Bosch No WTW87562NL - Reviews

64 dB
Vulgewicht
9 kg

PJK70 06-05-2015 Product paar weken in bezit

Stille en zuinige droger met een mooi en strak design. Eenvoudige bediening en toch zeer veel mogelijkheden. De condensor wordt door het apparaat zelf schoon gehouden, het eenvoudig bereikbare filter is handig te reinigen. Helaas blijft er in het Filterhuis nog wat pluis over. Bij BCC hebben wij hiervoor een Bosch Wet&Dry BKS4043 14.4V kruimelzuiger gekocht, met deze handige kruimelzuiger zijn de achtergebleven pluisjes snel weg.

Fam Buis 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zuinige warmtepompdroger met mooi design

Deze Bosch warmtedroger heeft ruimte voor 9 KG wasgoed. Hoewel onze wasmachine maar 6 KG wasgoed kan wassen heb ik gekozen voor deze 9 KG droger zodat het wasgoed minder kreukt door de extra ruimte. Het wasgoed is goed droog op de standaard programma's. Ik heb het stroomverbruik van deze Bosch warmtepomp wasdroger vergeleken met mijn oude Miele condensdroger van 15 jaar oud door ze allebei te meten met mijn een stroomverbruik meter. Uit mijn eerste metingen blijkt dat deze droger ongeveer 60% van de stroom verbruikt vergeleken met de oude. Dat is toch mooi een besparing van 40% Het design is mooi met de zilveren rand en de glazen deur geeft goed zicht op de draaiende was. De machine maakt iets meer lawaai dan de vorige droger maar het is wel acceptabel. De filters zijn mooi weggewerkt in de trommel en gemakkelijk schoon te maken. Vanwege het autoclean condensor systeem van Bosch hoef je de condensor zelf niet meer schoon te maken, het restwater spoelt de condensor schoon tijdens het afpompen. De machine heeft voldoende droogprogramma's voor allerlei soorten was.

Pluspunten

• Zuinig is stroomgebruik
  • Transparante deur
  • Automatische condensor schoonmaak
  • Grote vulopening

Minpunten

• Redelijk luidruchtig

Sonja 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, snel, zuinig en ook nog mooi design!

Mijn oude droger gaf het op na 22 jaar. Nu deze Bosch gekozen. Doet wat hij moet doen, goede programmakeuzes en met wat mindere belading snel klaar. Ook het geluidsniveau is laag.
Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geluidsniveau prima
  • Zuinig

F. Spil 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

ruikt lekker

3 maanden geleden nieuwe wasdroger aangeschaft. na een paar weken bleek de was uit de droger te stinken en wat we ook deden het euvel was niet te verhelpen. Uiteindelijk de wasdroger ingeruild en de was ruikt nu lekker fris. Dat deze wasdroger lekker groot is is geen straf

Pluspunten

• was ruikt lekker
  • ruime capaciteit

Pieter 17-11-2016 Product paar weken in bezit

snelheid

Nadeel van een warmtepompdroger is de langere droogtijd tov een condens of luchtafvoer. Maar dit model heeft een snelprogramma en dat merk je. Ook de zelfreinigende condensor en door het aansluiten op de afvoer, waardoor je de waterbak niet meer hoeft te legen, zorgen ervoor dat je echt werk uit handen wordt genomen.
De 9 kilo inhoud laat ook de dekbedden en overige grote stukken goed drogen.
En de meerprijs verdien ik weer terug door de A++ klasse.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • snel programma
  • directe afvoer
  • zelfreinigende condensor
  • zuinig

Minpunten

• hoge aanschaf maar dat verdien je weer terug

Cindy Geernaert 19-12-2014 Product paar weken in bezit

Ben er zeer tevreden over, droogt goed en snel, ook best kreukvrij, moet niet echt veel gestreken worden

Jannie 30-01-2017 Product paar weken in bezit

warmtepompdroger Bosch No WTW87562NL

Deze nieuwe droger is een aanwinst voor een gezin met kindjes, uiteraard ook als je met z'n tweetjes bent. Hij droogt erg goed ,kreukvrij of wat je maar kiest. Hij heeft een mega deur , en zijn inhoud is 9 kilo, dus ook voor dekbedden is hij uiterst geschikt . Het is een echte aanrader. De prijs is best voordelig , oké aanschaf kost geld, maar in het gebruik verdien je het dubbel terug. Kortom een prachtige droger waar wij weer jaren mee hopen te drogen.

