Bosch Serie 8 WTW87560NL - Reviews

Beoordeling op basis van 115 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Bert 17-01-2017 Product paar maanden in bezit

Bijna alles Bosch

Prima machine die goed voldoet met al ons wasgoed. Hij maakt deel uit van bijna al onze Bosch huishoudelijke apparaten, van vriezer tot droger, omdat wij vertrouwen hebben in dit merk en de service.

Paul 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Fijne droger, doet wat hij belooft en uitgebreid programma

Heb deze droger samen met een Bosch wasmachine gekocht voor ons nieuwe huis. Had hiervoor ook een Bosch wasmachine en droger en was daar altijd erg tevreden over. Ivm niet willen verhuizen aan oude bewoners verkocht. Droger heeft een uitgebreid programma met verschillende standen. Duidelijk scherm met touchscreen. Gemakkelijk in te stellen op welke kleding je wil drogen en op welke manier. Je kunt het condenswater opvangen in een opvangbak en die na 2x gebruiken leeggooien of de droger aansluiten op de waterafvoer. Hiervoor moet je wel een apart koppelstuk kopen (ca 20 euro). Wordt niet meegeleverd. Verder top droger!

Pluspunten

• Uitgebreid programma
  • Deur zeer soepel op en dicht
  • Duidelijk instructie welk programma
  • Aansluiting mogelijk op waterafvoer

Minpunten

• Waterafvoer koppelstuk niet meegeleverd

overlinde 14-04-2015 Product paar dagen in bezit

De was komt aanzienlijk droger uit de machine dan bij onze oude machine. Wat een verschil! De display is zeer gebruikersvriendelijk en heeft een overzichtelijke weergave van de mogelijkheden. Wel even wennen dat het tiptoetsen zijn. En het uiterlijk past prima bij de wasmachine, die wij een maand geleden hebben gekocht en van dezelfde serie is. Een mooie aanwinst bij elkaar.

Droog. 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Warmtepompdroger

Vorige keer nog een condensdroger aangeschaft, maar nu gekozen voor energiezuiniger warmtepomp.
Droogt prima, binnen redelijke tijd.

Pluspunten

• Snel
  • Droogt goed

Minpunten

• Iets meer geluid dan vorige droger...soort ratelen

Liseri 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Goed en relatief snel droog

Het is een mooie machine om te zien. Hij doet zijn werk ook goed. Het kost even om de mogelijkheden en bijbehorende toetsen onder de knie te krijgen, maar uiteindelijk wijst het aardig vanzelf. Hij droogt goed en voor een warmtepompdroger behoorlijk snel. Tot nu toe één minpunt ontdekt: Af en toe stopt het draaien even (wat ook zo hoort vermoed ik) en dan komt het weer met een paar luide tikken op gang.

Pluspunten

• Droogt goed en relatief snel

Minpunten

• Af en toe luide tikken

Marissa 06-05-2017 Product paar weken in bezit

Bosch WTW87560NL

Een stille droger met een duidelijke en eenvoudige bediening en groot gebruiksgemak. Prijs/kwaliteit naar tevredenheid.

Pluspunten

• zuinig
  • stil

Minpunten

• draairichting deur niet te kiezen

janssen 27-04-2017 Product paar weken in bezit

gewoon een heerlijke droger

we kunnen er heel kort over zijn doet wat het zegt te doen en dat is drogen daarbij is het een stil apparaat

Pluspunten

• droogt uitstekend
  • grote deur opening
  • korte duur van het drogen
  • kortom super droger

Minpunten

• geen min punten

rvwaard 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

Erg gebruiksvriendelijk. en handige grote vulopening

De droger ziet er goed uit en heeft een erg goed reagerend lcd scherm waar de gemaakte keuzes en de voortgang goed op te volgen zijn.

Pluspunten

• zelfreinigende condenser
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• prijs nogal stevig
  • filterreiniging wat veeleisend

Fung Kiu Wong 19-04-2017 Product paar weken in bezit

quite and lots of programs to choose from

It is more expensive than other brands, but I think it is a well worth product. The design is more elegant. The most important are that it have all the programs I needed! I think it is the one with the most programs. And it works as it described. Quite and the heat is not like others which will be too much at some stages. The clothes are just soft without any shrinking and creases. The anti-crease function is definitely working well.

Pluspunten

• quite
  • number of programs

Minpunten

• switching the drainage hose is a bit tight

Jer13 17-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat maar vooral stil!

Droger aangeschaft ivm storing oude beestje, condensdroger van Whirlpool. Wat ons opvalt is dat hij erg stil is tijdens drogen. Ook de duidelijke verlichting is prettig. Hij is wat langer bezig dan onze oude droger maar daar zijn de energiekosten dan ook naar. Tot zover zeer tevreden. Over een maand schrijf ik een vervolg over de ze machine als we er wat meer ervaring mee hebben.

• Binnenverlichting
  • Kinderbeveiliging
  • Condenswaterafvoer via slangetje is standaard!

