ideaal voor mijn donsdekens, ben zeer blij.

M. Frenken 02-01-2019

Droger Bosch

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Sinds 1 maand maken wij gebruik van onze nieuwe droger. Ideaal in gebruik, vele verschillende programma's en geen uren lang. Het is een waterpompdroger maar je kunt deze alsnog aansluiten op de afvoer.

Pluspunten

• Self Cleaning

Minpunten

• Geen minpunten

Giovanni Keereweer 01-01-2019

Prima Droger

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mooie machine welke makkelijk in bediening is. Werkt erg fijn, nu pas enkele droogbeurten gehad maar niks te klagen. Ook is de machine erg stil.

• Makkelijk in bediening

Eutje 30-12-2018

Klasbak

Geschreven voor: Bosch No WTW87562NL

Mooi design, groot laadvermogen en stil. Wat wil je nog meer? Wij zijn heel erg blij met deze keuze!!!

Pluspunten

• Laadvermogen
  • Geluid