Samsung DV70F5E2HGW - Reviews

65 dB
Energiekosten per jaar
48,53 euro

Erik 25-10-2015 Product kwartaal in bezit

Zeer tevreden over deze warmtepompdroger. Stil en wasruimte wordt niet (te) warm of vochtig. Sensor waardoor het programma eerder klaar kan zijn en niet helemaal hoeft te worden afgedraaid. Eindgeluid is wel wat zacht en daarom vergeet je de was eruit te halen. Ander 'nadeel' is dat het tweede filter wat verstopt zit achter een klep onder de deur en daarom niet zo makkelijk te verschonen als het fijnstoffilter.

Boy Breuycker 04-05-2015 Product paar dagen in bezit

Waanzinnig blij met deze goede en fijne wasdroger! Mijn oude wasdroger ging helaas kapot. De zelfde dag bestelde ik deze wasdroger bij veiligkopen.nu en een dag later werd die al thuisbezorgd door twee vriendelijke heren. De wasdroger heeft een fijne grote trommel en maakt geen lawaai! En hij past perfect bij me wasmachine van Samsung! veiligkopen.nu, bedankt!

Petertje70 07-07-2014 Product paar weken in bezit

7,4
Naar aanleiding van de goede reviews van deze droger hebben we ook besloten om hem aan te schaffen. Hiervoor hadden we namelijk twee maal een AEG condensdroger gehad, waarvan beiden binnen 3 jaar de electronica stuk ging en de reparatiekosten daarvan bijna net zo hoog was als een nieuwe. Deze keer dus gekozen voor de Samsung. 14 juni 2014 netjes afgeleverd door de leverancier en op 15 juni in gebruik genomen. Instellen wijst zich vanzelf en het drogen ging vlot en goed. Aan het eind van het droogprogramma laat de droger ook nog een leuk melodietje horen.
Op 16 juni nog een was gedroogd met het extra-droog programma met ook een prima resultaat en tot zover nog zeer tevreden.
Op 22 juni voor de derde keer een was erin om te drogen, maar die werd niet droog. Er kwam geen condenswater in de opvangbak en na meerdere pogingen met andere programma's en uren verder hoorden we een aanlopend geluid, maar werd de droger ook niet warm.
Via de leverancier is de servicedienst ingeschakeld die 5 dagen later een monteur langs stuurde. De monteur heeft wel het probleem van het aanlopen gevonden, namelijk de aandrijfriem die niet goed zat en tegen een ander element aan schuurde, maar kon het droogprobleem niet verhelpen. Hiervoor moest een andere monteur komen, die dinsdag 1 juli kwam. Deze monteur heeft geconstateerd dat het warmtepompsysteem defect is en zou het gaan vervangen, maar zover is hij niet gekomen, want het nieuwe onderdeel bleek verkeerd verpakt te zitten en hierdoor onbruikbaar te zijn. Omdat het magazijn ergens in Limburg bevind kon hij die dag niets meer doen, maar er zou snel een nieuwe afspraak gemaakt worden. Inderdaad, ze bellen snel, maar duurt weer een week voordat de monteur kan komen om het onderdeel te vervangen. Vandaag, maandag 7 juli komt als het goed is weer de monteur, maar ondertussen zitten we nu al 16 dagen met een defecte droger. Heb hierover inmiddels ook al mijn ongenoegen geuit via een brief aan Samsung, maar daar nog steeds geen reactie op gehad.
Valt ons allemaal erg tegen, en misschien is het wel pech / de wet van Murphy, maar we hebben weinig vertrouwen meer in dit product en de service van Samsung.
De volgende droger/wasmachine zal dan zeker geen Samsung meer worden.

Richarddb1973 10-05-2014 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijk apparaat. Hij doet precies wat hij moet doen en dat is snel drogen.
Wilde eerst een goedkopere machine aanschaffen maar na enig uitzoek werk kwam deze naar boven.
Geluid is zeer acceptabel. In verhouding met mijn oude 17 jarige whirlpool zijn wij erop vooruitgegaan.
Nadelen zijn er toch ook;
De deur kan niet in zijn geheel open. Deze blijft in een hoek van circa 40 graden staan tov de machine.
De deur is wel lekker groot maar hierdoor past de wasmand niet onder de machine. Nu heb ik links een muur dus is het een beetje passen en meten met de wasmand.
Derde opmerking is de toegang tot de pluizenfilter links onder de machine. Deze is niet eenvoudig bereikbaar. Deze moet wel met regelmaat gereinigd worden.

