Samsung DV80F5E4HGW - Reviews

Geluidsniveau
65 dB

Leo333 12-05-2015 Product jaar of meer in bezit

7,4
Deze droger nu 14 maanden in bezit en zijn prima tevreden over het droogresultaat. Kastdrrog is ook echt droog. Wij zijn niet tevreden over het pluizenfilter. Deze is namelijk bij het scharniergedeelte gescheurt. Dit filter moet je na iedere beurt schoonmaken. Filter uitnemen en open vouwen. Het plastic scharnier gedeelte is ondeugdelijk en hier niet geschikt voor. En laat dit nu net niet in de garantie zitten. Jammer.

jack77 30-12-2014 Product maand in bezit

Probleem is dat de was niet droog wordt. Dat betreft alle boorden en naden. Zelf wanneer je hem 3 keer laat draaien is het nog niet droog.
Zijn bepaald niet onder de indruk van de kwaliteit van deze droger.
Hebben nog geen was helemaal droog gehad. Droger wordt wel warm, maar dit systeem genereerd te weinig warmte om de was goed droog te krijgen.
Handdoeken gaat prima, maar een overtrek van een bed is gewoon aan de randen zelfs na 3 keer draaien nog nat.
Ben onder de indruk van de fabrikaat Samsung, maar dit is een erg grote misser in de fabricage van een wasdroger.

Raph 02-09-2014 Product kwartaal in bezit

3,8
Zoals beloofd de update anderhalve maand later.

Geen verbeteringen ondanks het uitproberen van alle standen. Het drogen van gemengde was is per definitie waardeloos; er is áltijd was die niet droog wordt, dat wil zeggen écht nog vochtig blijft.
Boordjes van poloshirts worden niet droog, broeksbanden en zakken van jeans worden niet droog. Ja sokken ja, die worden heerlijk droog. Maar alles wat een klein beetje meer moeite kost lukt niet met deze machine.

Daarnaast is mij ook opgevallen de hoeveelheid pluizen en stof die deze Samsung per droogbeurt produceert. Ten opzichte van de AEG die ik eerst had, lijkt deze Samsung mijn wasgoed wel óp te vreten. Een halve trommel was, zeker met handdoeken, levert een volle hand pluizen/stof op en dat is nog exclusief het stof in het condensatorfilter. Met de vorige wasdroger had ik een kleine prop pluizen en stof, meer niet.

Wat ook in negatieve zin opvalt ten opzichte van de vorige droger, is dat deze Samsung veel heter droogt dan de AEG, terwijl ik dezelfde programma's gebruik; katoen en synthetisch kastdroog. Daarom is het waardeloze droogresultaat des te onbegrijpelijker.

Tragisch dieptepunt was vanavond (de reden ook om een update te schrijven, frustratie moest eruit...); mijn zoontje gooit bij het naar bed gaan zijn beker water om over zijn pyjamabroek. "Die drogen we wel even jongen..." Nou, niet dus. Eerst programma kastdroog op maximale droogstand. Machine draait een kwartier en geeft dan aan dat ie klaar is. Broek uiteraard nauwelijks droger dan toen ie erin ging. Programma extra droog dan, 5 minuten amper aan, ook einde. Klaar met dit onding.

Ik lees in de andere reviews overigens wel degelijk kritische noten over het droogresultaat.

Deze Samsung gaat retour.

Raph 16-07-2014 Product kwartaal in bezit

5,2
Vorige droger was een warmtepompdroger, de AEG T59850. Daar was ik erg tevreden over, alles werd perfect schoon, zelfs spullen die in een hoeslaken waren gedraaid werden meestal droog.

Vol hoop en verwachtingen ten aanzien van de mogelijkheden en het design, hieperdepiep een groot scherm met toetsers en bellen, aan de slag gegaan. Bijpassende wasmachine van Samsung gekocht en mooi naast elkaar geplaatst. Boekjes gelezen en los!

Ik zal het niet lang hebben over de instellingen, het gebruiksgemak, het muziekje als het programma klaar is etc etc, dat is allemaal prima. Waar het om gaat in de eerste plaats is of de was droog wordt... En dat is dus niet het geval.
Ik heb de droger drie maanden in bezit maar vanwege een verhuizing pas een maand echt in gebruik, met ongeveer één droogbeurt per week. Het is de ene teleurstelling na de andere. De droger heeft de grootste moeite om de was droog te krijgen...en slaagt er nagenoeg nooit in. Een enorme trommel van 8 kilo, maar of ik nu een volle trommel droog of een 1/2e of zelfs 1/3e trommel, het wordt niet droog.

