Siemens WT44W362NL - Reviews

Vulgewicht
7 kg
Programma's
kort/snel/express

Beoordeling op basis van 335 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Martijn77 31-03-2016 Product half jaar in bezit

Doet niet wat de naam zegt.....drogen

Helaas wederom teleurgesteld in Siemens, eerder al met een dure espressomachine en nu met deze droger. Nu een half jaar in bezit en al een monteur langs laten komen i.v.m slechte droog resultaat. De was blijft vochtig bij het droogste programma, kastdroog extra. De reden: Siemens kiest ervoor om 2-5% vocht in de was te laten zitten i.v.m kreuken. Nou bij deze droger is het mijn inziens meer en tevens bij gemengd goed van bijvoorbeeld handdoeken en sokken, dan zijn de sokken droog, maar de handdoeken nog zeer vochtig. Verklaring van de monteur: Tja , was scheiden, want een sok is sneller droog dan een handdoek en als de sok langs de sensor gaat meerdere keren dan is de was volgens de machine droog.

Ik verwacht van een droger dat hij doet wat het belooft, namelijk vochtige was erin en droog er weer uit. Je kunt als Siemens dan zeggen , ja we hebben allemaal mooie theorieen over vocht , kreuken het uiteindelijke doel wordt niet behaald: Droge was.

Dit was het laatste apparaat van Siemens (en Bosch want dat komt uit dezelfde fabriek) wat bij ons naar binnen komt. Wat een teleurstelling.

ria 02-02-2017

Ik ben het helemaal met je eens!!! Veel positieve reviews erover gelezen, maar wat een waardeloos ding!! Soms staat ie bijna 6 uur te drogen en nog komt het er niet droog uit......zo'n spijt dat ik niet gewoon weer een gewone condensdroger heb gekocht, dan maar niet energiezuinig....als deze 6 uur moet draaien is het zuinige ook weer teniet gedaan

Steijlen 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

warmtepomp droger

Wij hebben deze droogtrommel gekozen omdat hij extra zuinig is in gebruik. Het is een warmtepomp droger. Hij heeft een inhoud van max. 7 kg. wat voor ons huishouden meer dan voldoende is. Aan het condenswaterreservoir kan een slang bevestigd worden die rechtstreeks het condenswater in de afvoer loodst waardoor het reservoir nooit handmatig leeggegooid hoeft te worden. wat wij ook erg plezierig vinden is dat het akoestisch signaal uit gezet kan worden. Al met al zijn wij blij met onze aankoop en hopen er jaren lang plezier van te hebben

Armijn 25-12-2015 Product maand in bezit

5,2
Het is een mooie droger, makkelijk in gebruik. maar het droogresultaat is slecht. Ik stop alleen handdoeken en beddengoed in de droger, zelfs bij "extra kastdroog" is het nog lichtvochtig. Waardoor het wasgoed gaat stinken, als ik het niet alsnog uithang. Overige zaken zijn okee, maar het Droogresultaat is voor mij het belangrijkste. Daarom heb ik ervoor gekozen in mijn beoordeling de overige zaken niet meer dan een 6 te geven.

syllie69 30-04-2015 Product maand in bezit

6,2
Ik vind een droger niet zo fijn om mee te werken. Ook vind ik dat het lang duurt eer het apparaat klaar is.

duro40 29-05-2015

Jammer dat u deze ervaring hebt. Ik heb dit apparaat gekocht en getest doormiddel van metingen.

Dit is mijn conclusive van de test.

De Warmtepompdroger doet hierbij wat de fabrikant Siemens belooft heeft.
Wel doet de droger er iets langer over en dat is logisch. De lucht die ingeblazen word is veel lager in temperatuur als bij een droger met lucht uitlaat. Maar de opgegeven tijd in de handleiding klopt
De droogbeurd heeft maar 0,87kwh gekost en dat is zeker zuinig en is ook geheel volgens de opgegeven waarde door Siemens.
Het droog proces veroorzaakt minder stof dan ik verwacht had, en komt ten goede van de was.
Kortom Ik ben heel blij met de aankoop

anja paulus 22-04-2015 Product maand in bezit

droogresultaat is goed maar bij handoeken moet het programma op kastdroog extra staan anders zijn ze nog klam.
je hebt veel mogelijkheden, heel kort en op tijd drogen.
makkelijk en overzichtelijk paneel( programma`s)
een handig lichtje in de trommel.
een energie zuinige droger!

Cornelis89 21-04-2015 Product kwartaal in bezit

prima droger, moet wel op hoogste stand zetten om een was goed droog te krijgen. makkelijke bediening.

HVL5 11-04-2015 Product paar weken in bezit

Wasdroger functioneert goed, het was wel even wennen vanwege de overstap van een droger zonder condensopvangbak naar deze. Ook was het even wennen dat de was soms nog vochtig aanvoelt als de machine klaar is. Even wachten en het vocht verdeelt zich en de was is droog, op een paar hardnekkige kledingstukken na.