Bediening is erg eenvoudig. Alle functies spreken voorzich. Wat ook fijn dat de machine stopt wanneer de was droog is.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen wel voelt alles degelijk aan.

Tot zover kan ik mijn koop aanraden.

Dick Kraan 17-02-2014 Product paar dagen in bezit

Aanvulling op mijn review.
Het geluid dat de droger produceert is erger geworden en mijn onderzoek wijst uit dat het schoonhouden van het filter voor de condensor ( achter het klepje links onder) erg belangrijk is voor geluidsbeperking. Ook is al na een maand de trildemper achterop de droger losgeraakt? Dat is de schuimplastic plaat. Daaruit blijkt een minpunt voor de duurzaamheid. Ook heb ik de openingen in het condensorfilter dichtgemaakt om er vooral voor te zorgen dat er geen stof tussen de lamellen komt. Schoonmaken hiervan is erg moeilijk en kwetsbaar. Het filter in de deur vindt ik lastig schoonmaken en ik ben bang dat de vouw-constructie het snel begeeft. Wat het droogresultaat betreft; alle lof.

wim19a46 18-01-2014 Product kwartaal in bezit

Update 18-01-2014. Ik ben nog steeds zeer tevreden over deze wasdroger. Metteen de eerste week uitvoerig getest met donzen dekbedden, overtrekken enz. Heel fijn is het programma "zeer fijn", zodat je sokken en ondergoed niet krimpen of lelijk worden. Ik droog er echt alles mee. Fleece truien, katoenen truien, polyester broeken, sportkleding. Had ik hem maar eerder gekocht. Als de Miele wasmachine ( 24 jaar) het begeeft, wil ik uit dezelfde serie van Samsung de wasmachine kopen.

eenhoorntje82 29-12-2013 Product paar weken in bezit

Wij hebben deze droger nog maar net in gebruik en zijn nu al ontzettend blij mee. Over de duurzaamheid kunnen wij nog weinig zeggen maar aangezien wij ook een wasmachine hebben van Samsung(ecobubble)verwachten wij ook van deze machine duurzaamheid.
Wij vinden de droger er erg mooi uitzien. Daarnaast is hij makkelijk in gebruik en is het droogresultaat erg goed. De machine maakt weinig geluid en produceert eigenlijk weinig tot geen warme/vochtige lucht in de ruimte. Tevens vinden wij het handig dat alles wat er nodig was om de droger aan te sluiten op de afvoer bijgeleverd was.
Het bestellen/betalen/bezorgen via veiligkopen.nu is ons goed bevallen.

mrpositivo 05-11-2013 Product paar dagen in bezit

Deze machine werd mij aan geraden. Ik vind het een mooie machine en werk er met veel plezier mee! De vormgeving is strak en gebruiksvriendelijk. Door zijn makkelijke bedioening kan iedereen er mee over weg

JeBooerak 01-11-2013 Product maand in bezit

We hebben de DV70F5E2HGW/EN droger nu ongeveer een maand in gebruik en hij bevalt ons erg goed. Hij biedt voldoende droogfuncties bij een normaal huishouden en het display maakt het allemaal zeer overzichtelijk. Verder is de machine stil in gebruik en is mooi vormgegeven. Enige puntje van kritiek is de lange droogtijd, maar dat is met name toe te wijzen aan de vernieuwde droogtechniek en niet aan de machine zelf.

Gerro23 31-10-2013 Product paar dagen in bezit

Hij doet wat je van een droger mag verwachten, drogen.
Makkelijk te bedienen en zeer mooi van vormgeving. Boven dien heeft hij een A-label voor zuinigheid.

leon bremer 31-10-2013 Product paar dagen in bezit

de wasdroger heeft een grote trommel en de vormgeving zit er erg mooi uit.
de wasdroger word niet zo warm aan de buitenkant.
als hij vervoerd is moet je wel eerst 8 uur wachten `( net als een koelkast) voor je hem mag gebruiken.

mrfloppy 31-10-2013 Product paar dagen in bezit

Dit is werkelijk een prima machine! Wij hebben hem nu een par dagen en resultaten zijn boven verwachting.