Het gewone katoenprogramma heeft drie droogstanden, maar de maximale stand krijgt de was niet droog. Het muziekje klinkt, de droger gaat vanzelf uit...en de was is nog vochtig. Opnieuw aanzetten heeft geen zin, want de machine bepaalt zelf dat de gewenste droogtegraad is bereikt dus zal maar enkele minuten extra draaien. Standaard draai ik dus de was op de stand "extra droog" maar ook daarmee wordt de was niet droog. Ik twijfel, de andere reviews lezend, er serieus aan of er geen technisch defect is aan deze machine.

Om wat voorbeelden te noemen (alles op stand "extra droog");

- halve trommel met handdoeken en washandjes;
- volle trommel met éénpersoons matrasovertrekken en hoeslakens;
- halve trommel met gemengd wasgoed, sokken, ondergoed;
- trommel met één eenpersoons synthetisch dekbed;

...NIET droog te krijgen...

In de gebruiksaanwijzing staat bij de troubleshooting dat als de was niet goed droog wordt je de was moet scheiden in soorten. Belachelijk.
Zoals ik al zei; de vorige AEG droger, bouwjaar 2010, droogde werkelijk alles. Trommel volstouwen, deur dicht en niks aan de hand.

Over de Samsung wasmachine ben ik tevreden, maar de droger is een grote teleurstelling. Ik kijk het nog een paar weken aan, ik was en droog niet zo veel, maar als het zo enorm slecht blijft gaat deze machine onder het conformiteitsbeginsel retour winkel.

Tussentijds oordeel: waardeloze aankoop.

Update volgt...

Leo333 07-02-2014 Product paar dagen in bezit

Deze droger net een week in bezit, Voor zover je een droger mooi kunt vinden is deze het zeker qua vormgeving. De was komt er goed droog uit en hij is nog redelijk stil ook. Droger is wel iets langer bezig maar is te verwaarlozen. Ik heb het verbruik bijgehouden afgelopen week en tot mijn verbazing bespaar ik ruim 200-250 euro p/j. t.o.v. onze oude lucht afvoer droger die elke dag draaide. Echte energie zuinig dus. Geluidje is irritant maar die kan je gelukkig uitzetten. Het filterklepje om het filter te reinigen is niet envoudig open te krijgen, daar moet je een hulpstuk (schroevendraaier of muntje) bij gebruiken. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen vandaar de 5.

Totaal 28-12-2013 Product half jaar in bezit

mooie machine, droog resultaat wisselend vooral als je het op een lagere temperatuur zet, duurt dan langer uiteraard maar komt dan niet geheel droog er uit. als je alleen een handdoeken was doet, dan is het droger ervan geen probleem. wel als je verschillende soort stoffen hebt.
twijfels over de levensduur van het (beneden)filter c.q. rooster. Haalt die minimaal wel 10 jaar?
verder tevreden over de droger, maar misschien de volgende keer toch weer een Miele..

claudia 010 15-11-2013 Product paar dagen in bezit

Erg stil en een uitgebreid programma. Makkelijk in te stellen en mee om te gaan. Kleding word goed droog en diverse tijden in te stellen. Als extra maakt een leuk muziekje als het klaar is en als je het aanzet

Albert P 11-11-2013 Product paar weken in bezit

9,6
Onze condens droger van Zanussi had het na 12 begeven.
Met het oog op de toekomst en het lage energie verbruik toch gekozen voor een warmtepomp droger.
Ik was op zoek naar een warmte pompdroger die geen zelfreinigende condensor had omdat dit zich nog niet bewezen heeft en het toch niet lijkt te zijn.
Na het lezen van veel reviews en testen van verschillende merken toch gekozen voor deze Samsung.
Tot de dag van vandaag zeker geen spijt.
Hij droogt goed, is lekker stil, heeft veel mogelijkheden, iedereen kan hem bedienen (ook zonder het lezen van een boekje) en hij is aan te sluiten op de water afvoer.
Samsung met 1 woord gezegd: Klasse!!

mrcz 10-11-2013 Product paar dagen in bezit

Machine droogt prima. Voor zover witgoed mooi kan zijn is het een mooi apparaat. Menukeuzes voor de diverse zijn duidelijk en overzichtelijk. Machine is een stuk stiller dan de vorige, maar dat was dan ook een oudje. Ook het aansluiten van de meegeleverde slang op de afvoer om het condenswater af te voeren was een fluitje van een cent. Geen gedoe met het legen van de bak met water dus. Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen, maar de look en feel van het apparaat is degelijk.