Pluspunten

• megadeur
  • inhoud 9 kilo
  • mooie vormgeving
  • eenvoudige bediening
  • zuinig in gebruik

Minpunten

• heb ik nog niet

M. Hoogervorst 24-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, zuinig, groot en gemakkelijk in onderhoud!

We hebben de droger net, na een jaar of 12 met de oude droger te hebben gedaan. Deze droger is zeer zuinig (warmtepomp) en wat opvalt heel stil in gebruik! In tegenstelling tot onze oude droger hoor je deze bijna niet drogen en daarbij vinden wij het ook heel fijn dat je kunt instellen wanneer hij klaar moet zijn. De vulopening is zeer ruim, makkelijk dus om je was vanuit de wasmachine direct in de droger te stoppen. Daarbij heeft de machine nauwelijks onderhoud nodig; je hoeft alleen maar bij 1 filter in de deur het stof te verwijderen. Dit doe je in een paar seconden. Tot nu toe dus heel tevreden over de Bosch. Vooraf waren wij gewaarschuwd voor de langere duur die moderne drogers gebruiken in relatie tot oude (energie besparing), maar in praktijk is dat tot nu toe geen probleem. Bij de oude machine wisten wij nooit hoe lang hij er over zou doen, hier kunnen we het makkelijk zien en eventueel instellen hoe lang hij erover mag doen! Enige minpuntje (maar dat geldt voor alle nieuwe drogers onafhankelijk van merk denk ik); er zijn heel veel programma's en zelfs als je bijvoorbeeld kiest voor katoen kun je nog kiezen voor droog, extra droog en vervolgens voor nog drie andere opties om extra te drogen. Volgens mij kan dit makkelijker!

• Zuinig (energiebesparend)
  • Ruime vulopening
  • Gemakkelijk in onderhoud

Minpunten

• Veel programma's waarvan je er enkele gebruikt

Roos 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Fijne warmtepompdroger!

Fijne warmtepompdroger, makkelijk te bedienen en fijn dat als er op staat bijv. het drogen duurt 1,5 uur, maar hij merkt ondertussen dat het eerder klaar kan zijn, dat hij dan ook echt eerder stopt! Ideaal, en een veel veiliger gevoel. Veel functies die ik nog niet uitgeprobeerd heb, dus die moet ik nog gaan beoordelen! Al met al, tot nu toe een erg fijne droger!!!!

• Zuinig
  • mooi design

slmmmk 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

prachtige wasdroger

We hebben na lang zoeken en vergelijken voor deze bosch gekozen.
Prima prijs kwaliteit verhouding.
Hij is snel energie zuinig en doet zijn werk goed.
Ziet er van buiten prachtig uit.
Heeft veel programma mogelijkheden.
Mooie tip toets bediening.
Verlichte trommel.
Zelf reinigende condensor dus je hoeft daar je geen zorgen over te maken.
Met de meegeleverde slang aangesloten op de afvoer leiding dus het water reservoir hoeven we ook niet meer te legen.

Pluspunten

• stil
  • snel
  • droogt goed
  • goede prijs kwaliteit verhouding
  • mooi design

Ellen 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

overzichtelijke bediening, goed resultaat

Eerste was gedroogd met nieuwe Bosch droger. Droger vol handdoeken en theedoeken. Bediening is eenvoudig, wasdroger is erg stil en met name de theedoeken komen veel minder gekreukt uit deze droger dan uit mijn oude condensdroger. Eerste indruk zeer positief.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • stil
  • minder kreuk

E.C.Swaminathan 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Bosch No WTW87562NL

Droogt was goed af . Geluidsarm apparaat.Bedieningsgemak
Betrouwbare produkt .
Wij zijn zeer tevreden over door aangeschaft product.

Ronny 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Superstil, lekker groot en zuinig

Intuïtieve bediening en een mooi uiterlijk, in combinatie met een grote capaciteit. Verrassend stil in gebruik, ook.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • stil

Minpunten

• Deur steekt wat uit, risico op breuk

Anne-Marie Trijber 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Top Machine!

Het is een geweldige machine, makkelijk te bedienen, lekker stil en handig zijn vooral de vele mogelijkheden van programma's, bijvoorbeeld het korte wasprogramma en zelfs dons wordt moeiteloos gewassen.

Pluspunten

• veel programma mogelijkheden
  • makkelijk te bedienen
  • erg stil
  • Idos systeem werkt perfect

Minpunten

• niet geconstateerd

Peter 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Vervanger_maar_dan_beter