Verbruik is zeker minder dan mijn oude machine. Duurzaamheid kan ik nog niet goed beoordelen maar lijkt mij met 2 jaar garantie wel in orde.

Edmenton 30-10-2013 Product paar dagen in bezit

Droger een paar dagen in mijn bezit en droogt erg goed, rustige machine en vergeleken met mijn oude afvoerdroger ontzettend zuinig.

Erik Peter 29-10-2013 Product paar dagen in bezit

Jeetje wat een verassing, makkelijk instelbaar, en een goed droog resultaat, grappig deuntje als het droog is. Echt droog en stopt als het zover is. Met een 1400plus toeren wasmachine/centrifuge is ie in een fractie van de vooraf aangegeven tijd klaar

Dick Kraan 27-10-2013 Product paar weken in bezit

Wij hebben de droger uitgebreid getest en het blijkt dat bij dezelfde was en programma deze de helft aan energie gebruikt. (oude was 1,87kWh en deze 0,92kWh) Verder heeft de droger een beter droogresultaat en kreukt de was veel minder. Ook zit er in het filter minder stof dus slijt de was minder.
De duurzaamheid kan ik natuurlijk niet beoordelen na een paar weken maar ziet er duidelijk minder uit dan onze vorige machine. Het materiaal is dun en licht.
De handleiding van deze machine is matig van inhoud en slecht van taalgebruik. Ook dient het filter onder in de machine schoongemaakt te worden Deze wordt wel stoffig en nat wat ken leiden tot schimmel! (dat staat net echt duidelijk in de handleiding)
De machine laat zich gemakkelijke bedienen.
Wel vindt ik de was erg warm na gebruik en mij lijkt het beter dat de afkoeltijd aan het eind langer wordt.
De afvoerslang i.p.v. de opvangbak vindt ik erg handig.

Marco-80 27-10-2013 Product paar dagen in bezit

Nog nooit zo een goeie wasdroger gehad, zeer zuinig in verbruik dankzij warmtepomp. echt een aanrader

Marcela86 26-10-2013 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat makkelijk te bedienen. De geluidjes vind ik zelf minder, maar laat wel duidelijk weten als de was klaar is.

Joke van Ballegooijen 23-10-2013 Product paar dagen in bezit

9,6
Naast dat het een mooi design is, is hij heel geluidsvriendelijk en zeer gemakkelijk te bedienen.
Perfect droog resultaat en heel vriendelijk voor fijne stoffen

Ceeskr79 21-10-2013 Product paar dagen in bezit

Na eerst een nieuwe wasmachine van samsung gekocht te hebben (De ecobubble WF70F5E0Q4W/EN) en daar zeer tevreden over te zijn . besloot ik ook maar voor de droger van samsung te gaan .
En echt ook weer geen spijt van. Ook weer net als de wasmachine een prachtig apparaat qua vormgeving (zelfs de huishoudapparaten zijn tegenwoordig mannenspeeltjes ;)) De droger is heerlijk stil , en inderdaad het duurt iets langer maar zit er toch ook niet echt op een stoel bij te wachten,dus dat is niet echt een probleem . De was wordt goed droog maar wil er toch bij zeggen dat strijkdroog toch niet echt voldoende droog is . Dus gewoon op kastdroog zetten. De hangzijde van de de verplaatsen is een eitje maar staat daar in tegen helaas niet echt voldoende omschreven in de gebruiksaanwijzing. Nu nog even tot volgend jaar wachten op mijn eindafrekening van eneco. Ben benieuwd.
Al met al een aanrader dit apparaat ! Gebruiksvriendelijk , mooie vormgeving , stil en geeft weinig warmte aan de buitenkant af .

fredinge 21-10-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
IN ÉÉN WOORD FANTASTISCH, EEN SAMSUNG WAARDIG! DE MEESTE DINGEN HOEF JE NIET TE STRIJKEN! OOK HET GELUID IS MINIMAAL!