Imra 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Heel tevreden

Al tijden opzoek naar een droger en ontzettend blij met deze aanschaf. Werkt gemakkelijk en er hoeft geen slang naar buiten. De kleding ruikt lekker en komt zacht en droog uit de droogtrommel. Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan bedenken is dat het waterreservoir met regelmaat geleegd moet worden. Maar al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk in te stellen
  • Grote trommel
  • Kledingbeschermende trommel
  • Kleding droog met Kastdroog (katoen) programma

Minpunten

• Waterreservoir vaak legen
  • Droogprogramma duurt vrij lang

Jjg 03-03-2016 Product paar weken in bezit

5,5
Deze droger valt mij tegen. Het duurt lang voordat de was droog is en de droger maakt mij te veel lawaai. Ondanks de matige handleiding is het apparaat makkelijk te bedienen.

Jjg 21-06-2016

Nu ik de droger wat langer heb valt het droogresultaat mij toch mee. In het begin had ik een paar keer dat de was niet droog was. Nu een paar maanden verder valt dat toch mee. Een enkele keer blijkt de was nog niet droog te zijn. Ik geef voor het droogresultaat een zeven.

ria 02-02-2017

Ik hoop dan over een maand of 4 ook tevreden te zijn....voorlopig vind ik het een waardeloos ding

MvanB1952 29-04-2017

super!zuinig

Naast een nieuwe wasmachine ook meteen een warmtepompdroger aangeschaft omdat bij ons bijna alle was in de droger gaat omdat we geen tuin hebben waar ik de was op kan hangen. Veel keuzemogelijkheden en vooral de zelfreinigende condensor is een verademing, nooit meer een vieze stoffige condensor schoonmaken.

Connvintage 08-04-2017

Hoge kwalitatieve droger

Gemakkelijk te bedienen door overzichtelijk bedieningspaneel. Resultaat prima droge was.
Nadeeltje is het handmatig legen van het waterreservoir

Joke 23-02-2017 Product paar weken in bezit

Prima droger!

Deze droger voldoet geheel aan de verwachting! Droogt goed, was voelt prettig en zacht aan! Droogtijd is niet langer dan bij onze 12 jaar oude luchtafvoerdroger. Verbruikt wel veel minder energie.

Pluspunten

• Was voelt zacht aan.
  • Was is goed vouwbaar.

hemme8 17-02-2017

topper

Ik had vorige week een heel negatieve review geplaatst, maar na een bezoek van een monteur bleek het apparaat gewoon defect te zijn.....vanmorgen is een nieuwe bezorgd en die draait nu voor de 3e keer vandaag....heerlijk! Droge was en weinig geluid. Ik ben heel benieuwd hoeveel zuiniger deze droger zal zijn vergeleken met de oude condensdroger

Stephanie en kalle Cromba 12-01-2017

Geweldig product

Gisteren geleverd vandaag meteen in gebruik genomen, super tevreden droogd goed en het geluid is heel zacht

Hans Janssen 03-10-2016

Goede zuinige droger voor een goede prijs

Wij hebben deze warmtepompdroger van Siemens vorige maand aangeschaft en we zijn er erg tevreden over. Hij is zuinig, makkelijk in het gebruik en de prijs/kwaliteit verhouding van deze droger is erg goed.!
EN er kan nagenoeg alles in.! Dus geen hindernisbaan van wasrekken meer door het huis.!!!
We zijn er ontzettend blij mee en zouden deze droger zeker aanbevelen.

SuzanneV 29-09-2016

Mooi apparaat

Heerlijk dat mijn was nu op een zo energiezuinige mogelijke manier gedroogd kan worden. ik hoop het verschil in mijn rekening terug te zien nu dat oude stroomverslindende apparaat het huis uit is. Ook veel minder pluis in het filter wat betekent dat mijn was voortaan minder snel slijt. Blij mee!!

Ton helmich 15-09-2016

Rustig

2 weken geleden deze droger ontvangen na de vorige Siemens na 16 jaar te hebben weggegeven. Is enorm stil en werkt zeer rustig. Wordt in tegenstelling tot de vorige niet heet.

Fam Peeters 01-03-2016

Werkt perfect

Wij hebben de wamtepompdroger juni 2014 aangeschaft, en totaal geen ervaring met een dergelijk product

Suus33 27-02-2016

Goede prijs kwaliteit verhouding

De droger is gebruiksvriendelijk en droogt goed. Wij zijn erg blij met deze aankoop en raden het project ook zeker aan anderen aan.

ik_ben_mike 21-12-2015

Stille droger!

Een aantal weken geleden heb ik dit product gekocht. Wat me opvalt is dat het apparaat goed droogt en erg stil is. In combinatie met de energie-zuinigheid dus echt een topper!