Enkele maanden geleden begon onze 15 jaar oude wasdroger steeds vaker zomaar uit te vallen. Na enige tijd stilstand deed hij het dan weer, wat er voor mij op duidde dat de motor zijn slechtste tijd had gehad. Voor de zekerheid alle filters en de condenser nog een keer schoongemaakt maar op het laatst moest hij meermaals worden gereset om één was te drogen. De waarschijnlijke oorzaak is dat we vorig jaar een mooie nieuwe wasmachine (Bosch Logixx 9) hadden gekocht, die net als de meeste moderne wasmachines een trommel heeft voor 6 in plaats van 5 kg wasgoed. Ondanks de grotere trommel geldt voor ons gezin met 3 pubers die ook nog eens veel sporten dat dat nog steeds neerkomt op 2 á 3 wasbeurten per dag. Efficient als mijn vrouw is propt ze de trommel van de wasmachine tegen de voorschriften en mijn technisch advies in, altijd tot de nok toe vol. En omdat nagenoeg alles ook in de droger gaat, zat die dus zeer regelmatig overvol, zodanig dat de was niet droog werd en dus de motor ook thermisch uitviel. Een lang (waarschijnlijk herkenbaar) verhaal met als conclusie dat ik een wasdroger wilde met de grootst mogelijke capaciteit, waardoor ik bij deze serie 8 uitkwam. Natuurlijk in de mediamarkt een uitgebreide vergelijking gedaan met alle andere types waarbij ik niet zozeer naar de opties heb gekeken; bij ons draait de wasdroger bijna altijd hetzelfde programma, maar zeker wel naar electra verbruik, waarbij deze droger net als andere topmodellen er met A++ als beste uitkwam, wat zeker met ons intensief gebruik zeker gaat besparen.
Uit eigen ervaring wist ik ook dat de selfcleaning-condensor optie geen overbodige luxe is, bij onze vorige wasdroger moest ik die ongeveer maandelijks schoonmaken, iets waar mijn vrouw zich niet eens mee wilde bemoeien.
In de praktijk blijkt trouwens het dubbele pluis-filtersysteem veel beter de pluizen af te vangen als de deurfilter in onze oude machine. Maar het belangrijkste; het resultaat is perfect; de tijdsduur wordt gestuurd door de 'droogsensor' veel ingekort terwijl de was er altijd droog uitkomt (doordat we die tegenwoordig in de wasmachine ook bij 1600 toeren centrifugeren).
KORTOM: Wasdroger met grootst mogelijke belading (9 Kg) met een volledig automatische meest energiezuinige werking, met zonodig verschillende opties.
Deze uiteindelijke keuze werd trouwens ook mede bepaald door mijn voorkeur voor het 'degelijke' merk Bosch maar tegelijkertijd ook weer vanwege de actie van de gratis Bosch Stoomstation. Een voorkeur zo groot dat ik er de levertijd van anderhalve week (met een kapotte droger thuis) er voor over had, terwijl ik naar de winkel was gestuurd om "een andere te gaan halen", maar dan voor de komende 15 tot 20 jaar wel het beste heb gekozen.

Pluspunten

• grote capaciteit in kg
  • energieverbruik
  • volledig automatisch
  • droogresultaat
  • dubbele pluizenfilter

Minpunten

• wellicht geluid (64 dB)

Rosanna 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie grote laadruimte van de wasdroger

Mooi om te zien, weinig lawaai, was wordt goed droog en de laadruimte is ideaal (9kg). Sowieso ben ik eigenlijk steeds meer fan van Bosch, het is ook solide.

Pluspunten

• Mooi
  • Geruisloos

Minpunten

• Installatie was niet goed via BCC, zelf gedaan
  • Wat zwaarder dan de vorige maar was condensdroger

Jaap Berkhuizen 30-12-2016 Product paar weken in bezit

mooie glas deur, voor veel wasgoed 9 kg

de machine maakt weinig lawaai en geeft ook weinig warmte aan zijn omgeving. Hij geeft ook heel weinig condens in de omgeving van de machine en hij droogt erg goed in weinig tijd

E.Jongen 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

mooi design

De wasdroger is energiezuinig en past goed op de Bosch wasmachine. Beide machines passen goed bij elkaar.

Johan 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Deze machine heeft alles

Nog maar net in ons bezit, maar we zijn nu al dik tevreden. Een machine die de was droogt in de tijd van een conventionele condensdroger en dan ook nog eens op het tijdstip waar je zelf voor kiest. Erg handig dat je de uitgestelde tijd per uur trapsgewijs kunt instellen. Deze warmtepompdroger kan gelukkig ook op de afvoer worden aangesloten zodat we niet elke keer de opvangbak hoeven te legen. En als klap op de vuurpijl hoeven we de condenser nooit meer schoon te maken. We moeten wel eens in de maand een filtertje (grootte pinpas) in de opvangbak schoon maken. En onderin de deuropening zit het stoffilter dat na elke droogbeurt moet worden schoongemaakt. In vergelijking met andere wasdrogers is dit veruit de meest makkelijke machine van die prijsklasse. Hoewel het menu en de mogelijkheden zeer uitgebreid zijn voor een droger, is de bediening uiterst simpel. Hier hoeft niemand een handleiding voor te raadplegen. Trouwens ook best fijn dat er zo'n grote trommel inzit (9 kg). Alles uit de wasmachine (ook grote trommel in ons geval) kan er zonder problemen ingestopt worden.

Pluspunten

• Bediening en mogelijkheden
  • zuinig
  • aansluiting afvoer
  • capaciteit (9 kg)

genk 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch WTW 87562nl grote trommel

Fijne grote trommel 9 kg, maakt weinig geluid, heeft een makkelijk en goed overzichtelijk bedieningspaneel en is bovendien erg zuinig.