S. Veen 09-11-2013 Product paar dagen in bezit

Prijs/kwaliteit is goed en de resultaten zijn super! Stiller, sneller en heel zuinig.
Hiervoor had ik een condensdroger maar dit is een hele vooruitgang. Ook meer inhoud is prettiger.

S. Veen 08-11-2013 Product paar dagen in bezit

Ook de droger is super stil en heel zuinig. Gebruiks vriendelijk en droogt super goed en snel met de grote trommel.

Erg Tevreden en blij met de was /droog combinatie van Samsung.

Linda de K. 06-11-2013 Product paar dagen in bezit

zonder de handleiding te lezen eenvoudig in gebruik. Veel wasprogramma's en best rustig qua geluid. Ook erg prettig!

Lotte20 05-11-2013 Product paar dagen in bezit

Erg mooie machine (voor een droger in een washok wellicht niet heel belangrijk, maar wanneer deze bijv. in de keuken staat is dat wel prettig). Ruime vulopening, kan alles wat ik nodig heb en droogt goed. Ook handig is de afvoerslang. Deur is eenvoudig zelf om te zetten van links > rechts. Moet wel even wennen aan de draaiknop (met lampjes), maar die werkt wel heel eenvoudig.
Mbt de duurzaamheid, dat moest ik invullen, vandaar die 7, maar daar kan ik nu natuurlijk nog niet veel over zeggen.

pege65 05-11-2013 Product paar weken in bezit

sinds twee weken in gebruik, bevalt zeer goed. bijna geen geluid, grote deur en trommel, duidelijk display. Alleen even wennen aan de langere tijden die dit apparaat nodig heeft om een was te drogen. Hiervoor hadden we een 28 jaar oude droger met directe aansluiting naar buiten toe.

corinadebakker 31-10-2013 Product paar dagen in bezit

Heel veel mogelijkheden, maar ben nog aan het uitproberen. Heel fijn dat de machine van zelf stopt als het wasgoed droog is, scheelt energie. Geeft aan wanneer je de filter en de waterbak moet ledigen. Stil in vergelijking met mijn 21 jaar oude droger. Ik hoop dat deze ook zolang meegaat. Ben er erg blij mee.

anissah 31-10-2013 Product paar weken in bezit

7,6
Ik ben erg blij met deze wasdrogen, hij is gemakkelijk in gebruik. Heeft een goed droogresultaat. deze wasdroger maakt niet teveel geluid bij het drogen. ben ook erg blij met de functie voor de fijne was.

my1970 28-10-2013 Product paar weken in bezit

Geen omkijken meer naar als je afvoerslang op afvoer aansluit.

Droogtijd duurt niet veel langer dan een gewone condensdroger. 2,5 uur ipv 2 uur

Maarten Hellebrekers 26-10-2013 Product paar dagen in bezit

Het eerste resultaat is uitstekend, niets op aan te merken. Teveel mogelijkheden om nu al te willen gebruiken, maar vooral de timer mogelijkheden zijn goed. Gebruikersgemak is OK, zonder boekje kom je een heel eind en dat is een erg mooi natuurlijk. Vormgeving is... ach het blijft witgoed, hij staat gelukkig niet in de woonkamer. Tja, over duurzaamheid kan ik niets zeggen. Mijn AEG heeft het 14 jaar uitgehouden - dus ik wacht nog even met daar iets over te zeggen :-). Wat vooral opvalt is het installatie gemak; slang omzetten naar afvoer stekker erin en direct te gebruiken. Al met al lijkt het een mooi apparaat te zijn, hij zal zich verder moeten gaan bewijzen met 6 droogbeurten per week.

hkitty 25-10-2013 Product paar dagen in bezit

Het is een hele mooie machine. Fijn dat je het wasgoed kunt
zien. Wanneer je de machine aanzet krijg je de standaard
droogtijd te zien. Deze wordt gedurende het drogen steeds
aangepast. Gebruiksaanwijzing en display zijn heel duidelijk.

Joohtje 25-10-2013 Product paar dagen in bezit

Deze wasdroger gekocht in verband met gezinsuitbreiding. Na enig speurwerk besloten een warmtepomp droger te kopen en wel deze machine. Machine doet zijn werk prima, was komt er prima droog uit. Verder is de machine eenvoudig te bedienen en maakt hij weinig geluid. De degelijkheid van de machine moet nog blijken, maar heb er vertrouwen in dat dat goed zit.

Conclusie, prima machine