G. VAN DEN HOEK 12-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote vulopening en doorzichtige deur.

Grote voordeel is de vulopening, doorzichtige deur en tenopzichte van de Miele blijven in deze geen pluizen achter in het wasgoed.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Geen pluizen in de wasgoed
  • Doorzichtige deur

Arvid 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Premium gevoel, duidelijke bediening

Op eerste indruk is het een zeer degelijke wasdroger. Duidelijke bediening, droogt de wasgoed goed en maakt weinig lawaai. Daarnaast zijn de kinderbeveiliging en de automatische uitschakeling handige mogelijkheden.
Minpunt tot nu toe zijn de handleidingen, de installatie handleiding is door alle waarschuwingen (ongeveer 3/4 van het boekje) niet overzichtelijk en hierdoor onduidelijk. Daarnaast was een korte gebruikshandleiding een fijne toevoeging geweest.

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Kinderbeveiliging
  • Automatisch uitschakelen

Minpunten

• Installatie handleiding onoverzichtelijk

Esmeralda 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel, weinig vocht- en warmte-afgifte

Onze droger staat in de badkamer, de vorige (condens)drogers gaven veel vocht, stof en warmte af aan de omgeving. Bij deze warmtepompdroger is dit alles niet het geval. De droger heeft veel instelmogelijkheden, en houdt zich ook aan het ingestelde programma. De was is snel droog, het filter eenvoudig te reinigen, en de condensor heb je geen omkijken naar. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze droger.

Pluspunten

• Weinig warmte- en vochtafgifte
  • Zelfreinigende condensor
  • Laag energieverbruik
  • Droogtegraad instelbaar
  • Filter eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Relatief duur in aanschaf

phowardstutterheim 25-12-2016

Fantastische wasdroger! Maakelijk en eficient

Ik heb mijn droger nu al een jaar en ben zo tevreden met dat ik heb een voor Kerst voor mijn dochter gekocht - is een supermachine!
Oorspronkelijk gepost op bsh-bosch

Fam. De Zoete 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design, solide afwerking, grote doorzichtige deur

Erg solide product, mooie afwerking en een groot display. Alles perfect droog en weinig lawaai. Uiteindelijk met dit apparaat boven ons gestelde budget uitgekomen, maar achteraf zeker geen spijt van! De droger staat bij ons dagelijks aan, dus is de meerprijs over het aantal gebruiksjaren te verwaarlozen. Als klap op de vuurpijl ook nog van Bosch een stoomgenerator gekregen!

Pluspunten

• Solide apparaat
  • Mooi display
  • Mooie afwerking
  • Grote trommel mét verlichting
  • Glazen deur

A. Mulder 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne was droger

Afwerking is erg goed, bediening is mooi, wel uitgebreid maar uitermate intuïtief.

Machine droogt goed en trommel verlichting is ideaal.
Mooie grote openining en installatie van de afvoerslang is een eitje dankzij een duidelijke omschrijving.

Resumerend een Bosch waardig product die aan de verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• Trommel verlichting.
  • Aansluit set waterafvoer.
  • Mooi design en fijne bediening.
  • Degelijk gebouwd.

Minpunten

• Nog niets gevonden

Aliek 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig als vanouds

Nieuwe wasmachine en droger gekocht ivm verhuizing. Had al een fantastische Bosch maar voor zekerheid toch alles nieuw.
Nu een wst28640nl-idos super hoef je zelf geen wasmiddel toe te voegen, doet de machine helemaal zelf en droger wtw87560nl, zelfreinigende droger.......wat wil een mens nog meer ?
Niets toch.
Nou een lampje in de wasmachine mis ik wel. Anders was het een 10 geweest.

Pluspunten

• Zelf wasmiddel toevoegen

Jongejan 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Fantastisch apparaat

Degelijk apparaat van een vertrouwde fabrikant. Zeer veel keuzes omtrent droogprogramma's: fijne was, overhemden, katoen etc. Daar waar onze vorige droger de was erg kreukte, hard maakte en van alle wasverzachtergeur liet verdwijnen, zorgt deze droger voor veel minder kreuken, een zachte was en het behoud van een heerlijke schone geur. De machine maakt nauwelijks geluid en heeft alle finesse die je verwacht bij een Bosch apparaat. De zelfreinigende functie is dé innovatie van de afgelopen jaren, het voorkomt versnelde slijtage en handmatig onderhoud. Ook voor jonge kinderen, die van geluiden en lichtjes houden, is het kinderslot onontbeerlijk. Kortom prachtig apparaat. Bosch, wij zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Veel keuze aan droogprogramma's
  • Goed voor de was
  • Kinderslot
  • Zelfreinigende condensor
  • Ruime trommelinhoud

WH 22-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stoer apparaat

Mooi design maar nog belangrijker een makkelijk gebruik van het apparaat. lichtje in de trommel leek overbodig maar is wel handig. Geen dingen meer die achterblijven.

Pluspunten

• grote trommel
  • stil

Minpunten

• prijs

Marja Droogh 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Fantastiche droger

Droogt zeer goed zonder dat je een buiten afvoer nodig hebt.
Bovendien een droger die uitstekend te bedienen is. Voor deze droger gekozen nadat onze 24 jaar oude Bosch droger het begeven had.

Pluspunten

• goede bediening
  • mooi apparaat